iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Custom 4.0 Firmwares alle iDevices (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/62384-custom-4-0-firmwares-alle-idevices.html)

ShinAkuma 30-07-10 11:27

Kan iemand mij uitleggen wat alle ophef omtrent de custom firmware is. Gisteren "gewoon" pwnage tool 4.01 + firmware 4.0 via iclarified gedownload en met pwnage tool kan ik alles instellen zoals ik zelf wil. In mijn geval Geen Activatie, Geen Baseband update, geen logo's, Cydia (incl openssl,openssh). Werkte perfect op mn 3GS week 39 MC model gejailbreaked met pwnage tool 3.X. Welicht een tip voor andere?

spysical 30-07-10 23:19

Vanavond en morgen worden alle files volledig beschikbaar gesteld.

spysical 31-07-10 01:13

Zojuist alles volledig geupdate!
Ook even in een tijdelijk jasje gestoken :)
Thanks to apple's iWeb


excuses aan onze modjes voor mijn niet gebruik maken van de edit knop.
Dit is helaas de enige manier om te bumpen :$

tetouani79 31-07-10 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spysical (Bericht 507483)
Zojuist alles volledig geupdate!
Ook even in een tijdelijk jasje gestoken :)
Thanks to apple's iWeb


excuses aan onze modjes voor mijn niet gebruik maken van de edit knop.
Dit is helaas de enige manier om te bumpen :$

is dit ook mogelijk voor een 3gs die al geupdate is naar 4.0?? jailbreak+acivatie nodig

MacDude 31-07-10 15:03

Vraagje:

Gister bij redmondpie firmware 4.0 gedownload. Nu zie ik dat de download van custom fw hier weer toegankelijk is.
Welke kan ik het beste gebruiken voor een nieuwe jailbreak? Heb nu goedlopende 3.1.2 blackra1n dus wil graag heel zeker zijn voordat ik opnieuw ga proberen te JB.
Of kan ik sowieso beter wachten op een volledig nieuwe JB methode?
Laatste vraag,... ik zit nu op T-mobile en ik hoef niet per se nieuwe baseband ( tenzij absoluut wel aan te raden) Moet ik nu JB met of zonder activatie..

Dank voor eventuele antwoorden...

nwolff1986 31-07-10 15:14

Als ik dit topic lees zou mijn Iphone aan de voorwaarden voldoen om te kunnen Jailbreaken.
Het is een model 2009 en ooit eerder geunlocked.
Inmiddels is toestel keer geupdated met itunes.
Als ik met Pwnagetool 4.0.1 een ISPW aan maak en mijn iphone probeer te restoren krijg ik foutmelding 1604.
Wat moet ik nu doen of wat doe ik fout?

Thnx for help :)

spysical 31-07-10 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MacDude (Bericht 508033)
Vraagje:

Gister bij redmondpie firmware 4.0 gedownload. Nu zie ik dat de download van custom fw hier weer toegankelijk is.
Welke kan ik het beste gebruiken voor een nieuwe jailbreak? Heb nu goedlopende 3.1.2 blackra1n dus wil graag heel zeker zijn voordat ik opnieuw ga proberen te JB.
Of kan ik sowieso beter wachten op een volledig nieuwe JB methode?
Laatste vraag,... ik zit nu op T-mobile en ik hoef niet per se nieuwe baseband ( tenzij absoluut wel aan te raden) Moet ik nu JB met of zonder activatie..

Dank voor eventuele antwoorden...

Je zit bij TMob. dus geen activatie nodig.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tetouani79 (Bericht 507773)
is dit ook mogelijk voor een 3gs die al geupdate is naar 4.0?? jailbreak+acivatie nodig

Lees post #1 En dan vooral de modbreak...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nwolff1986 (Bericht 508047)
Als ik dit topic lees zou mijn Iphone aan de voorwaarden voldoen om te kunnen Jailbreaken.
Het is een model 2009 en ooit eerder geunlocked.
Inmiddels is toestel keer geupdated met itunes.
Als ik met Pwnagetool 4.0.1 een ISPW aan maak en mijn iphone probeer te restoren krijg ik foutmelding 1604.
Wat moet ik nu doen of wat doe ik fout?

Thnx for help :)

Andere USB poorten proberen, itunes herinstalleren, pc herstarten, iphone herstarten, DFU een keer proberen, keertje normaal recovery modes proberen...

nwolff1986 31-07-10 15:33

Citaat:

Andere USB poorten proberen, itunes herinstalleren, pc herstarten, iphone herstarten, DFU een keer proberen, keertje normaal recovery modes proberen...
Ik ga vanavond een andere computer proberen, heb namelijk de andere punten al geprobeerd.
Maar wat is verschil tussen DFU en recovery mode? als mijn iphone nu aan gaat staat er een afbeelding in beeld dat hij gekoppeld moet worden met itunes.
Misschien dat ik hier de fout in ga?
Ik heb het de laatste keer dus geprobeerd dmv home + power button tijdens startup.
Echter krijg ik de iphone nu niet meer uit deze DFU/recovery mode..
Iemand? :D

MacDude 31-07-10 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spysical (Bericht 508053)
Je zit bij TMob. dus geen activatie nodig.



Lees post #1 En dan vooral de modbreak...



Andere USB poorten proberen, itunes herinstalleren, pc herstarten, iphone herstarten, DFU een keer proberen, keertje normaal recovery modes proberen...


DANK voor de moeite!

MacDude 31-07-10 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spysical (Bericht 508053)
Je zit bij TMob. dus geen activatie nodig.



Lees post #1 En dan vooral de modbreak...



Andere USB poorten proberen, itunes herinstalleren, pc herstarten, iphone herstarten, DFU een keer proberen, keertje normaal recovery modes proberen...


Is er toevallig meer info over de custom FW?> ik heb nu van redmondpie een versie 4.0 gedownload. Kan iemand me zeggen welke versie ik hier krijg... ook 4.0?

spysical 31-07-10 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nwolff1986 (Bericht 508072)
Ik ga vanavond een andere computer proberen, heb namelijk de andere punten al geprobeerd.
Maar wat is verschil tussen DFU en recovery mode? als mijn iphone nu aan gaat staat er een afbeelding in beeld dat hij gekoppeld moet worden met itunes.
Misschien dat ik hier de fout in ga?
Ik heb het de laatste keer dus geprobeerd dmv home + power button tijdens startup.
Echter krijg ik de iphone nu niet meer uit deze DFU/recovery mode..
Iemand? :D

20sec Home + Power.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MacDude (Bericht 508242)
Is er toevallig meer info over de custom FW?> ik heb nu van redmondpie een versie 4.0 gedownload. Kan iemand me zeggen welke versie ik hier krijg... ook 4.0?

4.0.1

nwolff1986 31-07-10 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spysical (Bericht 508309)
20sec Home + Power.

Is dit dan DFU of Recovery Mode?
20sec bij opstarten?

Thnx voor je snelle antwoorden ;)

MacDude 31-07-10 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spysical (Bericht 508309)
20sec Home + Power.



4.0.1

Grote klasse, dank voor snelle reactie!!!

Pelle4495 31-07-10 22:48

Eerst wil ik Spysical en Stef007 heel erg bedanken voor hun harde werk! :D
Maar ik heb het bekende 1600 probleem in zowel Mac OS X en Windows 7 Ultimate X86 in parallels desktop. De iPhone staat in DFU modus. In recovery modus krijg ik 1604 op beide besturingsystemen. Ik heb ook al een andere kabel geprobeerd en heb de iPhone gerestored en opnieuw geprobeerd. Het gaat om een legaal bij T-Mobile simlockvrije iPhone 3GS met oude bootrom. Misschien is dit al gezegd maar dit topic heeft ondertussen al 46 pagina's en met zoek kan ik van de resultaten de iPhones niet meer zien:rolleyes:. Dus hopelijk is iemand zo vriendelijk om de oplossing nog een keer te zeggen. Alvast bedankt.

Pelle4495 31-07-10 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nwolff1986 (Bericht 508072)
Ik ga vanavond een andere computer proberen, heb namelijk de andere punten al geprobeerd.
Maar wat is verschil tussen DFU en recovery mode? als mijn iphone nu aan gaat staat er een afbeelding in beeld dat hij gekoppeld moet worden met itunes.
Misschien dat ik hier de fout in ga?
Ik heb het de laatste keer dus geprobeerd dmv home + power button tijdens startup.
Echter krijg ik de iphone nu niet meer uit deze DFU/recovery mode..
Iemand? :D

Gebruik RecBoot om uit recovery mode te komen. Om uit DFU te komen houd home en power ongeveer 10 seconden ingedrukt.

tollymaster 31-07-10 23:14

voor iphone 3g, 3gs, 4g gebruikers met ios 4.0 of 4.0.1 te jailbreaken heb ik custom firmwares.
ze zijn gemaakt met een mac computer en zijn zeldzaam.
Hou het simpel en gebruik mijn firmware's.

mail me maar op tollylord@hotmail.com en ik help je verder.

mastermark 31-07-10 23:57

Je naam zegt het al Tollymaster

mastermark 31-07-10 23:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tollymaster (Bericht 508682)
voor iphone 3g, 3gs, 4g gebruikers met ios 4.0 of 4.0.1 te jailbreaken heb ik custom firmwares.
ze zijn gemaakt met een mac computer en zijn zeldzaam.
Hou het simpel en gebruik mijn firmware's.

mail me maar op tollylord@hotmail.com en ik help je verder.


bevestig het met een screenshot cydia homescreen

spysical 01-08-10 00:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nwolff1986 (Bericht 508405)
Is dit dan DFU of Recovery Mode?
20sec bij opstarten?

Thnx voor je snelle antwoorden ;)

Als je die 20sec inhoud dan ga je als het goed is uit DFU modes, Er in is een andere handeling. Zie de Begrippen lijst in begrippen... (lol)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tollymaster (Bericht 508682)
voor iphone 3g, 3gs, 4g gebruikers met ios 4.0 of 4.0.1 te jailbreaken heb ik custom firmwares.
ze zijn gemaakt met een mac computer en zijn zeldzaam.
Hou het simpel en gebruik mijn firmware's.

mail me maar op tollylord@hotmail.com en ik help je verder.

uuhm wat is hier mis mee? En de iPhone 4 is op het moment van typen nog niet publiek te jailbreaken...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mastermark (Bericht 508723)
bevestig het met een screenshot cydia homescreen

idd ;)

mastermark 01-08-10 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spysical (Bericht 508749)
Als je die 20sec inhoud dan ga je als het goed is uit DFU modes, Er in is een andere handeling. Zie de Begrippen lijst in begrippen... (lol)



uuhm wat is hier mis mee? En de iPhone 4 is op het moment van typen nog niet publiek te jailbreaken...



idd ;)

Offtopic:

Mr SPAMMER haal ff die neppen banners weg verdien je toch niks mee


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:41.