iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Custom 4.0 Firmwares alle iDevices (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/62384-custom-4-0-firmwares-alle-idevices.html)

michael85 01-10-10 00:24

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen.
Heb hier een 3Gs van een vriend van me.
Hangt in de loop bij booten en zat op 3.1.2 met blackrain gejailbreakt.

Dit betreft een versie met een OUDE bootrom.

Kan iemand mij vertellen hoe ik hier een custom rom op kan zetten uit de openingspost? Degene zonder baseband upgrade, want ik ben afhankelijk van de software unlock. (Zit TM simlock op en moet Vodafone sim in)

Ik ben nu al meer dan 4 uur aan het kl*ten en krijg het nog niet voor elkaar.
iTunes wil niet restoren, error 1600.
Als ik er gewoon 4.0 of 4.0.1 erop gooi doet ie het uiteraard ook niet vanwege geen mogelijkheid tot restore bij Apple vandaan.

Telefoon is nu onbruikbaar dus alle hulp is welkom! :(

michael85 01-10-10 11:51

Heb zojuist met Redsn0w versie 3.1.2 er opnieuw opgezet.
Probleem is alleen dat hij tijdens het booten bij het Apple logo blijft hangen en dat ronddraaiding blijft daar maar draaien :(

Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

hockeyboer 01-10-10 15:36

Ik heb hier een 3g liggen die nu op 3.1.2 staat. Deze zou ik graag willen updaten naar 4.1.

Kan iemand mij vertellen of ik naar de officiële 4.1 software kan updaten vervolgens jailbreaken met redsnow en dan nog steeds kan unlocken?? Of wordt je baseband dermate geupdate dat je die niet meer simlockvrij kan maken?

ik hoor het graag, bedankt alvast!!

walberg 09-10-10 15:52

ja ik heb nog een gejailbreakte versie 3.0 en base band 4.26.08 ik zou dus moeten kunnen updaten met een 4.0 (1) zonder basebandupdate?
Helaas ook de links naar het softwareplatforms laten deze aangepaste versies niet downloaden. Dat geld trouwens ook voor de programma's die voor het updaten gebruikt worden: ulttrasnow > oeps deze link werkt niet, pwnagetool > nee, snowbreeze> windows geen mac. Het lijkt wel of ik geen aanpassing kan maken.

walberg 09-10-10 16:13

iPhone 3G: Download
Met:
  • Geen Activatie
  • Geen Baseband update
  • Cydia
Deze link werkt dus niet, Oeps deze link schijnt niet te werken. Zo met alle links die naar (aangepaste) softwareversies leiden, ook programma's als snowbreeze die je in windows emulatie moet laten werken op de mac geeft een foutmelding.

WDS001 09-10-10 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door walberg (Bericht 580177)
iPhone 3G: Download
Met:
  • Geen Activatie
  • Geen Baseband update
  • Cydia
Deze link werkt dus niet, Oeps deze link schijnt niet te werken. Zo met alle links die naar (aangepaste) softwareversies leiden, ook programma's als snowbreeze die je in windows emulatie moet laten werken op de mac geeft een foutmelding.

De links in post #1 zouden weer moeten werken.

walberg 09-10-10 17:40

Nee dus.

Ik ben nu een bestand aan het ophalen van
http://appldnld.apple.com/iPhone4/06...6_Restore.ipsw

Maar volgens mij is dit een origineel bestand dus wordt de baseband ook aangepast.

Wat zou er gebeuren als ik de update van Itunes zelf ophaal?

WDS001 09-10-10 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door walberg (Bericht 580248)
Wat zou er gebeuren als ik de update van Itunes zelf ophaal?

Dan heb je geen Cydia, maar wel een baseband update. De custom firmwares zijn overigens via deze link te downloaden. Je moet enkel zelf nog kiezen.

walberg 09-10-10 17:49

Nee die doet het niet, ik kies voor de optie 2 dus geen baseband update en dan krijg je dus weer Oeps deze link werkt niet.

walberg 09-10-10 18:20

Hoe kies je in itunes ook alweer voor een eigen firmware?

WDS001 09-10-10 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door walberg (Bericht 580305)
Hoe kies je in itunes ook alweer voor een eigen firmware?

Shift+Herstel.

walberg 09-10-10 18:57

nou had ik na ca 5 uren eindelijk een softwareversie met cydia te pakken iPhone1,2_4.0_8A293.ipsw maar na dus shift + herstel krijg ik eerst netjes dat russische mannetje, en dan loopt hij vast... Dus DFU en jaaaah dat gaat niet als je Itunes via little snitch verbied om met apple contact te leggen, kortom ik kreeg hem alleen aan de praat met de netwerk blokkade eraf. dus na de DFU herstel en dan krijg ik een originele 4.01 melding van Apple te zien, daar is hij dus nu mee bezig, dus dat zal wel weer geen gekraakte versie zijn. Ik ben nu toe aan verlenging van mijn contract, natuurlijk T mobile eruit heel waarschijnlijk Vodafone en ja zal wel Galaxy worden met Android want ik heb iedere keer ge etter gehad met het updaten van die Iphone, ik kan de iphone wel unlocken via itunes maar daarmeen heb ik Cydia nog niet terug.

wmaat 09-10-10 21:23

Kan iemand mij helpen....?

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb net een nieuwe iphone $ met 4.1 erop. Ik wil hem heel graag jailbreaken ivm tethering functie (zit +/- hele week in trein/hotels) maar snap niet wat ik nu moet doen...

Morgen iiets downloaden van greenpois0n ? En moet ik dan iets met tiny umbrella?

Hoop dat iemand iets kan laten horen...

:confused:

yocko 10-10-10 10:09

4.1
 
Ik heb geen windhoos computer. Zijn er al custom firmwares voor 4.1?

spysical 10-10-10 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yocko (Bericht 580807)
Ik heb geen windhoos computer. Zijn er al custom firmwares voor 4.1?

nee die zijn er nog niet.
Komt vanzelf in deze post ;)

yocko 10-10-10 10:35

Braaf wachten dan maar.

(maar wij Mac boys zijn toch wel sneller met het doneren van custom ipsw's. Het is altijd een van de eerste dingen die ik doe.)

Bartho0w 10-10-10 14:44

heb een iphone 3g 8gb 2e hands gekocht. nu staat er dat ik hem moet activeren. een prepaid simkaart van t-mobile werkt niet en een at&t kaart origineel van een iphone 1g werkt ook niet.. wat te doen?
kan er niks mee kan alleen noodoproepen maken

Rubenn1992 14-10-10 07:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bartho0w (Bericht 581281)
heb een iphone 3g 8gb 2e hands gekocht. nu staat er dat ik hem moet activeren. een prepaid simkaart van t-mobile werkt niet en een at&t kaart origineel van een iphone 1g werkt ook niet.. wat te doen?
kan er niks mee kan alleen noodoproepen maken

download sn0wbreeze, download de software 4.1 van de iphone 3g. Start sn0wbreeze en volg de stappen.
op een gegeven moment vraagt ie 'do you wish to hackivate your iphone?' en klik dan op JA.
Hij maakt nu een custom firmware aan. Hiermee kan je restoren in iTunes.

kabirq 19-10-10 00:15

Hallo

Hoe kan ik een CF op een 3Gs zetten, DFU mode geeft ie en fout code 16xx aan.
Is er een tutorial voor

spysical 20-10-10 18:24

Modbreak:

Vanaf 26/10/'10 vervalt het domein
Alle downloads zullen dus nadien vervallen.
Ivm de komst van 4.1 en ook een nieuwe host zullen deze niet opnieuw worden geupload.
Je kunt zelf met PwnageTool of Sn0wBreeze alsnog CFW's maken



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:08.