iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Upgraden van 4.0 naar 4.1 met behoud van jailbreak en bestanden (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/76542-upgraden-4-0-naar-4-1-behoud-jailbreak-bestanden.html)

Yorannn 31-10-10 00:35

Upgraden van 4.0 naar 4.1 met behoud van jailbreak en bestanden
 
Hallo,
Ik gebruik nu iets langer dan een jaar een iPhone 3GS 16 GB Zwart(Ik gebruik gewoon een abonnement van T-Mobile dus ik hoef hem niet sim-lock vrij te hebben). Ik heb hem een aantal maanden geleden gejailbreakt via jailbreakme.com Ik gebruik nu echter nog steeds iOS 4.0 Ik wil graag updaten naar 4.1 met behoud van mijn jailbreak en mijn huidige apps en bestanden. Ik heb al naar handleidingen gezocht maar niks gevonden met dit specifieke onderwerp.

Ik zou niet weten of ik dus eerst moet upgraden naar 4.1 en daarna opnieuw moet jailbreaken. Ik ben bang dat ik dan mijn huidige bestanden verlies. En ik weet ook niet welk programma of welke CFW ik zou moeten gebruiken. Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?:confused:

WDS001 31-10-10 09:33

Als je update verlies je sowieso je jailbreak. Wat je wel kan doen is je Cydia bestanden opslaan in een backup (bijvoorbeeld via AptBackup) en die achteraf (na de nieuwe jailbreak) terugzetten.

Best kan je updaten met een custom firmware, dat gaat wellicht het snelst.

Yorannn 31-10-10 13:59

en hoe kan ik dan updaten met een custom firmware? Welk programma moet ik gebruiken?:O
En ik moet dus eerst updaten naar 4.1 en daarna opnieuw jailbreaken?

XIII 31-10-10 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yorannn (Bericht 593861)
en hoe kan ik dan updaten met een custom firmware? Welk programma moet ik gebruiken?

Met PwnageTool, een Mac only programma. Gelukkig kun je hier al voorgebakte custom firmwares vinden:

Custom 4.1 + 3.2.2 (iPad) Firmwares

Yorannn 31-10-10 14:13

En het is dus niet mogelijk om met windows te upgraden? Mijn broertje heeft zijn iphone ook geupdate en zijn bestanden behouden maar het enige wat hij erover kwijt wilt is dat hij eerst upgrade naar 4.1, daarna opnieuw jailbreakte en daarna synchroniseerde met itunes. Kan dit kloppen?

XIII 31-10-10 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yorannn (Bericht 593865)
En het is dus niet mogelijk om met windows te upgraden?

Lees dat topic en je zult zien dat het diverse gebruikers wel is gelukt.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yorannn (Bericht 593865)
Mijn broertje heeft zijn iphone ook geupdate en zijn bestanden behouden maar het enige wat hij erover kwijt wilt is dat hij eerst upgrade naar 4.1, daarna opnieuw jailbreakte en daarna synchroniseerde met itunes. Kan dit kloppen?

Als je op de juiste momenten ook nog een backup maakt en terugzet zou dat kunnen werken (alleen synchroniseren is niet genoeg), maar dat is ook nodig in het geval van een custom firmware.

Yorannn 31-10-10 15:13

Ik heb hem nu geupdate naar 4.1. Ik heb hem daarna geprobeerd te jailbreaken maar toen bleef het scherm zwart. Ik heb de iphone herstelt maar nu heb ik dus een simkaart zonder pin nodig om hem te activeren :S En als ik hem probeer te jailbreaken met greenpoison zegt hij Jailbreak failed :(


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:40.