iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.2 met Redsn0w - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/78245-jailbreak-voor-alle-idevices-ios4-2-redsn0w-verzameltopic.html)

Benn 24-11-10 11:09

iPone 3GS (old bootrom) gejailbreakt met redsnow, werkwijze:

1) Ik had 4.1 en heb reservekopie genomen
2) herstel naar 4.2.1
3) jailbreaken met redsnow
4) reservekopie terugzetten

MichaelJ 24-11-10 11:40

Bedankt. Maar wat ik niet begrijp is dat als ik een gewoon in iTunes klik op : werk bij. Dan staat er: blablabla uw iPhone wordt bijgewerkt naar 4.2 maar ik heb via FelixBurn zijn website namelijk versie 4.2.1. En deze kan installeren via alt-herstel (MAC). Wat is nou het verschil dan?

Horcus 24-11-10 11:56

Ik heb gewoon geupdate via Itunes, daarna nieuwe Redsn0w gestart -> Cydia installed. Werkt prima allemaal. Activator is nog niet geupdate voor 4.2.1 dus werkt nog niet. SBSettings werkt prima net als de app met groene icoon:). Meer heb ik niet nodig :)

Benn 24-11-10 11:58

ik heb ook het probleem dat TomTom 1.5 niet meer opstart, iemand een oplossing?

JaytB 24-11-10 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MichaelJ (Bericht 604611)
Bedankt. Maar wat ik niet begrijp is dat als ik een gewoon in iTunes klik op : werk bij. Dan staat er: blablabla uw iPhone wordt bijgewerkt naar 4.2 maar ik heb via FelixBurn zijn website namelijk versie 4.2.1. En deze kan installeren via alt-herstel (MAC). Wat is nou het verschil dan?

is dezelfde firmware. iTunes zegt wel dat het 4.2 is, maar uiteindelijk wordt gewoon 4.2.1 erop gezet. Ik vond het eerst ook nogal verwarrend.

MichaelJ 24-11-10 12:07

Bedankt voor de uitleg en heb inmiddels de PineApple op mijn 3GS dus komt helemaal goed. Activator krijgt binnenkort een update denk.. SBSettings is voor mij 1 van de belangrijkste!

EDIT: Vergeet trouwens allemaal niet je SHSH op te slaan met nieuwe TinyUmbrella!

Jopie89 24-11-10 12:11

De update voor een unthetered jailbreak voor alle iDevices kan niet lang meer duren. Comex liet zojuist in een tweet weten dat hij de iPhone aan het updaten is... Ik neem aan dat ie dat doet om verder te prutsen met de jb. Ik schat voor 17:00 een makkelijke JB voor alle iDevices!

MichaelJ 24-11-10 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jopie89 (Bericht 604631)
De update voor een unthetered jailbreak voor alle iDevices kan niet lang meer duren. Comex liet zojuist in een tweet weten dat hij de iPhone aan het updaten is... Ik neem aan dat ie dat doet om verder te prutsen met de jb. Ik schat voor 17:00 een makkelijke JB voor alle iDevices!

Haha ga daar maar niet vanuit hoor. Comex zal niet ff snel klaar zijn.. Ik denk dat je eerder blij mag zijn als eind van de week meer info bekend is..

Jopie89 24-11-10 12:16

Hmmzz... Een week lijkt me aardig lang. Zeker gezien er eigenlijk al een werkende JB is.

WDS001 24-11-10 13:53

Alle belangrijke informatie omtrent deze jailbreakmethode staat nu in post #1.

StefV 24-11-10 14:06

Ik zie de iPad niet terug in het lijstje.. Is deze al wel werkend te krijgen?

Jopie89 24-11-10 14:26

Jup, de Ipad is ook te jailbreaken zei het thetered. Het is niet erg aan te raden aangezien je bij de nieuwe uitgave van de JB alles zult moeten restoren en dan nog een keer het JB proces doorlopen. Stay away from the JB luidt het advies dan ook op het moment voor de ipad gebruikers volgens @Chpwn

Zwikker 24-11-10 15:28

Redsn0w vraagt naar de corresponding IPSW. Ik kan daar naar browsen. Geen iedee:confused:. Iemand???

JaytB 24-11-10 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwikker (Bericht 604779)
Redsn0w vraagt naar de corresponding IPSW. Ik kan daar naar browsen. Geen iedee:confused:. Iemand???

Je moet daar gewoon je net geïnstalleerde firmware kiezen. Als je niet weet waar iTunes de firmware heeft gedownload, zoek dan op je computer naar *.ipsw. Het bestand vr de iPhone 4 noemt bijvoorbeeld: iPhone3,1_4.2.1_8C148_Restore.ipsw

Zwikker 24-11-10 15:37

Hmm, had ik gedaan. Kreeg alleen de Cydia.ipsw te zien. Vandaar. Ik zoek nog even verder. Thx voor je reply

JaytB 24-11-10 15:42

Onder Windows 7 (met systeem op je C-schijf), vind je ze terug onder c:\Users\<jouw username>\AppData\Roaming\Apple Computer\iTunes

Spoke 24-11-10 16:37

Ik denk dat apple iets heeft gedaan tegen het veranderen van je provider naam. Want nadat ik de reservekopie terug heb gezet was mijn 'custom' provider naam weg. Terwijl deze normaal gezien altijd mee kopieert. ook werkt makeitmine niet bij mij. Zijn er nog mensen met dit probleem of ben ik de enige?:)

JaytB 24-11-10 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spoke (Bericht 604814)
Ik denk dat apple iets heeft gedaan tegen het veranderen van je provider naam. Want nadat ik de reservekopie terug heb gezet was mijn 'custom' provider naam weg. Terwijl deze normaal gezien altijd mee kopieert. ook werkt makeitmine niet bij mij. Zijn er nog mensen met dit probleem of ben ik de enige?:)

Bekijk mijn post mbt al dan niet compatibele Cydia apps: http://forum.iculture.nl/f14/iphone-...post-hier.html

Hier zie je perfect wat wel of niet bruikbaar is in 4.2.1. Makeitmine werd al vermeld als niet compatibel.

Zwikker 24-11-10 16:59

@JaytB
Inderdaad, gevonden. Enkele malen geprobeerd te jailbreaken. Helaas wordt tijdens de installatie van Cydia steeds een fout gegeven: Redsn0w werkt niet meer, en: programma is afgebroken, er wordt een melding gemaakt als het probleem is opgelost.
Meer mensen met dit probleem en is er een oplossing?

Robin026 24-11-10 17:19

Is het nou mogelijk om mijn iPhone 3GS New Bootrom, Firmware 4.2.1 untethered te jailbreaken?
Ik heb al een officiele imei unlock, dus unlock is no problem !:)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:37.