iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.3.1 (behalve iPad2) - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/88222-jailbreak-voor-alle-idevices-ios4-3-1-behalve-ipad2-verzameltopic.html)

jemico 05-04-11 22:39

Hier ben ik van 4.0.1 gegaan naar 4.3.1 en daarna jailbreak uitgevoerd maar niks dan problemen momenteel. Vaak als ik uit bel dan moet ik enkele pogingen doen want hij zegt dat er gebeld wordt maar vervolgens blijft het stil aan de lijn en gebeurd er niks. Zelfde iets gebeurd als mensen mij bellen, ook regelmatig komen ze direkt in voicemail.
Verder wil het soms voorkomen als of de iPHONE opnieuw boot terwijl je gewoon verder kan werken in een app, dus je ziet het bootlogo.
aptbackup heeft overgens ook niet gewerkt.

Maar verder knap werk :-)

Schilpfire 05-04-11 22:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reddog (Bericht 660502)
APTbackup onvindbaar omdat de server van Bigboss down is. Hopenlijk snel verholpen maar wel lastig nu. Weet iemand meer van problemen met Cydia repository’s in combinatie met 4.3.1?

Is dit de reden dat ik mijn backup niet terug krijg?

Ik heb voor de update met AptBackup een bachup gemaakt. Toen update, jailbreak en AptBackup weer geinstalleerd. Als ik nu restore klik, krijg ik een melding dat dit niet mogelijk is.

Moet ik alles handmatig weer downloaden of het later og eens proberen?

kolthofj 05-04-11 23:18

geen problemen onder vonden met Jailbreak ,,wilde alles terug zetten met aptbackup maar ben nu meer kwijt als er voor
dan maar handmatig ;);)

Rav3n 05-04-11 23:51

Naar mijn bescheiden mening moest je toch een backup maken met AptBackup en daarna een reservekopie in iTunes ....
Want volgens de beschrijving wordt de backup lokaal op je iPhone weggeschreven.

Echter als je 4.3.1 installeert is alles weg. Ook de backup van AptBackup, vandaar die reservekopie.
Door na de jailbreak de reservekopie terug te zetten heb je alle apps terug van de Appstore maar ook die van Cydia.

AptBackup zet Cydia-applicaties na restore automatisch terug - iPhone - iPhoneclub.nl

Weet je niet meer welke apps je had gedownload in Cydia, tip in Cydia dan op "Manage Account", log in in je account en zie daar een lijst met "installable purchases".
Houdt er rekening mee dat niet ieder programma al 4.3.1-proof is zoals bv. Celeste Bluetooth sharing app.

missym 06-04-11 00:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rav3n (Bericht 660575)
Door na de jailbreak de reservekopie terug te zetten heb je alle apps terug van de Appstore maar ook die van Cydia.

als je die reservekopie dr overheen gooit gaat de jailbreak dan niet weg? of haal ik dit nu door elkaar met restore?

Froggle 06-04-11 01:22

Sja, lastig zo'n jailbreak. De Power-knop van mijn iPhone kan namelijk alleen nog maar locken, gezien die automatisch los laat, terwijl ik 'm toch echt ingedrukt houdt.

Nog maar even wachten op een makkelijkere jailbreak en anders maar wachten op de iPhone 5.

vissers11 06-04-11 01:44

heb hier het zelfde geen netwerk meer en mijn phone was standaard sim vrij van mobistar modem 04.10.01
wat nu te doen? dit gedaan met snowbreeze want met met redsnow lukte het niet, internet werkte niet meer en cydia ook niet nu werkt alles weer maar geen provider
kan een simlock vrije zo maar veranderen

Rav3n 06-04-11 07:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door missym (Bericht 660584)
als je die reservekopie dr overheen gooit gaat de jailbreak dan niet weg? of haal ik dit nu door elkaar met restore?

Yep, je haalt idd de termen door elkaar ;)

@Froggle: Dit probleem is al eens voorbij gevlogen in dit topic. Ff bijlezen :)

@vissers11: Begin eens opnieuw. Doe een herstel via iTunes. Desnoods met een schone iTunes. Ik weet het, veel werk, maar is sowieso aan te bevelen als je problemen hebt.
't Is niet de eerste keer dat iTunes de zaak vernaggelt.

thenamelessone 06-04-11 10:47

Hebben jullie ook zo'n last van battery drain? Ik heb gisteren m'n iPhone 4 gejailbreakt met redsn0w en heb alleen TetherMe geïnstalleerd voor de Personal Hotspot functionaliteit... Sindsdien loopt m'n batterij sneller leeg!!! Ik heb de hotspot één keer gebruikt en daarna weer uitgezet (ik weet dat het daadwerkelijk gebruik van de hotspot de batterij extra belast), maar nog steeds loopt m'n batterij sneller leeg dan voorheen :-(

Nogmaals: Hebben jullie hier ook last van sinds de JB?

Guest-20180925190238 06-04-11 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thenamelessone (Bericht 660670)

Nogmaals: Hebben jullie hier ook last van sinds de JB?

Nee, helemaal geen last van ;) Is alles exact hetzelfde sinds mijn eerste iPhone 4 JB op iOS 4.01, 4.2.1 en nu 4.3.1

iScorpio 06-04-11 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thenamelessone (Bericht 660670)
Nogmaals: Hebben jullie hier ook last van sinds de JB?

Ook hier loopt de batterij sneller leeg naar de JB. Kijk het nog even aan en er is voor nu nog mee te leven ;)

XIII 06-04-11 13:05

Bij mij loopt de batterij ook sneller leeg, zowel op 4.3 met sn0wbreeze JB als 4.3.1 met redsn0w JB.

Omdat ik in beide gevallen meteen een JB heb toegepast weet ik niet of het nou aan de JB of aan de 4.3.x firmware ligt...

Guest-20180925190238 06-04-11 13:10

Dan zal ik dat eens volgen met BatteryLogger Plus uit Cydia. Heb nog statistieken van iOS 4.2.1, dus ik kan vergelijken.

iWiefring 06-04-11 14:29

Ligt het niet aan TetherMe? Want mijn batterijverbruik wordt ook niet meer weergeven ook als ik hem volledig heb opgeladen niet.

thenamelessone 06-04-11 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 660896)
Dat is mij dan weer niet opgevallen. Een app die uitstaat kan toch geen accu capaciteit verbruiken, dacht ik.

TetherMe is toch maar een doorgeefluik 3G < - > Wi-Fi. Hoe kan dat stroom verbruiken als het uitstaat?

Ik weet dat het niet logisch is en ik zeg ook niet dat het aan TetherMe of de Personal Hotspot ligt. Ik constateer alleen dat sinds de installatie van TetherMe mijn batterij snel(ler) achteruit gaat!

Het kan natuurlijk ook zijn dat het aan de JB ligt...

Of aan mijn iPhone natuurlijk...

Fienepien 06-04-11 20:08

Sinds maandag de JB uitgevoerd en tot nu toe alleen SBSettings en Lockinfo geinstalleerd. Toch vind ik de iPhone langzamer dan bij mijn vorige JB, hij hapert meer. Meer mensen hier last van? Ik weet dat de iPhone langzamer kan worden maar nu vind ik het net teveel en ga ik mij eraan storen... :(

DrDecibel 06-04-11 20:37

pffff, nu ben ik er bijna, geeft redsnow iedere keer foutmelding
en blijft er op mijn iphone staan downloading jailbreak data
iemand dit ook gehad?

andre1961 06-04-11 20:43

@DrDecibel:Dit was bij mij nodig:
Ik denk dat het slim is om iets bij de redsnow methode toe te voegen. Als je een quadcore hebt moet je namelijk redsnow op 1 processor laten draaien, dit kun je doen doormiddel van taskmanager. Redsnow opstarten-> rechter muisknop op het proces en een van de onderste opties en dan alleen de eerste processor aan zetten.

DrDecibel 06-04-11 20:48

kan je het ff iets gespecificeerder uitleggen
snap er echt niks van
quadcore?????
1 processor???? hoeveel heb ik er dan ;-)

thx

DrDecibel 06-04-11 20:57

zo ik ben slimmer dan ik dacht
volgenw mij is het gelukt

haha
thx

floa1512 06-04-11 21:23

Hoi luitjes allemaal hier. Ik raad een ieder aan om van Redsn0w af te blijven. Had ook mijn iPad daarmee gejailbreakt , maar ondervind teveel problemen door die jak break : vastlopen on lockscreen,flikkerende scherm met ineens Apple logo in beeld , apps die na herstart heel klein ware en als je ze aanraakt de iPad crachte enz enz.
Ik raad aan sn0wbreeze 2.5 te gebruiken.
Duurt iets langer met het proces , maar wel de moeite waard.
Nu loopt de iPad als een trein en heb dus nergens last van en YouTube was weer mijn beste vriend.

iMacR 06-04-11 22:15

Nog iemand die vindt dat de levensduur van de batterij na de JB van 4.3.1 achteruit is gegaan?

jordenvogel 06-04-11 22:37

ik probeerde nu net te jailbreaken, ik was bijna klaar reboot em zo met shift indrukken ding selcteren, ik krijg dat snowbreeze logotje en ineens zegt ie could not restore this device iemand iets?

XIII 06-04-11 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMacR (Bericht 661099)
Nog iemand die vindt dat de levensduur van de batterij na de JB van 4.3.1 achteruit is gegaan?

Ik stel voor dat je de zoekfunctie van dit forum eens gebruikt...

24uur 06-04-11 23:23

ok doe net een JB met mijn 3gs 16 gig en werkt perfect met redsnow knipperende logo had ik ook maar was na ene nieuwe opstart weg.

Direct erna mijn iphone 4 willen jb maar bij de stap dat ik de home button moet indrukken en daarna loslaten komt mijn apple logo in beeld en start hij normaal op. Iemand een tipje?

squadrabim 07-04-11 09:19

Hi all, ik ben over mijn koud-water-vrees heen gestapt en heb een JB uitgevoerd op mijn 3GS-16GB. Ik heb hem eerst door T-Mobile laten unlocken en heb vervolgens een halve dag later met redsn0w een de JB uitgevoerd. Heeeeel veeeeel nieuwe kreten gehoord en gelezen maar goed, het leek gelukt. Als ik echter Cydia opstart krijg ik in de groene letters de This device is in the pending TSS queue melding en er gebeurt dus niets met de packages die ik geprobeerd heb te installeren. Ik heb gegoogled en op dit forum lopen zoeken maar ik kan de oplossing niet vinden. Dat Cydia druk is lijkt me niet de oorzaak, want het is nu al pakweg 14hr het geval. Ik las ergens dat je een refresh (of zoiets) moet doen in Cydia, maar die optie kan ik nergens vinden. Verder kwam ik Tiny Umbrella opties tegen, maar daarmee kom ik ook niet ver, want die applicatie start niet op mijn mac, hij meldt dat ik iTunes moet installeren (wat ik uiteraard allang heb draaien).
Kan iemand mij een beetje op weg helpen ... ? BVD!!

Rav3n 07-04-11 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door squadrabim (Bericht 661174)
Hi all, ik ben over mijn koud-water-vrees heen gestapt en heb een JB uitgevoerd op mijn 3GS-16GB. Ik heb hem eerst door T-Mobile laten unlocken en heb vervolgens een halve dag later met redsn0w een de JB uitgevoerd. Heeeeel veeeeel nieuwe kreten gehoord en gelezen maar goed, het leek gelukt. Als ik echter Cydia opstart krijg ik in de groene letters de This device is in the pending TSS queue melding en er gebeurt dus niets met de packages die ik geprobeerd heb te installeren. Ik heb gegoogled en op dit forum lopen zoeken maar ik kan de oplossing niet vinden. Dat Cydia druk is lijkt me niet de oorzaak, want het is nu al pakweg 14hr het geval. Ik las ergens dat je een refresh (of zoiets) moet doen in Cydia, maar die optie kan ik nergens vinden. Verder kwam ik Tiny Umbrella opties tegen, maar daarmee kom ik ook niet ver, want die applicatie start niet op mijn mac, hij meldt dat ik iTunes moet installeren (wat ik uiteraard allang heb draaien).
Kan iemand mij een beetje op weg helpen ... ? BVD!!

Heeft helaas toch met de drukte op de Cydia server te maken.
Niet alleen in NL wil men jailbreaken. Amerika ontploft bijna, aangezien daar een rechter heeft bepaald dat een jb legaal is!
Al goegelend zie ik dat sommigen 4, 5 tot bijna een week hebben gewacht, dus geduld is het device uh devies ;)

WinG 07-04-11 09:27

Oke dan maar even afwachten ik heb namelijk ook "This Device is in the pending TSS queue" bovenin staan en krijg het met geen mogelijkheid verholpen.


Guest-20180925190238 07-04-11 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WinG (Bericht 661179)
Oke dan maar even afwachten ik heb namelijk ook "This Device is in the pending TSS queue" bovenin staan en krijg het met geen mogelijkheid verholpen.


Dat kan jij ook niet verhelpen, Saurik gaat dat verhelpen. Bij een iPad heeft dat er bij mij twee weken gestaan en dan was het weg.

Dus, even geduld.

WinG 07-04-11 09:39

Ik heb er vertrouwen in :) ! maar zolang dit er staat is de JB nog niet gereed toch?

squadrabim 07-04-11 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rav3n (Bericht 661177)
dus geduld is het device uh devies ;)

LOL

Thanks, ik wacht af .... (na 1,5 jaar netjes volgens de Apple regeltjes gewerkt te hebben kan dat er ook nog wel bij :D)

wouter1981 07-04-11 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WinG (Bericht 661184)
Ik heb er vertrouwen in :) ! maar zolang dit er staat is de JB nog niet gereed toch?

Ja zeker wel. Als Cydia er staat, is de jailbreak gelukt. Hij wacht gewoon op bevestiging dat je SHSH is opgeslagen op Sauriks server.

robvangenderen 07-04-11 10:58

Ik ben niet handig genoeg voor dit soort dingen, dus als er iemand is in de buurt van Gorinchem die wel handig is met jailbreaken en unlocken hoor ik het graag
mail even naar rbvangenderen@hotmail.com

WinG 07-04-11 11:02

Mooi dan is er verder dus niets aan de hand dank je

wouter1981 07-04-11 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robvangenderen (Bericht 661216)
Ik ben niet handig genoeg voor dit soort dingen, dus als er iemand is in de buurt van Gorinchem die wel handig is met jailbreaken en unlocken hoor ik het graag
mail even naar rbvangenderen@hotmail.com

Ultrasn0w is nog niet geüpdatet voor iOS 4.3.1. En heb je een baseband die te unlocken is?

dkawa 07-04-11 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 661195)
Ja zeker wel. Als Cydia er staat, is de jailbreak gelukt. Hij wacht gewoon op bevestiging dat je SHSH is opgeslagen op Sauriks server.

Ik wacht ook al sinds maandag op de 'pending device.....'..

Maar dat komt wel goed lees ik hier... ;)

Timmy89 07-04-11 12:51

nieuwe update van redsnow rc 10 is uitgekomen maar ondertussen al offline en sinds een 50 tal minuten is de rc11 uit
linkje https://sites.google.com/a/iphone-dev.com/files/
hier zitten bugfixes in en booted animate logo's zijn weer mogelijk
misschien in eerste post neerzetten

robvangenderen 07-04-11 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 661223)
Ultrasn0w is nog niet geüpdatet voor iOS 4.3.1. En heb je een baseband die te unlocken is?

Daar kom ik vanavond even op terug :)
Heb mn iPhone nu niet bij de hand namelijk, gezien ik hem nog niet kan gebruiken vanwege de duitse simlock :)

vinkdtp 07-04-11 13:05

iPhone doet niks meer
 
De jailbreak heb ik uitgevoerd. Daarna geprobeerd te unlocken. Dat lukte niet.

Nu krijg ik de iPhone niet meer opgestart. Het witte appeltje staat hier al een half uur op m'n scherm. De home-knop en de uit-knop tegelijk indrukken helpt ook niet. Dan komt het appeltje terug en blijf het op het scherm staan.

iTunes herkent de telefoon zo niet.

Wat kan ik doen?

Update: inmiddels is mijn telefoon even uit en aan gegaan. iTunes gaf even een melding over het herstellen van de software maar daarna verdween de iPhone uit iTunes. Het appeltje staat nu ruim een uur op m'n scherm en er is geen beweging in te krijgen. Dit alles nadat ik heb geprobeerd m'n iPhone te unlocken.

WinG 07-04-11 13:33

Hoe moet je de update uitvoeren van de redsnow rc 10 zodat je niet alles opnieuw moet installeren of herstellen ?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:48.