//

Upgraden van 4.0 naar 4.1 met behoud van jailbreak en bestanden

Upgraden van 4.0 naar 4.1 met behoud van jailbreak en bestanden discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik gebruik nu iets langer dan een jaar een iPhone 3GS 16 GB Zwart(Ik gebruik gewoon een abonnement van T-Mobile dus ik hoef hem ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 31-10-10, 01:35
Yorannn Yorannn is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 10
Standaard Upgraden van 4.0 naar 4.1 met behoud van jailbreak en bestanden

Hallo,
Ik gebruik nu iets langer dan een jaar een iPhone 3GS 16 GB Zwart(Ik gebruik gewoon een abonnement van T-Mobile dus ik hoef hem niet sim-lock vrij te hebben). Ik heb hem een aantal maanden geleden gejailbreakt via jailbreakme.com Ik gebruik nu echter nog steeds iOS 4.0 Ik wil graag updaten naar 4.1 met behoud van mijn jailbreak en mijn huidige apps en bestanden. Ik heb al naar handleidingen gezocht maar niks gevonden met dit specifieke onderwerp.

Ik zou niet weten of ik dus eerst moet upgraden naar 4.1 en daarna opnieuw moet jailbreaken. Ik ben bang dat ik dan mijn huidige bestanden verlies. En ik weet ook niet welk programma of welke CFW ik zou moeten gebruiken. Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 31-10-10, 10:33
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Als je update verlies je sowieso je jailbreak. Wat je wel kan doen is je Cydia bestanden opslaan in een backup (bijvoorbeeld via AptBackup) en die achteraf (na de nieuwe jailbreak) terugzetten.

Best kan je updaten met een custom firmware, dat gaat wellicht het snelst.
  #3  
Oud 31-10-10, 14:59
Yorannn Yorannn is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 10
Standaard

en hoe kan ik dan updaten met een custom firmware? Welk programma moet ik gebruiken?
En ik moet dus eerst updaten naar 4.1 en daarna opnieuw jailbreaken?

Laatst gewijzigd door Yorannn; 31-10-10 om 15:03.
  #4  
Oud 31-10-10, 15:10
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.081
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yorannn Bekijk bericht
en hoe kan ik dan updaten met een custom firmware? Welk programma moet ik gebruiken?
Met PwnageTool, een Mac only programma. Gelukkig kun je hier al voorgebakte custom firmwares vinden:

Custom 4.1 + 3.2.2 (iPad) Firmwares
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #5  
Oud 31-10-10, 15:13
Yorannn Yorannn is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 10
Standaard

En het is dus niet mogelijk om met windows te upgraden? Mijn broertje heeft zijn iphone ook geupdate en zijn bestanden behouden maar het enige wat hij erover kwijt wilt is dat hij eerst upgrade naar 4.1, daarna opnieuw jailbreakte en daarna synchroniseerde met itunes. Kan dit kloppen?
  #6  
Oud 31-10-10, 15:17
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.081
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yorannn Bekijk bericht
En het is dus niet mogelijk om met windows te upgraden?
Lees dat topic en je zult zien dat het diverse gebruikers wel is gelukt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yorannn Bekijk bericht
Mijn broertje heeft zijn iphone ook geupdate en zijn bestanden behouden maar het enige wat hij erover kwijt wilt is dat hij eerst upgrade naar 4.1, daarna opnieuw jailbreakte en daarna synchroniseerde met itunes. Kan dit kloppen?
Als je op de juiste momenten ook nog een backup maakt en terugzet zou dat kunnen werken (alleen synchroniseren is niet genoeg), maar dat is ook nodig in het geval van een custom firmware.
  #7  
Oud 31-10-10, 16:13
Yorannn Yorannn is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 10
Standaard

Ik heb hem nu geupdate naar 4.1. Ik heb hem daarna geprobeerd te jailbreaken maar toen bleef het scherm zwart. Ik heb de iphone herstelt maar nu heb ik dus een simkaart zonder pin nodig om hem te activeren :S En als ik hem probeer te jailbreaken met greenpoison zegt hij Jailbreak failed
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad: Ipad upgrade van 3.1.3 naar 4.x met behoud jailbreak Rob1982 Jailbreak 0 14-02-11 18:53
iPhone: Upgraden naar iOS 4.2.1 met behoud jailbreak iPhone4Robin Jailbreak 9 26-12-10 00:17
Windows: Switchen van windows naar mac met behoud van Iphone inhoud 3gSpeed iTunes 2 20-12-10 18:59
van 221 jailbreak naar 312 officieel met behoud van details (SMS/contacts/etc) gonijn Archief 2 06-01-10 14:14

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:08.