iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Jailbreak iPhone 3GS iOS4 GM with Pwnage Tool (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/61217-jailbreak-iphone-3gs-ios4-gm-with-pwnage-tool.html)

MichaelJ 09-06-10 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PuijkeN (Bericht 462651)
Tis gelukt! En wel als volgt:

iPhone downgrade naar 3.1.2 en dan blackra1n erop los.
Daarna custom restore via iTunes 9.2 en 4.0GM erop klaargemaakt door pwngetool...

Ben nu alles in Cydia aan het updaten maar het lijkt dus wel goed te werken! Als ik 3.1.3 geinstalleerd had, gejailbreakt of niet was het voor mij onmogelijk om een custom firmware te installeren. Na wat Googlen kwam ik plots bij iemand met dezelfde problemen als mij (error 1600, 1604), en die had het zo opgelost! Blijkt dus perfect te werken ! :)

Goed om te horen maar hoe downgrade jij naar 3.1.2? Daar ben ik dan weer erg benieuwd naar..

trevisnl 09-06-10 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MichaelJ (Bericht 462654)
Goed om te horen maar hoe downgrade jij naar 3.1.2? Daar ben ik dan weer erg benieuwd naar..

kan volgensmij niet zonder je shsh op te slaan via cydia op 3.1.2 toendertijd.. ik had toen nog niet deze iPhone dus helaas. dat gaat m niet worden voor mij

PuijkeN 09-06-10 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door trevisnl (Bericht 462652)
Ik heb mijn shsh van 3.1.2 niet opgeslagen, dan kan het dus niet.. toch?

Hmm Cydia doet dit automatisch voor je, dus als je ooit 3.1.2 gejailbreakt gebruikt hebt, zou het normaal moeten lukken denk ik ?


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MichaelJ (Bericht 462654)
Goed om te horen maar hoe downgrade jij naar 3.1.2? Daar ben ik dan weer erg benieuwd naar..

Via de Suarik-sign server, originele 3.1.2 voor 3GS ergens downloaden. Dan in je hostsfile volgende regel toevoegen:

74.208.10.249 gs.apple.com

Daarna kan je gewoon teruggaan naar 3.1.2, op voorwaarde dat je SHSH natuurlijk opgeslagen is bij Saurik ! :)


EDIT: Je SHSH voor 3.1 of 3.1.2 zoals hierboven inderdaad al gezegd wordt :)

trevisnl 09-06-10 21:52

ik denk dat ik maar gewoon een tijdje ga wachten op een tool.. of er moet nog iemand met een andere oplossing komen om die custom 3.1.3 te kunnen installeren want dat kan ik dus niet :p

King1987 09-06-10 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door trevisnl (Bericht 462668)
ik denk dat ik maar gewoon een tijdje ga wachten op een tool.. of er moet nog iemand met een andere oplossing komen om die custom 3.1.3 te kunnen installeren want dat kan ik dus niet :p

Voor mij is deze weg mogelijk geweest:
Preventing baseband update as a last-ditch effort [iPhone Dev Team]

kan je evenuteel spirit gebruiken. (ging wel van 3.1.2 naar 3.1.3)
Helaas had de betreffende iPhone een corrupte baseband dat ik er niets mee kon, maar op 3.1.3 zetten kan via deze weg :D

trevisnl 09-06-10 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 462676)
Voor mij is deze weg mogelijk geweest:
Preventing baseband update as a last-ditch effort [iPhone Dev Team]

kan je evenuteel spirit gebruiken. (ging wel van 3.1.2 naar 3.1.3)
Helaas had de betreffende iPhone een corrupte baseband dat ik er niets mee kon, maar op 3.1.3 zetten kan via deze weg :D

3.1.3 kan ik er wel gewoon op zetten, en om al deze moeite te doen speciaal voor 3.1.2 vind ik nou ook weer een beetje overdreven haha.. Ik wacht wel af op iets anders :) Toch bedankt!!

Verschijning 10-06-10 00:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nxken (Bericht 462097)
Het lukte !
Mijn iphone 3GS draait nu 4.0 GM met jailbreak.
Stappenplan :
Stap 0 : De nieuwe itunes 9_2 beta instaleren. (Alleen voor mac)
Stap 1 :Costum Firmware 3.1.3 aanmaken met pownage app
Stap 2: Pwnage app je iphone in recovery laten plaatsen en dan je iphone herstellen met je zojuist gemaakt costum firmware
Stap 3: Deze guide volgen
Stap 4 : Zonder in recovery mode te gaan de costum 4.0 herstellen
En klaar !

Over die handleiding heb ik een vraag. Bij stap 2

2. Place data.tar in PwnageTool.app/Contents/Resources/CustomPackages/CydiaInstaller.bundle/files/
Is opgelost. Rechter muis knop en toon pakket inhoud

Daar krijg ik dat pakketje niet in files achter de cydiainstaller.bundle . Hoe krijg ik dat in die map? Zelf kan ik in die bundle geen map aanmaken.

Het is me dus wel gelukt om van 3.1.2 naar een pwnage 4.0 te gaan, Cydia staat er daadwerkelijk op alleen krijg hem niet geopend. Waarschijnlijk omdat ik dat pakketje niet in de juiste map heb gekregen.

Iemand een idee hoe?

trevisnl 10-06-10 00:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Verschijning (Bericht 462757)
Over die handleiding heb ik een vraag. Bij stap 2

2. Place data.tar in PwnageTool.app/Contents/Resources/CustomPackages/CydiaInstaller.bundle/files/

Daar krijg ik dat pakketje niet in files achter de cydiainstaller.bundle . Hoe krijg ik dat in die map? Zelf kan ik in die bundle geen map aanmaken.

Het is me dus wel gelukt om van 3.1.2 naar een pwnage 4.0 te gaan, Cydia staat er daadwerkelijk op alleen krijg hem niet geopend. Waarschijnlijk omdat ik dat pakketje niet in de juiste map heb gekregen.

Iemand een idee hoe?

Kan je omschrijven hoe jij nou terug bent gegaan naar 3.1.3 en vanaf wat enzo.. Dan help je een paar van ons

Verschijning 10-06-10 00:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door trevisnl (Bericht 462759)
Kan je omschrijven hoe jij nou terug bent gegaan naar 3.1.3 en vanaf wat enzo.. Dan help je een paar van ons

Jazeker, wel even mijn geheugen opfrissen. Heb inmiddels net als veel anderen veel handelingen verricht.

Om te beginnen in mijn 3GS van de oude bootrom, ergens September 2009. Deze was gejailbreaked met Blackra1n op 3.1.2 Dat was de basis voor ik begon. Ook heb ik in Cydia op 'make my life easy' gedrukt zodat mijn shsh files opgeslagen zijn op de saurik server.

Na het bemachtigen van iOS 4 GM heb ik mijn iPhone geupdate naar iOS 4 GM. Miste mijn jailbreak en wilde terug. DMV mijn opgeslagen SHSH files ben ik in eerste instantie terug gegaan naar 3.1.3. Eerst etc/hosts file aanpassen met 74.208.10.249 gs.apple.com (vergeet geen tab tussen het ip en het gs stukje) Dan op de mac met alt en restore de juiste firmware kiezen, 3.1.3 in dit geval. Zoals eerder geschreven kan je de iphone bij een foutmelding 15xx doorstarten met blackrain.

Middels die weg kreeg ik de update niet meer voor elkaar. Heb toen het schema aangehouden van het verhaal dat ik gequote heb.

Is dit een antwoord op je vraag? Laat het me anders weten.

incaned 10-06-10 01:03

unable to recognize specified IPSW is de melding die ik krijg met redsn0w_mac_0.9.5b4-2 ik heb op mijn 3g deze firmware staan iPhone1_2_4.0_8A293_Restore.ipsw iemand?


SORRY verkeerd forum moet op 3g zijn en niet hier

Verschijning 10-06-10 01:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door incaned (Bericht 462774)
unable to recognize specified IPSW is de melding die ik krijg met redsn0w_mac_0.9.5b4-2 ik heb op mijn 3g deze firmware staan iPhone1_2_4.0_8A293_Restore.ipsw iemand?

Heb je pwnage tool gebruikt?

trevisnl 10-06-10 08:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Verschijning (Bericht 462769)
Jazeker, wel even mijn geheugen opfrissen. Heb inmiddels net als veel anderen veel handelingen verricht.

Om te beginnen in mijn 3GS van de oude bootrom, ergens September 2009. Deze was gejailbreaked met Blackra1n op 3.1.2 Dat was de basis voor ik begon. Ook heb ik in Cydia op 'make my life easy' gedrukt zodat mijn shsh files opgeslagen zijn op de saurik server.

Na het bemachtigen van iOS 4 GM heb ik mijn iPhone geupdate naar iOS 4 GM. Miste mijn jailbreak en wilde terug. DMV mijn opgeslagen SHSH files ben ik in eerste instantie terug gegaan naar 3.1.3. Eerst etc/hosts file aanpassen met 74.208.10.249 gs.apple.com (vergeet geen tab tussen het ip en het gs stukje) Dan op de mac met alt en restore de juiste firmware kiezen, 3.1.3 in dit geval. Zoals eerder geschreven kan je de iphone bij een foutmelding 15xx doorstarten met blackrain.

Middels die weg kreeg ik de update niet meer voor elkaar. Heb toen het schema aangehouden van het verhaal dat ik gequote heb.

Is dit een antwoord op je vraag? Laat het me anders weten.

Ja dit is een antwoord op mijn vraag. Maar heb nooit 3.1.2 op deze mobiel gehad. De vorige eigenaar wel maar die hqd hem niet gejb.. Ik kan nu dus niet terug naar 3.1.2.. Ofja. Via die
Manier va iKing kan het wel maar dat is nogal omslachtig en ik verwacht binnekort een tool like spirit dus ik wacht gewoon :)

zedzed1 10-06-10 08:44

Ik zit weer op mijn oude vertrouwde jailbreak met versie 3.1.3
Ik heb itunes 8.2 beta geinstalleerd.

Hierna wil ik een custom firmware maken via pwnage. Dit lukt allemaal tot hij zegt dat ik mijn iphone aan de usb moet koppelen in pwnage. Dit zit hij (andere usb poorten al geprobeerd) maar hij blijft de melding geven in pwnage. Ik kom dus niet verder dan stap 1

trevisnl 10-06-10 08:50

Heb ik ook, maar is in recovery via je iPhone gaan niet het zelfde??

atlas3 10-06-10 10:22

iOS4 GM unlock?
 
iOS4 GM, GM staat voor Gold Master, wil dit zeggen dat deze versie evengoed is als de final? En dus niet meer gewijzigd wordt ten opzichte van wat ze op 21 Juni releasen? (Zoals een Windows RTM eigenlijk)

Hier een uitleg om 3GS iOS4 GM te jailbreaken én unlocken. Bogus? Alles lijkt gratis en correct, maar de commentaren zijn niet meteen positief?
Jailbreak iPhone 3GS iOS 4 GM with Pwnage Tool | iPhone

Ik dacht: waarom OS 3.1.3 BB 05.12.01 unlocken als we iOS4 erop kunnen zetten en dat meteen unlocken? Kunnen niet-developers dit eigenlijk al? Of heb je nog steeds die developers account nodig...

WDS001 10-06-10 12:01

//Discussies samengevoegd.

PuijkeN 10-06-10 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Verschijning (Bericht 462757)
Over die handleiding heb ik een vraag. Bij stap 2

2. Place data.tar in PwnageTool.app/Contents/Resources/CustomPackages/CydiaInstaller.bundle/files/
Is opgelost. Rechter muis knop en toon pakket inhoud

Daar krijg ik dat pakketje niet in files achter de cydiainstaller.bundle . Hoe krijg ik dat in die map? Zelf kan ik in die bundle geen map aanmaken.

Het is me dus wel gelukt om van 3.1.2 naar een pwnage 4.0 te gaan, Cydia staat er daadwerkelijk op alleen krijg hem niet geopend. Waarschijnlijk omdat ik dat pakketje niet in de juiste map heb gekregen.

Iemand een idee hoe?

Ik heb dit gedaan met volgende commando, uitgevoerd vanaf de locatie waar de data.tar file staat.

cp data.tar PwnageTool.app/Contents/Resources/CustomPackages/CydiaInstaller.bundle/files/
daarna cd PwnageTool.app/Contents/Resources/CustomPackages/CydiaInstaller.bundle/files/

en dan tar xvzf data.tar

Dan wordt volgens mij alles uitgepakt in de correcte folder en wordt de geupdate versie van Cydie in de ISPW file gezet bij het aanmaken.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atlas3 (Bericht 462880)
iOS4 GM, GM staat voor Gold Master, wil dit zeggen dat deze versie evengoed is als de final? En dus niet meer gewijzigd wordt ten opzichte van wat ze op 21 Juni releasen? (Zoals een Windows RTM eigenlijk)

Hier een uitleg om 3GS iOS4 GM te jailbreaken én unlocken. Bogus? Alles lijkt gratis en correct, maar de commentaren zijn niet meteen positief?
Jailbreak iPhone 3GS iOS 4 GM with Pwnage Tool | iPhone

Ik dacht: waarom OS 3.1.3 BB 05.12.01 unlocken als we iOS4 erop kunnen zetten en dat meteen unlocken? Kunnen niet-developers dit eigenlijk al? Of heb je nog steeds die developers account nodig...

Het werkt perfect, ik heb hem ondertussen draaien. De enige moeilijkheid voor mij was eigenlijk dat het flashen van een custom ispw niet lukte wanneer ik op 3.1.3 zat. Dit bleek bij mij enkel te lukken waneer ik mijn iPhone downgrade naar 3.1.2
Maar het werkt dus wel, alleen ondersteunen zo te zien nog niet veel programma's multitasking en veel Cydia apps werken ook niet. Maar dat was natuurlijk te verwachten :)

trevisnl 10-06-10 13:05

Het is dus alleen mogelijk als je terug naar 3.1.2 gaat?
dan gaat het voor veel van ons over :)

PuijkeN 10-06-10 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door trevisnl (Bericht 462981)
Het is dus alleen mogelijk als je terug naar 3.1.2 gaat?
dan gaat het voor veel van ons over :)

Voor mij wel ... aangezien het onmogelijk was voor mij om een custom firmware te flashen over een bestaande 3.1.3 (jb met snowbreeze/spirit).

Als je telefoon al beschikt over een 3.1.3 gemaakt met pwngetool zou het volgens mij wel moeten werken... dat lees ik toch hier en daar op internet.

trevisnl 10-06-10 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PuijkeN (Bericht 462984)
Voor mij wel ... aangezien het onmogelijk was voor mij om een custom firmware te flashen over een bestaande 3.1.3 (jb met snowbreeze/spirit).

Als je telefoon al beschikt over een 3.1.3 gemaakt met pwngetool zou het volgens mij wel moeten werken... dat lees ik toch hier en daar op internet.

En de meeste lukt juist dat niet.. de custom firmware erop zetten :) gefeliciteerd dan :D


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:29.