iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Apple TV: ATV 2 Seas0nPass Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/82181-atv-2-seas0npass-jailbreak.html)

matthijst 26-01-11 21:55

Welke script?

Neem aan dat je een ipsw hebt gemaakt. Daarna atv in dfu mode gezet en dan restoren naar de net gemaakte ipsw?

garth 26-01-11 21:58

script dat ie automatisch itunes zou moeten openen en dat je niet met de hand hoeft te selecteren..... blijft weer hangen in balkje apple tv-software terugzetten.... :( snap er geen *** van ga maar is itunes opnieuw installeren

krijg nu weer de melding in itunes dat er een onbelkende dout zich heeft voorgedaan (9)
iemand?!

matthijst 27-01-11 00:43

Vond dit nog: Update: After several tries, i successfully restored the ATV2 attaching the power cord during the process and disconnecting it when it seems to hang in the final process, if you don't disconnect you get an error 1602.

harrys 28-01-11 00:57

Ook ik heb de afgelopen dagen het 1600 spook weer ns voorbij zien komen. Spontaan blijft de atv in een donker scherm hangen en is volledig vast geslagen. Dus heb ik nogmaals de jailbreak uitgevoerd en daar ging het dus meerdere malen fout.
Wat ik heb ondervonden is dat het bij mij dus uitmaakt welke usb poort ik gebruik. Ik neem aan dat dit komt doordat de jailbreak zonder poweraansluiting gaat en dit met de stroomvoorzienning van de betreffende usb-poort erg kritisch kan worden.
Bij minamaal 5 maal fout en na wisseling van poort ging het gelijk goed.

Inmiddels heb ik alweer tweemaal een vastloper gehad en was een tethered boot voldoende om het weer werkend te krijgen.
Vastlopers kreeg ik bij afspelen van een film in xbmc en bij het afspelen van de nos applicatie over airplay. Zomaar, zonder reden zwart beeld.

milan13 28-01-11 10:29

Ik heb ook zoiets gehad, kreeg constant HDCP error, toen heb ik mn HDMI kabel omgedraaid..(uiteinde dat eerst in de ATV 2 zat in de tv gedaan en t uiteinde van de tv in ATV 2) sindsdien geen error meer:d...

haroldv 28-01-11 20:21

Misschien teveel gevraagd, maar is het niet mogelijk om een diy samenvatting te maken als sticky? Er is immers nog wel eea mogelijk en het scheelt vragen.

DaanD 29-01-11 13:13

Ik heb via Plex wat plug-ins geïnstalleerd. Enige is dat Uitzending Gemist / SBS Gemist niet worden weergegeven (als keuze) op de Apple TV. Vimeo plug-in bijvoorbeeld wel weer. Iemand enig idee hoe dit komt?

Peernij 30-01-11 17:26

Inmiddels is het mij ook gelukt om mijn ATV te JB met Seas0npass. Ook ik het het meerdere keren geprobeerd. Zoals bekend moest ik ook handmatig de ISPW toewijzen.
Wat ik uiteindelijk anders gedaan heb weet ik niet maar uiteindelijk werd hij wel gejailbreakt. :) Tethered booten was daarna een koud kunstje. Ik heb XBMC en dat draait super.

Nu lees ik overal de uitzending gemist en SBS gemist. Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?
Moet dit via Plex? Dit heb ik nog niet werkend en heeft iemand tips hoe dit werkend te krijgen?

harrys 30-01-11 21:20

Inmiddels uitzending gemist van XOT-utg gevonden. Blijkbaar mag deze niet standaard worden gedownload ivm rechtenkwestie. De applicatie ziet er erg basic uit en werkt dus niet

glaantje 31-01-11 11:12

mbt XOT-uzg:
MMS streams worden nog niet goed ondersteund in de huidige iOS build (dat is waar het volgens mij aan ligt) dus ik denk dat je nog even moet wachten tot de volgende builds uitkomen.
Als je genoeg verstand hebt van nightly builds zelf installeren kun je in de tussentijd natuurlijk die ook proberen, misschien dat het daarin al wel (meer) werkt. Info hier: [AppleTV2/iOS] Unofficial builds for testing! NOT FOR THE FAINT HEARTED - XBMC Community Forum
Daar staat trouwens dat MMS ook nog steeds niet werkt in de nightlies, dus het is sowieso nog even afwachten :)

RTMP werkt wel, dus een stream van bijvoorbeeld RTL zou het volgens mij wel moeten doen in de nightly build

milan13 01-02-11 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door glaantje (Bericht 635402)
mbt XOT-uzg:
MMS streams worden nog niet goed ondersteund in de huidige iOS build (dat is waar het volgens mij aan ligt) dus ik denk dat je nog even moet wachten tot de volgende builds uitkomen.
Als je genoeg verstand hebt van nightly builds zelf installeren kun je in de tussentijd natuurlijk die ook proberen, misschien dat het daarin al wel (meer) werkt. Info hier: [AppleTV2/iOS] Unofficial builds for testing! NOT FOR THE FAINT HEARTED - XBMC Community Forum
Daar staat trouwens dat MMS ook nog steeds niet werkt in de nightlies, dus het is sowieso nog even afwachten :)

RTMP werkt wel, dus een stream van bijvoorbeeld RTL zou het volgens mij wel moeten doen in de nightly build


Dit gaat me allemaal nog ff te ver...:eek:
Dus waag me er ook nog maar niet aan hahaha...

rodoboy 05-02-11 09:13

Is er al iemand die het gelukt is de apple tv untethered te krijgen, via greenpois0n?
Of werkt dat niet op de 2G, ik zit met het probleem wat is de sleep en home button op de remote?
Krijg hem via greenpois0n niet in DFU!

milan13 05-02-11 09:20

Kan je m niet via een andere tool in DFU krijgen? Sowieso voordat je Greenpois0n laat jailbreaken.. Kan je m niet met Seas0nPass alleen in de DFU mode zetten en dan Greenpois0n...

haroldv 05-02-11 20:48

Offtopic.

Na installatie van leopard op vmware, seasonpass niet te installeren...moet eerst leopard updaten....echter die blijft hangen, na het updaten, bij het opnieuw opstarten. Zonder update doet alles prima, ook bijwerken itunes is geen punt. Maar goed, voor seasonpass heb ik de geupdate versie nodig. Iemand een workaround?

Daros 05-02-11 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door haroldv (Bericht 637533)
Offtopic.

Na installatie van leopard op vmware, seasonpass niet te installeren...moet eerst leopard updaten....echter die blijft hangen, na het updaten, bij het opnieuw opstarten. Zonder update doet alles prima, ook bijwerken itunes is geen punt. Maar goed, voor seasonpass heb ik de geupdate versie nodig. Iemand een workaround?

Nee niet direct. Maar verwacht dat dit sowieso niet gaat werken, je gaat een USB poort emuleren naar je host. Verwacht dat je hem hiermee nooit lekker in DFU gaat krijgen.

Even wachten opd e Windows versie dus.. (van Greenposion die word geupdate met AppleTV)

rodoboy 06-02-11 10:57

Na jailbreak, ATV Flash geïnstalleerd, en via Maintenance Last.fm en Couch Surfer Pro geïnstalleerd.
Tot zover gaat alles goed, maar bij instalatie van Plex, XBMC en Nitotv krijg ik de volgende fout melding:

dpkg was interrupted, you must manually run 'dpkg --configure -a

Wie kan mij helpen hoe ik dit Fix? Ook bij het verweideren van Last.fm en Couch Surfer Pro krij ik nu dezelfde error.

Graag jullie reacties….
[FONT=Calibri][SIZE=3] [/SIZE][/FONT]

Daros 06-02-11 13:12

Las net op Twitter dat ze er nu mee bezig zijn om greenposi0n gereed te maken voor AppleTV.

Nog even afwachten dus :)

milan13 06-02-11 19:19

Hoe kan je bepaalde netwerklocaties (XBMC) verwijderen op je ATV 2? Op mn iPad dubbel tap ik gewoon op de netwerklocatie die ik wil verwijderen en t menu komt te voorschijn.. Maar op mn gewone tv met ATV 2 wil t niet echt lukken...


Heb t al gevonden... Dus antwoord is niet meer nodig :)

milan13 06-02-11 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Daros (Bericht 637830)
Las net op Twitter dat ze er nu mee bezig zijn om greenposi0n gereed te maken voor AppleTV.

Nog even afwachten dus :)



Maar je kan m toch ook gewoon met Seas0nPass jailbreaken of moet jij m constant rebooten? Want dan is t niet echt handig nee, ik hoef m gelukkig niet (eigenlijk nooit) te rebooten, dus voor mij geen probleem..

BelgianBull 06-02-11 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door milan13 (Bericht 632464)
Maar zowel op Mac als Windows makkelijk om te zetten naar een VIDEO_TS.. En die speelt XBMC sowieso.. :)

Hoe heb je dit klaargekregen? Hij speelt bij mij de meeste formaten maar niet de video_ts folder...

Ik heb de laatste XBMC deb geïnstalleerd en er zit ook atv Flash. Het gaat om de Apple TV 2.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:29.