iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Blackra1n vs Pwnagetool 3.1.4 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/45814-blackra1n-vs-pwnagetool-3-1-4-a.html)

eddzzz 14-10-09 09:49

Blackra1n vs Pwnagetool 3.1.4
 
Er zijn nu twee manieren op een 3GS met 3.1.2 te jailbreaken, maar welke van de twee is de beste manier? :confused:

Ik heb een iPhone 3GS met FW 3.1.2, ik zit bij T-Mobile, dus unlocken is niet nodig. Ik heb geen eerder jailbroken firmware waar ik naar kan restoren.
Momenteel heb ik Blackra1n op mijn iPhone losgelaten, vooral ook omdat het met Pwnagetool niet lukte (1604 error). :mad:

Is het verstandig om het nogmaals te proberen met de Pwnagetool?
Zo ja, waarom?
Of maakt het eigelijk niet zoveel uit?

:rolleyes:

jokko 14-10-09 11:03

en werkt dat dan ook voor de touch met 3.1.1?
aangezien daar nog geen definitieve jailbreak voor was!

WDS001 14-10-09 13:40

Als je niet wil unlocken maakt het allemaal niet veel uit. Maw, je kan het dus met Blackra1n doen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jokko (Bericht 366733)
en werkt dat dan ook voor de touch met 3.1.1?
aangezien daar nog geen definitieve jailbreak voor was!

iPod touch van de eerste generatie? Updaten met iTunes en dan jailbreaken met Blackra1n.

eddzzz 15-10-09 19:16

Maar eigenlijk maakt het dus niet uit welke van de twee je gebruikt, zolang het maar jailbreekt?

Want ik las namelijk dat Blackra1n 'quick and dirty' is. Klopt dat dan niet? Of is de Pwnagetool eigenlijk net zo dirty?

Destiny 15-10-09 19:19

Vergeet ook niet dat Pwnagetool kan activeren en Blackra1n niet.

tbg73 16-10-09 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 367978)
Vergeet ook niet dat Pwnagetool kan activeren en Blackra1n niet.


wat bedoel je met Pwnagetool kan activeren

wat is het doel daarvan dan??

Michel15 16-10-09 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tbg73 (Bericht 368248)
wat bedoel je met Pwnagetool kan activeren

wat is het doel daarvan dan??

Als je een toestel uit de US of UK hebt moet je met eigenlijk activeren met de originele simkaart. Omdat de meesten die natuurlijk niet hebben kan de custom firmware dit ook voor jou doen

Iphone3Gs 16-10-09 11:41

Je kunt net als mij gewoon jailbreaken met Blackra1n ik zit ook bij T-Mobile en heb 2 dagen daarvoor mijn iphone geunlockt via T-Mobile deze is er ook niet afgegaan toen ik de blackra1n erop zette en alles doet het normaal, blackra1n doet er heel snel over en heel gemakkelijk om het te doen dat unlocken vondt ik zelfs nog moeilijker;)

Mwfadebeer 16-10-09 13:00

Ik kan alleen maar zeggen dat naar eerdere JB's via Pwnage ik nu blackra1n heb gebruikt.
werkte meteen en ook een stuk sneller zonder dat je zelf een custom fw maakt of moet installeren en alle info terugzetten.
dit was echt een werkje van nix en hopelijk blijft Geohot actief want dit was echt simpel.

kingster 16-10-09 13:30

Maar waarom hoef je bij Blackra1n niet alle info terug te zetten. Dat moet toch bij een firmware upgrade altijd? Of begrijp ik dat je met blackra1n je firmware op de normale manier upgrade in itunes, alles software blijft staan en hierover blackrain gooit.

Betekend dat ook dat al je cydia software ook blijft staan?

Dat activeren begrijp ik ook nog niet hoor. Moet ik dat met mijn belgische simloockvrije iphone nou ook doen?

Waarvoor dient eigelijk de vraag bij PwnageTool of je iphone al eerder gePwned is? Wat gebeurd er als je hier de foute keuze maakt?

Michel15 16-10-09 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kingster (Bericht 368335)
Maar waarom hoef je bij Blackra1n niet alle info terug te zetten. Dat moet toch bij een firmware upgrade altijd? Of begrijp ik dat je met blackra1n je firmware op de normale manier upgrade in itunes, alles software blijft staan en hierover blackrain gooit.

Betekend dat ook dat al je cydia software ook blijft staan?

Dat activeren begrijp ik ook nog niet hoor. Moet ik dat met mijn belgische simloockvrije iphone nou ook doen?

Waarvoor dient eigelijk de vraag bij PwnageTool of je iphone al eerder gePwned is? Wat gebeurd er als je hier de foute keuze maakt?

als jij een belgisch toestel hebt updaten in iTunes naar de officiele 3.1.2
daarna blackra1n erover
daarna moet je wel via cydia opnieuw je cydia apps installeren
als je aptbackup gebruikt kun je via cydia ook een backup van je cydia apps maken

jij hoeft dus niet te activeren ;)

kingster 16-10-09 14:00

Duidelijk ;-)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:46.