iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: iPhone 3GS met MC model niet te jailbreaken? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/46274-iphone-3gs-mc-model-niet-jailbreaken.html)

neomatrixlopen 23-10-09 11:25

hetzelfde probleem had ik met een 3g maar dat heb ik goed gekregen door ireb te gebruiken (alle unlocken gaat nog niet hoor maar kan er al in).. maar voor de 3gs is er nog geen..
dus zal moeten wachten op een jailbreak en unlock:(

Forward_observer 23-10-09 11:49

Heb zelf een 3GS met MC 134B en 4/5 cijfer vanuit S/N is bij mij 26. Telefoon is bij aankoop door bedrijf jailbraked en unlocked. bij geheel leeg laten lopen van telefoon heb ik inderdaad ook problemen met weer opstarten. Dit gaat niet geheel soepel, maar is tot nu toe altijd wel gelukt gelukkig. :rolleyes:

Yzord 23-10-09 12:06

Laat me raden: Sad iPhone krijg je te zien bij opstarten?

Michel15 23-10-09 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Forward_observer (Bericht 372920)
Heb zelf een 3GS met MC 134B en 4/5 cijfer vanuit S/N is bij mij 26. Telefoon is bij aankoop door bedrijf jailbraked en unlocked. bij geheel leeg laten lopen van telefoon heb ik inderdaad ook problemen met weer opstarten. Dit gaat niet geheel soepel, maar is tot nu toe altijd wel gelukt gelukkig. :rolleyes:


maar week 26 heeft toch niks te maken met de nieuwe bootrom ?

Bertje 23-10-09 12:32

Nee inderdaad, Bij hem zal het wel ergens anders aan liggen dat het niet geheel soepel gaat

Forward_observer 24-10-09 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bertje (Bericht 372946)
Nee inderdaad, Bij hem zal het wel ergens anders aan liggen dat het niet geheel soepel gaat


ja wat het is weet ik ook niet hoor...weet veel van computers maar de apple dynastie is voor mij nog nieuw. Feit blijft dat ik mijn iphone niet moet laten leeg lopen. ja wat die 26 waar dan ook mee te maken begrijp ik ook niet ,maar ik moet zeggen dat alle termen me een beetje te hoog gegrepen zijn voorlopig :D

hb27 25-10-09 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yzord (Bericht 370255)
Nu vind ik toch iets vaag. Er wordt beweert dat de iPhone met als model MCXXXXX niet te jailbreaken zijn.

Ik heb een MC model van week 40 en deze heb ik perfect gejailbreaked. Nu wilde ik een kleine enquete houden wie zijn MC model heeft gejailbreaked. Want als het zo is dat ik de enige ben, dan ga ik toch wel even uitzoeken hoe dat kan.


de mijnen is ook afkomstig uit week 40 en het wil maar niet lukken om te JB.:(

Shorty007 25-10-09 10:51

ik kan uit mijn serienummer echt niet aflezen wanneer hij gemaakt is hoor :confused:
Begint met 5 cijfers....??

hb27 25-10-09 10:53

gwn de laatste twee van die vijf cijfers

Shorty007 25-10-09 11:11

ow nou dan komt de mijne uit week 22 :)
JB werkt prima hier!
Ow en heb een MC model...

Bertje 25-10-09 11:13

Dat is wel de bedoeling met iphones tot week 38/39/40 ;)

Shorty007 25-10-09 11:15

ow ik zit weer lekker half te lezen geloof ik ghehe sorry hoor :p

iScorpio 26-10-09 20:06

Hier net een MC model (Belgische iPhone) voorzien van een jailbreak met blackra1n. Dit alles zonder problemen ;)

MCNO 26-10-09 20:26

@Scorpiosoft, welke SN productie datum had die?

Ik heb hier een S/N = 40

iScorpio 26-10-09 20:39

Hmmm, ik moet op mijn woorden terug komen. Het jailbreaken op zich gaat goed op de iPhone 3GS met 3.1.2 uit week 41. Maar als je daarna de iPhone opnieuw opstart komt hij in de restore mode terecht. Heb dit nu al een paar keer kunnen herhalen. Dan maar even geen jailbreak op de (Belgische) iPhone van mijn collega.

De Generaal 27-10-09 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 375000)
Hmmm, ik moet op mijn woorden terug komen. Het jailbreaken op zich gaat goed op de iPhone 3GS met 3.1.2 uit week 41. Maar als je daarna de iPhone opnieuw opstart komt hij in de restore mode terecht. Heb dit nu al een paar keer kunnen herhalen. Dan maar even geen jailbreak op de (Belgische) iPhone van mijn collega.

Oftewel de iPhone heeft de nieuwe bootroom en dus zit je met die tethered jailbreak.

thyjanssen 29-10-09 11:28

Voor diegene die problemen hebben met de JB van 3gs 3.1.2 van T-mobile.....
Heb dagen liggen te *****n om de mijne te JB-en met blackra1n maar lukte niet, heb me echt suf gelezen in diverse forums en vanalles geprobeerd...wilde bijna de moed opgeven.:mad:
Ik vond het raar dat het bij sommige wel en bij sommige niet lukte hoewel het om dezelfde iphone gaat.
Hoe is het mij gelukt..... zat de hele tijd te *****n op een laptop met usb 1.1, toen dacht ik zal het eens met m`n desktop proberen( staat op zolder dus gebruik ik niet zo vaak) want die heeft usb 2.0 ( stuk sneller ). Blackra1n erop en proberen.... wat denk je? Godv....me in 30 sec klaar!!!!!!!:D:D:D en precies zo gedaan als op de laptop. Dus voor diegene... probeer eens met een andere comp. (wel eerst kijken of dat ie usb 2.0 heeft) laat ff weten of het diegene er baat bij hebben gehad.

Gr. Thy

Peeetr 09-12-09 21:58

Ik ben net nieuw hier en ik deel even mijn ervaring (enigzins out of data, maarja). Vandaag geprobeerd een iPhone voor mijn collega te jailbreaken met Blackra1n RC3; geen succes. Het is week 49 model en deze faalt bij elke poging. Hij is geimporteerd uit Frankrijk, maar dit zou niet uit moeten maken. Na een unlockpoging reboot de device en boot hij in safe mode waar deze niet uit te krijgen is. Ik denk, misschien is de JB mis gegaan dus deed deze opnieuw, waarna het device weer opstart maar zegt dat er geen correcte simkaart in zit (Vodafone). Dit alles gedaan op een Mac (10.5.8). Geen idee of jullie hier iets aan hebben, maarja.

botterham 05-01-10 10:14

ik heb er 1 met mc en crashed elke keer als ik blackra1n er overheen zet.Er staat dat de telefoon gebroken is en gaat reboten, maar nee hij blijft zwart tot ik de stekker er uit haalt hem opnieuw opstart.
dan komt gewoon weer de oude versie te voorschijn.
Weet iemand raad!!

12345678 12-01-10 21:58

ik heb gisteren 3 iphones gejailbraikd metr softw 3.12 1 der van was splinternieuw alle 3 waren een 3gs die nieuwste zodra ik nblailra1n eroverheen gooide stond het keurig op de telefoon en kon cydia ook gewoon installeren,maar zodra je de telefoon uit en aan deed sprong die in recoverymodus heb het 6x opnieuw geprobeerd maar wil niet.

meer mensen hier problemen mee de andere 2 wouden wel gewoon


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:34.