iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: Devteam brengt PwnageTool 3.1.4 voor Mac OS X uit. (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/45723-devteam-brengt-pwnagetool-3-1-4-voor-mac-os-x.html)

PattiMan 13-10-09 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Berik61 (Bericht 365803)
Zelfde situatie, alleen is mijn 3G ge-unlockt door T-Mobile. Blijft die unlock in stand (niet zo heel belangrijk overigens)?

Ja, blijft geunlocked

cyph 13-10-09 11:44

eerst:
Citaat:

Windows-gebruikers gaan hiervoor naar: C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts
Mac-gebruikers naar: /etc/hosts
Voeg aan het einde van het bestand de volgende regel toe:
74.208.105.171 gs.apple.com
uit : Saurik maakt Apple?s Firmware Signature Server na - iPhone - iPhoneclub.nl
dan: pwnagetool gebruiken en je iphone updaten met de custom firmware
daarna: stap 9 van Blackra1n: jailbreaken voor dummies - iPhone - iPhoneclub.nl voor je ECID hashes op te laten slaan door Saurik

Berik61 13-10-09 11:59

da's fijn.
En als 3.1.2 al draait, kan ik dan toch Pwnagetool 'eroverheen' halen?
Moet ik daarna restoren vanuit iTunes om al mijn instellingen terug te krijgen, of moet ik dat handmatig regelen?

cyph 13-10-09 12:07

Ja die kun je gewoon draaien. Met een 3G hoef je de ECID hashes niet op te slaan trouwens. Je kan in itunes na de firmware update zeggen herstellen vanaf reservekopie. Ikzelf kies altijd de veiligste weg en stel alles opnieuw in

Kev7381 13-10-09 12:13

ik heb momenteel nog steeds 3.00 jailbreak met purpl3ra!N van geohot.
kan k dan met mijn 3.00 van geohot updaten naar pwnage? of moet k even updaten naar 3.01 pwnage en dan naar 3.12?

cyph 13-10-09 12:22

purplera1n iphones accepteren ook custom firmwares dus je kunt meteen naar 3.1.2

Berik61 13-10-09 12:33

dank Cyph!
En is blackrain eerst noodzakelijk? Dat was me namelijk niet gelukt onder parallels...

cyph 13-10-09 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Berik61 (Bericht 365835)
dank Cyph!
En is blackrain eerst noodzakelijk? Dat was me namelijk niet gelukt onder parallels...

Het maakt het makkelijker maar niet noodzakelijk, als je gejailbreaked bent kun je in recovery mode herstellen naar de custom firmware, als hij nog niet gejailbreaked is moet je via DFU modus werken ( https://forum.iculture.nl/f59/i.../3400-dfu.html )
http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=4254 hier heb je de hele stappenplan voor een 3G op een MAC

Marvel 13-10-09 12:46

Dit is mijn eerste ervaring met Pwnagetool en ik denk dat ik het wel allemaal snap. Mijn 3GS is unlocked met ultrasn0w, gejailbreakt, maar niet met een vorige versie van Pwnagetool.

En dan de vragen:
- iTunes geeft de melding dat de custom ipsw, zojuist met Pwnagetool gemaakt, niet compatibel is, is dat omdat mijn iPhone niet eerder met Pwnagetool is ge-JB?
- En is dat de reden dat Pwnagetool via DFU wil updaten?
- En wat kan de reden zijn dat de DFU niet wil werken? Pwnagetool probeert verbinding te maken, maar er gebeurt (ook na heel lang wachten) niks.

Thnx in advance!
Marcel

cyph 13-10-09 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marvel (Bericht 365839)
Dit is mijn eerste ervaring met Pwnagetool en ik denk dat ik het wel allemaal snap. Mijn 3GS is unlocked met ultrasn0w, gejailbreakt, maar niet met een vorige versie van Pwnagetool.

En dan de vragen:
- iTunes geeft de melding dat de custom ipsw, zojuist met Pwnagetool gemaakt, niet compatibel is, is dat omdat mijn iPhone niet eerder met Pwnagetool is ge-JB?
- En is dat de reden dat Pwnagetool via DFU wil updaten?
- En wat kan de reden zijn dat de DFU niet wil werken? Pwnagetool probeert verbinding te maken, maar er gebeurt (ook na heel lang wachten) niks.

Thnx in advance!
Marcel

Waarmee heb je de jailbreak op 3.0 gedaan? Maakt in principe niet uit. De reden dat Pwnagetool via DFU wil updaten is omdat je hebt gezegd dat hij nog nooit is gepwnd. Je moet zeggen dat dit wel zo is. Je moet namelijk niet via DFU werken, dat moet alleen als je iphone nog nooit een jailbreak heeft gehad. Ook even je hosts file aanpassen

magatsu 13-10-09 13:17

als je me uitlegt hoe je een custom firmware maakt, dan upload ik deze wel even op rapidshare, het gaat hier om een 3G simlock vrij :)

dirkuijt 13-10-09 13:28

ik heb net mijn 3GS van 3.0 naar 3.1.2 geupgrade met een custom via pwnage 3.1.4,
maar ik kan niet meer bellen of gebeld worden...
Voicemail knop kan ik geeneens activeren!

Iemand...?
3GS was op 3.0 met purplera1n gejailbreaked...

Michel15 13-10-09 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dirkuijt (Bericht 365872)
ik heb net mijn 3GS van 3.0 naar 3.1.2 geupgrade met een custom via pwnage 3.1.4,
maar ik kan niet meer bellen of gebeld worden...
Voicemail knop kan ik geeneens activeren!

Iemand...?
3GS was op 3.0 met purplera1n gejailbreaked...

Heb je wel ultransnow gebruikt daarna ?

yingie 13-10-09 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ectholian (Bericht 365783)
Het verschil zit hem er dus in dat blackra1n je baseband update, en Pwnagetool niet. Duidelijk. Maar hoe zit het dan met 'future jailbreaks' als je blackra1n gebruikt? Waarom ik dat vraag,zie dit stukje op devteam's blog:

Note for 3GS users not already jailbroken and stuck at 3.1.x: this version of PwnageTool has a side feature to jailbreak your 3GS. It uses a simple implementation of the usb control msg hole found by chronicdev, geohot, and our very own gray. Now that the hole is public and in use, we expect Apple to close it by the next major firmware update. That’s why 3GS users need to get their ECID hashes for 3.1.x now, and need to stay onboard the “jailbreak train” in all future updates.

Met future jailbreaks ben je afhankelijk van nieuwe exploits, aangezien Apple ook niet stil blijft zitten. Je hebt dan zeker geen garantie dat een exploit ook gevonden wordt (hoewel dat tot nu toe altijd is gelukt). Met Pwnagetool ben je weliswaar ook afhankelijk van nieuwe versies van deze tool, maar geldt het principe: 'eens jailbroken, altijd jailbroken'... zolang je niet update met een officiële Apple-firmware, maar telkens met de nieuwe ge-pwnde firmware.

PS Blackra1n update je baseband niet, dat doet alleen een update met een officële Apple-firmware zoals fw 3.1 en 3.1.2. Blackra1n is alleen in staat om die officiële firmwares te jailbreaken. Pwnagetool is in staat om een aangepaste versie van fw 3.1 of 3.1.2 te maken: precies hetzelfde als de officiële firmwares van Apple, alleen met de oude baseband van firmware 3.0 (meen ik, hou me even ten goede) in plaats van de nieuwe baseband. Voor die oude baseband bestaat nog een unlock (Ultrasn0w) zodat je ermee kunt blijven bellen. Voor de nieuwe baseband bestaat nog geen unlock.

cyph 13-10-09 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yingie (Bericht 365881)
Pwnagetool is in staat om een aangepaste versie van fw 3.1 of 3.1.2 te maken: precies hetzelfde als de officiële firmwares van Apple, alleen met de oude baseband van firmware 3.0 (meen ik, hou me even ten goede) in plaats van de nieuwe baseband.

Helemaal correct alleen zit er in de custom firmware helemaal geen baseband update afaik (dus ook niet die van firmware 3.0). Vandaar ook dat de custom firmwares kleiner zijn dan originele.

dirkuijt 13-10-09 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michel15 (Bericht 365878)
Heb je wel ultransnow gebruikt daarna ?

Ik begrijp uit alle reacties dat dat dan niet nodig is?!
Ik heb T-Mobile dus in principe geen unlock nodig, en ik heb via pwnage een custom ipsw gemaakt.

Maar ik begrijp van jou dat ik dan toch ultrasn0w moet draaien...?!

Michel15 13-10-09 13:43

Ik wist niet dat jij TM had, dan heb je geen ultrasnow nodig nee.

Is je custom bestand wel correct ivm activatie/geen activatie

dirkuijt 13-10-09 13:46

euh, ik heb'm zelf gecustomized via pwnage expert mode, en daar niets met activatie gezien?
Had ik een andere ipsw moeten gebruiken?

Welke heb jij gebruikt?

magatsu 13-10-09 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dirkuijt (Bericht 365901)
euh, ik heb'm zelf gecustomized via pwnage expert mode, en daar niets met activatie gezien?
Had ik een andere ipsw moeten gebruiken?

Welke heb jij gebruikt?


en hoe customize je een firmware bundle? want ik wil de 3.1.2 customizen

Bomans 13-10-09 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door magatsu (Bericht 365905)
en hoe customize je een firmware bundle? want ik wil de 3.1.2 customizen

Met Pwnagetool


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:08.