iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Sprit JB , 3.1.3 wel of niet updaten naar 4.0? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/61846-sprit-jb-3-1-3-niet-updaten-naar-4-0-a.html)

Leonk 21-06-10 23:00

Als je afhankelijk bent van de Spirit jailbreak dan niet updaten naar itunes 9.2 en ook niet naar iOS4. (als je de jailbreak wil behouden)

DaMeastro 21-06-10 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Leonk (Bericht 469601)
Als je afhankelijk bent van de Spirit jailbreak dan niet updaten naar itunes 9.2 en ook niet naar iOS4. (als je de jailbreak wil behouden)

Nee ik snap wel dat de jailbreak dan weg gaat.
Alleen ben ik benieuwd of er al ergens ( twitter, website ) bericht staat dat ze er mee bezig zijn.

Yor1 22-06-10 00:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaMeastro (Bericht 469618)
Nee ik snap wel dat de jailbreak dan weg gaat.
Alleen ben ik benieuwd of er al ergens ( twitter, website ) bericht staat dat ze er mee bezig zijn.

Helaas, zelfs op de #1 iphone nl site kan het lang duren voor iemand met concrete en duidelijke antwoorden komt blijkt wel... Volg de informatie hier al een paar uurtjes sinds de OS4 beschikbaar is, maar bar weinig info over Jailbreak mogelijkheden.

Ook ik heb een 3GS 3.1.3 Spirit Jailbreak / Tmobile Lock. Zou graag naar iOS4 willen, jailbreak vind ik niet erg om te verliezen, als ik de programma's later maar wel weer kan gebruiken? en dat APTbackup is dat ''APT 0.7 https method''? Dat is het enige wat ik via Cydia kan vinden.

denman80 22-06-10 06:28

Ik citeer musclenerd:

Reminder:*iPhone3GS*&*iPod3G*owners*(especially*if*you*used*Spirit*for*your*first*JB)*should*stay*aw ay*from*iOS4*for*now

DaMeastro 22-06-10 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door denman80 (Bericht 470028)
Ik citeer musclenerd:

Reminder:*iPhone3GS*&*iPod3G*owners*(especially*if*you*used*Spirit*for*your*first*JB)*should*stay*aw ay*from*iOS4*for*now

ja omdat er nog geen JB voor de nieuwe bootrom 3gs is.
Maar als je niet afhankelijk bent van unlock en toch ios4 wilt proberen, kun je gerust updaten maar verlies je je JB.

wessie17070 22-06-10 10:02

Ik heb idd een officieel simlock vrij gemaakte iphone 3gs. Heb er abb bij van Hi dus dat zegt dan genoeg lijkt me;)

Als ik nu update naar iOS4, dan verlies ik mn jb. logisch. Maar als er straks wel een jb voor is, kan ik dan die proggies die alleen werken op de jb er gewoon weer terug op zetten??

kimjoni 22-06-10 10:10

Ja, dat vraag ik me ook af. Het gaat mij trouwens voornamelijk om Tomtom en PDA net, maar die ben ik dan kwijt natuurlijk als ik update naar IOS4. Unlocked is hij helaas niet.

pclahsen 22-06-10 10:10

Ja dat kan natuurlijk maar die proggies moeten dan inmiddels wel geschikt zijn gemaakt door de developer voor iOS4. Als je Rock gebruikt worden ze bij herinstalleren van Rock automatisch weer teruggezet als je de backup nu aktiveert in de instellingen van Rock. Als je Rock niet gebruikt heb je geloof ik AptBackup of zoiets om ze terug te zetten.


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wessie17070 (Bericht 470310)
Ik heb idd een officieel simlock vrij gemaakte iphone 3gs. Heb er abb bij van Hi dus dat zegt dan genoeg lijkt me;)

Als ik nu update naar iOS4, dan verlies ik mn jb. logisch. Maar als er straks wel een jb voor is, kan ik dan die proggies die alleen werken op de jb er gewoon weer terug op zetten??


jrgn 22-06-10 11:46

Even een vraagje.

Is het veilig om met een Spirit Jailbreak 3.1.3 te upgraden naar iOS4?
Geen vastlopers enzovoorts.

Ik snap dat ik mijn jailbreak kwijt raak.

yingie 22-06-10 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jrgn (Bericht 470585)
Even een vraagje.

Is het veilig om met een Spirit Jailbreak 3.1.3 te upgraden naar iOS4?
Geen vastlopers enzovoorts.

Ik snap dat ik mijn jailbreak kwijt raak.

Voor de zekerheid zou ik eerst herstellen naar een officiele FW 3.1.3 (via 'herstel' + 'shift/alt') en dan updaten naar iOS 4. Ik vermoed dat dat niet echt nodig is, maar dat weet ik niet zeker.

jrgn 22-06-10 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yingie (Bericht 470596)
Voor de zekerheid zou ik eerst herstellen naar een officiele FW 3.1.3 (via 'herstel' + 'shift/alt') en dan updaten naar iOS 4. Ik vermoed dat dat niet echt nodig is, maar dat weet ik niet zeker.

Is er iemand anders die dit kan bevestigen?

WDS001 22-06-10 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jrgn (Bericht 470585)
Even een vraagje.

Is het veilig om met een Spirit Jailbreak 3.1.3 te upgraden naar iOS4?
Geen vastlopers enzovoorts.

Ik snap dat ik mijn jailbreak kwijt raak.

Let wel:

Citaat:

Reminder: iPhone3GS & iPod3G owners (especially if you used Spirit for your first JB) should stay away from iOS4 for now”
qdsdfqsdf

jrgn 22-06-10 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 470610)
Let wel:



qdsdfqsdf

Ik begrijp deze reminder maar wat is het gevolg als ik het wel doe? Als hij die nou ook even meld.

yingie 22-06-10 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 470610)
Let wel:



qdsdfqsdf

Yup, omdat iOS 4 'for now' nog niet te jailbreaken is. De eploit ervoor is er al, ook voor de nieuwe bootrom, en zal ook binnenkort uitgebracht worden. Verder is Geohot met een andere tool bezig met een exploit die naar eigen zeggen op alle iDevices werkt, ook de toekomstige. Dat zal even afwachten zijn natuurlijk, want een zeer zelfverzekerde aanname.;)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jrgn (Bericht 470619)
Ik begrijp deze reminder maar wat is het gevolg als ik het wel doe? Als hij die nou ook even meld.

Als je doet wat ik voorstelde is er niets aan de hand. Het enige zou kunnen zijn, dat het iPhone Dev Team of anderen besluiten geen jailbreaktool uit te brengen en je dus niet meer kan jailbreaken als je op iOS 4 zit. MuscleNerd waarschuwt altijd om te wachten totdat zij hun jailbreak en unlocktools hebben aangepast/getest aan de nieuwe firmware.

jrgn 22-06-10 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yingie (Bericht 470629)
Yup, omdat iOS 4 'for now' nog niet te jailbreaken is. De eploit ervoor is er al, ook voor de nieuwe bootrom, en zal ook binnenkort uitgebracht worden. Verder is Geohot met een andere tool bezig met een exploit die naar eigen zeggen op alle iDevices werkt, ook de toekomstige. Dat zal even afwachten zijn natuurlijk, want een zeer zelfverzekerde aanname.;)

Dan nog één ding wat ik niet begrijp. Musclenerd zegt dat we af moeten blijven van iOS4. Als ik het dan toch doe, kan het dan zo zijn dat ik helemaal niet meer kan jailbreaken of bedoeld hij dat je moet wachten omdat je anders geen iOS EN Jailbreak samen hebt.

Anders kan ik nu even iOS4 gaan proberen en later weer jailbreaken, simpel toch?

EDIT: Uitleg al gegeven in vorig bericht, bedankt!

jrgn 22-06-10 13:16

Heb zojuist toch maar de update naar iOS4 gedaan. Alles is helemaal goed gegaan.

Een leuk en handige tip voor mensen met een jailbreak die toch gaan updaten en geen lelijk T-Mobile NL Carrier logo willen hebben. Voordat je update verander je je carrier logo dmv Cydia app "Make it Mine" naar je gewenste Carrier tekst. En hij blijft na je update staan.

GeNoMe 22-06-10 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jrgn (Bericht 470812)
Heb zojuist toch maar de update naar iOS4 gedaan. Alles is helemaal goed gegaan.

Een leuk en handige tip voor mensen met een jailbreak die toch gaan updaten en geen lelijk T-Mobile NL Carrier logo willen hebben. Voordat je update verander je je carrier logo dmv Cydia app "Make it Mine" naar je gewenste Carrier tekst. En hij blijft na je update staan.

Dag allemaal, Lurker van het forum hier! :)

Maar jrgn, heb je je jailbroken iphone rechtstreeks op Itunes aangesloten? of heb je eerst een herstel gedaan?
Vraag me af of ik mijn jailbroken iphone rechtstreeks kan aansluiten, voor een update ja of nee.
(carrier unlocked btw)

jrgn 22-06-10 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GeNoMe (Bericht 470875)
Dag allemaal, Lurker van het forum hier! :)

Maar jrgn, heb je je jailbroken iphone rechtstreeks op Itunes aangesloten? of heb je eerst een herstel gedaan?
Vraag me af of ik mijn jailbroken iphone rechtstreeks kan aansluiten, voor een update ja of nee.
(carrier unlocked btw)

Geen herstel gedaan. Gewoon update installeren en dan gaat alles vanzelf.

Yor1 22-06-10 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jrgn (Bericht 470926)
Geen herstel gedaan. Gewoon update installeren en dan gaat alles vanzelf.

Wellke bootrom/baseband heb je? En doet je iPhone het ook nog na een paar uur, na te syncen etc. of alleen de eerste vijf minuten. Laat a.u.b. je ervaringen weten wanneer je er een tijdje mee gedaan hebt, dit is ook handig voor anderen die graag willen updaten maar de Jailbreak willen behouden/in ieder geval de programma's willen behouden v Cydia.

christiangroothuis 22-06-10 14:58

Heb gister mijn Iphone 3g van 3.1.3 met JB geupgrade naar de ios4 zonder problemen, had met de 3.1.3 jb een pushfix gedaan, die doet het gewoon nog. Maar verder geen problemen, geen lags, geen rare dingen.
Loopt naar behoren en ik ben er blij mee.
ook gewoon geupgrade zonder herstel. No problems


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:28.