iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Geen Wi-Fi na jailbreak iOS4 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/62309-geen-wi-fi-na-jailbreak-ios4.html)

Gigachris 22-06-10 17:56

Geen Wi-Fi na jailbreak iOS4
 
Sinds de jailbreak heb ik geen internet meer via Wi-Fi. Ben ik de enige of niet? Dan zal ik verder bij mij moeten zoeken.

Updates hier? Iemand suggesties?

Router veranderen ofzo?

Gigachris 22-06-10 23:14

Opgelost!

Je wireless SSID veranderen is de doorslag. Misschien dat er tijdens de jailbreak een stukje software code word veranderd. ik heb geen idee. Het werk weer!

ak1n 23-06-10 01:18

Hoe verander je een wireless ssid? ik heb hetzelfde probleem.

jcpearl 23-06-10 09:27

ik heb ook geen Wi-Fi, heel irrirtant, want nu kan ik niet unlocken
hoe is dit op te lossen? er werd gezegd: 'Je wireless SSID veranderen"

hoe moet dat dan?

Gigachris 23-06-10 12:13

1 Bijlage(n)
Je gaat naar de setup van je router. Die zend namenlijk een signaal uit en bij dat signaal zit een naam. Setups kunnen verschillend zijn. Linksys routers (meest voorkomend) zitten op 192.168.1.1. Hier ga je naar toe via je browser.
Dan bij de setup van je draadloze verbinden. Wlan zal het heten of iets in die geest. Staat er ergens de naam die jij ziet als draadloze verbinding.

Bijgevoegd een plaatje waar de SSID staat.https://forum.iculture.nl/attac...1&d=1277287875
Hier staat SSID. (voor privacy me eigen netwerk er niet op gezet)
Deze is dus via de setup van je router te veranderen.
Het is belangrijk dat je er een andere naam van maakt, meer is niet nodig!!

Als je er niet uitkomt, tik het nummer van je router in op google en manuals te over.

Hoop jullie hiermee voldoende te hebben geholpen!

jcpearl 23-06-10 12:20

ik snap hier de logica niet van? sorry.
mijn laptops, andere iphones, staan toch allemaal ingesteld op deze ssid naam met wpa wachtwoord.
Dus alleen omdat ik met deze iphone geen Wi-Fi heb, moet ik die naam in de router aanpassen?
ik dacht in de iphone zelf?

Gigachris 23-06-10 12:28

Tjah, ik heb geen andere oplossing gevonden. En het aanpassen in je systemen is ook het werk er niet voor. Het probleem is dat je na de jailbreak het netwerk kan vergeten maar ik denk dat hij het netwerk voor de jailbreak nog wel heeft onthouden.
Belangrijk als je gaat jailbreaken is dan misschien om al je opgelagen wi-fi netwerken "te vergeten"

EDIT;
Tis natuurlijk waar je prioriteiten liggen om het aan te passen;)

jcpearl 23-06-10 12:31

heeft niets met prioriteiten te maken maar met ontbreken van computer/ routerkennis :) daar heb ik veel geklooi mee gehad, dus houd ik liever zo :)
als ik 4.0 erop zet, dan heb ik toch een helemaal lege iphone, alle oude instellingen zijn verdwenen? en na de jailbreak ook.
dan horen de netwerken toch allemaal nieuw te zijn voor de iphone?

Gigachris 23-06-10 12:37

Das ook niet helemaal waar. Hij zet namenlijk alle "prive-gegevens" over. Ik heb namenlijk al mijn contacten, smsjes en instellingen nog hetzelfde toen ik 3.1.3 had. Hij neemt ook al je Wi-Fi netwerken mee blijkbaar. Dit gaat via de reservekopie van 3.1.3, dit zat bij mij in het process in en heb ik niet voor gekozen, neem aan dat jij dat dus ook gewoon hebt?

Het veranderen van je SSID is het lastigst, het verbinding maken met het netwerk daaarna is een kwestie van het wachtwoord weten.

Voor de rest kan ik je niet helpen, heb alles geprobeerd om Wi-Fi aan de praat te krijgen maar dit is het enige wat ik kon bedenken.

Misschien kan je de hele weg opnieuw belopen en dan bij 3.1.3 je netwerken verwijderen?

jcpearl 23-06-10 12:44

bedankt voor de hulp hoor!
ik ga het vanavond eens rustig bekijken :)

kja 27-06-10 21:31

Bij mij is vandaag ook mijn Wi-Fi signaal weggevallen. Net na het Jailbreaken, geen probleem. Wi-Fi werkte (na het resetten van alle netwerkinstellingen). Nu vandaag plots vindt hij geen Wi-Fi netwerken meer. Noch het mijne noch dat van de buren. Dus SSID's veranderen zal hier ook geen oplossing brengen. Vrees dus voor een restore en nieuwe jailbreak.

jcpearl 28-06-10 08:54

dat helpt bij nog steeds helemaal niets!
Wi-Fi altijd gewerkt, maar na update 4.0 niets, ook downgrade naar 3.1.3. helpt geen donder!

wie helpt ons :rolleyes::rolleyes:

scoot01 28-06-10 18:28

Ik heb een 3g met os4.0 ge-jailbreaked met Redsn0w. Na deze operatie was er nog niets aan de hand, alles werkte gewoon. Daarna (nog steeds met Wi-Fi) via Cidia de Ultrasnow software geinstalleerd die de SIM lock uitschakeld. Ook dat werkte prima, het apparaat is nu SIM lock vrij. Alleen Wi-Fi werkt niet meer.

Alles geprobeerd. Totale reset restore naar de originele 4.0 firmware. Dat gaat allemaal goed, alles werkt, maar de Wi-Fi komt niet terug! Het is echt een telefoonprobleem want er is geen enkel netwerk te zien.

Hellup...!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:40.