//

Wel of niet jailbreaken

Wel of niet jailbreaken discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Vinden jullie dat je je iPhone wel of niet moet jailbreaken? En kloppen de redenen van Apple waarom je het niet moet doen? Citaat: Je ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Bekijk resultaten enquête: Wel of niet jailbreaken

Ja 65 52,42%
Nee 26 20,97%
Zelf weten 33 26,61%
Aantal stemmers: 124. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24-08-09, 10:19
Makstra Jr.'s schermafbeelding
Makstra Jr. Makstra Jr. is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Tilburg
Berichten: 44
Standaard Wel of niet jailbreaken

Vinden jullie dat je je iPhone wel of niet moet jailbreaken?
En kloppen de redenen van Apple waarom je het niet moet doen?
Citaat:
  • Je iPhone wordt instabiel: het apparaat crasht veel, applicaties lopen vast of crashen en je raakt gegevens kwijt.
  • Onbetrouwbare spraak- en dataverbinding: gesprekken vallen weg, de dataverbinding wordt traag of je locatiedata wordt niet goed getoond.
  • Onderbreking van diensten: Visual Voicemail, YouTube, Weather en Stocks werken niet langer of zijn tijdelijk niet te gebruiken.
  • Er zijn problemen met push notificaties en ook de push-gebaseerde diensten van MobileMe en Exchange doen het niet goed meer.
  • Beveiligingsproblemen: hackers kunnen persoonlijke informatie stelen, het toestel beschadigen, het draadloze netwerk aanvallen en malware of virussen verspreiden.
  • Kortere batterijduur: de gehackte software zorgt ervoor dat je batterij sneller leegraakt.
  • Toekomstige updates niet te installeren: jailbreaken kan leiden tot onherstelbare schade aan het iPhone OS. De iPhone wordt daardoor permanent onbruikbaar als je een firmware-update probeert te installeren.
Wat vinden jullie? Laat het horen!

// Makstra Jr.

Laatst gewijzigd door Makstra Jr.; 24-08-09 om 10:22.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-08-09, 13:23
kuotje's schermafbeelding
kuotje kuotje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 2.038
Standaard

Heb van geen problemen last alleen me batterij loopt wat sneller leeg. Maar is niet erg want zonder of met jailbreak zou ik nog elke dag moeten opladen.

Maar de voordelen die jailbreak oplevert scheld alle nadelen kwijt en vooral de thema's ( Winterboard ).
  #3  
Oud 26-08-09, 10:34
Makstra Jr.'s schermafbeelding
Makstra Jr. Makstra Jr. is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Tilburg
Berichten: 44
Standaard

Niemand meer die nog een reactie wil geven?

// Makstra Jr.
  #4  
Oud 26-08-09, 10:56
BruceSV's schermafbeelding
BruceSV BruceSV is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amstelveen
Berichten: 321
Standaard

Alleen voor SBSettings vind ik het de moeite waard om te jailbreaken
__________________
Spelfouten zijn voor rekening van de lezer(es)
  #5  
Oud 26-08-09, 12:44
Blackherrie's schermafbeelding
Blackherrie Blackherrie is offline
• iOS 4.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Land van maas en waal
Berichten: 237
Standaard

// Mod:
Discussiëren over illegaal verkregen applicaties wordt niet toegestaan, ook al koop je m daarna alsnog.
Timmeh_
__________________
Heb ik ook allemaal.

Laatst gewijzigd door Blackherrie; 27-08-09 om 15:05.
  #6  
Oud 27-08-09, 10:30
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Standaard

Wél jailbreak! En om wat fabeltjes de wereld uit te helpen:

Citaat:
  • Je iPhone wordt instabiel: het apparaat crasht veel, applicaties lopen vast of crashen en je raakt gegevens kwijt.
Het apparaat crash niet meer dan zonder jailbreak.. Applicaties lopen vast? Dat ligt dan aan de applicatie en niet aan de jailbreak. En gegevens raak je alleen kwijt als je deze niet goed back-upt..

Citaat:
  • Onbetrouwbare spraak- en dataverbinding: gesprekken vallen weg, de dataverbinding wordt traag of je locatiedata wordt niet goed getoond.
Nog nooit last van gehad, alleen in het begin (OS2.1) en toen had ik geen jailbreak!

Citaat:
  • Onderbreking van diensten: Visual Voicemail, YouTube, Weather en Stocks werken niet langer of zijn tijdelijk niet te gebruiken.
Ook hier geen problemen mee, werkt allemaal soepel!

Citaat:
  • Er zijn problemen met push notificaties en ook de push-gebaseerde diensten van MobileMe en Exchange doen het niet goed meer.
Ook geen last van, Push van BeejiveIM en UNO werken perfect.

Citaat:
  • Beveiligingsproblemen: hackers kunnen persoonlijke informatie stelen, het toestel beschadigen, het draadloze netwerk aanvallen en malware of virussen verspreiden.
Dan kunnen ze ook bij een niet-gejailbreakte iPhone.. Laatst nog dat verhaal dat hackers naar binnen konden komen door alleen maar een sms te sturen..

Citaat:
  • Kortere batterijduur: de gehackte software zorgt ervoor dat je batterij sneller leegraakt.
Ja, dat wel, maar je gebruikt je iPhone dan ook veel meer

Citaat:
  • Toekomstige updates niet te installeren: jailbreaken kan leiden tot onherstelbare schade aan het iPhone OS. De iPhone wordt daardoor permanent onbruikbaar als je een firmware-update probeert te installeren.
Complete onzin! Updates zijn gewoon te installeren. Onherstelbare schade en permanent onbruikbaar slaat echt nergens op! De iPhone is altijd weer te herstellen naar de fabrieksinstellingen, waardoor je iPhone weer in dezelfde staat verkeerd als voor de jailbreak. Dit soort onzin schrikt mensen onterecht af..
__________________
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w /  iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w
MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 /  iMac 20" OSX 10.6.6 /  iPad 3G 32GB iOS 4.2.1
Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
  #7  
Oud 27-08-09, 10:35
Makstra Jr.'s schermafbeelding
Makstra Jr. Makstra Jr. is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Tilburg
Berichten: 44
Standaard

Heb hem inmiddels ook gejailbreakt en ben er zeer tevreden over! Zelf nog niks gemerkt van de kortere batterijduur (Wel veel applicaties van Cydia afgehaald en gedownload)

// Makstra
  #8  
Oud 27-08-09, 13:18
kuotje's schermafbeelding
kuotje kuotje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 2.038
Standaard

Nou ik wel. Gisteren toen ik ging slapen rond 1-2uur stond ie op 94% en om 11uur was ie op 51% terwijl 3G, push, location etc etc allemaal uitstonden.
  #9  
Oud 27-08-09, 15:21
Blackherrie's schermafbeelding
Blackherrie Blackherrie is offline
• iOS 4.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Land van maas en waal
Berichten: 237
Standaard

Hier ook weer origineel na de navigatie try out.
Batterij houd het weer aanmerkelijk langer vol.
Voelt allemaal weer net wat beter aan als met de jailbreak.
En belangrijkste geen problemen met updates
  #10  
Oud 27-08-09, 16:34
kuotje's schermafbeelding
kuotje kuotje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 2.038
Standaard

Ik ga jailbreak er ook afgooien. Deed het eigenlijk voor SBsettings maargoed. Even testen en je kunt anders nog altijd jailbreaken
  #11  
Oud 07-09-09, 23:47
SXR SXR is offline
• iOS 14.2
• iPadOS 14.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 20
Standaard

Ik ga ook niet jailbreaken denk ik. Je kan al heel veeel zonder jailbreak, en een andere style heb ik ook niet nodig, iPhone OS is mooi genoeg
  #12  
Oud 08-09-09, 01:10
@Menno @Menno is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 4
Standaard Jailbreaken?, zeker de moeite waard!

Wat dachten jullie van:
  • Filmen met de 3g?
  • Bellen met Skype via 3g?
  • Applicaties van derden, dus alleen via apple?
  • Applicaties op de achtergrond laten draaien?
  • Tv-out , uitgebreide instellingen per applicatie?
  • Tethering via 3g?
  • Unlock? Dus een andere simkaart mogelijk dan de standaard provider.
Dit zijn zomaar een paar voorbeelden waarom je jailbreaken zou kunnen overwegen.

Het jailbreaken is niet schadelijk voor je I-phone OS.
Alles is weer ongedaan te maken mocht het niet bevallen.

Ik ben absoluut geen computer expert, maar met de instructies die hier op het forum te vinden zijn, is een jailbreake mij in 10 min gelukt.
Het is een kwestie van doen.
Niets engs aan.

Ik ben inmiddels een absolute fan van het jailbreaken omdat dit de toch al geweldige I-phone nog veelzijdiger maakt.

Jammer dat apple dat zelf anders ziet.

@menno
  #13  
Oud 08-09-09, 07:57
ALK ALK is offline
• iOS 13.1.2
• 12.4.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Den Haag
Berichten: 225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @Menno Bekijk bericht
Wat dachten jullie van:
  • Filmen met de 3g?
  • Bellen met Skype via 3g?
  • Applicaties van derden, dus alleen via apple?
  • Applicaties op de achtergrond laten draaien?
  • Tv-out , uitgebreide instellingen per applicatie?
  • Tethering via 3g?
  • Unlock? Dus een andere simkaart mogelijk dan de standaard provider.
Dit zijn zomaar een paar voorbeelden waarom je jailbreaken zou kunnen overwegen.

Het jailbreaken is niet schadelijk voor je I-phone OS.
Alles is weer ongedaan te maken mocht het niet bevallen.

Ik ben absoluut geen computer expert, maar met de instructies die hier op het forum te vinden zijn, is een jailbreake mij in 10 min gelukt.
Het is een kwestie van doen.
Niets engs aan.

Ik ben inmiddels een absolute fan van het jailbreaken omdat dit de toch al geweldige I-phone nog veelzijdiger maakt.

Jammer dat apple dat zelf anders ziet.

@menno
Helemaal mee eens! Plus dat je ook nog (op minder legale wijze) apps kan uitproberen en als het je niet bevalt gooi ze weg en als het je wel bevalt koop je ze (natuurlijk..)

Nadeel is dat je iPhone er iets trager van wordt....
__________________
iPhone 4 16GB - 5.0.1 JB (untethered - Redsn0w 0.9.10b) *** iPad 16GB Wi-Fi - 5.0 geen JB (meer)
  #14  
Oud 08-09-09, 17:57
CStefaan CStefaan is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 22
Standaard

Je moet je ten eerste afvragen of je die jailbreak wel nodig hebt.

Ik heb zelf een legale iPhone, die zoiezo al unlocked is, dus daarvoor moest ik hem al niet jailbreaken.

Maar! Uit nieuwsgierigheid voor Cydia en de talloze apps deed ik het toch, tot 2 x toe. De eerste keer was mijn iPhone verschrikkelijk traag, kwam ik tot 3 x toe in de "safe iphone mode" en ik kon er echt weinig mee doen. De "smoothness" van mijn toestel was helemaal verdwenen.

Ik dacht, ben ik nu de enige die met zo een probleem zit? En buiten een paar reactie's van "ja je iphone wordt een beetje trager, maar dat voel je haast niet" las ik niet, ik dacht dus dat ik hem verkeerd jailbroken heb.

Ik heb hem restored, en opnieuw geprobeert, ZONDER resultaat, nog steeds even traag!

Uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat ik een jailbreak niet nodig heb, blij ben met de huidige functie's, en meer tevreden ben om een legaal toestel, dat snel werkt

Laatst gewijzigd door CStefaan; 08-09-09 om 17:59.
  #15  
Oud 08-09-09, 18:13
PeterTe PeterTe is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Nederland
Berichten: 285
Standaard

Wat denk je van bluetooth dingen verzenden of met de Iphone of Torrents/muziek(gratis) Erop downloaden??
  #16  
Oud 08-09-09, 19:10
Thaurin's schermafbeelding
Thaurin Thaurin is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 141
Standaard

Ik snap niet dat mensen altijd zeggen dat je iPhone trager wordt. Ik heb zelf nooit enig verschil gemerkt, zelfs niet met SBSettings of Winterboard themes geinstalleerd.
  #17  
Oud 25-11-09, 19:50
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

 Verplaatst naar: Jailbreak 10 tekens
  #18  
Oud 25-11-09, 20:08
Guest-20180409093718
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ga hierop antwoorden à la Timmeh_ stijl, waarmee ik het trouwens volledig eens ben.

  • Je iPhone wordt instabiel: het apparaat crasht veel, applicaties lopen vast of crashen en je raakt gegevens kwijt.
Als applicaties vastlopen... dan lopen ze vast. Niet te danken aan jailbreak.
  • Onbetrouwbare spraak- en dataverbinding: gesprekken vallen weg, de dataverbinding wordt traag of je locatiedata wordt niet goed getoond.
Tot nu toe verliepen mijn zowel nationale als internationale gesprekken vlekkeloos, zonder één of andere verbinding die wegvalt.
  • Onderbreking van diensten: Visual Voicemail, YouTube, Weather en Stocks werken niet langer of zijn tijdelijk niet te gebruiken.
Hebben bij mij op YouTube na altijd al goed gewerkt (Stocks heb ik van m'n leven nog niet gebruikt), maar YouTube's verbindingsprobleem is ook bekend bij niet-gejailbreakte iPhones.
  • Er zijn problemen met push notificaties en ook de push-gebaseerde diensten van MobileMe en Exchange doen het niet goed meer.
Mijn push pusht perfect. Bv. Occasions, eBuddy, Mail, e.a.
  • Beveiligingsproblemen: hackers kunnen persoonlijke informatie stelen, het toestel beschadigen, het draadloze netwerk aanvallen en malware of virussen verspreiden.
Beveiligingsproblemen die zijn er nu eenmaal. Jailbreak of niet.
  • Kortere batterijduur: de gehackte software zorgt ervoor dat je batterij sneller leegraakt.
Akkoord. Motivatie: gehackte software = meer software = meer gebruik = batterij sneller leeg.
En ja, door 36 verschillende redenen raakt de batterij sneller leeg dankzij services die niet mogelijk zijn zonder jailbreak.

  • Toekomstige updates niet te installeren: jailbreaken kan leiden tot onherstelbare schade aan het iPhone OS. De iPhone wordt daardoor permanent onbruikbaar als je een firmware-update probeert te installeren.
Hierbij ga ik Timmeh_ moeten quoten, ik heb er geen betere woorden voor.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeh_ Bekijk bericht
Complete onzin! Updates zijn gewoon te installeren. Onherstelbare schade en permanent onbruikbaar slaat echt nergens op! De iPhone is altijd weer te herstellen naar de fabrieksinstellingen, waardoor je iPhone weer in dezelfde staat verkeerd als voor de jailbreak. Dit soort onzin schrikt mensen onterecht af..

Laatst gewijzigd door WDS001; 25-11-09 om 20:10. Reden: Geen illegale content aub!
  #19  
Oud 25-11-09, 21:38
gurkand gurkand is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 12
Standaard

laat ik het ook maar doen dan. als het me niet bevalt, kan ik altijd nog de normale firmwire opdoen.
  #20  
Oud 25-11-09, 22:15
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Ik heb na een half jaar twijfel net (zondag) gejailbreakt, en er kan ineens toch erg veel meer mee! Batterij weet ik nog niet, maar dat heb ik er wel voor over. Meer dan een dag lukt toch niet.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3GS: Persoonlijke mening/ervaring wel of niet jailbreaken pebbie Unlock 9 25-04-11 00:34
Wel of niet jailbreaken? lolbroeck Jailbreak 1 12-02-11 21:35
Iphone 3GS 3.1.3 nu wel of niet te jailbreaken? anahari Archief 33 17-02-10 11:33
wel of niet te jailbreaken? midas NL Archief 3 08-02-10 18:31
iPhone: Kan ik nu wel of niet me 3G met 3.0 jailbreaken? j0han1987 Jailbreak 36 19-06-09 20:52

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:39.