iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: Jailbreak voor alle 3e/4e gen iDevices met iOS4.0-4.1 met Limera1n - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/74486-jailbreak-voor-alle-3e-4e-gen-idevices-ios4-0-4-1-limera1n-verzameltopic.html)

sandratb 11-10-10 16:44

Het is gelukt mijn Ipad is GJB
De tip van henkjobse
was de gouden tip!

Gr Sandra

joeyverveer 11-10-10 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door henkjobse (Bericht 582125)
Home knop nog langer ingedrukt houden. Bij mij kreeg ik hetzelfde, maar uiteindelijk kwam toch de limera1n in beeld en kon ik de homeknop loslaten.

ALLANG........ geprobeerd.
nu zelf op m'n werk nogmaals geprobeerd, op een windows xp 32bit.
Wederom geen suc6:(. hoop dat de greenpois0n variant me meer geluk gaat brengen.

het betreft een ipad 3.2.2 aangeleverd (3dagen oud, mediamarkt)

kan je ook nog ergens geobot (of hoe die gast ook mag heten) een feedback sturen?
wellicht bij genoeg fouten met een ipad, dat hij z'n exploit nog eens naloopt ;)

michaeldebest 11-10-10 16:51

Mijn Ipad krijg ik helaas nog steeds niet gejailbreakt! :( Kan het misschien zo zijn dat als je ipad af-fabriek 3.2.2 is er misschien iets anders in zit dan eentje die van een eerdere firmware komt? Ik heb al vele Iphones gejailbreakt maar deze iPad wil maar niet! hahah

steelfighter 11-10-10 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 581976)
Ja, ik heb dat probleem ook. Ik heb de fout gerapporteerd bij de auteur van de app via Cydia.


helaas, kan nog niet.
Dat komt door de baseband (met de oude baseband was het wel mogelijk)
Ik zit in hetzelfde schuitje omdat ik hem heb geupdate via itunes en daardoor is hij OOK voorzien van de nieuwe baseband
Het programmaatje wat je wilt gebruiken staat in Cydia onder sources (1 van de 4...).

sjenk1502 11-10-10 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fuqua (Bericht 582457)
heeft dan te maken met de extensie van het bestand, je moet dat voor windows veranderen voor mac is dat ipsw, maar windows moet (.ipa ??) iets anders zijn, lees even goed door bij de firmware sectie daar staat ergens wel
wat je moet doen.

Voor windows is het ook gewoon .ipsw. Spellen voor de ipod/iphone hebben .ipa.

henkjobse 11-10-10 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sandratb (Bericht 582478)
Het is gelukt mijn Ipad is GJB
De tip van henkjobse
was de gouden tip!

Gr Sandra

Top, blij je te hebben geholpen!

henkjobse 11-10-10 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door michaeldebest (Bericht 582492)
Mijn Ipad krijg ik helaas nog steeds niet gejailbreakt! :( Kan het misschien zo zijn dat als je ipad af-fabriek 3.2.2 is er misschien iets anders in zit dan eentje die van een eerdere firmware komt? Ik heb al vele Iphones gejailbreakt maar deze iPad wil maar niet! hahah

Hmm mijne kreeg ik op 3.2.1, wellicht dat het dan toch iets uitmaakt.

Waarschijnlijk heb je alle tips al geprobeerd, maar probeer nog een keer te restoren, zodat je clean kan beginnen.

Dan iTunes opstarten (of als je die al had opgestart, aan laten staan).
Kijk of je iPad succesvol synchroniseert en een reservekopie kan maken.

Download Limera1n laatste beta van de site
Druk op make it rain en volg alle stappen.

Home knop echt zo lang mogelijk ingedrukt blijven houden. Evt herstarten als je een wit icoontje ziet.

Hopelijk lukt het, succes!

anoe 11-10-10 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sandratb (Bericht 582478)
Het is gelukt mijn Ipad is GJB
De tip van henkjobse
was de gouden tip!

Gr Sandra

sandra 'your the man' \ollollo/ medemogelijk gemaakt door henkjobse
welke versie heeft jouw ipad?

NiekR 11-10-10 19:05

Ik heb een Mac. Is het mogelijk om m'n iPhone op een Windows computer te Jailbreaken en later gewoon te koppelen aan mijn Mac?

Guest-20180925190238 11-10-10 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NiekR (Bericht 582603)
Ik heb een Mac. Is het mogelijk om m'n iPhone op een Windows computer te Jailbreaken en later gewoon te koppelen aan mijn Mac?

Voor de 100ste keer :confused: JA :confused:

anoe 11-10-10 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NiekR (Bericht 582603)
Ik heb een Mac. Is het mogelijk om m'n iPhone op een Windows computer te Jailbreaken en later gewoon te koppelen aan mijn Mac?

let wel op dat itunes sync op de andere OS [bv windows] je iphone muziek etc kan leeghalen
omdat deze data van een andere itunes komt [mac]. de sync op itunes is niet zoals
toen op een palmpilot twee richtings verkeer...dus doe niet te veel op die windows itunes. of lees de tips op ipc over dit...ergens.

badlip 11-10-10 19:56

3GS 4.1
 
Ik heb hier een 3GS die geupdate is via itunes van 4.0.1 naar 4.1.
Hierna heb ik Limera1n gedraai. Helaas worden de SIM / Wi-Fi etc nu niet meer herkent :(
Heb de telefoon al proberen te herstellen met de originele 4.1 en de limera1n opnieuw gedraait.. helaas blijft hij het niet doen :confused:

Heeft iemand een oplossing?

AriM6 11-10-10 19:58

Out of beta staat er nu op de site.
Bij deze is het Cydia probleem opgelost, ik ben benieuwd of het werkt.
Iemand de laatste release al getest ?

Guest-20180925190238 11-10-10 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door anoe (Bericht 582647)
...dus doe niet te veel op die windows itunes. of lees de tips op ipc over dit...ergens.

Voor de Limera1n JB in Windows doe je helemaal niets in iTunes. Je start iTunes op in Windows, je doet de JB en dan sluit je iTunes weer af. Dat is het, niet meer en niet minder.

Romyyy___ 11-10-10 20:02

blijkbaar is limera1n dus toch niet voor ipod touch 2g mc model.
want er staat out of beta dus er zal denk ik niet meer een versie komen voor de mc modellen, mja, iemand nog iets gehoord of de bug van redsnow al is opgelost voor de mc modellen?

UrbanTommy 11-10-10 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 582654)
Voor de Limera1n JB in Windows doe je helemaal niets in iTunes. Je start iTunes op in Windows, je doet de JB en dan sluit je iTunes weer af. Dat is het, niet meer en niet minder.

Dus iTunes synct niet meteen als je hem op een Windows computer aansluit? In dat geval kan ik hem ook jailbreaken.

cassie 11-10-10 20:49

limera1n RC1 is er
 
Hoi,

Limera1n RC1 staat op limera1n.com, hij is nu uit de BETA status.

limera1n.com: RC1 - out of beta! afc2, reliability improvements, no reboot for cydia, 2kb smaller





noahhaon 11-10-10 20:49

Ik ben net nieuw in de ipod wereld en ik heb een vraag want overal lees ik weer iets anders.
Is het mogelijk om mijn ipod touch 3g 8gb mc op 4.1 te jailbreaken (ik heb geen blobs).
Sommige zeggen van ja omdat limera1n v3 support. maar anderen zeggen weer: nee een 3g 8gb werkt hetzelfde als een 2g dus use redsn0w.welk programma moet ik gebruiken en als ik naar een jailbreak zoek moet ik dan voor ipod touch 2g of 3g zoeken.
Please helder het op voor mij.
bij voorbaat dank.
noahkorevaar@gmail.com
YouTube - Kanaal van noahkorevaar

redlight77 11-10-10 20:50

Kan iemand misschien ff voor de duidelijkheid een paar oplossingen geven voor een:
iPad 16gb Wi-Fi + 3G (3.2.2)

Heb al verschillende manieren geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar met limera1n!
Iemand succes?

Guest-20180925190238 11-10-10 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door UrbanTommy (Bericht 582693)
Dus iTunes synct niet meteen als je hem op een Windows computer aansluit? In dat geval kan ik hem ook jailbreaken.

Als je met je vingers van die sync knop blijft gaat iTunes in Windows niet syncen. En als je wel op die knop drukt gaat iTunes vervelende vragen stellen omdat je iPhone al met een andere machine gesynct is:

1) Maak met APTBackup op je iPhone een app list backup;
2) Maak met iTunes op de Mac een backup van je iPhone. Die app list backup gaat nu mee naar de Mac.;
3) Installeer iTunes op een Windows machine;
4) Sluit je iPhone op de Windows machine aan. Windows gaat nu drivers installeren;
5) Start iTunes;
6) Start Limera1n en volg de instructies. iTunes gaat wat venstertjes openen en nog wat drivers installeren;
7) Als de JB gelukt is dan sluit je iTunes af;
8) Sluit de iPhone op je Mac aan en start iTunes;
9) Kies restore from backup. De backup uit punt 2 wordt nu teruggezet;
10) Installeer via Cydia terug APTBackup en voer APTBackup Restore uit. Al je Cydia apps en sources worden nu terug geïnstalleerd.


That's it :)

thefirstdon 11-10-10 20:53

Jailbreak met limera1n iPhone 4 lukt niet ivm Windows xp
 
Heren en dames,

Ik heb een iPhone 4 met firmware 4.1. Als ik limerain download en druk op make it rain en mijn iPhone 4 aansluit gebeurt er helemaal niets. Mijn telefoon blijft gewoon op het oplaadicoontje staan. Ik gebruik Windows xp. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Thanks.

nickholtus 11-10-10 21:04

nog steeds niet voor ipod touch 2g

King1987 11-10-10 21:06

\\Topic's samengevoegd

PearLRoX 11-10-10 21:09

is het aan te raden om gewoon de nieuwe update te gebruiken ALS je al beta 4 op de iphone hebt staan ?

noahhaon 11-10-10 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door noahhaon (Bericht 582708)
Ik ben net nieuw in de ipod wereld en ik heb een vraag want overal lees ik weer iets anders.
Is het mogelijk om mijn ipod touch 3g 8gb mc op 4.1 te jailbreaken (ik heb geen blobs).
Sommige zeggen van ja omdat limera1n v3 support. maar anderen zeggen weer: nee een 3g 8gb werkt hetzelfde als een 2g dus use redsn0w.welk programma moet ik gebruiken en als ik naar een jailbreak zoek moet ik dan voor ipod touch 2g of 3g zoeken.
Please helder het op voor mij.
bij voorbaat dank.
noahkorevaar@gmail.com
YouTube - Kanaal van noahkorevaar

Ik ga straks op excursie dus kan iemand please andwoorden

Guest-20180925190238 11-10-10 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PearLRoX (Bericht 582741)
is het aan te raden om gewoon de nieuwe update te gebruiken ALS je al beta 4 op de iphone hebt staan ?

Nee, dat heeft geen zin. De JB (exploit) is niet veranderd, alleen het JB tool is verbeterd (met een kleine aanpassing voor Apple TV).

PearLRoX 11-10-10 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 582746)
Nee, dat heeft geen zin. De JB (exploit) is niet veranderd, alleen het JB tool is verbeterd (met een kleine aanpassing voor Apple TV).

okido bedankt ;)

Blue__Ice 11-10-10 21:16

Hey, vraagje
Ik heb nu 3.1.3 met jailbreak, als ik update naar 4.1 ben ik dan al mijn Apps kwijt? of is er een manier om deze te behouden?

john1979 11-10-10 21:25

Apps uit de app store blijven gewoon op je iPhone staan. Bij een eventuele schone installatie zijn deze er via iTunes gewoon weer op te zetten.

shapezzz 11-10-10 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 582712)
8) Sluit de iPhone op je Mac aan en start iTunes;
9) Klik restore (zonder functietoetsen). De backup uit punt 2 wordt nu teruggezet;

Als je dat doet ben je je jailbreak kwijt ;)

De bedoeling is dus de reservekopie terug te zetten (rechtermuisknop klikken op je iPhone in iTunes en dan kiezen voor ''Zet terug vanaf reservekopie'')

Daarna kan men je stappenplan weer verder volgen :)

mausy 11-10-10 21:42

Heb nieuwe limera1n gebruikt
Geen resultaten voor mijn iPod touch 3G

Doe ik iets fout
Ik doe:
iTunes aan (versie10.0.1ofzo)
Klik op limera1n make it rain en dan volg ik instructies
Maar als ik dat doe zie ik alleen recovery mode logo
Dan gaat ie aan en geen limera1n voor cydia

Ps
Is het al iemand gelukt zijn iPod touch v3 (suc6vol)
Te jb e

Guest-20180925190238 11-10-10 21:42

@Shapezzz

Ik heb een Engelse OS X en iTunes en daar heet dat Restore From Backup, hoe dat in het Nederlands heet weet ik niet. Maar het zal wel kloppen wat je schrijft.

Heb mijn post overeenkomstig aangepast.

stoerebink 11-10-10 21:43

Het gaat echt niet lukken met mijn iPad 3.2.2., 16 Wi-Fi + 3G

Heb nu alles geprobeerd: zelfs de laatste limera1n RC1 die nu te downloaden is.
Heb het met Itunes 10 geprobeerd
Heb het na de-installatie van Itunes 10 geprobeerd
Heb het met Itunes 9.2 geprobeerd...

Allemaal geen succes. Er verschijnt geen druppel in beeld, de exploit komt niet over.

Mijn iPad is gekocht met 3.2.2.
Model MC349NF

(oh ja: Windows7, 32 bit is mijn besturingssysteem waarop ik limera1n draai)

arcus 11-10-10 21:48

geen icoon
 
Ik ben helemaal nieuw in 'jailbreak-land' en ik dacht: "kom laat ik het nu ook eens proberen."
opzich gaat alles helemaal zoals het wordt verteld, maar ik krijg helemaal geen nieuw icoontje?
iemand een idee? (iphone 3gs, 16gb , 4.1)

G-rie 11-10-10 21:48

hallo,
ik heb een iphone 4 versie 4.02
ik ben hem nu aan het updaten naar 4.1

kan ik em dan meteen jailbreaken met limera1n?
bedankt!

WDS001 11-10-10 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door G-rie (Bericht 582783)
hallo,
ik heb een iphone 4 versie 4.02
ik ben hem nu aan het updaten naar 4.1

kan ik em dan meteen jailbreaken met limera1n?
bedankt!

Misschien moet je even post #1 lezen ;)

pabaso 11-10-10 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door konijntje (Bericht 580459)
op limera1n.com was het programma net te downloaden.. Maar nu staat er Download link pending discussion..

Zal het morgen eens uittesten!

ik heb hem vanavond met limera1n succesvol kunnen jailbreaken!!!
werkte perfect en heeft als voordeel dat ik nu de allerlaatste IOS 4.1 heb en ook nog eens gejailbreakt!!!
gewoon super!

G-rie 11-10-10 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 582786)
Misschien moet je even post #1 lezen ;)

ik heb het al gelezen maar ben een beetje in de war.
de titel van dit topic is OS 4.x: Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.0-4.1 met Limera1n [Windows]

en bij de eerste post staat.
LET OP update naar 4.1 nog niet mogelijk..
dus moet ik em nou wel update naar 4.1 of zal ik het gewoon laten op 4.02?
thanx!

Guest-20180925190238 11-10-10 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door G-rie (Bericht 582795)
ik heb het al gelezen maar ben een beetje in de war.
de titel van dit topic is OS 4.x: Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.0-4.1 met Limera1n [Windows]

en bij de eerste post staat.
LET OP update naar 4.1 nog niet mogelijk..

Nog eens naar post #1 en nog eens lezen:

Let op! Als je update naar iOS4.1 is een UNLOCK nog niet mogelijk!

WDS001 11-10-10 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door G-rie (Bericht 582795)
ik heb het al gelezen maar ben een beetje in de war.
de titel van dit topic is OS 4.x: Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.0-4.1 met Limera1n [Windows]

en bij de eerste post staat.
LET OP update naar 4.1 nog niet mogelijk..
dus moet ik em nou wel update naar 4.1 of zal ik het gewoon laten op 4.02?
thanx!

Er staat:
Citaat:

Limera1n is geschikt voor de volgende iDevices op iOS4.0, 4.0.1, 4.0.2 en 4.1:
Jij kan dus updaten naar firmware 4.1 en dan jailbreaken.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:27.