iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.2 met Redsn0w - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/78245-jailbreak-voor-alle-idevices-ios4-2-redsn0w-verzameltopic.html)

iNemesis 18-02-11 13:19

Met jailbreak loop je altijd het risico dat er "bijwerkingen" zijn. Dat moet hij afwegen of hij dat risico wil lopen of niet. Ik zeg DOEN, anders kun je hem altijd weer terug zetten in oorspronkelijke staat (aangezien de iphone van je vriend toch niet afhankelijk is van een unlock!).
in 90 % van de keren, heb je van Redsn0w heel weinig bijwerkingen.

Fibre 20-02-11 21:47

Hallo,

Een vraagje ik ben een newbie met jealbreaken.
Kan ik nu me iphone 4 met 4.2.1 jailbeaken?? Ik heb nog nooit gedaan las steeds dat je dan iets had moetten doem met ssh nog iets maar dat hoeft nu niet??
Bedankt

iNemesis 21-02-11 17:22

Je kan gewoon jailbreaken met Greenp0ison. Met 4.2.1 geen enkel probleem. Je hoeft niets anders voor te doen. Volg de aanwijzingen en tips die gegeven worden. Na Het jailbreaken installeer je cydia via het programmatje loader dat geinstalleerd wordt met Greenp0ison. Voor de rest hoef je niets te doen :)!

BlackPhone3G 21-02-11 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EN-IS (Bericht 631620)
Welkom op IPC. iPhoneClub heeft een zoekfunctie:
iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPad en iPod touch - Zoeken in forums

Daarnaast bestaat er zoiets als Google:
Google

Een van de meest bekendste tutorials website is:
iClarified - Tutorials

Daarnaast heeft IPC zelf ook heel wat tutoriaals, iets verder kijken dan je neus lang is helpt zeker:
iPhone Jailbreak en Unlock - Jailbreak op iPhoneclub.nl



Daarmee wordt bedoeld de CUSTOM FIRMWARES (die je zelf kan aanmaken middels redsnow en of pwnagetool, deze kun je vinden middels door www.google.nl en of hier in de Jailbreak sectie)

redsn0w maakt geen custom ipsw aan daarvoor heb je Pwnagetool of Sn0wbreeze

Fibre 21-02-11 19:40

Oke top ga ik straks ff kijken

peetjuh71 05-03-11 02:12

Hallo.

Even een vraagje want ik zie door de bomen het bos niet meer. Sinds Gister heb ik een iphone 3G-16GB 4.2.1(8C148) en modemfirmware 05-15-04 hij is door t-mobile unlocked. Nu wil ik deze graag jailbreaken maar las dat ik dan mijn simlock kwijt ben en hm niet meer kan unlocken. moet ik deze ook 1st upgraden naar 06-15? en welke kan ik het beste gebruiken voor de jailbreak sn0wbreeze 2.2 of redsn0w. Kan ook nergens ISWP files vinden ik krijg dan een map met diversen bestanden erin :confused:

Mijn vorige iphone ging een stuk makkelijker met blackra1n,

Hoop dat iemand mij wil helpen.

chippius 05-03-11 21:08

Ik heb een Iphone 3G met 4.2.1 via Itunes met baseband 05.15.04. Deze telefoon komt uit Italië en is altijd standaard unlocked geweest en heb deze gebruikt met Vodafone. Als ik deze jailbreak met redsn0w komt de unlock dan te vervallen? (volgens mij niet omdat ie er nooit een lock op heeft gezeten, maar ik check het toch maar even :) )

iNemesis 05-03-11 22:04

chippius...

Nee hoor de unlock heeft niets met met jailbreak te maken. Het is wel zo een unlock kun je pas doen na de jailbreak. Dus je kan gerust jailbreaken :) en houd je gewoon je unllocked toestel..No problemo.

lodevs 16-03-11 23:07

ik ben hier godverd*mme al meer dan 1 uur bezig om die f*cking kl*te iphone trachten te jailbreaken. Ik heb geprobeerd met redsn0w 0.9.6b4... daar bleef hij na de knoppen in te drukken staan op waiting for reboot.

Dan maar 0.9.6.b6 gebruikt maar deze crashed wanneer hij op de iphone "uploading..." weergeeft.

Dit kan nou toch echt niet mensen! wat een kl*te boel! wat doe ik verkeerd?
ik run windows vista en heb ook geprobeerd met win XP compatibiliteit...

ccc1988 18-03-11 10:25

Ik moet de ispw voor een 3g hebben met 4.2.1, maar ik vind hem nergens meer. Iemand die me kan helpen?? :)

Schilpfire 18-03-11 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ccc1988 (Bericht 652837)
Ik moet de ispw voor een 3g hebben met 4.2.1, maar ik vind hem nergens meer. Iemand die me kan helpen?? :)

Hier staan alle firmwares. Dit is de 4.2.1 voor de 3G.

HurnseiPhone 13-04-11 11:34

Helllluuuup!!!!
 
Hulp gezocht!

Na anderhalve dag van alles proberen weet ik het echt helemaal niet meer hoor!!!

Ik heb op mijn iPhone 3G via iTunes iOS 4.2.1 geïnstalleerd en daarna mijn telefoon geactiveerd via iTunes. iTunes feliciteerde me toen omdat mijn telefoon unlocked is.
Nu wil ik mijn telefoon gaan jailbreaken, maar ik heb alles al geprobeerd en ik krijg het niet voor elkaar. Net voor de zoveelste keer hersteld via iTunes naar de fabrieksinstellingen en nu ga ik me er niet meer aan wagen tot ik zeker weet wat ik moet doen. Ik ben een leek in het jailbreaken enzo, dus het moet niet te moeilijk worden....

Kan iemand mij helpen om mijn iPhone te jailbreaken?

Ik heb baseband 05.15.04 en dus iOS 4.2.1 (via iTunes)

wouter1981 13-04-11 11:41

Welke tool heb je gebruikt?

HurnseiPhone 13-04-11 11:59

Ik heb via iTunes geupdate.
redsn0w werkt dan niet, want ik kan geen ipsw selecteren...
heb limera1n geprobeerd...werkt niet
greesnpois0n geprobeerd, werkt niet

Zoals ik al eerder zei, ik heb er weinig verstand van. Vorige keer heeft een collega het geregeld voor me, maar dat is nu geen optie meer.

Mireille005 13-04-11 12:09

Heb je shift+herstellen geklikt? Dan kan je wel een bestand selecteren, anders inderdaad niet

XIII 13-04-11 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HurnseiPhone (Bericht 663511)
werkt niet

Als je nou eens duidelijk aangeeft wat er mis gaat (foutmelding, omschrijving stap in het proces, etc.) dan heb je meer kans dat iemand je kan helpen.

HurnseiPhone 13-04-11 12:14

Maar waar haal ik de goeie custom firmware vandaan?
Voor 3g die te activeren is via iTunes met baseband 05.15.04

XIII 13-04-11 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HurnseiPhone (Bericht 663517)
Maar waar haal ik de goeie custom firmware vandaan?

Die kun je zelf maken met sn0wbreeze (PC) of PwnageTool (Mac), maar dat is misschien te moeilijk voor beginners.

Wellicht wil iemand er een voor je maken?

Schilpfire 13-04-11 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HurnseiPhone (Bericht 663517)
Maar waar haal ik de goeie custom firmware vandaan?
Voor 3g die te activeren is via iTunes met baseband 05.15.04

Neem even de moeite op zelf eens wat door te lezen. Een post of 8 terug heb ik al links geplaatst naar custom firmwares....

HurnseiPhone 13-04-11 13:17

Dat had ik wel gezien, maar dat is toch de originele firmware?
En die wordt als zip gedownload en dan kom ik er ook weer niet uit.

Nogmaals ik ben echt geen held in dit soort dingen...maar wil het wel graag leren


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:47.