iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Downgrade iPhone 3Gs firmware 3.1.3 to 3.1.2 zowel voor nieuw als oude bootrom (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/55740-downgrade-iphone-3gs-firmware-3-1-3-to-3-1-2-zowel-voor-nieuw-oude-bootrom.html)

romez 06-04-10 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jurriaan665 (Bericht 434510)
Hallo mensen,

Ik heb het geprobeerd en het werkt!!!
Ik had zelf ook de (onkraakbare) versie, maar met de gebruiksaanwijzing zoals hier gegevens werkt alles weer zoals daarvoor (jailbroken)

Bluf...
Wat heb je geprobeerd en wat werkt?
Erg wazig.
R.

jurriaan665 07-04-10 08:18

Info
 
Hallo mensen,

Nee het is geen bluf, probeer het gewoon zoals ik deed.
Hier de gegevens:
Telco-T-Mobile.
Model: MC139DN
Modemfirmware:05.12.01
Versie: 3.1.3 (7E18)

Ik ben geen hacker of zware iPhone gebruiker.
Ik was wel erg teleurgesteld dat ik mijn jailbreak kwijt was, dus ik heb steeds veel risico's genomen om dit opnieuw te doen (jailbreaken).
Met het laatse fimpje lukt het, zoals hij vertelde moet je 2x de 3.1.2 erop zetten, dan redsnow, dan blackrain. En het werkte.
Ik kreeg overigens wel wat cache foutmeldingen toen ik probeerde de iPhone geschikt te maken voor sync met ITunes. Dat was wel raar.
Maar voor het rest was de firmware gedowngrade tot de gewenste firmware.

Dit is het laatste wat ik erover zeg, niemand hoeft dit te doen. Ik deed het wel en het werkte.

alger 07-04-10 20:02

Dit is de eerste keer dat het gelukt is, wat een mooie video uitleg. Werkt gelukkig ook op de mac. Heel erg bedankt...

tracker 08-04-10 07:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jurriaan665 (Bericht 435045)
Hallo mensen,

Nee het is geen bluf, probeer het gewoon zoals ik deed.
..............
Dit is het laatste wat ik erover zeg, niemand hoeft dit te doen. Ik deed het wel en het werkte.

het is zeker geen bluf. ik heb ook zo gedaan en het werkt prima. het enige wat ik absoluut niet doe is itunes upgraden naar 9.1. ik heb nu 9 en dat is al lastig genoeg.

bassabbas 08-04-10 14:31

Bij mij is het met mijn nieuwe 3GS 3.1.3 tot op heden niet gelukt...
Maar ik blijf het nog wel een paar keer op allerlei manieren proberen

tracker 08-04-10 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bassabbas (Bericht 435725)
Bij mij is het met mijn nieuwe 3GS 3.1.3 tot op heden niet gelukt...
Maar ik blijf het nog wel een paar keer op allerlei manieren proberen

heb je deze iphone op 3.1.2 gehad én jailbreak gedaan? en werk je met itunes 9.0 of lager?

bassabbas 08-04-10 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tracker (Bericht 435729)
heb je deze iphone op 3.1.2 gehad én jailbreak gedaan? en werk je met itunes 9.0 of lager?

nee niet op 3.1.2. gehad, maar verschillende mensen zeggen hier dat het dan toch lukt...

Maar werk idd nog met itunes 9 of lager, weet zo even niet welke versie, maar heb niet de laatste update gedaan.

tracker 08-04-10 14:42

wel, zover ik weet doe je met een jailbreak in deze discussie niets anders dan itunes en apple om de tuin leiden. dat betekend dat je eigenlijk een downgrade doet, maar je moet wel je ecid code kunnen vinden. ik denk dat dat je niet lukt.

bassabbas 08-04-10 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tracker (Bericht 435733)
wel, zover ik weet doe je met een jailbreak in deze discussie niets anders dan itunes en apple om de tuin leiden. dat betekend dat je eigenlijk een downgrade doet, maar je moet wel je ecid code kunnen vinden. ik denk dat dat je niet lukt.

dat zou jammer zijn. Al gaat het mij alleen om de jailbreak, hij is namelijk al simlockvrij gemaakt door t-mobile.

Dan moet ik het maar even doen met de gratis apps...

mackio 08-04-10 23:36

geen bluf een ding zeker! werkt uitstekent, ben zelf in het bezit van een mc model.

bassabbas 09-04-10 06:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mackio (Bericht 435988)
geen bluf een ding zeker! werkt uitstekent, ben zelf in het bezit van een mc model.

Kan je wat meer info geven over je toestel? Heb je eerder een jailbreak gehad op 3.1.2? En zo niet, welke stappen heb je gevolgd?

tracker 09-04-10 08:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tracker (Bericht 435733)
wel, zover ik weet doe je met een jailbreak in deze discussie niets anders dan itunes en apple om de tuin leiden. dat betekend dat je eigenlijk een downgrade doet, maar je moet wel je ecid code kunnen vinden. ik denk dat dat je niet lukt.

het kan dus wel lukken als je de ecid-grabber gebruikt.

bassabbas 09-04-10 09:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tracker (Bericht 436086)
het kan dus wel lukken als je de ecid-grabber gebruikt.

Ik heb nu mijn ECID en SHSH bestand (van 3.1.3.) maar ik zie niet in hoe ik hiermee dan wel zou kunnen JB naar 3.1.2

tracker 09-04-10 09:55

probeer dan nu de ecid up te loaden naar saurik

the scarface 09-04-10 10:51

hallo mensen,
ik ben nieuw op dit forum, enig idee waar ik de video kan vinden om hem te downgraden?

bassabbas 09-04-10 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the scarface (Bericht 436149)
hallo mensen,
ik ben nieuw op dit forum, enig idee waar ik de video kan vinden om hem te downgraden?

openingspost van dit topic/youtube/google/half internet staat er vol mee

hokkie 09-04-10 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the scarface (Bericht 436149)
hallo mensen,
ik ben nieuw op dit forum, enig idee waar ik de video kan vinden om hem te downgraden?

:confused: zoekt en gij zult vinden (pag.1)...

denkel 12-04-10 11:12

Hallo,
Ik zag het nut er niet van 1 er een apart topic voor te maken. Dus dan maar hier.
Ik kreeg mijn Iphone 3gs 16gb niet meer opgestart. Na een hoop dingen geprobeert te hebben bleef er niks anders meer over dan de originele firmware er weer op te zetten door middel van herstel in Itunes. Hierdoor is er de FW 3.1.3 opgekomen.
En je raad het al, de unlock is er af, en ik kan hem niet meer gebruiken met mijn vodafone kaartje.

Als ik hier zo lees dan kan ik er niks mee tenzij ik een t-mobile kaart gebruik of totdat er een nieuwe JB uitkomt?

Het downgraden wat hier door de TS word uitgelegd, is dit nu wel of niet veilig om te doen?

En is het trouwens mogelijk om hem opnieuw te jailbreaken als ik een t-mobile kaart gebruik, waardoor die weer gewoon op start lijkt mij?

Als iemand nog opties heeft hoort ik het graag!

ps.
Ik heb geen backup gemaakt in cydia, dus op die manier gaat het helaas al niet..

sweet 12-04-10 12:40

werkte helaas niet bij mij. via ebay een splinterniewe 3gs 16gb wit gekocht. zat laatste baseband en firmware op. downgraden lukte niet. ook nog niet mogelijk denk ik. de methode in post 1 zal wel alleen zijn als ie ooit een lagere baseband gehad heb. i think..

denkel 12-04-10 15:38

Ik heb deze methode maar geprobeerd. En alles werkte wel eigenlijk. Geen errors gehad, alleen 1tje op het allerlaatst met downgraden, maar volgens de aanwijzigingen maakt dit niets uit.

Alleen nu heb ik dus het probleem dat ik er niet in kan omdat ik een t-mobile sim kaart nodig heb. Op school heb ik er 1 van iemand geleent, maar dan moet je hem gelijk activeren met die computer die dus thuis staat. Dus dat word even een sim kaart halen, kijken of het is gelukt, en anders zolang maar met t-mobile bellen totdat er een nieuwe JB uit komt.

Tuggy 13-04-10 00:54

Ik heb het zelfde als mensen hiervoor, heb wel een shsh file van Cydia, alles uitgevoerd zoals beschreven, maar downgraden naar 3.1.2 ho maar, steeds de zelfde fout dat dit toestel er niet geschikt voor is. Zou Apple daar misschien ook iets mee te maken hebben, dat je niet meer kan downgraden, zou me niets verwonderen. Ik heb hem voorheen al een paar maal gedowngrade, maar nu gaat het niet meer.

rubenhvt 13-04-10 01:46

Ik sluit me aan,

voorheen meerdere malen succesvol downgrades uitgevoerd

krijg er nu geen beweging in!!!

Jan Pruim 13-04-10 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erickvergara (Bericht 433574)
Dan zou ik heel graag willen weten hoe jij je Baseband gedowngrade heb!

Hallo,
Ik zou heel graag willen weten hoe jij je Baseband gedowngrade heb!
MVG Jan Pruim

kerozine 13-04-10 11:06

Iphone freaks ik heb paar dagen geleden gedowngrade. ( Versie 3.1.2 naar 3.1.2. )
Firmware 3.1.2 : Baseband 05.11.07 (3Gs)

Ik heb een nieuwe baseband waardoor ik mijn toestel 3gs via de computer moet opstarten als ik reboot.

Gaf itunes aan dat je versie niet compatibel was ? is dit de probleem ?

bassabbas 13-04-10 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kerozine (Bericht 438022)
Iphone freaks ik heb paar dagen geleden gedowngrade. ( Versie 3.1.2 naar 3.1.2. )

Ik heb een nieuwe baseband waardoor ik mijn toestel 3gs via de computer moet opstarten als ik reboot.

Gaf itunes aan dat je versie niet compatibel was ? is dit de probleem ?

Dat geeft Itunes inderdaad bij mij aan... Had jij dat ook? En zo ja, hoe heb je dat opgelost?

kerozine 13-04-10 11:13

sorry een foutje van mij,

Jij hebt een 3.1.3 als het goed is kan jij niet downgrade. Ik blijf op de 3.1.2.

bassabbas 13-04-10 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kerozine (Bericht 438027)
HAhahah dit is een goeie :P
Ja dit domme fout heb ik ook meegemaakt lol

Je hebt de verkeerde firmware ( blijkbaar heb jij een firmware 3.1.2. 3g gedownload in plaats van 3gs.

volgende de website waar ik hem heb gedownload is het de 3GS versie, waar heb je jouw firmwareversie gedownload?

kerozine 13-04-10 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bassabbas (Bericht 438028)
volgende de website waar ik hem heb gedownload is het de 3GS versie, waar heb je jouw firmwareversie gedownload?


Wil jij je toetstel herstellen, dat is de enige wat jij kan doen je hebt een 3.1.3 firmware

kerozine 13-04-10 11:41

Downgrade iPhone 3Gs firmware 3.1.3 to 3.1.2 zowel voor nieuw als oude bootrom moet je echt niet bij mij zijn sorry

bassabbas 13-04-10 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kerozine (Bericht 438047)
Downgrade iPhone 3Gs firmware 3.1.3 to 3.1.2 zowel voor nieuw als oude bootrom moet je echt niet bij mij zijn sorry

oke, daar ging dit topic toch over? Maar goed thanks anyway

kerozine 13-04-10 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bassabbas (Bericht 438050)
oke, daar ging dit topic toch over? Maar goed thanks anyway

Ja klopt sorry voor de ongemak. Je kan beter wachten op jailbreak voordat je rare dingen met je iphone doet :P

mr-3gs 13-04-10 12:28

Downgraden werkt alleen als je hantekening van apple hebt en als je iphone al eerder is gejailbreakt.

Of heb ik het verkeerd.

kerozine 13-04-10 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mr-3gs (Bericht 438063)
Downgraden werkt alleen als je hantekening van apple hebt en als je iphone al eerder is gejailbreakt.

Of heb ik het verkeerd.


Dat handtekening kan misschien wel kloppen maar dat je eerder een jailbreakt moet hebben klopt niet..
Met de nieuwe firmware zijn er nu manieren om te restoren maar ze raden het af. Mensen die 3.1.3 kunnen beter blijven wachten voor een bevestiging van iphone freaks.

Jij kan alsnog restoren en jailbreaken wanneer je wilt als je maar op 3.1.2. blijft :P

mr-3gs 13-04-10 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kerozine (Bericht 438067)
Dat handtekening kan misschien wel kloppen maar dat je eerder een jailbreakt moet hebben klopt niet..
Met de nieuwe firmware zijn er nu manieren om te restoren maar ze raden het af. Mensen die 3.1.3 kunnen beter blijven wachten voor een bevestiging van iphone freaks.

Jij kan alsnog restoren en jailbreaken wanneer je wilt als je maar op 3.1.2. blijft :P

Helaas heb ik een iphone van het weekend gekocht met 3.1.3 met t-mobile die ik nu niet kan gebruiken met telfort abbo.

Heb geen handtekening, dus kan ik niet downgraden.

denkel 13-04-10 17:16

Het is mij gelukt met deze methode!

Ik heb gewoon gedaan wat er stond, kreeg een error op het laatst bij het terugzetten van 3.1.2.

Ik kon helaas niet gelijk kijken of het gelukt was, aangezien de simlock er weer op zat en ik geen t-mobile kaartje had. Dit sim kaartje ben ik net gaan halen, en nu werkt hij weer, staat er weer 3.1.2 op en cydia!

Ik heb trouwens baseband 5.12.01, en het werkt gewoon, na alle reacties gelezen te hebben had ik ook gedacht dat het niet zou werken, maar het is zeker het proberen waard!

mr-3gs 13-04-10 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door denkel (Bericht 438203)
Het is mij gelukt met deze methode!

Ik heb gewoon gedaan wat er stond, kreeg een error op het laatst bij het terugzetten van 3.1.2.

Ik kon helaas niet gelijk kijken of het gelukt was, aangezien de simlock er weer op zat en ik geen t-mobile kaartje had. Dit sim kaartje ben ik net gaan halen, en nu werkt hij weer, staat er weer 3.1.2 op en cydia!

Ik heb trouwens baseband 5.12.01, en het werkt gewoon, na alle reacties gelezen te hebben had ik ook gedacht dat het niet zou werken, maar het is zeker het proberen waard!


Kan je nu de iphone wel unlocken of nog steeds niet.

denkel 13-04-10 18:02

Daar ben ik nu voor aan het kijken, met blackra1n gaat het in ieder geval niet..
En ultrasnow ook niet. Is nog niet mogelijk zo te lezen... beter komt die hack snel uit dan..

Guest-20180322101532 13-04-10 19:42

Weet er iemand of er al een jailbreak is voor Iphone 3gs met 3.1.3 firmware?

denkel 13-04-10 20:15

Gebruik voortaan eerst de zoekfunctie.
Deze Jailbreak is er nog niet, wel voor versie 3.1.2. En met behulp van die uitleg in de beginpost kan je van 3.1.3 naar 3.1.2.
Alleen als je net als mijn probleem is, de nieuwe baseband 5.12.01 hebt, dan kan je hem niet unlocken(simlock vrij maken).

geëdit

Guest-20180322101532 13-04-10 20:41

wss zit ik dan met het zelfde probleem want heb mijne net binnengekregen. Hoe kom ik erachter welke baseband ik heb?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:56.