//

wellicht een stomme vraag???? JB iOS4 3Gs??

wellicht een stomme vraag???? JB iOS4 3Gs?? discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een 3Gs 3.1.2 met een Blackra1n JB en nu zou ik wel graag naar iOS4 gaan, Ik ben alleen wel afhankelijk van een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 16-07-10, 23:27
richardiPhonepoldervaart richardiPhonepoldervaart is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: R'dam
Berichten: 63
Standaard wellicht een stomme vraag???? JB iOS4 3Gs??

Ik heb een 3Gs 3.1.2 met een Blackra1n JB en nu zou ik wel graag naar iOS4 gaan, Ik ben alleen wel afhankelijk van een JB en vroeg me nu af of er al iets is wat vergelijkend is aan Blackra1n????

Ik heb mn SHSH opgeslagen en ik heb een oude Boot, Ik heb geen Mac en heb ook niet zo trek in custom firmwares van anderen,
eigenlijk dus gewoon updaten, JB en gaan........


bvd richard
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-07-10, 14:27
catelijne.bakker catelijne.bakker is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 27
Standaard

Hier een zelfde!
Heb ook een 3gs 3.1.2. met serie nummer 40. Het is een simlock vrij toestel en ik wil ook graag naar 4.0 en ik werk ook op een windows machine!
Ik heb net de afgelopen uren gekeken en geplozen op het forum maar de letters duizelen nu een beetje het is al weer een tijdje geleden dat ik de jailbreak heb gedaan met blackrain maar dat ging vet makkelijk!! Dus als er iemand tijd heeft om ons een antwoord te geven hoe over te gaan naar ios4, alvast super bedankt!!
  #3  
Oud 17-07-10, 14:41
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Snowbreeze downloaden en een custom firmware maken voor iOS 4 en daarmee updaten middels 'shift' + 'herstel' in iTunes. Even googlelen en je vindt vast een goede tutorial, bv op iClarified.com.
__________________
Simlockvrij uit Frankrijk..!.
  #4  
Oud 17-07-10, 15:06
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Stel je hebt een 3GS (oude rom) had met 3.2.1 en Spirit als JB. Hier overheen is (via iTunes) de standaard 4.0 gezet. (Dan is volgens mij die Spirit JB volledig verdwenen)

Vraag kan ik dan met Pwnage een custom restore maken en deze gebruiken om een geJBde 3GS met 4.0 te krijgen?


(Ik zie nergens een duidelijk antwoord hierop)
  #5  
Oud 17-07-10, 15:16
Marlies1976 Marlies1976 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 2
Standaard

Hallo,

ik heb een vraag. Ik heb een Iphone 3gS (firmware 4.0), zonder jailbreak. Ik ga deze terugsturen naar de leverancier ivm schade, maar nu wil ik alles (contacten, vooral smsjes) overzetten naar mijn computer, dus mijn mobiel leeghalen en hem opsturen. Is het voldoende om een reservekopie te maken of moet ik hem eerst jailbreaken etc en dan alles via allerlei programma's overzetten.

Ik heb er verder niet zo veel verstand van, dus als jullie mij zouden willen helpen of kunnen aangeven waar ik de info kan vinden, graag en alvast bedankt.

Marlies1976
  #6  
Oud 17-07-10, 15:22
The Unbelievable's schermafbeelding
The Unbelievable The Unbelievable is offline
• iOS 4.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlies1976 Bekijk bericht
Hallo,

ik heb een vraag. Ik heb een Iphone 3gS (firmware 4.0), zonder jailbreak. Ik ga deze terugsturen naar de leverancier ivm schade, maar nu wil ik alles (contacten, vooral smsjes) overzetten naar mijn computer, dus mijn mobiel leeghalen en hem opsturen. Is het voldoende om een reservekopie te maken of moet ik hem eerst jailbreaken etc en dan alles via allerlei programma's overzetten.

Ik heb er verder niet zo veel verstand van, dus als jullie mij zouden willen helpen of kunnen aangeven waar ik de info kan vinden, graag en alvast bedankt.

Marlies1976
iTunes is voldoende.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht Bekijk bericht
Stel je hebt een 3GS (oude rom) had met 3.2.1 en Spirit als JB. Hier overheen is (via iTunes) de standaard 4.0 gezet. (Dan is volgens mij die Spirit JB volledig verdwenen)

Vraag kan ik dan met Pwnage een custom restore maken en deze gebruiken om een geJBde 3GS met 4.0 te krijgen?


(Ik zie nergens een duidelijk antwoord hierop)
Als jij je SHSH hebt opgeslagen kan het. Dan ga je terug naar 3.1.2, jailbreak je met Spirit, ga je naar 4.0 met Pwnagetool of Sn0wbreeze.
__________________
Koekje erbij?
  #7  
Oud 17-07-10, 15:22
richardiPhonepoldervaart richardiPhonepoldervaart is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: R'dam
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yingie Bekijk bericht
Snowbreeze downloaden en een custom firmware maken voor iOS 4 en daarmee updaten middels 'shift' + 'herstel' in iTunes. Even googlelen en je vindt vast een goede tutorial, bv op iClarified.com.
Op iClarified staan alleeb maar Tutorials of voor de Mac of de 3g
en de tutorials die er voor de 3Gs staan zijn alleen maar voor 3.1.3!

En maakt Snowbreeze die firmware voor me????

bvd
  #8  
Oud 17-07-10, 15:29
richardiPhonepoldervaart richardiPhonepoldervaart is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: R'dam
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door catelijne.bakker Bekijk bericht
Hier een zelfde!
Heb ook een 3gs 3.1.2. met serie nummer 40. Het is een simlock vrij toestel en ik wil ook graag naar 4.0 en ik werk ook op een windows machine!
Ik heb net de afgelopen uren gekeken en geplozen op het forum maar de letters duizelen nu een beetje het is al weer een tijdje geleden dat ik de jailbreak heb gedaan met blackrain maar dat ging vet makkelijk!! Dus als er iemand tijd heeft om ons een antwoord te geven hoe over te gaan naar ios4, alvast super bedankt!!
bekijk deze site ff!! Volgens mij hebben wij 3Gs'ers hier wel wat aan!!! suc6!!!!!
http://www.iphone3gs.nl/filmpjes/snowbreeze-jailbreakunlock-ios4-iphone3g-3gs-old-bootrom-ipod-touch-2g-non-mc-model.html
  #9  
Oud 17-07-10, 15:37
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Unbelievable Bekijk bericht
iTunes is voldoende.



Als jij je SHSH hebt opgeslagen kan het. Dan ga je terug naar 3.1.2, jailbreak je met Spirit, ga je naar 4.0 met Pwnagetool of Sn0wbreeze.
Jailbreak met Spirit wordt afgeraden als je Pwnage wil gebruiken. Ik neem dat hetzelfde voor snowbreze geldt. Gebruik beter blackra1n.
  #10  
Oud 17-07-10, 16:00
Marlies1976 Marlies1976 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 2
Standaard

Bedankt voor je reactie. Als ik hem dan terugkrijg, kan ik dus mijn kopie er weer opzetten en dan heb ik alles er weer op staan?
  #11  
Oud 17-07-10, 23:57
richardiPhonepoldervaart richardiPhonepoldervaart is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: R'dam
Berichten: 63
Standaard

Ge-update met sn0wbreeze naar 4.0.
Maar nu heb ik geen contacten, agenda, enz enz , moet ik nu dan weer synven met iTunes en dan is het in orde????? (heb gister een reserve gemaakt!!!)
  #12  
Oud 18-07-10, 00:56
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door richardiPhonepoldervaart Bekijk bericht
Ge-update met sn0wbreeze naar 4.0.
Maar nu heb ik geen contacten, agenda, enz enz , moet ik nu dan weer synven met iTunes en dan is het in orde????? (heb gister een reserve gemaakt!!!)
Ja, syncen in iTunes en klaar is Kees
  #13  
Oud 18-07-10, 00:57
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yingie Bekijk bericht
Jailbreak met Spirit wordt afgeraden als je Pwnage wil gebruiken. Ik neem dat hetzelfde voor snowbreze geldt. Gebruik beter blackra1n.
Maar waarom teruggaan naar 3.1.2? Waarom kan ik die custom software er niet rechtstreeks met Pwnage erop zetten?
  #14  
Oud 18-07-10, 01:24
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht Bekijk bericht
Maar waarom teruggaan naar 3.1.2? Waarom kan ik die custom software er niet rechtstreeks met Pwnage erop zetten?
Omdat je gejailbreakt moet zijn om een custom firmware op je iPhone te kunnen zetten. Als je op een officiele iOS 4 zit kun je geen custom firmware op je iPhone zetten en zul je moeten wachten tot een jailbreak voor iOS 4 uitgebracht wordt. Dit heb ik niet zelf bedacht, het is gewoon zoals het is.
  #15  
Oud 18-07-10, 16:44
richardiPhonepoldervaart richardiPhonepoldervaart is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: R'dam
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yingie Bekijk bericht
Ja, syncen in iTunes en klaar is Kees
heb ik gedaan....... daarna liep mn springboard(steeds)vast, weer herstellen maar nadien kwam ik erachter dat ie ge-update was naar 4.0.1!!,en nu doen mn aplicaties het niet meer????????????ook geen jailbreak!!!!!!IK WORD GEK!!!!!!!

HELP???????
  #16  
Oud 18-07-10, 20:18
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door richardiPhonepoldervaart Bekijk bericht
heb ik gedaan....... daarna liep mn springboard(steeds)vast, weer herstellen maar nadien kwam ik erachter dat ie ge-update was naar 4.0.1!!,en nu doen mn aplicaties het niet meer????????????ook geen jailbreak!!!!!!IK WORD GEK!!!!!!!

HELP???????
Waarschijnlijk heb je op 'herstel' geklikt in iTunes waardoor iOS 4.01 erop is gezet. Dan wordt het lastig,vrees ik. Je moet altijd met custom firmwares herstellen. Zal weinig anders opzitten dan wachten op de jailbreak van comex of unlock van Planet Being
  #17  
Oud 18-07-10, 21:22
egoovy egoovy is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Heeze
Berichten: 55
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door richardiPhonepoldervaart Bekijk bericht
heb ik gedaan....... daarna liep mn springboard(steeds)vast, weer herstellen maar nadien kwam ik erachter dat ie ge-update was naar 4.0.1!!,en nu doen mn aplicaties het niet meer????????????ook geen jailbreak!!!!!!IK WORD GEK!!!!!!!

HELP???????
Je kunt gewoon weer terug naar 3.1.2 omdat je je shsh hebt opgeslagen. Wel even de handleiding goed lezen. Daarna Jailbreak met blackra1n en herstellen met custom 4.0 firmware als je zonodig nu al op 4.0 wilt.
  #18  
Oud 19-07-10, 07:22
richardiPhonepoldervaart richardiPhonepoldervaart is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: R'dam
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door egoovy Bekijk bericht
Je kunt gewoon weer terug naar 3.1.2 omdat je je shsh hebt opgeslagen. Wel even de handleiding goed lezen. Daarna Jailbreak met blackra1n en herstellen met custom 4.0 firmware als je zonodig nu al op 4.0 wilt.
Heb alles netjes opgeslagen en back-ups gemaakt maar waar vind ik die SHSH bestanden???
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
(waarschijnlijk stomme) Unlock vraag (39 / 8Gb) Pjotr-C Archief 1 07-02-10 22:03
misschien een stomme vraag.... Tummer1988 Archief 2 09-12-08 15:30
stomme vraag telefoonnewb Archief 1 08-07-08 13:22
Miss stomme vraag Timp Archief 1 03-01-08 15:31
Wellicht een hele domme vraag... :-) Alexander Unlock [archief] 6 02-12-07 21:05

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:16.