//

Geen Wi-Fi na jailbreak iOS4

Geen Wi-Fi na jailbreak iOS4 discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds de jailbreak heb ik geen internet meer via Wi-Fi. Ben ik de enige of niet? Dan zal ik verder bij mij moeten zoeken. Updates ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22-06-10, 17:56
Gigachris Gigachris is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 47
Standaard Geen Wi-Fi na jailbreak iOS4

Sinds de jailbreak heb ik geen internet meer via Wi-Fi. Ben ik de enige of niet? Dan zal ik verder bij mij moeten zoeken.

Updates hier? Iemand suggesties?

Router veranderen ofzo?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-06-10, 23:14
Gigachris Gigachris is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 47
Standaard

Opgelost!

Je wireless SSID veranderen is de doorslag. Misschien dat er tijdens de jailbreak een stukje software code word veranderd. ik heb geen idee. Het werk weer!
  #3  
Oud 23-06-10, 01:18
ak1n ak1n is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 3
Standaard

Hoe verander je een wireless ssid? ik heb hetzelfde probleem.
  #4  
Oud 23-06-10, 09:27
jcpearl jcpearl is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 251
Standaard

ik heb ook geen Wi-Fi, heel irrirtant, want nu kan ik niet unlocken
hoe is dit op te lossen? er werd gezegd: 'Je wireless SSID veranderen"

hoe moet dat dan?
  #5  
Oud 23-06-10, 12:13
Gigachris Gigachris is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 47
Standaard

Je gaat naar de setup van je router. Die zend namenlijk een signaal uit en bij dat signaal zit een naam. Setups kunnen verschillend zijn. Linksys routers (meest voorkomend) zitten op 192.168.1.1. Hier ga je naar toe via je browser.
Dan bij de setup van je draadloze verbinden. Wlan zal het heten of iets in die geest. Staat er ergens de naam die jij ziet als draadloze verbinding.

Bijgevoegd een plaatje waar de SSID staat.
Hier staat SSID. (voor privacy me eigen netwerk er niet op gezet)
Deze is dus via de setup van je router te veranderen.
Het is belangrijk dat je er een andere naam van maakt, meer is niet nodig!!

Als je er niet uitkomt, tik het nummer van je router in op google en manuals te over.

Hoop jullie hiermee voldoende te hebben geholpen!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png router.png‎ (31,5 KB, 79x gelezen)
  #6  
Oud 23-06-10, 12:20
jcpearl jcpearl is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 251
Standaard

ik snap hier de logica niet van? sorry.
mijn laptops, andere iphones, staan toch allemaal ingesteld op deze ssid naam met wpa wachtwoord.
Dus alleen omdat ik met deze iphone geen Wi-Fi heb, moet ik die naam in de router aanpassen?
ik dacht in de iphone zelf?
  #7  
Oud 23-06-10, 12:28
Gigachris Gigachris is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 47
Standaard

Tjah, ik heb geen andere oplossing gevonden. En het aanpassen in je systemen is ook het werk er niet voor. Het probleem is dat je na de jailbreak het netwerk kan vergeten maar ik denk dat hij het netwerk voor de jailbreak nog wel heeft onthouden.
Belangrijk als je gaat jailbreaken is dan misschien om al je opgelagen wi-fi netwerken "te vergeten"

EDIT;
Tis natuurlijk waar je prioriteiten liggen om het aan te passen
  #8  
Oud 23-06-10, 12:31
jcpearl jcpearl is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 251
Standaard

heeft niets met prioriteiten te maken maar met ontbreken van computer/ routerkennis daar heb ik veel geklooi mee gehad, dus houd ik liever zo
als ik 4.0 erop zet, dan heb ik toch een helemaal lege iphone, alle oude instellingen zijn verdwenen? en na de jailbreak ook.
dan horen de netwerken toch allemaal nieuw te zijn voor de iphone?
  #9  
Oud 23-06-10, 12:37
Gigachris Gigachris is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 47
Standaard

Das ook niet helemaal waar. Hij zet namenlijk alle "prive-gegevens" over. Ik heb namenlijk al mijn contacten, smsjes en instellingen nog hetzelfde toen ik 3.1.3 had. Hij neemt ook al je Wi-Fi netwerken mee blijkbaar. Dit gaat via de reservekopie van 3.1.3, dit zat bij mij in het process in en heb ik niet voor gekozen, neem aan dat jij dat dus ook gewoon hebt?

Het veranderen van je SSID is het lastigst, het verbinding maken met het netwerk daaarna is een kwestie van het wachtwoord weten.

Voor de rest kan ik je niet helpen, heb alles geprobeerd om Wi-Fi aan de praat te krijgen maar dit is het enige wat ik kon bedenken.

Misschien kan je de hele weg opnieuw belopen en dan bij 3.1.3 je netwerken verwijderen?
  #10  
Oud 23-06-10, 12:44
jcpearl jcpearl is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 251
Standaard

bedankt voor de hulp hoor!
ik ga het vanavond eens rustig bekijken
  #11  
Oud 27-06-10, 21:31
kja kja is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: België
Berichten: 4
Standaard

Bij mij is vandaag ook mijn Wi-Fi signaal weggevallen. Net na het Jailbreaken, geen probleem. Wi-Fi werkte (na het resetten van alle netwerkinstellingen). Nu vandaag plots vindt hij geen Wi-Fi netwerken meer. Noch het mijne noch dat van de buren. Dus SSID's veranderen zal hier ook geen oplossing brengen. Vrees dus voor een restore en nieuwe jailbreak.
  #12  
Oud 28-06-10, 08:54
jcpearl jcpearl is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 251
Standaard

dat helpt bij nog steeds helemaal niets!
Wi-Fi altijd gewerkt, maar na update 4.0 niets, ook downgrade naar 3.1.3. helpt geen donder!

wie helpt ons
  #13  
Oud 28-06-10, 18:28
scoot01 scoot01 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 1
Standaard

Ik heb een 3g met os4.0 ge-jailbreaked met Redsn0w. Na deze operatie was er nog niets aan de hand, alles werkte gewoon. Daarna (nog steeds met Wi-Fi) via Cidia de Ultrasnow software geinstalleerd die de SIM lock uitschakeld. Ook dat werkte prima, het apparaat is nu SIM lock vrij. Alleen Wi-Fi werkt niet meer.

Alles geprobeerd. Totale reset restore naar de originele 4.0 firmware. Dat gaat allemaal goed, alles werkt, maar de Wi-Fi komt niet terug! Het is echt een telefoonprobleem want er is geen enkel netwerk te zien.

Hellup...!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen Cydia te vinden na jailbreak 3gs ios4.1 met Sn0wbreeze. renzokos2006 Jailbreak apps en thema's 1 27-09-10 22:09
iPhone: Complete handleiding 3GS van IOS4 of 3.1.3 met spirit->312>IOS4 Jailbreak mdiersma2 Jailbreak 68 08-07-10 22:13
iPhone: Complete handleiding 3GS van IOS4->312>IOS4 Jailbreak mdiersma2 Jailbreak 1 25-06-10 01:24
iPhone: jailbreak ios4 the_nilsinho Jailbreak 17 22-06-10 22:44
Jailbreak iOS4.0 Sjorss Jailbreak 1 22-06-10 15:45

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:51.