iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: Informatie aangaande BootRom? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/57627-informatie-aangaande-bootrom.html)

Zephyer 13-04-10 08:47

Goedemorgen mensen.

Ik heb diverse onderwerpen gelezen over oa. 4.0 waar het volgende is vermeld (deze link);
Citaat:

De nieuwe exploit van Geohot, die zoals het er nu naar uit ziet op zowel firmware 3.1.3, 3.2 en 4.0 beta 1 op élke iPhone, iPod touch en iPad werkt, zal volgens @p0sixninja voor het eind van de maand voor het grote publiek beschikbaar worden gemaakt.
Hierin wordt een verwijzing gemaakt naar De ene jailbreak is de andere niet: het laatste nieuws op een rij - iPhone - iPhoneclub.nl

Maar.. wat ik overal mis .. is een opmerking over de bootrom?
Vragen van mij in de topics op de frontend worden niet beantwoord terwijl dit wel bij het frontend hoort en geen forum topic hoort te zijn. Informatie die mijns inziens wel moet worden belicht ..

Zover ik weet is deze ook van belang bij (in ieder geval de oude) jb's?
Lees ik hierover heen.. of wordt hier simpelweg niets over gemeld.. :confused:

alex19_74 13-04-10 23:33

Als ik me niet vergis heb ik gelezen dat als je de os 4.0 beta installeerd ook je bootrom update ! Misschien daardoor het achterhouden van de jailbraeks die er al zijn ?

edit :
Posted 09 April 2010 - 08:06 PM
Neo-Tech, on 09 April 2010 - 10:04 AM, said:
Question for those of you who have updated:
Does this update your baseband? If so, does the phone function still work when you downgrade to 3.1.2?

Thanks



Yes it updates your baseband, but if you downgrade the phone function still works.
At least if you don't rely on an unlock.

Zephyer 14-04-10 10:03

Geen idee, er wordt geen woord over gerept.. vandaar mijn vraag :D

The Unbelievable 15-04-10 18:32

Er is een verschil tussen een Bootrom en een Modemfirmware, zoek maar bij de Wiki van iPhoneclub

Zephyer 19-04-10 12:57

Ik weet dat er een verschil is, daarom snap ik juist niet dat er niets over gezegd wordt? :rolleyes:

Destiny 19-04-10 13:09

De bootrom flashen ze niet, omdat als dit proces wordt onderbroken de iPhone helemaal niks meer doet. De iPhone is dan echt kapot. Als je het flashen van de modemfirmware onderbreekt kun je deze opnieuw flashen door je iPhone in DFU mode te zetten.

Zephyer 23-04-10 00:23

Dat is de uitleg wat het is.. en in het verleden heeft men daar wel iets mee gedaan.
Citaat:

de bootrom is de eerste code die er na het aanzetten van de iPhone of iPod touch wordt gedraaid en is vergelijkbaar met de BIOS van een computer. De bootrom is read-only en de eerste schakel in de chain of trust van de iPhone en iPod touch. In de DFU-modus wordt eerst de bootrom geďnitialiseerd en kan je vervolgens met een (gesigneerde) firmware herstellen. Als de iPhone in de normale modus wordt gestart, controleert de bootrom de LLB en start deze vervolgens. Voor een untethered-jailbreak is het nodig dat de chain of trust tijdens deze eerste schakel gebroken wordt. Met behulp van dit artikel kun je achterhalen welke versie van de bootrom je hebt.
Maar.. omdat er (wederom) niets gemeld wordt in de jb van 4.0 moeten we er dan vanuit gaan dat elke versie ermee doorgaat..

PaulDurden 24-04-10 00:15

Om je vraag zo eenvoudig mogelijk te beantwoorden: de jailbreaks waar je naar verwijst zouden ook met de nieuwe bootromversie (untethered) moeten werken. Hoe een userland jailbreak zoals die van Comex dat klaar speelt? That's what hackers do en totdat ze deze uitbrengen bliijft het nog even het geheim van de smid.

Zephyer 26-04-10 12:26

Paul,

Dank je voor je antwoord.
Omtrent het deel van je antwoord m.b.t. de hackers, dat is natuurlijk duidelijk (het geheim van de smit).

De informatie wat je nu echter aanlevert omtrent de jailbreaks waar ik naar verwijs, miste ik dus nog in je eerdere stukken waarbij ik nu dus een antwoord heb :)

Reden is dat ik mensen om me heen heb met nieuwere iPhones dan die van mij en ik daarvoor duidelijkheid wilde :D.

Wellicht wel een idee om deze informatie ook in je posts/nieuwsberichten mee te nemen vanaf heden?

Zephyer 26-04-10 22:58

Ik heb ook een antwoord van musclenerd gekregen:

Citaat:

@Zephyer_nl yeah, the Spirit JB by @comex is untethered JB regardless of bootrom because it's up higher (in userland)

Moemie 28-04-10 14:33

Bootrom
 
Wat is in vredesnaam een bootrom en hoe achterhaal ik die??
Hieronder wordt alleen verwezen naar een artikel dat op MAC computers slaat!

casiej 28-04-10 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Moemie (Bericht 443963)
Wat is in vredesnaam een bootrom en hoe achterhaal ik die??
Hieronder wordt alleen verwezen naar een artikel dat op MAC computers slaat!

download f0recast dan kan je zien welke bootrom je heb


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:20.