//

Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.3.1 (behalve iPad2) - Verzameltopic

Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.3.1 (behalve iPad2) - Verzameltopic discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Modbreak: Lees ook op de frontpage van iPhoneclub: Jailbreaken voor dummies: iPhone iPod touch en iPad op iOS 4.3.1 Vandaag zijn de jailbreaktools Redsn0w 0.9.6rc ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04-04-11, 08:09
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.3.1 (behalve iPad2) - Verzameltopic

Modbreak:
Lees ook op de frontpage van iPhoneclub: Jailbreaken voor dummies: iPhone iPod touch en iPad op iOS 4.3.1



Vandaag zijn de jailbreaktools Redsn0w 0.9.6rc12 en PwnageTool 4.3 verschenen waarmee iOS 4.3.1 untethered te jailbreaken is op volgende iDevices: (zowel Windows als Mac OS X)
  • iPhone 3GS
  • iPhone 4
  • iPod touch 3
  • iPod touch 4
  • iPad 1
  • Apple TV 2

OPGELET! Ben je afhankelijk van een softwarematige unlock, dan is het aangeraden met Pwnagetool 4.3 te jailbreaken aan de hand van een custom firmware! Pwnagetool is er enkel voor Mac OS X

Handleiding Redsn0w: (wanneer je niet afhankelijk bent van een softwarematige unlock!)

OPGELET! Als je eerder al een update uit hebt gevoerd naar iOS 4.3.1, dan kun je deze direct jailbreaken. Ook als je op dit moment gebruik maakt van een tethered jailbreak van iOS 4.3.1 kun je zonder eerst te herstellen gebruik maken van Redsn0w!
  • Download redsn0w 0.9.6rc12 van de website van het iPhone Dev Team.
  • Pak het zip-bestand redsn0w_win_0.9.6rc12 of redsn0w_mac_0.9.6rc12 uit.
    Download de officiële firmware (IPSW) van iOS 4.3.1 voor jouw iPhone, iPod touch of iPad.
  • Start redsn0w op als administrator. Als je gebruik maakt van Windows Vista of Windows 7 moet je redsn0w openen in de Windows XP compatibiliteitsmodus. Je kunt dit doen door rechts te klikken op redsn0w.exe en te kiezen voor Eigenschappen gevolgd door Compatibiliteit.

  • Klik op Browse in redsn0w en selecteer de officiële firmware (IPSW) die je net hebt gedownload.

  • Druk op Next als de melding IPSW successfully identified verschijnt.
  • In het volgende scherm wordt standaard al Install Cydia aangevinkt. Druk nogmaals op Next.

  • Verbind je iDevice met de computer en zet je iDevice vervolgens uit door de Power-knop ingedrukt te houden totdat de melding Slide to Power Off verschijnt en vervolgens te sliden.

  • Als je iDevice met de computer verbonden is en uit staat klik je nogmaals op Next.
  • Volg nauwgezet de instructies die op het scherm verschijnen. Je zult gevraagd worden om 3 seconden de Power-knop ingedrukt te houden, vervolgens tegelijkertijd de Home-knop 10 seconden ingedrukt te houden en dan alleen de Power-knop los te laten, zodat je nog 15 seconden alleen de Home-knop ingedrukt houdt. Als het je niet direct lukt, kun je het gewoon opnieuw proberen.
  • De jailbreak zal nu uitgevoerd worden. Als het proces voltooid is zal Cydia geïnstalleerd zijn op jouw iPhone, iPod touch of iPad. Gefeliciteerd!

Handleiding Pwnagetool (enkel voor Mac OS X)
  • Download PwnageTool 4.3 van de website van het iPhone Dev Team of via deze torrent.
  • Download de officiële firmware (IPSW) van iOS 4.3.1 voor jouw iPhone, iPod touch of iPad. Plaats dit bestand op je bureaublad.
  • Open PwnageTool.dmg, verplaats PwnageTool naar Applicaties en open PwnageTool.
  • Druk op OK, selecteer het type toestel dat je wilt jailbreaken en druk op het pijltje.

  • Als het firmwarebestand niet automatisch gevonden wordt, selecteer dan No wanneer wordt gevraagd om deze op het web te zoeken. Kies in dat geval voor Expert mode, druk daar op Browse for IPSW en selecteer handmatig de officiële firmware die je gedownload hebt.

  • Selecteer de firmwareversie die voor jouw iDevice verschijnt en druk op het pijltje.

  • Selecteer Yes in het volgende scherm om PwnageTool een custom firmware aan te laten maken en deze op je bureaublad te plaatsen.

  • Je zal gevraagd worden of je toestel gehacktiveerd moet worden. Als je een toestel van T-Mobile uit Nederland gebruikt of een officieel simlockvrij toestel hebt selecteer je hier Yes. Als je niet op de reguliere wijze via iTunes kunt activeren selecteer je hier No.

  • De custom firmware zal nu worden samengesteld en vervolgens op je bureaublad worden geplaatst. Je kunt in dit kader worden gevraagd om je wachtwoord in te voeren.

  • Je zult gevraagd worden om je iDevice via USB met de computer te verbinden.
  • Als je iDevice met de computer is verbonden en aan staat, zul je gevraagd worden om de stappen die op het scherm verschijnen nauwgezet te volgen op deze in de DFU-modus te zetten. Eerst wordt er vanaf 5 afgeteld. Je houdt daarna 10 seconden zowel de Power- als de Home-knop ingedrukt en laat dan alleen de Power-knop los om nog 10 seconden alleen de Home-knop ingedrukt te blijven houden. Als je het goed hebt gedaan verschijnt de melding dat je toestel in de DFU-modus staat. Als het je niet direct gelukt is, krijg je de mogelijkheid om het opnieuw te proberen.

  • Sluit PwnageTool af en druk op OK als iTunes je de melding geeft dat er een iDevice in de herstelmodus is gevonden.

  • Houd alt (of shift in Windows) ingedrukt terwijl je op Restore of Herstellen in iTunes drukt. Je kunt dan het firmwarebestand kiezen waarmee je wilt herstellen. Ga naar je bureaublad en selecteer het bestand met Custom_Restore in de naam. Let goed op dat je niet per ongeluk het officiële firmwarebestand selecteert!

  • Je krijgt van iTunes de melding dat je Device leeg gemaakt en hersteld zal worden. Kies voor Restore om je toestel met de custom firmware te herstellen.
  • Als het herstelproces is voltooid zal iOS 4.3.1 op je iDevice staan inclusief jailbreak. Je kunt tot slot je iDevice herstellen met een reservekopie van je data door deze verbonden te houden of te verbinden met de computer waar deze reservekopie zich op bevindt.


Modbreak:
Handleidingen met dank aan iPhone(club) guru PaulDurden.


Laatst gewijzigd door iScorpio; 09-04-11 om 17:28. Reden: Redsn0w update naar rc12
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-04-11, 08:22
martinio11 martinio11 is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 14
Standaard unthetered 4.3.1 !

zojuist heeft het iphone dev team de unthetered 4.3.1 jailbreak beschikbaal gesteld voor alle idevices except de ipad 2
Dev-Team Blog
  #3  
Oud 04-04-11, 09:24
arpos arpos is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Locatie: Enschede
Berichten: 35
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pvdhelm Bekijk bericht
Zojuist is de jailbreak voor firmware 4.3.1 verschenen. Er staat alleen nog maar een link naar PwnageTool_4.3 maar er staat geschreven dat de Redsnow versie spoedig geupload zal worden. Ga zometeen proberen om mijn Iphone 4 te jailbreaken en laat dan wel wat horen.

update: Intussen staat er ook en versie van Redsn0w online voor Windows en Mac gebruikers.
Normaal wacht ik tot er een Jailbreak is van GreenPosi0n omdat het voordeel is zoals ik met de ipad heb ervaren alle programma die er op dat moment opstaan blijven erop staan hij jailbreakt de versie, met Redsn0w moet je een nieuwe OS firware bestand laden, nu is mijn vraag. Kan je ook je eigen firware bestand (Backup) inladen in Redsn0w?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Danillovl Bekijk bericht
Hoe werkt het?
__________________
Iphone 5, 16GB Wit || Ipad, 32GB, 4G en Wi-Fi

Laatst gewijzigd door iScorpio; 04-04-11 om 20:45.
  #4  
Oud 04-04-11, 09:38
denman80 denman80 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: veenendaal
Berichten: 166
Standaard

Ik heb redsn)w binnen gehaald maar snap even niet wat er bedoeld word met IPSW
  #5  
Oud 04-04-11, 09:44
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

ipsw is de firmware die je moet selecteren. (firmwares hebben de extensie .ipsw)

dus je moet het firmwarebestand van ios 4.3.1 selecteren.

Laatst gewijzigd door Bomans; 04-04-11 om 09:49.
  #6  
Oud 04-04-11, 09:46
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Voor tutorials: iClarified - Apple News - iPhone Dev-Team Releases Untethered Jailbreak for iOS 4.3.1
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #7  
Oud 04-04-11, 09:47
kokkie44 kokkie44 is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Thuis
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht
ipsw is de firmware die je moet selecteren. (firmwares hebben de extentie .ipsw)

dus je moet het firmwarebestand van ios 4.3.1 selecteren.
Maar soms als je die fw download is het een rar of zipfile, dan even de extensie veranderen,
dus van .zip/.rar naar .ipsw en ja klikken.
  #8  
Oud 04-04-11, 10:00
denman80 denman80 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: veenendaal
Berichten: 166
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kokkie44 Bekijk bericht
Maar soms als je die fw download is het een rar of zipfile, dan even de extensie veranderen,
dus van .zip/.rar naar .ipsw en ja klikken.

Okay, und jetzt?
Hij start nu Itunes op....
  #9  
Oud 04-04-11, 10:02
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Redsn0w opstarten de ipsw inladen en jailbreaken?
__________________
"Nothing will ever end war unless the people themselves refuse to go to war." -Albert Einstein
  #10  
Oud 04-04-11, 10:08
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.081
Standaard Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.3.1 (behalve iPad2) met redsn0w - Verzameltopic

Deze iDevices met iOS 4.3.1 krijgen een untethered-jailbreak (zie wiki):
  • iPhone3GS
  • iPhone4 (GSM)
  • iPod touch 3G
  • iPod touch 4G
  • iPad1
  • AppleTV 2G (voorlopig alleen met PwnageTool)
Voor deze iDevices met iOS 4.3.1 is er geen jailbreak:
  • iPad2
Belangrijk voor mensen die afhankelijk zijn van een unlock: UPDATE NIET MET EEN OFFICIËLE FIRMWARE, hierdoor gaat een mogelijke unlock verloren. Verder moeten ze wachten op een nieuwe versie van ultrasn0w die wel compatible is met iOS 4.3.1 (maar verder geen nieuwe basebands zal ondersteunen).

redsn0w 0.9.6rc9: PwnageTool 4.3:
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #11  
Oud 04-04-11, 10:09
dvz1975 dvz1975 is offline
• iOS 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 1
Standaard

Ik begrijp het eerlijk gezegd ook niet zo goed.
Moet ik nu itunes de ispw laten downloaden, deze dan door redsnow gooien en dan vervolgens mijn telefoon herstellen met deze ispw?
Voond Greenpoison toch makkelijker. Enige hulp word gewaardeerd....
  #12  
Oud 04-04-11, 10:20
koekjedebij koekjedebij is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 298
Standaard

Werkt mobilesubstrate nu inmiddels al goed op 4.3.1?
Dat is voor mij een harde voorwaarde wil ik over ....
Weet iemand daar meer over?
  #13  
Oud 04-04-11, 10:30
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Werkt allemaal perfect:

1) PKGBackup van de Cydia tweaks in DropBox;
2) Backup van iPhone 4 met iTunes op de iMac:
3) Update naar iOS 4.3.1
4) Jailbreak met "Install Cydia"
5) Install PKGBackup vanuit Cydia;
6) Restore PKGBackup van DropBox;
7) Restore backup uit punt 2);

Voila, that's it. Alles weer zoals voorheen onder iOS 4.2.1 Hartelijk dank aan het Dev Team
  #14  
Oud 04-04-11, 10:31
Jazpir Jazpir is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 3
Standaard

Misschien een stomme vraag maar heb net de iPhone van een vriendin gekregen..
Er staat: Those of you who rely on a carrier unlock MUST STAY AWAY from Redsn0w and stock iOS 4.3.1 firmware. Use PwnageTool instead.

Ik heb mijn iPhone 3GS unlockt van T-mobile en ben vodafone gebruiker.

Betekend dit dat ik PwnageTool moet gebruiken? En is die er wel Untethered?
Jailbreak iOS 4.3.1 iPhone 4, iPad, iPod touch Using PwnageTool 4.3.1 [How To Guide] | Redmond Pie hier staat van niet.
  #15  
Oud 04-04-11, 10:36
mikebas mikebas is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: prov.utrecht
Berichten: 51
Standaard

Goedemorgen allen, ik heb alles binnengehaald maar snap het niet...sorry. Ik krijg via Pwnagetool een nieuwe file ipso maar dan. hij zegt dat ik pwnagetool moet afsluiten en itunes op moet starten om mn mac, dit gedaan maar kan niet update intikken! Hoe nu verder, zou iemand mij willen helpen svp, ben namelijk niet zo thuis hier in ;-)
Ook heb ik Redsn0w binnen gehaald maar wat moet ik daar mee, als ik deze open moet ik zoeken naar een file, welke en hoe dan?

Groetjes Mike
  #16  
Oud 04-04-11, 10:38
Vince00 Vince00 is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 24
Standaard

Ik blijf hangen met de volgende melding op mijn iPhone : "Downloading Jailbreak Data..."
Redsnow sluit zichzelf wanneer de melding komt van uploading ramdisk op uploading kernel.
  #17  
Oud 04-04-11, 10:40
freestyle4all freestyle4all is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: soest
Berichten: 517
Standaard

Werkte prima met redsnOw, maar ik kreeg Cydia (het bekende witte logo) maar niet aan de praat.
daarna PwnageTool geprobeerd. Daar ging het even een beetje mis.
Telefoon 'gelocked'. daar leek het tenminste op.
Na veel klooien de telefoon weer mogen herstellen van iTunes.

Straks eens even rustig opnieuw proberen en dan maar hopen dat Cydia dit keer wel netjes mee komt.
  #18  
Oud 04-04-11, 10:41
koekjedebij koekjedebij is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekjedebij Bekijk bericht
Werkt mobilesubstrate nu inmiddels al goed op 4.3.1?
Dat is voor mij een harde voorwaarde wil ik over ....
Weet iemand daar meer over?
Zoals SBSettings en lockinfo, doen die het nog steeds na de upgrade?
  #19  
Oud 04-04-11, 10:43
Jelster Jelster is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 7
Standaard

Pfff, nou blijft ie toch alweer een tijdje hangen bij "uploading kernel..." wat een zweterig werkje weer
  #20  
Oud 04-04-11, 10:43
W0utR W0utR is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 5
Standaard

Ik heb zojuist de jailbreak gedaan en alles werk perfect, enkel kan ik nu niet verbinden met mijn network.

Ik krijg telkens de volgende melding: "unable to load network list"

Komt dit door het feit dat hij al geunlocked was toen ik hem kocht? (belgische iPhone)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
redsn0w: Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.3.3 (behalve iPad2) - Verzameltopic XIII Jailbreak 323 21-12-11 22:33
Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.3.2 (behalve iPad2) - Verzameltopic XIII Jailbreak 290 30-10-11 17:31
Alle iDevices: Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.2 met Redsn0w - Verzameltopic WDS001 Jailbreak 981 09-08-11 15:25
Alle iDevices: Jailbreak voor alle 3e/4e gen iDevices met iOS4.0-4.1 met Limera1n - Verzameltopic WDS001 Jailbreak 905 19-12-10 22:40

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:03.