iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Untethered Jailbreak voor 4.2.1 iDevices met Greenpois0n RC5/RC6 - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/83939-untethered-jailbreak-voor-4-2-1-idevices-greenpois0n-rc5-rc6-verzameltopic.html)

Isoow 06-02-11 12:16

Effe Proberen dan zie dat ie ook voor windows is

Romyyy___ 06-02-11 12:17

tis gelukt! merci voor de hulp

fmb 06-02-11 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wim33 (Bericht 637769)
Elke keer ik iPhone reboot na jailbreak gaan men netwerkinstellingen verloren, nog iemand hier last van?

Bij mij gebeurt dit niet, alles werkt zoals het hoort

Okkii 06-02-11 12:23

Ik probeer al en hele poos de iPhone van m'n vriendin te JB'en. Maar hij zegt steeds JB failed. Ik volg gewoon de instructies en zet hen in dfu.

Voordat de JB failed is komt er onder in m'n Windows een melding dat een USB apparaat niet herkent wordt.

Iemand ideeën hoe ik dit kan oplossen?

bassollie 06-02-11 12:30

Ik heb mn iphone 4 gejailbreaked na een schone instal.
Wanneer ik in loader cydia installeer en de iphone opnieuw opstart, komt cydia niet in beeld.
Als ik heb opnieuw wil installeren krijg ik de melding dat cydia al geinstalleerd is.

Ik heb ook redsnow er al overheengegooid maar zonder resultaat.

Iemand anders een oplossing?

WhyNotCallMeRo 06-02-11 12:31

Zojuist geupdated naar 4.2.1 en krijg hem met geen mogelijkheid uit herstel-modus.
Niet met Tiny-umbrella, niet met Ireb, niet met RecBoot, niet na een restore vanuit DFU en ook niet met aanpassen van de host file!

Wie weet er nog een andere optie...

bassollie 06-02-11 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ducci (Bericht 637635)
Ik raad je aan het inderdaad met redsn0w te proberen.

De firmware die redsn0w gebruikt wordt bij tethered jailbreaken alleen in het tijdelijk geheugen van de iPhone geladen, waardoor er wel gebruik kan worden gemaakt van het lek om zo Cydia te installeren (wat vervolgens wel blijvend is omdat het op de flashdisk wordt gezet), maar de 'tijdelijke' firmware bij een reboot weer uit het geheugen verdwenen zal zijn.

De firmware die op de flashdisk staat (de drive waar vanaf de iPhone boot) is al untethered gejailbreakt en zal met geen vinger worden aangeraakt door de firmware van redsn0w, die immers slechts geladen was in het tijdelijk geheugen. De volgende keer dat je de iPhone opstart zou je gewoon gebruik moeten kunnen maken van Cydia, die over de oude, niet werkende versie heen is geïnstalleerd.

Zo heb ik het geprobeerd, zonder resultaat.
Nog een andere tip?

WhyNotCallMeRo 06-02-11 12:36

Zojuist geupdated naar 4.2.1 en krijg hem met geen mogelijkheid uit herstel-modus.
Niet met Tiny-umbrella, niet met Ireb, niet met RecBoot, niet na een restore vanuit DFU en ook niet met aanpassen van de host file!

Wie weet er nog een andere optie...

robbiedobbie 06-02-11 12:47

Dat had ik ook. Ik heb hem gewoon in DFU gezet en de jailbreak gedraait, daarna starte hij zonder problemen op.

kastenbart 06-02-11 12:48

Kan iemand me vertellen of het klopt dat je al je contacten en foto's kwijt bent na de jailbreak via Windows? Ik ga dan updaten van 3.1.3 naar 4.2.1, maar wil niet m'n contacten en foto's kwijt zijn... Iemand een idee??:)

mscheffke 06-02-11 12:49

Wat moet ik doen als ik steeds de melding krijg Quit(Restart to Retry) ??

robbiedobbie 06-02-11 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kastenbart (Bericht 637810)
Kan iemand me vertellen of het klopt dat je al je contacten en foto's kwijt bent na de jailbreak via Windows? Ik ga dan updaten van 3.1.3 naar 4.2.1, maar wil niet m'n contacten en foto's kwijt zijn... Iemand een idee??:)

Als je gewoon update, dus niet herstelt, zouden er geen problemen moeten zijn. Ik zou wel voor de zekerheid een backup in itunes maken.

Dantis 06-02-11 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhone4GRo (Bericht 637801)
Zojuist geupdated naar 4.2.1 en krijg hem met geen mogelijkheid uit herstel-modus.
Niet met Tiny-umbrella, niet met Ireb, niet met RecBoot, niet na een restore vanuit DFU en ook niet met aanpassen van de host file!

Wie weet er nog een andere optie...

Dat komt door die nieuwe baseband die is beveilig door apple dat deze niet meer uit de recovery modus kan via zulke prg's enigste optie even via itunes updaten en opnieuw beginnen.

lalbers 06-02-11 12:55

Net de iPhone 4 en de iPad met Greenpois0n gedaan.
Over de tethered versie van Redsn0w heen. Perfect gegaan.:D

brummy 06-02-11 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kastenbart (Bericht 637810)
Kan iemand me vertellen of het klopt dat je al je contacten en foto's kwijt bent na de jailbreak via Windows? Ik ga dan updaten van 3.1.3 naar 4.2.1, maar wil niet m'n contacten en foto's kwijt zijn... Iemand een idee??:)


nee hoor bij mij bleef alles zoals het was
niets kwijt of veranderd

rob

Guest-20180925190238 06-02-11 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dantis (Bericht 637814)
Dat komt door die nieuwe baseband die is beveilig door apple dat deze niet meer uit de recovery modus kan via zulke prg's enigste optie even via itunes updaten en opnieuw beginnen.

Kan je dat even onderbouwen asjeblieft ?

robbiedobbie 06-02-11 12:59

Apple heeft in ios 4.2.1 een extra beveiligingscheck ingebouwd waardoor je niet meer met een niet bijhorende baseband kunt gebruiken (teninste, je kan hem niet meer uit recoverymode krijgen). Ik heb dit opgelost door gewoon direct greenpois0n te draaien, waarna hij gewoon doorstarte.

Stephan0501 06-02-11 13:02

Hier ook.
Kreeg meerdere malen error 1013, via tinyumbrella uit recovery gehaald,
Itunes afgesloten en GP gedraait,

Nu succesvolle JB met 4.2.1

annahaster 06-02-11 13:05

Helemaal blij met mij gejailbreakte Iphone 4.
Kan ik dit nu ook toepassen op mijn IPAD ?

En waar kan ik nu de programma's vinden die ik kan gebruiken op mijn gejailbreakte Iphone 4?

Ja ja ben nog een dummie van 50 jaar oud. Maar moet toch ergens beginnen niet dan?

Guest-20180925190238 06-02-11 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door annahaster (Bericht 637824)
Helemaal blij met mij gejailbreakte Iphone 4.
Kan ik dit nu ook toepassen op mijn IPAD ?

En waar kan ik nu de programma's vinden die ik kan gebruiken op mijn gejailbreakte Iphone 4?

Ja ja ben nog een dummie van 50 jaar oud. Maar moet toch ergens beginnen niet dan?

Ja, op een iPad werkt dat ook. En de apps kan je vinden in Cydia.

PS:
Een dummy van 61 jaar oud :d


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:29.