iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Hulp gezocht bij update firmware (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/75284-hulp-gezocht-update-firmware.html)

bobo1981 16-10-10 19:08

en Hoe weet ik naar welke source ik moet zoeken... Aan de hand van iOS systeem of iets anders?

meijermargreet 16-10-10 19:20

klopt het nu van 4.0.1 en 4.1?

kan je mij dit uitleggen

jemmie 16-10-10 19:25

Alleerst zal je via bv google moeten achterhalen welke source je nodig hebt om om Supreme Preference te installeren, ik mag hem hier niet noemen, omdat deze source ook illegale app bevat.

Je voeg deze source via manage | sources | edit | add toe. Vervolgens kan je zoeken op eerst winterboard en deze installeren en vervolgens Supreme prefs en deze ook installeren.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meijermargreet (Bericht 586608)
klopt het nu van 4.0.1 en 4.1?

kan je mij dit uitleggen


Ok even wat uitleg.

Wanneer je met iTunes update naar 4.1 zal de Baseband worden geupdate. Even simpel gezegd de baseband gebruik je om te bellen.

Voor de oude baseband, 4.0.1 en 4.0.2 is een unlock mogelijk, bv via ultrasnow.
Wanneer je met iTunes naar 4.1 upgade zal de baseband geupdate worden en deze is (nog) niet te unlocken.
Door gebruik te maken van een custom firmware word wel de ios geupdate maar niet de baseband. Je kunt dus naar 4.1 zonderr de baseband te updaten en nadat je 4.1 met bv limera1n gejailbreaked hebt deze unlocken met ultrasnow.
Dit laatste heb ik alleen van wat ik gelezen heb, ben zelf nooit in deze situatie geweest dat ik afhankelijk was van een unlock.

Ben niet zo heel goed in uitleggen, maar hoop dat het iets duidenlijker is.

bobo1981 16-10-10 19:42

Ultra sn0w heb ik toegepast maar brengt voor mij geen oplossing.

jemmie 16-10-10 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bobo1981 (Bericht 586630)
Ultra sn0w heb ik toegepast maar brengt voor mij geen oplossing.


Het eerste gedeelte voor de qoute is voor jouw bedoeld. Sorry voor de verwarring.

bobo1981 16-10-10 19:50

Maakt niets, je uitleg heeft volgens mij mijn probleem ook verduidelijkt.
Moet er nu even vandoor, but I'll be back... Alvast heel erg bedankt voor alle moeite.
Iphone is een fantastisch ding, maar Apple heeft het sommigen wel erg moeilijk gemaakt! :confused:

jemmie 16-10-10 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bobo1981 (Bericht 586640)
Maakt niets, je uitleg heeft volgens mij mijn probleem ook verduidelijkt.
Moet er nu even vandoor, but I'll be back... Alvast heel erg bedankt voor alle moeite.
Iphone is een fantastisch ding, maar Apple heeft het sommigen wel erg moeilijk gemaakt! :confused:


Alleen maar als je meer functies wil dan Apple bedacht heeft dat je nodig heb.:)

bobo1981 16-10-10 21:07

Ok, ben terug.
Kan je me misschien nog even helpen met HOE ik moet zoeken op google. Source? Supreme preferences? Klinkt me allemaal als latijn...

jemmie 16-10-10 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bobo1981 (Bericht 586705)
Ok, ben terug.
Kan je me misschien nog even helpen met HOE ik moet zoeken op google. Source? Supreme preferences? Klinkt me allemaal als latijn...

Ik heb je gemaild.

meijermargreet 16-10-10 21:30

Lieve Bobo en Jemie
Leuk dat jullie er nu uit zijn, maar waar zijn de antwoorden op mijn vragen nu gebleven?
Gr Margreet

bobo1981 16-10-10 21:43

kan de bep. source niet installeren. geeft een foutmelding waarbij hij aangeeft dat bepaalde zaken niet kunnen geladen worden. Met als gevolg dat ik supreme preferences ook niet vind daarna in cydia... :(

jemmie 16-10-10 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bobo1981 (Bericht 586721)
kan de bep. source niet installeren. geeft een foutmelding waarbij hij aangeeft dat bepaalde zaken niet kunnen geladen worden. Met als gevolg dat ik supreme preferences ook niet vind daarna in cydia... :(

stond een comma in de link die ik je stuurde voor de source, dit moet een punt zijn.

meijermargreet 16-10-10 21:49

Geeft die oude baseband dan geen problemen als je de volgende keer wilt updaten, heeft dit iets te maken de met de ssh waar iedereen het over heeft?

bobo1981 16-10-10 21:53

Ok, deze keer wel gelukt...

meijermargreet 16-10-10 21:56

fijn voor jou!
jammer voor mij

bobo1981 16-10-10 21:59

Hey meijermargreet,
check quote #23 nog eens. Geeft dit geen antwoord op je vragen?

jemmie 16-10-10 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meijermargreet (Bericht 586726)
fijn voor jou!
jammer voor mij


Sorry het is jouw topic.
Ik denk dat wanneer je iPhone afhankelijk is van een softwarematige unlock, dus niet als simlock vrij toestel is verkocht, dat er niks anders opzit dan te wachten totdat er een een nieuwe unlock wordt gevonden voor de nieuwe baseband.

bobo1981 16-10-10 22:06

Dan denk ik dat dit ook mijn probleem is... Is het meestal lang wachten op zo'n nieuwe unlock? hebben we het hier over dagen of weken? Voel me machteloos... eindelijk dat mooie ding in m'n handen, en kan er niet eens mee bellen.... snik

jemmie 16-10-10 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bobo1981 (Bericht 586735)
Dan denk ik dat dit ook mijn probleem is... Is het meestal lang wachten op zo'n nieuwe unlock? hebben we het hier over dagen of weken? Voel me machteloos... eindelijk dat mooie ding in m'n handen, en kan er niet eens mee bellen.... snik

De verwachting is dat de unlock pas komt nadat apple 4,2 heeft uitgebracht. Deze is volgens berichten gepland in november.

Maar jouw telefoon komt uit engeland, dan zou hij factory unlocked moeten zijn, zelf heb ik er ook een uit engeland. Kan je er ook niet mee bellen?

bobo1981 16-10-10 22:22

kan er niet mee bellen, en... net m'n sim er nog eens ingestoken... deze keer moest ik zelfs m'n pincode niet opgeven. gaf gelijk "simlock" aan linksboven...

Ok, dit lag gewoon aan 't feit dat ik nog niet probeerde te bellen. ondertussen wel m'n pincode opgegeven, één streepje ontvangst zichtbaar, maar bellen gaat niet: "gesprek mislukt" binnen de seconde...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:16.