Informatie aangaande BootRom? discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedemorgen mensen. Ik heb diverse onderwerpen gelezen over oa. 4.0 waar het volgende is vermeld (deze link ); Citaat: De nieuwe exploit van Geohot, die ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Goedemorgen mensen.
Ik heb diverse onderwerpen gelezen over oa. 4.0 waar het volgende is vermeld (deze link); Citaat:
Maar.. wat ik overal mis .. is een opmerking over de bootrom? Vragen van mij in de topics op de frontend worden niet beantwoord terwijl dit wel bij het frontend hoort en geen forum topic hoort te zijn. Informatie die mijns inziens wel moet worden belicht .. Zover ik weet is deze ook van belang bij (in ieder geval de oude) jb's? Lees ik hierover heen.. of wordt hier simpelweg niets over gemeld.. Laatst gewijzigd door iScorpio; 14-04-10 om 11:31. |
Gesponsorde links | |
|
|
|
|
|||
|
|||
Als ik me niet vergis heb ik gelezen dat als je de os 4.0 beta installeerd ook je bootrom update ! Misschien daardoor het achterhouden van de jailbraeks die er al zijn ?
edit : Posted 09 April 2010 - 08:06 PM Neo-Tech, on 09 April 2010 - 10:04 AM, said: Question for those of you who have updated: Does this update your baseband? If so, does the phone function still work when you downgrade to 3.1.2? Thanks Yes it updates your baseband, but if you downgrade the phone function still works. At least if you don't rely on an unlock.
Laatst gewijzigd door alex19_74; 14-04-10 om 09:10. |
|
|||
|
|||
Geen idee, er wordt geen woord over gerept.. vandaar mijn vraag
|
|
||||
|
||||
Er is een verschil tussen een Bootrom en een Modemfirmware, zoek maar bij de Wiki van iPhoneclub
|
|
|||
|
|||
Ik weet dat er een verschil is, daarom snap ik juist niet dat er niets over gezegd wordt?
|
|
||||
|
||||
De bootrom flashen ze niet, omdat als dit proces wordt onderbroken de iPhone helemaal niks meer doet. De iPhone is dan echt kapot. Als je het flashen van de modemfirmware onderbreekt kun je deze opnieuw flashen door je iPhone in DFU mode te zetten.
|
|||
|
|||
Dat is de uitleg wat het is.. en in het verleden heeft men daar wel iets mee gedaan.
Citaat:
|
|
||||
|
||||
Om je vraag zo eenvoudig mogelijk te beantwoorden: de jailbreaks waar je naar verwijst zouden ook met de nieuwe bootromversie (untethered) moeten werken. Hoe een userland jailbreak zoals die van Comex dat klaar speelt? That's what hackers do en totdat ze deze uitbrengen bliijft het nog even het geheim van de smid.
Laatst gewijzigd door PaulDurden; 26-04-10 om 13:49. |
|
|||
|
|||
Paul,
Dank je voor je antwoord. Omtrent het deel van je antwoord m.b.t. de hackers, dat is natuurlijk duidelijk (het geheim van de smit). De informatie wat je nu echter aanlevert omtrent de jailbreaks waar ik naar verwijs, miste ik dus nog in je eerdere stukken waarbij ik nu dus een antwoord heb Reden is dat ik mensen om me heen heb met nieuwere iPhones dan die van mij en ik daarvoor duidelijkheid wilde . Wellicht wel een idee om deze informatie ook in je posts/nieuwsberichten mee te nemen vanaf heden? |
|
|||
|
|||
Ik heb ook een antwoord van musclenerd gekregen:
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Bootrom
Wat is in vredesnaam een bootrom en hoe achterhaal ik die??
Hieronder wordt alleen verwezen naar een artikel dat op MAC computers slaat! |
|
||||
|
||||
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Film informatie app | Guest-20191128132130 | iPhone Apps | 3 | 23-01-11 16:45 |
Informatie nodig? | !Wout | Archief | 8 | 20-07-08 21:26 |
|
|