iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Keuzehulp: kan ik mijn iDevice jailbreaken (iOS4.2) (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/78360-keuzehulp-mijn-idevice-jailbreaken-ios4-2-a.html)

Pl0xs 24-01-11 22:49

Ik heb onlangs een iPhone 4 4.2.1 tethered gejailbreaked. En die kon gewoon normaal booten. Hij bleef dus niet hangen bij de Apple logo. Het enige was dat ik Cydia en alle andere third party apps niet kon openen. Hij bootte dus wel als een niet gejailbreakte iPhone. Nadat ik hem heb opgestart met redsn0w bootte hij als een gejailbreakte iPhone.

Kikker2 24-01-11 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 632703)
Als je reboot, moet dat met een pc/mac zijn, zonder gaat niet. Dan werkt helemaal niets, je iPhone start gewoon weg niet op, zonder de pc/mac.

excuses 2x gestuurd.
Kan ik mijn iphone van 4.1 naar 4.2.1 tethered het beste via itunes doen of via tinyumbrella of maakt dat niks uit. Ik ben niet afhankelijk van een unlock. Ik heb hem bij t-mobile met abonnement

mausy 24-01-11 23:12

Hallo Ik heb de nieuwe Tiny umbrella gedownload ( ~.5 ofzo) en ik doe save shsh dan komt er niet 4.3 beta2 bij te staan

XIII 25-01-11 00:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mausy (Bericht 632729)
Hallo Ik heb de nieuwe Tiny umbrella gedownload ( ~.5 ofzo) en ik doe save shsh dan komt er niet 4.3 beta2 bij te staan

Bij mij lukt dat alleen als ik ze laat opvragen bij (= via) Cydia (ipv rechtstreeks bij Apple).

(bij 4.2b3 had ik dat ook)

boetbeest 25-01-11 09:22

Hallo,
Ik heb een iphone4 versie 4.2.1 (8C148) en firmware 03.10.01. Ik heb greenpoison unzipped en mijn iphone al meerdere keren aan een behandeling van het betreffende programma onderworpen. Ik krijg dan bijna altijd "Jailbreak complete!" maar als ik daarna door mijn apps blader staat er geen loading of cydia icoon. Wat moet ik doen? (< ander forum?)

Alvast bedankt!

mvveelen 25-01-11 10:24

Greenpois0n is nog niet klaar om 4.2.1 te jailbreaken. Je zult nog even met redsn0w aan de slag moeten (is helaas alleen nog wel tethered). Misschien in jouw geval goed om te wachten tot de untethered JB uitkomt, want het klinkt alsof je nog niet zoveel kaas gegeten hebt van Baseband versies, firmwareversies, enz. Maar da's mijn interpretatie van jouw vraag.

boetbeest 25-01-11 10:52

Klopt! Toch, snelle leerling en gretig als het gaat om dit soort dingen! Tevens eerste keer dat ik zowaar wat post op internet, ik was volledig in de veronderstelling dat alles al te vinden was. Maar ik wacht geduldig op nieuwe software. Dank!

thespikie 25-01-11 17:41

Hallo,

is het de moeite om de 4.2.1 op de iphone 4 te jailbreaken?
Bedoel dan als de meeste apps bij cydia al werken op 4.2.1
Heb alleen sbsettings, winterbord, lockscreen seconds, bytafont, gridlock en ifile.

Groetjes Jonas

Pl0xs 25-01-11 17:44

Wat bedoel je nou precies?
Is het de moeite waard om te jailbreaken of kost het veel moeite om te jailbreaken?

iWiefring 25-01-11 17:44

Ik zou als ik jou was even wachten totdat de untethered jailbreak uitkomt, want dat zal niet superlang meer duren. Die is er zo!

thespikie 25-01-11 17:48

Gewoon om te jailbraeken want veel moeite is het niet. Wil weten als de apps werken.

Groetjes

Kikker2 25-01-11 18:00

Kan ik mijn iphone van 4.1 naar 4.2.1 tethered het beste via itunes doen of via tinyumbrella of maakt dat niks uit. Ik ben niet afhankelijk van een unlock. Ik heb hem bij t-mobile met abonnement

iWiefring 25-01-11 18:41

Dan heb je die unlock dus niet nodig als er een T-Mobile sim-lock op zit.. En je kunt het beste updaten met iTunes, en vervolgens jailbreaken met redsn0w.

paulpetrowiets 25-01-11 18:56

Toch heeft niemand nog mijn vraag beantwoord n.l. Waarom zou je iPhone 4 gaan jsilbreaken Volgens mij kun je heel veel apps via de normale weg downloaden

menno85 25-01-11 18:59

Ik heb een iphone 3gs 8gb die wil ik graag jailbreaken maar heb versie 4.2.1(8C148a)
met modemfirmware 05.15.04

Tevens ben ik hier nieuw en is het mijn eerste iphone

020 25-01-11 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door menno85 (Bericht 633044)
Ik heb een iphone 3gs 8gb die wil ik graag jailbreaken maar heb versie 4.2.1(8C148a)
met modemfirmware 05.15.04

Tevens ben ik hier nieuw en is het mijn eerste iphone

Surf rond op deze site, je vind veel info.

Kikker2 25-01-11 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 633029)
Dan heb je die unlock dus niet nodig als er een T-Mobile sim-lock op zit.. En je kunt het beste updaten met iTunes, en vervolgens jailbreaken met redsn0w.

Voordat ik met t-mobile ging bellen heb ik de telefoon eerst nog 2 maand gebruikt met kpn waardoor ik dus afhankelijk was van een unlock. bij het updaten gebruikte ik dan ook steeds tiny umbrella om te voorkomen dat mijn baseband naar een nieuwe versie ging. Ik zit nu nog op 01.59.00.

Als ik dus via de normale weg update (via itunes) krijg ik dus een nieuwe baseband.
Is er buiten de unlock nog een andere reden om op 01.59.00 te willen blijven (bijv voor toekomstige jailbreaks enz) of kan het geen kwaad om gewoon via itunes te updaten?

iWiefring 25-01-11 19:24

Een baseband unlock gaat inderdaad lang duren, dus zou ik ook wachten met updaten via iTunes als ik jou was.

Citaat:

Toch heeft niemand nog mijn vraag beantwoord n.l. Waarom zou je iPhone 4 gaan jsilbreaken Volgens mij kun je heel veel apps via de normale weg downloaden
Jailbreaken heeft mega veel voordelen, je kan thema's installeren, tweaks erin zetten die je enorm helpen met sommige dingen, etc. Jailbreaken is gewoon ultiem, probeer het eens zet er een paar tweaks in die normaal niet mogelijk zou kunnen zijn en na een dag, kom je er niet meer vanaf, die dag wordt een week, die week wordt een maand, die maand wordt een jaar. Enzovoorts!

Kikker2 25-01-11 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 633064)
Een baseband unlock gaat inderdaad lang duren, dus zou ik ook wachten met updaten via iTunes als ik jou was.

Maar een unlock heb ik juist niet meer nodig nu ik al met t-mobile bel.
Mijn vraag was dus of het nut heet om op 01.59.00 te blijven voor iets anders?
Of is de unlockmogelijkheid het enige waarvoor je je baseband niet moet updaten?

iWiefring 25-01-11 19:39

Die unlockmogelijkheid is het enige waarvoor je je oude baseband zou moeten behouden, meer soeps is er niet aan.

menno85 25-01-11 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 020 (Bericht 633049)
Surf rond op deze site, je vind veel info.

Dat heb ik ook al gedaan en een jailbreak wil ik zeer zeker alleen is die er nu al en hoe en waar kan ik dat doen dat kan ik niet vinden door de vele info die ik gelezen heb

iWiefring 25-01-11 19:42

In de keuzehulp voor een jailbreak vind je althans alle nodige informatie!

XIII 25-01-11 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door paulpetrowiets (Bericht 633041)
Waarom zou je iPhone 4 gaan jsilbreaken

Jailbreaken anno iOS 4.x: waarom eigenlijk? - iPhone - iPhoneclub.nl

menno85 25-01-11 22:50

Ik twijfel nog over deze versie of dit al een goede is of nog een test versie
zodra iemand mij kan vertellen dat er een goede versie is ga ik ook proberen te jailbreaken.

vak20 26-01-11 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door menno85 (Bericht 633205)
Ik twijfel nog over deze versie of dit al een goede is of nog een test versie
zodra iemand mij kan vertellen dat er een goede versie is ga ik ook proberen te jailbreaken.

laatste versie van redsn0w is heel stabiel en werkt prima, heb er zelf nog geen nadelen of bugs in kunnen ontdekken!

menno85 26-01-11 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vak20 (Bericht 633276)
laatste versie van redsn0w is heel stabiel en werkt prima, heb er zelf nog geen nadelen of bugs in kunnen ontdekken!

oke maar waarom wordt het dan door hun afgeraden ik lees op hun site namelijk dat het nog een beta versie en je beter kunt wachten op de goede versie

mvveelen 26-01-11 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vak20 (Bericht 633276)
laatste versie van redsn0w is heel stabiel en werkt prima, heb er zelf nog geen nadelen of bugs in kunnen ontdekken!

Heb jij 'm op je iPhone 4 ? Zonder problemen ? Doet bij jou Facetime het wel ? En werken alle notificaties zonder problemen (Hyves, Facebook) ?

vak20 26-01-11 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen (Bericht 633296)
Heb jij 'm op je iPhone 4 ? Zonder problemen ? Doet bij jou Facetime het wel ? En werken alle notificaties zonder problemen (Hyves, Facebook) ?

yip op iPhone 4 en alles werkt perfect, had vanaf begin al ios 4.2.1 erop staan, direct ff jailbreak gedaan via redsn0w en toestel draait als een trein, facetime, pushberichten van whatsapp, boxcar (ivm twitter) vi plus enz enz werken allemaal super. Heb het al eerder gezegd kan het echt iedereen aanraden, enigste nadeel is dus het tethered booten, maar dat weegt niet op tegen alle voordelen van de jb.

mvveelen 26-01-11 11:56

Sja, ik zat te denken aan dat het misschien een bug was in redsn0w, maar dan is het toch iets anders. Dan moet ik gaan kijken hoe ik dit ga oplossen met Facetime want die werkt simpelweg niet bij m'n vriendin d'r iPhone 4. Ik kreeg wel de melding dat Facetime geactiveerd zou worden en heb daar op OK geklikt dus ging er vanuit dat het wel goed was. En die notificaties, misschien moet ze de apps eens verwijderen en opnieuw erop zetten want voor hetzelfde geld komt het doordat er een reservekopie van de 3GS op de iPhone 4 is gezet en dat daar iets is misgegaan want andere notificatieberichten werken wél.

Ik heb m'n iPad ook van een JB met redsn0w voorzien en daarop werkt eigenlijk ook alles naar wens. Helaas wel tethered, maar ok....geduld ;)

Edit:

ineens ging er een belltje rinkelen bij me: Facetime werkt wel/niet omdat de bevestigings-SMS nooit goed is ontvangen. Ik had er namelijk BiteSMS5.0 op gezet en die is niet compatible met FW4.2.1 Naderhand wel de nieuwe BiteSMS erop gezet, maar nooit meer eraan gedacht dat Facetime dat SMS'je nooit heeft kunnen verwerken. Dus dat ga ik vanavond even opnieuw proberen :-)

1. Turn FaceTime OFF
2 Turn Caller ID OFF
3. Wait 60 seconds and then
4. Turn ON Caller ID
5. Turn ON FaceTime
6. Wait 60 seconds and then
7. Reboot the phone (holding the Home and Sleep buttons until the Apple logo appears, then release)
8. Double check to insure Caller ID and FaceTime are both ON.


Voor wat betreft de notificaties: maar es de-installeren en daarna opnieuw installeren in de hoop dat het opgelost is.

menno85 26-01-11 16:05

hey mensen,

wie kan mij helpen om het weer duidelijk te krijgen.
Kan ik mijn 3GS met software 4.2.1 en nieuwe bootrom nou wel of niet Jailbreaken?
zo ja is het dan een;
untethered jailbreak of een tethered ik zie de bomen door het bos niet meer door alles wat er te lezen valt.

en wat raden jullie aan?

groet
Menno

Pl0xs 26-01-11 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door menno85 (Bericht 633467)
hey mensen,

wie kan mij helpen om het weer duidelijk te krijgen.
Kan ik mijn 3GS met software 4.2.1 en nieuwe bootrom nou wel of niet Jailbreaken?
zo ja is het dan een;
untethered jailbreak of een tethered ik zie de bomen door het bos niet meer door alles wat er te lezen valt.

en wat raden jullie aan?

groet
Menno

iPhone 3GS, 4.2.1 kan je tethered jailbreaken met redsn0w.

menno85 26-01-11 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pl0xs (Bericht 633470)
iPhone 3GS, 4.2.1 kan je tethered jailbreaken met redsn0w.

Oke dat is erg fijn om te horen thnx voor je reaktie.
wat gebeurd er btw als ik mijn iphone uit en weer aan zet zonder deze gepaard te hebben met de pc dat moet namelijk las ik met de tethered versie en kan ik daarna gewoon over naar een untethered als die ooit uit komt.
omdat er geruchten gaan dat de iOS 4.3 niet mogelijk te jailbreaken is.

Pl0xs 26-01-11 16:21

Dan blijft hij bij de apple logo hangen en zal je hem moeten rebooten met redsn0w.

menno85 26-01-11 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pl0xs (Bericht 633475)
Dan blijft hij bij de apple logo hangen en zal je hem moeten rebooten met redsn0w.

Oke dat lijkt mij nog niet een groot probleem.
maar alles werkt verder wel facebook internet hyves enzo bellen smsen.

en hoe kom ik ooit weer terug naar de orginele software voor als het mij niet bevalt of hij opgestuurd moet worden voor reparatie

Pl0xs 26-01-11 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door menno85 (Bericht 633481)
Oke dat lijkt mij nog niet een groot probleem.
maar alles werkt verder wel facebook internet hyves enzo bellen smsen.

en hoe kom ik ooit weer terug naar de orginele software voor als het mij niet bevalt of hij opgestuurd moet worden voor reparatie

Gewoon restoren via iTunes en hij is weer origineel :D

iphone789 26-01-11 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pl0xs (Bericht 633484)
Gewoon restoren via iTunes en hij is weer origineel :D

Ik heb een iphone 3gs maar w8 toch maar tot de untethered tethered Veel te erg

menno85 26-01-11 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pl0xs (Bericht 633484)
Gewoon restoren via iTunes en hij is weer origineel :D


oke mar wat adviseer jij mij ik ben leek wat dit betreft

iWiefring 26-01-11 17:21

Wat pl0xs al zegt, gewoon als er iets aan de hand is op herstellen drukken en iTunes en alles staat weer zoals het origineel ook was.

menno85 26-01-11 17:27

Oke badankt allemaal heeft iemand hier een link voor redsnow en welke progs ik nog meer nodig en als het niet teveel gevraagd is een handleing in het NL.

updaten naar untethered is geen probleem neem ik aan

iphone789 26-01-11 17:52

Áls ik jou was zou ik w8en tot de untethered als ik me niet vergis moet je als de untethered er is alles restoren zo he ik het begrepen van mensen


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:15.