iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Downgrade iPhone 3Gs firmware 3.1.3 to 3.1.2 zowel voor nieuw als oude bootrom (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/55740-downgrade-iphone-3gs-firmware-3-1-3-to-3-1-2-zowel-voor-nieuw-oude-bootrom.html)

robin.b 24-03-10 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jbliphone (Bericht 429928)
2 vragen
1: zit er verschil in firmware qua taal of model bijvoorbeeld mc of mb ?

2: als je je iPhone hersteld met iTunes moet je dan je zelf je iPhone/pod in dfu mode zetten of juist niet want bij vorige downgrades moest dat volgens mij wel

Weet iemand dit ook omdat die de firmware weigert

Gr. Jbliphone

1: ja, MC is nieuwer, en beter beveiligd tegen jailbreaks.
2: ja, je moet hem zelf in DFU modus zetten
welke firmware wou je er op zetten? welke heb je?

Firesnake 24-03-10 17:22

GF had per ongeluk firmware 3.1.3 op haar iPhone gezet.

Stappen gevolgd zoals in Youtube filmpjes. Werkend getest.

greengoblin 24-03-10 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door twilightnzb (Bericht 429175)
klopt maar zo te zien is het nu wel gelukt


hoe bedoel je?mijn 3gs 32G de laatste met nieuwe bootrom was eerde jb via blackra1n toen op 3.1.2 stond,
daarna hersteld nr originele 3.1.3, heb nu stteds ook met ireb en al de rest steeds foutcode 1604.
weet absoluut ni wat ik verkeerd doe? perfect getimed v dfu moden enz...
is het mss ni mogenlijk te downgrade als ik eerder al een jb heb gehad(belgisch toestel)


aub iemand raad?na heel forum jb bijna gelezen te hebben heb ik echt veel geprobeerd;
thx

The Unbelievable 24-03-10 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door greengoblin (Bericht 429975)
hoe bedoel je?mijn 3gs 32G de laatste met nieuwe bootrom was eerde jb via blackra1n toen op 3.1.2 stond,
daarna hersteld nr originele 3.1.3, heb nu stteds ook met ireb en al de rest steeds foutcode 1604.
weet absoluut ni wat ik verkeerd doe? perfect getimed v dfu moden enz...
is het mss ni mogenlijk te downgrade als ik eerder al een jb heb gehad(belgisch toestel)


aub iemand raad?na heel forum jb bijna gelezen te hebben heb ik echt veel geprobeerd;
thx

Gebruik IREB (van iH8sn0w) en doe Fix Recovery Mode Loop :)

greengoblin 24-03-10 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Unbelievable (Bericht 430010)
Gebruik IREB (van iH8sn0w) en doe Fix Recovery Mode Loop :)

heb ik ook gebruikt....zonder resultaat

jbliphone 24-03-10 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robin.b (Bericht 429930)
1: ja, MC is nieuwer, en beter beveiligd tegen jailbreaks.
2: ja, je moet hem zelf in DFU modus zetten
welke firmware wou je er op zetten? welke heb je?

thnx 4 je reagtie

heb de voorkeur voor 3.1.2
enheb op meerde site fw gevonde waar onder 3.1.2 3.1.3 en 3.0
en van 3.1.2 heb ik er een stuk of 5 gedownload voor de 3gs
maar krijg de melding dat die niet voor dit toestel is bedoeld

en om die fout melding krijg ik hem niet gedowngrade en opnieuw gejailbreakt

maar zou dus op zoek moeten naar een fw voor een 3gs 3.1.2 mc model ?

gr. jbliphone

robin.b 25-03-10 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jbliphone (Bericht 430044)
thnx 4 je reagtie

heb de voorkeur voor 3.1.2
enheb op meerde site fw gevonde waar onder 3.1.2 3.1.3 en 3.0
en van 3.1.2 heb ik er een stuk of 5 gedownload voor de 3gs
maar krijg de melding dat die niet voor dit toestel is bedoeld

en om die fout melding krijg ik hem niet gedowngrade en opnieuw gejailbreakt

maar zou dus op zoek moeten naar een fw voor een 3gs 3.1.2 mc model ?

gr. jbliphone

als je met je 3GS naar 3.1.3 bent geupdate is het zonder SHSH file (file die je in cydia kon aanmaken ALS hij gejailbreaked was op 3.1.2) niet mogelijk 3.1.2 terug te zetten. Zit hier met het zelfde probleem dus :)

herojohan 25-03-10 16:32

iREB is met windows 7 geen succes, ik heb mijn pc weer moeten herstellen omdat geen usbpoort het meer deed.

(32bit en dit is ook met 64bit)
Geen aanrader voor windows7 gebruikers.

jbliphone 25-03-10 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robin.b (Bericht 430326)
als je met je 3GS naar 3.1.3 bent geupdate is het zonder SHSH file (file die je in cydia kon aanmaken ALS hij gejailbreaked was op 3.1.2) niet mogelijk 3.1.2 terug te zetten. Zit hier met het zelfde probleem dus :)

oke dankje dus we kunnen aleen nog maar wachten tot er wel een jailbreak is voor een mc model

en zou het niet mogelijk zijn om naar een oudere firmware te gaan

gr. jbliphone

robin.b 25-03-10 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jbliphone (Bericht 430381)
oke dankje dus we kunnen aleen nog maar wachten tot er wel een jailbreak is voor een mc model

en zou het niet mogelijk zijn om naar een oudere firmware te gaan

gr. jbliphone

Dat heb je goed!

jbliphone 25-03-10 23:05

ir er meschien een andere manier om zonder jailbraek je apps te sync naar je iphone uit itunes of een ander programa

Morph 26-03-10 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door herojohan (Bericht 430329)
iREB is met windows 7 geen succes, ik heb mijn pc weer moeten herstellen omdat geen usbpoort het meer deed.

(32bit en dit is ook met 64bit)
Geen aanrader voor windows7 gebruikers.

Dan had je even een ps2 toetsenbord met muis moeten aansluiten, die driver weer verwijderen, desnoods in safe mode, en dan had het weer gewerkt.
Ik had hetzelfde probleem namelijk.

Seksendokuz 26-03-10 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door herojohan (Bericht 430329)
iREB is met windows 7 geen succes, ik heb mijn pc weer moeten herstellen omdat geen usbpoort het meer deed.

(32bit en dit is ook met 64bit)
Geen aanrader voor windows7 gebruikers.


Dat had je al moeten weten als je de topic had gelezen.

Seksendokuz 26-03-10 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xKocer (Bericht 429268)
Van die handleiding klopt er niks van. Hij geeft error 1604 aan, en er staat neit bij hoe ik die weg kan krijgen op een mac. Der staat alleen maar bij dat je ireb moet starten maar die heb je niet op een mac!


De handleiding is bedoeld voor mensen met Windows.
Als het goed is staat het ook vermeld.

Seksendokuz 26-03-10 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door greengoblin (Bericht 429975)
hoe bedoel je?mijn 3gs 32G de laatste met nieuwe bootrom was eerde jb via blackra1n toen op 3.1.2 stond,
daarna hersteld nr originele 3.1.3, heb nu stteds ook met ireb en al de rest steeds foutcode 1604.
weet absoluut ni wat ik verkeerd doe? perfect getimed v dfu moden enz...
is het mss ni mogenlijk te downgrade als ik eerder al een jb heb gehad(belgisch toestel)


aub iemand raad?na heel forum jb bijna gelezen te hebben heb ik echt veel geprobeerd;
thx

Was niet al te duidelijk maar even kijken of ik je hebt begrepen.
Als je iphone eerder was gejailbreakt en je had op cydia '' make my life easier '' geklikt dan is het mogelijk om te downgrade.
Zo niet dan is het wat lastiger of helemaal niet mogelijk te donwgrade.

Seksendokuz 26-03-10 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jbliphone (Bericht 430044)
thnx 4 je reagtie

heb de voorkeur voor 3.1.2
enheb op meerde site fw gevonde waar onder 3.1.2 3.1.3 en 3.0
en van 3.1.2 heb ik er een stuk of 5 gedownload voor de 3gs
maar krijg de melding dat die niet voor dit toestel is bedoeld

en om die fout melding krijg ik hem niet gedowngrade en opnieuw gejailbreakt

maar zou dus op zoek moeten naar een fw voor een 3gs 3.1.2 mc model ?

gr. jbliphone


Als het goed is staat hier bij de topic een goeie site waar je die FM 3.1.2 kan downloaden.. zoek naar '' belginofi'' die heeft hem gepost.

Seksendokuz 26-03-10 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tracker (Bericht 428838)
kheb geen idee waarom sommige die melding krijgen. ik ken m niet. maar goed, ik heb al eens een keer de link gegeven hoe ik het heb gedaan. ik zat ff verder te surfen en las ineens deze link. dat zou wellicht een mogelijke hulp kunnen zijn.
http://www.ifoneguide.nl/1707/iphone...an-ifoneguide/


Oke.
Bedankt ik ga het meteen chekken.

jbliphone 26-03-10 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Seksendokuz (Bericht 430812)
Als het goed is staat hier bij de topic een goeie site waar je die FM 3.1.2 kan downloaden.. zoek naar '' belginofi'' die heeft hem gepost.

Oké zal het op zoeken en proberen maar ben bang dat het niet gaat werken omdat ik toen nog wel geJB was niet een soort back up heb gemaakt bij cidia + heb een mc model maar bedankt voor je reagtie

Gr. Jbliphone

Seksendokuz 26-03-10 23:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jbliphone (Bericht 430844)
Oké zal het op zoeken en proberen maar ben bang dat het niet gaat werken omdat ik toen nog wel geJB was niet een soort back up heb gemaakt bij cidia + heb een mc model maar bedankt voor je reagtie

Gr. Jbliphone


Je bedoelt je hebt die shh file niet ?
Heb ik ook niet, maar bij sommige mensen lukt het wel en bij de andere weer niet.
Succes.

greengoblin 27-03-10 01:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Seksendokuz (Bericht 430811)
Was niet al te duidelijk maar even kijken of ik je hebt begrepen.
Als je iphone eerder was gejailbreakt en je had op cydia '' make my life easier '' geklikt dan is het mogelijk om te downgrade.
Zo niet dan is het wat lastiger of helemaal niet mogelijk te donwgrade.


ja idd was toen op 3.1.2
nu origineel 3.1.3
heb ireb geprobreerd,h8snow ook geprobeerd tervergeefs
weet ni wat er verkeerd ga,steeds error 1604
heb laatste itunesversie ook, en de custom fw van hier is ni compatibel komt erop, dus heb een andere die wel gaat mr na 5 min geeft hij error 1604 aan...
weet gn raad mr. nu voorlopig originel want er kruipt zeer veel tijd in en slapeloze nachten...

peterlala 27-03-10 17:12

hey allemaal
het is mij gelukt om mijn fm terug te krijgen naar 3.1.2 maar kan ik nu mijn reservecopie er terug op zetten voor al mij tel nr enzo . of kan dat niet gaat hij dan weer terug op 3.1.3

loopezz 28-03-10 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peterlala (Bericht 431103)
hey allemaal
het is mij gelukt om mijn fm terug te krijgen naar 3.1.2 maar kan ik nu mijn reservecopie er terug op zetten voor al mij tel nr enzo . of kan dat niet gaat hij dan weer terug op 3.1.3

Dat kan gewoon. :)

peterlala 28-03-10 15:35

Dank je man

ro03 28-03-10 16:11

Dit werkt perfect goed de stappen doorlopen,
en dan heb je weer een iphone op firmware 3.1.2 draaien
hierna weer blackrain erop en je iphone kan weer gedownloade prog's aan.

Groetjes,

Thx voor de info

Rob S. 29-03-10 09:50

Kan iemand mij aub wat uitleg geven? Ik heb alles geprobeerd maar het wilt gewoon niet lukken.

Nadat mn vriendin haar iphone van 3.1.2 naar 3.1.3 had geupgrade deed hij niks meer. Je kwam niet eens meer in het menu, enige wat hij zei was ''voer een juiste simkaart in''.
Het toestel komt oorspronkelijk uit Duitsland en is met 3.1.2 gejailbreaked en unlocked geweest.
Ik heb alle stappen nauwkeurig gevolgd (downgraden, redsnow, blackrain), maar ook nu blijft hij aangeven ''voer een juiste simkaart in om te iphone te activeren''. Je kan er nu dus niks meer mee aangezien je niet eens in het menu kunt.

Wat nu te doen? Ik snap er helemaal niks meer van.

mvveelen 29-03-10 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rob S. (Bericht 431597)
Kan iemand mij aub wat uitleg geven? Ik heb alles geprobeerd maar het wilt gewoon niet lukken.

Nadat mn vriendin haar iphone van 3.1.2 naar 3.1.3 had geupgrade deed hij niks meer. Je kwam niet eens meer in het menu, enige wat hij zei was ''voer een juiste simkaart in''.
Het toestel komt oorspronkelijk uit Duitsland en is met 3.1.2 gejailbreaked en unlocked geweest.
Ik heb alle stappen nauwkeurig gevolgd (downgraden, redsnow, blackrain), maar ook nu blijft hij aangeven ''voer een juiste simkaart in om te iphone te activeren''.

Wat nu te doen? Ik snap er helemaal niks meer van.

Je praat hier over een unlock en als je baseband is geupdate dan kun je nog niet unlocken. Helaas, 't is niet anders. Geduld hebben.....

Rob S. 29-03-10 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen (Bericht 431598)
Je praat hier over een unlock en als je baseband is geupdate dan kun je nog niet unlocken. Helaas, 't is niet anders. Geduld hebben.....

En in Duitsland een T-Mobile kaartje halen om hem daarmee te activeren zou wel gaan? Zou ik hem zodra geactiveerd niet met sn0w in blackrain kunnen unlocken?

mvveelen 29-03-10 10:05

Nee, dat gaat ook niet werken. Deze vraag is overigens al meerdere keren gesteld hier op dit forum. Dat zou trouwens mooi zijn als dat zou werken he ? Dan zou iedereen dat allang al gedaan hebben, denk je niet ?

Nee, er zit helaas niets anders op voor jou dan te wachten....net als vele anderen....

Rob S. 29-03-10 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen (Bericht 431602)
Nee, dat gaat ook niet werken. Deze vraag is overigens al meerdere keren gesteld hier op dit forum. Dat zou trouwens mooi zijn als dat zou werken he ? Dan zou iedereen dat allang al gedaan hebben, denk je niet ?

Nee, er zit helaas niets anders op voor jou dan te wachten....net als vele anderen....

Het zou ook mooi zijn als iedereen hier eens hetzelfde antwoord zou geven, denk je niet? Een paar pagina's terug werd me namelijk door iedereen verteld dat het wel gewoon kan.

Wachten heb ik geen zin meer in, kan voor zelfde geld nog 3 of zelfs meer maanden duren. Ik haal haar wel een nieuwe iphone. Deze zet ik wel op marktplaats en in het verkoop gedeelte op dit forum. Iig bedankt.

mvveelen 29-03-10 10:14

Ik kan niet voor anderen spreken, ik geef antwoord op jouw vraag. En voor zover ik weet kan hetgeen jij voorstelt niet omdat je een nieuwe bootrom hebt. Unlocken gaat dan gewoon weg niet lukken.

dicbro 29-03-10 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rob S. (Bericht 431605)
Het zou ook mooi zijn als iedereen hier eens hetzelfde antwoord zou geven, denk je niet? Een paar pagina's terug werd me namelijk door iedereen verteld dat het wel gewoon kan.

Een jailbreak kan, maar een sim-unlock kan (nog) niet, misschien dat daar de verwarring over is ontstaan?

Rob S. 29-03-10 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen (Bericht 431606)
Ik kan niet voor anderen spreken, ik geef antwoord op jouw vraag. En voor zover ik weet kan hetgeen jij voorstelt niet omdat je een nieuwe bootrom hebt. Unlocken gaat dan gewoon weg niet lukken.

Ja begrijp ik ook wel. Met al die termen ben ik helaas niet erg bekend ook al heb ik zelf een iPhone. Ik heb het toestel al te koop aangeboden...toch bedankt.

Rob S. 29-03-10 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dicbro (Bericht 431612)
Een jailbreak kan, maar een sim-unlock kan (nog) niet, misschien dat daar de verwarring over is ontstaan?

Dat zou heel goed kunnen. Voor een unlock moet je volgens mij ook in het toestel zelf kunnen (blackrain app). Dit is nu dus niet mogelijk aangezien hij alleen maar blijft aangeven dat ik hem aan itunes moet hangen. Maargoed, het toestel staat al te koop zoals ik hierboven zei. Iemand die wel geduld heeft mag mij een PM sturen ;)

dicbro 29-03-10 10:50

En een Duits pre-paid T-Mobile kaartje halen (ik neem aan dat die bestaan)? Is dat nog een optie? Kan je je eigen nummer doorschakelen.... Ik neem aan dat een pre-paid kaartje zou moeten werken dan...

Rob S. 29-03-10 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dicbro (Bericht 431619)
En een Duits pre-paid T-Mobile kaartje halen (ik neem aan dat die bestaan)? Is dat nog een optie? Kan je je eigen nummer doorschakelen.... Ik neem aan dat een pre-paid kaartje zou moeten werken dan...

Ja en internet dan? ;) Kan ze van 3G alvast geen gebruik meer maken, dan heeft de iPhone alweer vrij weinig nut.

dicbro 29-03-10 12:02

Nee inderdaad, er zit natuurlijk wel internet op een prepaid kaartje maar dat zal een duur verhaal worden vanuit het buitenland. Maar goed, ze kan wel bellen met de iPhone en internetten dan alleen via Wi-Fi.

Ik probeer er maar wat van te maken.

(en anders wellicht officieel laten unlocken door T-Mobile Duitsland?)

paQ 29-03-10 12:36

Heb het nu twee keer doorlopen, maar ik loop al vast bij de tweede keer de FW erop te zetten.
3GS op 313, officieel unlocked.

Ik laad de 3.1.2 firmware, krijg error 3400 en de iphone verdwijnt dan uit itunes. Ik moet itunes opnieuw opstarten en er verschijnt dan vanzelf eht resore scherm. Hier kies ik opnieuw de 312 firmware, hij gaat controleren bij Apple, en dan krijg ik de melding dat het niet mogelijk is.

Ondanks dat toch redsnow succesvol kunnen afsluioten, maar de iphone komt niet meer uit de herstel modus. niet na 2 minuten, niet na 40 minuten

iemand soortgelijk iets?

Chariko 30-03-10 21:17

Help!
 
Hi Allemaal,

Ik ben nieuw hier dus ik zal mijzelf eerst een beetje introduceren.
Chantal, 25, Iphone newbie.
Na jarenlang trouw Nokia gebruik eindelijk gezwicht voor Iphone.
Vandaag mijn Iphone ontvangen, abo via T-Mobile.
Abo gaat echter pas 27 juli in, aangezien mijn vodafone abo dan pas afloopt.

Jullie raden het vast al...toestel is gesimlocked en ik kan er eigenlijk helemaal niets mee nu.
Ik heb alle forums doorgezocht, nagelezen en van alles uitgeprobeerd maar ik zie door de bomen het bos niet meer..

Ik heb ergens gelezen dat de MC firmware 05.12.01 3.1.3. versies niet te downgraden zijn naar 3.1.2.
Ik heb alle benodigde programma's gedownload en ook het 24 stappenplan van deze site al meerdere keren gevolgd.
Ik heb niets kunnen opslaan via Cydia omdat ik geen eerdere software versies heb gehad.

Misschien stel ik hele domme vragen want ik heb helemaal geen verstand van Iphones maar is er iemand die mij kan helpen?
Het gaat mij vooral om het (kosteloos) unlocken van mijn toestel en niet zozeer om jailbreaken..

Groetjes Chantal

The Unbelievable 30-03-10 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chariko (Bericht 432267)
Hi Allemaal,

Ik ben nieuw hier dus ik zal mijzelf eerst een beetje introduceren.
Chantal, 25, Iphone newbie.
Na jarenlang trouw Nokia gebruik eindelijk gezwicht voor Iphone.
Vandaag mijn Iphone ontvangen, abo via T-Mobile.
Abo gaat echter pas 27 juli in, aangezien mijn vodafone abo dan pas afloopt.

Jullie raden het vast al...toestel is gesimlocked en ik kan er eigenlijk helemaal niets mee nu.
Ik heb alle forums doorgezocht, nagelezen en van alles uitgeprobeerd maar ik zie door de bomen het bos niet meer..

Ik heb ergens gelezen dat de MC firmware 05.12.01 3.1.3. versies niet te downgraden zijn naar 3.1.2.
Ik heb alle benodigde programma's gedownload en ook het 24 stappenplan van deze site al meerdere keren gevolgd.
Ik heb niets kunnen opslaan via Cydia omdat ik geen eerdere software versies heb gehad.

Misschien stel ik hele domme vragen want ik heb helemaal geen verstand van Iphones maar is er iemand die mij kan helpen?
Het gaat mij vooral om het (kosteloos) unlocken van mijn toestel en niet zozeer om jailbreaken..

Groetjes Chantal

Hallo Chantal,

Helaas is het nog niet mogelijk om een unlock voor jou te regelen, dus je zult geduld moeten hebben op de unlock van een van de hackers of op je abonnement

rkolenik 30-03-10 22:57

Bij het toevoegen van "74.208.10.249 gs.apple.com" in het bestandje 'hosts', lukt het me niet om deze op te slaan.. ik krijg dan een foutmelding met: Kan het bestand C:wondows/system32/drivers/etc/hosts niet maken. Controleer of het juiste pad en de juiste bestandsnaam zijn ingevoerd...

iemand een idee hoe ik dit wel kan opslaan?? bedankt alvast..


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:33.