iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Keuzehulp: kan ik mijn iDevice jailbreaken (iOS4.2) (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/78360-keuzehulp-mijn-idevice-jailbreaken-ios4-2-a.html)

Pl0xs 31-01-11 19:44

Sluit hem af en boot via redsn0w. Dit keer met alleen optie 3 aangevinkt.

damoriamarti 31-01-11 19:49

Nog steeds geen untetred jailbreak?

iphone789 31-01-11 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door damoriamarti (Bericht 635593)
Nog steeds geen untetred jailbreak?

uhhmmm... nee hoezo als die er is staat het er wel op deze site.

daandaan18 01-02-11 21:06

Ik heb sinds kort een iPhone 3G, met versie 4.2.1. Ik wil deze graag jailbreaken maar ik wordt steeds verward. Moet ik hem nou eerst downgraden en dan jailbreaken? Of is het al mogelijk om hem direct met Redsn0w te jailbreaken?
Ik hoor het graag
Daan

Pl0xs 01-02-11 21:10

Je kan hem direct jailbreaken met redsn0w.
Of je hem tethered of untethered kan jailbreaken, ligt aan je bootrom.

daandaan18 01-02-11 21:12

hoe kan ik dat zien? Ik dacht dat alleen om de 3GS ging. Ik heb de 3G.
Heb je ergens een handleiding waarin het stap-voor-stap wordt uitgelegd voor windows?

Pl0xs 01-02-11 21:17

Sorry, dat klopt. Ik vergis me.
Je kan dus untethered jailbreaken.

daandaan18 01-02-11 21:41

Zou je me een link kunnen sturen hoe ik dit kan doen? Ik zie namelijk alleen maar guides met downgrades ofso? Zou je me dus een link ofso kunnen sturen met een stap-voor-stapgids voor windows om mijn 3G iphone 4.2.1 te jailbraiken? Dus niet zo'n vage, want die snap ik echt niet!
hartstikke bedankt!

Pl0xs 01-02-11 21:48

iClarified - iPhone - How to Jailbreak and Unlock Your iPhone 3G Using RedSn0w (Windows) [4.2.1]

daandaan18 01-02-11 22:05

oke, ik kijk even wat er dan allemaal gedaan moet worden. Bij stap 8 (step eight) staan er een aantal mogelijkheden. Welke zijn essentieel? Ik neem aan Clydia. Maar MOET install iPad baseband ook aangevinkt worden? En is ''enable battery percentage'' handig?
Ook vroeg ik me af wat ''unlocken'' is dat aan het einde van de guide staat. Er staat dan: UNLOCK:
You can now follow this tutorial if you want to unlock your device.

Is dit echt nodig? En wat houdt het in?
Wederom een heleboel vragen maar ik stel het op prijs als ze beantwoord worden,
Daan

Pl0xs 01-02-11 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daandaan18 (Bericht 635978)
oke, ik kijk even wat er dan allemaal gedaan moet worden. Bij stap 8 (step eight) staan er een aantal mogelijkheden. Welke zijn essentieel? Ik neem aan Clydia. Maar MOET install iPad baseband ook aangevinkt worden? En is ''enable battery percentage'' handig?
Ook vroeg ik me af wat ''unlocken'' is dat aan het einde van de guide staat. Er staat dan: UNLOCK:
You can now follow this tutorial if you want to unlock your device.

Is dit echt nodig? En wat houdt het in?
Wederom een heleboel vragen maar ik stel het op prijs als ze beantwoord worden,
Daan

Het enige belangrijke is op dit moment 'Install Cydia'.
Unlocken = simlockvrij maken.

daandaan18 01-02-11 22:08

Oh oke, volgens mij is dat al gedaan. Maar dat kan neem ik aan altijd later.

Lohran 02-02-11 02:31

ik heb een 2ehands 3Gs met mijn KPN simkaart er in. Maar ik weet niet of deze is geunlocked of never locked is. En dus weet ik niet of ik 'm kan jailbreaken (hij draait al op 4.2.1 en modemfw 05.15.04).

Stalen 03-02-11 11:25

update Iphone 3gs - 3.1.2 - naar 4.*
 
Hallo,

Kan iemand me aub helpen? Ik heb een iphone 3gs - new bootrom - modem firmware 05.11.07 & Ios3.1.2 jailbreak blackra1n & unlocked. Ik heb mijn SHSH gesaved voor 4.1 - 4.2.1 - 4.3b2.

Graag had ik naar een 4.* versie geupgraded. Kan ik dit?

Datamonster 03-02-11 12:04

Dat kan, geen probleem 4.1 is een makkie en 4.2.1 kan ook je moet alleen zorgen dat je baseband niet upgedate wordt er is nog geen unlock voor 4.2.1 Jealbreaken kan via Redsnow is wel tethered (dus elke keer als je reboot moet je hem aan de pc hangen):d

Stalen 03-02-11 12:23

bedankt voor de reply maar wanneer ik met snowbreeze de cooked firmware voor 4.1 wil herstellen in iTunes krijg ik error 1604 en ireb blijkt hier niet te werken...

Nog ideeën of tips?

denman80 03-02-11 14:21

Is er al wat bekend betreft de untethered jailbreak voor de 3GS new bootrom? gaat die nog komen of gaat het gewoon niet lukken?

iphone789 03-02-11 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door denman80 (Bericht 636469)
Is er al wat bekend betreft de untethered jailbreak voor de 3GS new bootrom? gaat die nog komen of gaat het gewoon niet lukken?

hij zou waarschijnlijk pas op 10 februari komen(later kan ook)

joentjeFCT 03-02-11 18:46

Hallo,

Ik heb de firmware voor IOS 4.2.1 gedownload.Ik zie alleen als ik het uitpak met winrar niet het IPSW bestand wat doe ik verkeerd??Ik hoor toch een blokje te krijgen??Ik wil er wel een plaatje bij zetten hier maar weet niet hoe dat werkt:confused:

mooiverhaal 03-02-11 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joentjeFCT (Bericht 636543)
Hallo,

Ik heb de firmware voor IOS 4.2.1 gedownload.Ik zie alleen als ik het uitpak met winrar niet het IPSW bestand wat doe ik verkeerd??Ik hoor toch een blokje te krijgen??Ik wil er wel een plaatje bij zetten hier maar weet niet hoe dat werkt:confused:

In winrar de naam van het bestand veranderen en waar .zip staat , dit veranderen in .ipsw

Rubenn1992 03-02-11 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thespikie (Bericht 635023)
Zou dit waar zijn? Untethered jailbreak voor 4.2.1

Jailbreak iOS 4.2.1 Untethered with Redsn0w 0.9.7 [How To] | TheTechJournal.com

Groetjes Jonas

dit is waar maar alleen met mac:P en je hebt SHSH van 4.2b3 nodig
heb zo ook mn iphone 4 met 4.2.1 untethered gejailbreakt

Trebor13 04-02-11 00:11

vandaag ipad gehaalt.
juiste firmware gedownload. 4.2.1 (8c148), ipsw bestandje van gemaakt.
redsn0w 0.9.6b6 gestart.
totzover helemaal goed.
juiste ipsw geladen in redsnow, ipad in dfu modes gezet (volgens redsnow), redsnow loopt door en dan loopt het vast/oftewel er gebeurt helemaal niks meer.
3blauwe blokjes en dan meer als 10min nix?????????

misschien verkeerde versie van redsnow???

DaanD 04-02-11 00:31

RT @p0sxninja
ETA is as soon as I get it packaged and uploaded (macosx only for this first release, sorry)

RT @p0sxninja
The exploit is already patched in 4.3 so were trying to get it out ASAP


De komende 48 uur gaat de nieuwe GP uitkomen! Dit gaat dus om de Greenpoison release van 4.2.1 untethered!

menno85 04-02-11 00:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaanD (Bericht 636651)
RT @p0sxninja
ETA is as soon as I get it packaged and uploaded (macosx only for this first release, sorry)

RT @p0sxninja
The exploit is already patched in 4.3 so were trying to get it out ASAP


De komende 48 uur gaat de nieuwe GP uitkomen! Dit gaat dus om de Greenpoison release van 4.2.1 untethered!

Als ik het goed lees is het eerst alleen voor Mac gebruikers en niet Windows

XIII 04-02-11 07:39

Ervaringen met Greenpois0n RC5 (untethered 4.2.1 JB) aub in dit verzameltopic.

timbeullens 04-02-11 16:28

We proberen het nog eens;

Ik heb een 3GS new bootrom op 4.0 staan.

Graag wil ik upgraden naar 4.2
Momenteel dus enkel via tethered jailbreak mogelijk aangezien ik helaas geen mac heb.

Wat moet ik mij eigenlijk voorstellen als het toestel reboot?
Ik gebruik cydia en heb enkele apps hiermee geinstalleerd.

Wat zal er gebeuren als de iphone herstart: zijn cydia en de apps weg?
Kom ik pas in de problemen na een sync als ik niet eerst opnieuw jailbreak?

Wat kan ik allemaal verwachten?

Wat met extra "instellingen" die via cydia gekomen zijn (beltoon, extra knop, aanpassing lettertype etc)

Alvast bedankt!

Levensgenieter 07-02-11 16:57

peeps kan ik mijn iphone unthetered jailbraken als mijn apple id is vergrendeld??

vak20 07-02-11 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Levensgenieter (Bericht 638695)
peeps kan ik mijn iphone unthetered jailbraken als mijn apple id is vergrendeld??

jailbreaken op zich heeft niets met je apple id te maken, dus dat gaat je wel lukken!

GeJee 08-02-11 00:03

Greenpois0n JB Ipad
 
Gisteren succesvol mijn Iphone 4 jailbroken met GP, ging allemaal zonder problemen.
Vandaag op het werk vroeg een collega van me of de Ipad van hem ook op dezelfde manier JB kon worden.
Voor zover ik hier en via Google wat heb lopen rondneuzen zou dit dus moeten kunnen, correct me if i'm wrong.

Even ter info, huidige versie: ipad versie 4.2.1 aanbieder 9.0 modemfimeware 07.10.00

Is deze te JB-en en zijn er nog specifieke dingen waar ik rekenschap mee moet houden ?

iWiefring 08-02-11 08:19

Je kunt hem gewoon jailbreaken, alleen de manier waarop ik het gedaan heb is hem eerst tethered jailbreaken met Redsn0w. En daarna GP z'n werk laten doen bovenop de tethered jailbreak van Redsn0w op deze manier heb je een untethered jailbreak. En bovendien ben ik ook nog geen enkele gegeven kwijtgeraakt or what so ever.

syl78 08-02-11 20:30

o darn
 
ik heb een 3g 4.2.1 die ik graag opnieuw zou willen jailbreaken.
ik heb het al eens eerder gedaan met blackrain dus al een poosje terug.

ik heb gp geprobeert kom niet dfu mode
heb redsnow geprobeert maar ik kan daar niet eens instarten..

als iemand me kan helpen please of mischien in de juiste richting wijzen welk forum ik moet hebben

thnxs

Gigachris 08-02-11 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door syl78 (Bericht 639517)
ik heb een 3g 4.2.1 die ik graag opnieuw zou willen jailbreaken.
ik heb het al eens eerder gedaan met blackrain dus al een poosje terug.

ik heb gp geprobeert kom niet dfu mode
heb redsnow geprobeert maar ik kan daar niet eens instarten..

als iemand me kan helpen please of mischien in de juiste richting wijzen welk forum ik moet hebben

thnxs

http://forum.iculture.nl/f14/iphone-...-ios4-2-a.html

ImpalaSS 09-02-11 13:25

Hallo, ben nieuw hier. Dus bij deze aangenaam kennis te maken.

Ik heb een probleempje:

Ipone 3g met 4.2.1

Gp gedownload.
Zet de telefoon in Dfu (itunes bevestigd dat!)

Vervolgens ziet mij Gp niet dattie in Dfu staat. Blijf maar op het try again verhaaltje hangen.

Any help???

iWiefring 09-02-11 13:53

Probeer hem nou is eerst met redsn0w tethered te jailbreaken. En vervolgens als dit volbracht is GP eroverheen gooien. Dit zou moeten werken ;)

dwight11 09-02-11 15:48

greenpoisoin
 
Heb geprobeerd om mijn iphone 4 n te jailbreaken met greenpoison maar als deze klaar is dan zegt hij jaillbreak complete maar mijn loader start dus niet door om cydia te downloaden.
Op mijn 3G ziet greenpoison niet eens als deze in DFU mode staat.
heeft er iemand ideeen hoe ik dit op kan lossen:confused::confused::confused:
Heb met andere progamma's zoals redsnow geprobeert om te kijken of die wel mijn 3G in DFU mode konden zien en dat lukte wel ook met itune maar niet met greenpoison:confused::confused::confused:

iWiefring 09-02-11 17:27

Dwight, zoals ik al een paar keer heb gezegd in andere topics moet je gewoon eens proberen tethered te jailbreaken met Redsn0w, en als je daarmee klaar bent gewoon even Greenpois0n eroverheen te zetten. En dan zal je jailbreak gewoon untethered zijn en kan je gewoon opstarten zonder hulp van de computer.

dwight11 09-02-11 18:11

dat is leuk gezegd maar redsnow vraagt om een ispw en die kan ik dus niet vinden in mijn xp machine.
Ik weet dat deze staat onder C:\Documents and Settings\gebruiker\Application Data\Apple Computer\iTunes\iPhone Software Updates. maar daar staat hij dus niet en waar ik de juiste ispw kan downloaden kan ik niet vinden, want heb geen zien dat mijn unlockte iphone zometeen een gelockte ipod wordt, dus waarschijnlijk wachten totdat greenpoison wel werkt.
iig bedankt voor de hulp.

iWiefring 09-02-11 18:28

Als je hebt ge-update naar 4.2.1 en je was afhankelijk van een unlock, kun je deze nu sowieso vergeten. :D

vak20 09-02-11 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dwight11 (Bericht 639868)
dat is leuk gezegd maar redsnow vraagt om een ispw en die kan ik dus niet vinden in mijn xp machine.
Ik weet dat deze staat onder C:\Documents and Settings\gebruiker\Application Data\Apple Computer\iTunes\iPhone Software Updates. maar daar staat hij dus niet en waar ik de juiste ispw kan downloaden kan ik niet vinden, want heb geen zien dat mijn unlockte iphone zometeen een gelockte ipod wordt, dus waarschijnlijk wachten totdat greenpoison wel werkt.
iig bedankt voor de hulp.

Dat ipsw bestand moet je wel eerst ff downloaden natuurlijk!!!! Kijk wel ff goed dat je de juiste ios download, dus die wat bij jou iphone hoort!

dwight11 09-02-11 18:36

jailbreak 4.2
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 639875)
Als je hebt ge-update naar 4.2.1 en je was afhankelijk van een unlock, kun je deze nu sowieso vergeten. :D

mijn iphone kwam met 4.2 uit de winkel dus hoefde niet te updaten.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vak20 (Bericht 639876)
Dat ipsw bestand moet je wel eerst ff downloaden natuurlijk!!!! Kijk wel ff goed dat je de juiste ios download, dus die wat bij jou iphone hoort!

Waar kan je die dan downloaden en hoe zie je dat je de juiste hebt:confused::confused::confused:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:02.