iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Makkelijk van 3GS 3.1.3 naar 3.1.2 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/54382-makkelijk-3gs-3-1-3-naar-3-1-2-a.html)

anna196835 18-02-10 16:33

Hallo,

Ik heb erg veel verdiep in forums en gesproken met mensen die veel ervan af weten.

Mijn conclusie is als volgt

dit geld voor iphone en ipod gebruikers

Iedereen die op versie 3.1.3 zitten

Downgrade is mogelijk mits;

1) met nieuwe bootrom je bij de vorige versie al een jailbreak had en een backup hebt gedaan via cidia. Daar is een procedure voor.

2) oude bootrom is dit te downgraden zoals Erhan het heeft ervaren zonder een backup bij cidia

Men heeft al een (dev) crack voor de nieuwe bootrom alleen men geeft het nog niet uit

Straks komt van apple de IPAD en nog nieuwere apparaten uit. Deze zullen rond juni uitkomen. De apparaten zijn nagenoeg op dezelfde manier beveiligd als de iphone 3gs met nieuwe bootrom. Als men nu de nieuwe crack uit brengt zal apple de nieuwe apparaten anders beveiligen. Dit wil men voorkomen.

Dus tegen mij word gezegd gewoon wachten tot juni.

Dit is wat ik begrepen heb

ab156 18-02-10 16:48

Ja dat begreep ik dus ook... Erg zuur dus wachten tot juni :-(

De manier van Ehran lukt mij toch echt niet.. Blackra1n blijft hangen op het moment dat hij Gaat zoeken naar de iPhone.

Het gekke is dat ik persoonlijk ook procedure 1 heb gevolgd en ik weet honderd procent zeker dat ik een backup heb gemaakt via cydia sauriks server. Ik heb de host file aangepAst maar zodra ireb het toestel opnieuw opstart blijft het toestel op 3.1.3 en verandert er niks

yingie 18-02-10 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erhan (Bericht 418076)
Ik heb het nooit gedaan weet ik 100% zeker.

Want dat moet je allemaal met ireb doen of zo en dat heb ik nooit gedaan.

Ik wilde jullie alleen maar blij maken hoe het bijmij gelukt is.

Ik denk dat je dan geluk hebt gehad ;) Anderen heb je er nog niet blij mee gemaakt ;)

h.m 18-02-10 17:31

Pfffffffff wachten tot juni :eek:
Mij was te horen gekomen dat 14 maart de datum was dat er met de nieuwe gegevens naar buiten gekomen werd.

marsmuziek 18-02-10 17:56

Oke dus zoals ik het nu weer begrijp is het nog steeds niet mogelijk om een 3gs fw 3.1.3 week 3 2010 zonder shsh files te jailbreaken

ps Unlock is niet nodig!

123456 18-02-10 18:48

Mensen voor dat ik dit ga uitproberen heb ik een vraag.

Mijn iPhone heb ik sinds 3 á 4 maanden.

Destijds heb ik hem meerdere malen geprobeerd te jailbreaken het lukte maar wanneer ik mijn iPhone ging uitzetten kwam hij in de recovery mode dus moest ik hem telkens herstellen via iTunes.

Weten jullie een oplossing voor dit want ben bang dat als ik hem nu downgrade daarna jailbreak weer het zelfde probleem krijg?

Alvast erg bedankt.

Erhan 18-02-10 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 123456 (Bericht 418139)
Mensen voor dat ik dit ga uitproberen heb ik een vraag.

Mijn iPhone heb ik sinds 3 á 4 maanden.

Destijds heb ik hem meerdere malen geprobeerd te jailbreaken het lukte maar wanneer ik mijn iPhone ging uitzetten kwam hij in de recovery mode dus moest ik hem telkens herstellen via iTunes.

Weten jullie een oplossing voor dit want ben bang dat als ik hem nu downgrade daarna jailbreak weer het zelfde probleem krijg?

Alvast erg bedankt.

Dit betekent dat jij een nieuwe iphone hebt met nieuwste bootrom.

Hier is nog niks aan te doen.

123456 18-02-10 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erhan (Bericht 418143)
Dit betekent dat jij een nieuwe iphone hebt met nieuwste bootrom.

Hier is nog niks aan te doen.

Heel erg bedankt voor je antwoord op mijn vraag

Almo 18-02-10 19:02

@Erhan : Als je nou controleert of je de HOST file hebt aangepast, dan worden een paar dingen duidelijk.

C:/windows/system32/drivers/etc/

stefvangils 18-02-10 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door anna196835 (Bericht 418086)
Hallo,

Ik heb erg veel verdiep in forums en gesproken met mensen die veel ervan af weten.

Mijn conclusie is als volgt

dit geld voor iphone en ipod gebruikers

Iedereen die op versie 3.1.3 zitten

Downgrade is mogelijk mits;

1) met nieuwe bootrom je bij de vorige versie al een jailbreak had en een backup hebt gedaan via cidia. Daar is een procedure voor.

2) oude bootrom is dit te downgraden zoals Erhan het heeft ervaren zonder een backup bij cidia

Men heeft al een (dev) crack voor de nieuwe bootrom alleen men geeft het nog niet uit

Straks komt van apple de IPAD en nog nieuwere apparaten uit. Deze zullen rond juni uitkomen. De apparaten zijn nagenoeg op dezelfde manier beveiligd als de iphone 3gs met nieuwe bootrom. Als men nu de nieuwe crack uit brengt zal apple de nieuwe apparaten anders beveiligen. Dit wil men voorkomen.

Dus tegen mij word gezegd gewoon wachten tot juni.

Dit is wat ik begrepen heb

de ipad is toch al gelanceerd :confused:

fobe 18-02-10 19:51

no luck here
 
Hi,
ik heb een:
3GS
v3.1.3 (7E18)
Model MC139DN
Week 52
Modem Firmware: 05.12.01

Zou juist geprobeerd om te downgrade-n en te jb-en volgens deze links:
downgrade & jb

De eerste stappen gaan goed tot dat blackra1n (RC1) mij verteld dat de telefoon een reboot moet krijgen. Hierna blijf het beeld zwart maar staat wel aan. Ik weet niet hoelang ik moet wachten maar na 5 minuten begonnen de zweetdruppels naar boven te komen :o
De iPhone weer uitgezet en met moeite weer aan en nog steeds in de oude situatie.
Of ik doe iets niet goed (wat heeeel goed mogelijk is maar ik volg de instructies) of de RC1 v. Blackra1n werkt niet goed of het werkt gewoon uberhaupt niet; de downgrade & jb-en...

Iemand enig advies?

yingie 18-02-10 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 123456 (Bericht 418139)
Mensen voor dat ik dit ga uitproberen heb ik een vraag.

Mijn iPhone heb ik sinds 3 á 4 maanden.

Destijds heb ik hem meerdere malen geprobeerd te jailbreaken het lukte maar wanneer ik mijn iPhone ging uitzetten kwam hij in de recovery mode dus moest ik hem telkens herstellen via iTunes.

Weten jullie een oplossing voor dit want ben bang dat als ik hem nu downgrade daarna jailbreak weer het zelfde probleem krijg?

Alvast erg bedankt.

Dat noemen ze een tethered jailbreak: je hebt dus telkens blackra1n én een computer nodig om opnieuw te jailbreaken telkens als je de iPhone reboot.

JohnDoe1974 18-02-10 21:49

Ik kan in Itunes het bestand van de firmeware niet vinden.
Ik heb het bestand gedowload en hernoemt.
iPhone2,1_3.1.2_7D11_Restore.ipsw.

Wat doe ik fout?

yingie 18-02-10 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JohnDoe1974 (Bericht 418199)
Ik kan in Itunes het bestand van de firmeware niet vinden.
Ik heb het bestand gedowload en hernoemt.
iPhone2,1_3.1.2_7D11_Restore.ipsw.

Wat doe ik fout?

Wat is je beginsituatie? Heb je 3.1.3 erop staan zoals in je profiel en zo ja, heb je je shsh on file gezet in Cydia en heb je host-file aangepast? Anders kan je niet 3.1.2 via iTunes kiezen.

ThaBudz 18-02-10 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stefvangils (Bericht 418159)
de ipad is toch al gelanceerd :confused:

hij is aangekondigt en aan de wreld getoond , maar nog niet voor de consument ( ons dus ) beschikbaar .

JohnDoe1974 18-02-10 22:02

Yingie

ik heb inderdaad 3.1.3.
Ik ben een leek wat jailbreaken betreft.
wat bedoel je met:
"heb je je shsh on file gezet in Cydia en heb je host-file aangepast? Anders kan je niet 3.1.2 via iTunes kiezen"
Ik heb 3.1.2 niet gejailbreaked gehad.

Zou je mij willen uitleggen wat ik moet doen?

yingie 18-02-10 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JohnDoe1974 (Bericht 418205)
Yingie

ik heb inderdaad 3.1.3.
Ik ben een leek wat jailbreaken betreft.
wat bedoel je met:
"heb je je shsh on file gezet in Cydia en heb je host-file aangepast? Anders kan je niet 3.1.2 via iTunes kiezen"
Ik heb 3.1.2 niet gejailbreaked gehad.

Zou je mij willen uitleggen wat ik moet doen?

Dat wil ik best doen: niets. Firmware 3.1.3 is nog niet te jailbreaken. Ik hoop dat je iPhone wel simlockvrij was/is...

JohnDoe1974 18-02-10 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yingie (Bericht 418208)
Dat wil ik best doen: niets. Firmware 3.1.3 is nog niet te jailbreaken. Ik hoop dat je iPhone wel simlockvrij was/is...


Ok.
dat vermoeden had ik al.
Toch bedankt voor je reactie.
Wachten maar...

yingie 18-02-10 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JohnDoe1974 (Bericht 418216)
Ok.
dat vermoeden had ik al.
Toch bedankt voor je reactie.
Wachten maar...

Probleem is ook, dat Apple niet meer toestaat naar een lagere firmware te herstellen. Anders zou je 'alt' + 'herstel' kunnen klikken en dan de gewenste firmware kiezen. Zelfs als je de host-file aanpast om naar Saurik's server te wijzen (en daardoor een lagere firmware kan kiezen), zul je niet kunnen herstellen naar 3.1.2. Daarvoor heb je ook echt de shsh on file nodig.

RJD1986 19-02-10 02:18

Hier ook een idioot die "per ongeluk" heeft geupgrade naar 3.1.3. Mijn Iphone heeft een jailbreak gehad op 3.1.2 en ik heb ook in Cydia mijn SHSH on file gezet. Ik weet hoe ik alles moet doen om weer een jailbreak te bewerkstelligen. Mijn vraag is alleen: Is het mogelijk om een untethered jailbreak te krijgen? Of wordt het een tethered jailbreak?

Iphone 3GS 16GB (zwart)
FW: 3.1.3 (7E18)
Modemfirmware: 05.12.01


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:45.