//

iPhone 3GS SHSH vraagje

iPhone 3GS SHSH vraagje discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste, Ik heb een vraagje over de SHSH bestanden van de iPhone 3GS 16GB van mijn broer. Hij ziet dit als hij Cydia opstart: Hij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08-10-10, 16:20
Yvandijk91 Yvandijk91 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 2
Standaard iPhone 3GS SHSH vraagje

Beste,

Ik heb een vraagje over de SHSH bestanden van de iPhone 3GS 16GB van mijn broer. Hij ziet dit als hij Cydia opstart:



Hij zit echter op firmware 4.0. Hoe kunnen de SHSH bestanden van 4.0.1. en 4.0.2 al opgeslagen zijn? Dit kan je toch pas doen als je ook daadwerkelijk ooit een keer die firmware hebt gehad, of heb ik dit verkeerd begrepen?

We willen de iPhone 3GS even herstellen/updaten naar 4.0.1 Hoe kunnen we dit het beste doen? Hoe kan ik checken of de SHSH bestanden van 4.0.1 ook daadwerkelijk op de Cydia server (of waar anders?) zitten?

Overigens bezit de iPhone de oude bootrom (ik weet niet of dit relevante info is). In ieder geval is het doel om naar een gejailbreakte (ongeactiveerde, hij is officieel simlock vrij) 4.0.1 te gaan.

Ik heb zelf ook al een beetje op Google gezocht, maar ik kan hier eigenlijk niks over vinden. Ik heb ook het gevoel dat ik niet de juiste zoekwoorden gebruik, omdat ik niet zo goed weet wat ik er in moet vullen.

Bedankt

PS. Als ik iets fout doe, excuses. Dit is mijn eerste post hier!

Laatst gewijzigd door Yvandijk91; 08-10-10 om 16:30.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-10-10, 16:34
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Ik heb me dit ook afgevraagd. Maar blijkbaar hoeft de Firmware niet geïnstalleerd te zijn om er een handtekening voor te krijgen.
Nadat Apple gestopt is met 4.0.1 signeren kwam er bij mij ook SHSH: iOS 4.0.2 in Cydia te staan. En ik draai nog steeds 4.0.1
  #3  
Oud 08-10-10, 17:01
MrFCUUnknown MrFCUUnknown is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Nijkerk
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yvandijk91 Bekijk bericht
Beste,

Ik heb een vraagje over de SHSH bestanden van de iPhone 3GS 16GB van mijn broer. Hij ziet dit als hij Cydia opstart:


Hij zit echter op firmware 4.0. Hoe kunnen de SHSH bestanden van 4.0.1. en 4.0.2 al opgeslagen zijn? Dit kan je toch pas doen als je ook daadwerkelijk ooit een keer die firmware hebt gehad, of heb ik dit verkeerd begrepen?

We willen de iPhone 3GS even herstellen/updaten naar 4.0.1 Hoe kunnen we dit het beste doen? Hoe kan ik checken of de SHSH bestanden van 4.0.1 ook daadwerkelijk op de Cydia server (of waar anders?) zitten?

Overigens bezit de iPhone de oude bootrom (ik weet niet of dit relevante info is). In ieder geval is het doel om naar een gejailbreakte (ongeactiveerde, hij is officieel simlock vrij) 4.0.1 te gaan.

Ik heb zelf ook al een beetje op Google gezocht, maar ik kan hier eigenlijk niks over vinden. Ik heb ook het gevoel dat ik niet de juiste zoekwoorden gebruik, omdat ik niet zo goed weet wat ik er in moet vullen.

Bedankt

PS. Als ik iets fout doe, excuses. Dit is mijn eerste post hier!
Nou wat er eingelijk gebeurd, cydia doet een request voor jouw device richting de iTunes servers van apple. De apple server denkt dan dat jouw device een restore aan het doen is voor firmware X en stuurt de juiste handtekening terug. Cydia luisterd deze af en slaat hem op.

Cydia heeft dus al voor je de SHSH opgevraagd bij Apple voor iOS 4.0.1, 4.0.2... Dit is niet afhankelijk van het geinstalleerde versie op de iPhone

"Make my life easier" was de optie toch

#slotje
__________________
-------------------------------------------
Automatiseren gaat niet vanzelf, maar wel automatisch.
  #4  
Oud 08-10-10, 17:06
Yvandijk91 Yvandijk91 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrFCUUnknown Bekijk bericht
Nou wat er eingelijk gebeurd, cydia doet een request voor jouw device richting de iTunes servers van apple. De apple server denkt dan dat jouw device een restore aan het doen is voor firmware X en stuurt de juiste handtekening terug. Cydia luisterd deze af en slaat hem op.

Cydia heeft dus al voor je de SHSH opgevraagd bij Apple voor iOS 4.0.1, 4.0.2... Dit is niet afhankelijk van het geinstalleerde versie op de iPhone

"Make my life easier" was de optie toch

#slotje
Ah zo! Had nog een vraagje dan: hoe update ik naar 4.0.1? Gaat dit voortaan automatisch (dat "afluisteren")? Of moet ik daarvoor Tinyumbrella gebruiken (en de daarbij horende server)?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Vraagje over SHSH opslaan Soxbrother Jailbreak 1 31-01-11 20:01
Iphone 3gs downgraden (geen shsh) StyloG iPhone algemeen 1 13-12-10 12:00
iPhone: Iphone 3gs SHSH bestanden 123thibaut007 Jailbreak 0 16-07-10 23:33
iPhone: iPhone 3gs met firmware 3.1.3. downgraden ZONDER SHSH files mx1941 Jailbreak 3 25-02-10 17:20
Vraagje over iPhone 3Gs D4L360 Archief 15 08-10-09 13:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:48.