iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Waarom werkt mijn facetime maar niet? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/77188-waarom-werkt-mijn-facetime-maar-niet.html)

menno83 08-11-10 15:05

Waarom werkt mijn facetime maar niet?
 
Beste allen,

Facetime werkt maar niet bij mij. Mijn verhaal:

- Ik kocht de Iphone 4 met 4.0.1, jailbreakte en unlockte hem. Facetime werkte toen wel (had als netwerk KPN.

- Ik upgrade hem met behoud van de baseband en unlock naar 4.1. Facetime knop was verdwenen. Dit heb ik opgelost met de carrier reset fix. De knop was er wel, maar ik wachtte weken op het activeren. Dit gebeurde nooit.

- Vandaag kreeg ik mijn officiele T-mobile simkaart. Ik probeer facetime te activeren, maar hij blijft maar wachten. Heb vervolgens een clean install gedaan. Werkte toen ook niet. Heb Mitime geprobeerd, maar die werkt niet. Hij blijft maar zeggen dat ik mijn FT uit en aan moet zetten. Heb T-Mobile gebeld, en die zeggen dat dit een apple-probleem is en ze mij niet kunnen helpen. Het gekke is dat er bij mijn telefoon info staat "Aanbieder: T-Mobile 8.0". Volgens mij is de huidige toch iets van 7.1?

Dank voor de hulp!

Groetjes,

Menno

flammy88 10-11-10 09:55

nope t-mobile 8.0 is de nieuwste versie en probeer hem te herstellen de iphone via itunes en daarna we proberen te activeren;)

jeroen474 15-11-10 09:29

Probeer je netwerkinstellingen te herstellen.
Heeft bij mij ook geholpen.

.Jeroen

Edit: Niet goed gelezen door mij ...

mykey73 16-11-10 12:53

bij mij heeft ie t ook nog nooit gedaan...
hij blijft op wachten op activering...

wat kan ik nou doen??

zillionz 16-11-10 14:08

Met kpn/telfort moet je facetime nog activeren. Bij instellingen/ telefoon heb je een facetime button. Dan wordt je nummer gecontroleerd.

Oh ik zie dat men t al heeft gedaan. bij mij deed ie t prima met 4.1. wat raar.

Melvin18 16-11-10 16:14

Hallo,

Ik had dit probleem ook en heb dit gedaan om het te oplossen:

In cydia bij manage cydia.pushfix.info toevoegen bij sources. Vervolgens 'carrier reset fix' downloaden. Sim er in en eruit en telefoon resetten (handmatig).

Daarna naar fasetime knop en activeren drukken.
Dan even 1 min wachten en als goed is is het dan geactiveerd.

brom38 18-11-10 11:11

facetime werkt niet
 
Bij mij werkt facetime ook niet, alles al geprobeerd, sinds de update van mijn iphone 4 naar 4.1 is het wachten op activering.
Nadat ik mijn mms instellingen had gewijzigd, staat er nu ineens bij de facetime button : settings_account_registration_default, en kan ik facetime ook niet meer uitzetten met de slide knop, hij springt direct weer terug op on.

Ik begrijp er niets van, een van jullie misschien??? hopelijk lost 4.2 dit probleem op.

mykey73 29-11-10 17:41

iemand enige idee hoe ik me facetime aan de praat krijg??
:(

Chrisl 29-11-10 18:28

De mensen bij wie het niet lukt te activeren, jullie hebben niet toevallig facebreak uit cydia geinstalleerd? Zo ja, dan is dit je probleem, uninstall deze en probeer het nogmaals.

BREIM 01-12-10 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mykey73 (Bericht 607705)
iemand enige idee hoe ik me facetime aan de praat krijg??
:(

Jepz. ik had het zelfde probleem.
ik heb het opgelost met Instellingen -> Algemeen -> Netwerk -> Mobiel datanetwerk -> en hier de gegevens van je provider invullen, opgelet een keer ingevoerd blijft je iphone contact maken met internet. dit kun je verhinderen met de push uit te zetten of gewoon de knop mobiele date uit te zetten.
su6 ! :d

grtz

mykey73 01-12-10 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BREIM (Bericht 609277)
Jepz. ik had het zelfde probleem.
ik heb het opgelost met Instellingen -> Algemeen -> Netwerk -> Mobiel datanetwerk -> en hier de gegevens van je provider invullen, opgelet een keer ingevoerd blijft je iphone contact maken met internet. dit kun je verhinderen met de push uit te zetten of gewoon de knop mobiele date uit te zetten.
su6 ! :d

grtz

ik heb deze altijd al aan dus daar ligt t niet aan


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:03.