iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Splinternieuwe iPod Touch 4 niet te jailbreaken(?) (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/88523-splinternieuwe-ipod-touch-4-niet-jailbreaken.html)

Apple740 06-04-11 20:37

Splinternieuwe iPod Touch 4 niet te jailbreaken(?)
 
Van de week een nieuwe iPod Touch 4 gehaald, aangesloten op iTunes en de nieuwste iOs 4.1.3 er op gezet. Vervolgens trachten te jailbreaken. Wrong. :(

Zowel de nieuwste Redsnow (blijft hangen op "waiting for reboot") als Snowbreeze gebruikt (iTunes blijft foutmelding geven tijdens herstelprocedure), maar niets lijkt te lukken.

Ik heb al een tiental maal succesvolle jailbreaks gedaan op andere iDevices, het ligt dus (waarschijnlijk) niet aan mijn kennis. :)

Zou mijn nieuwe iPod een nieuwe baseband or whatever kunnen hebben die (nog) niet valt te jailbreaken? Iemand die een vrij recente iPod Touch wel heeft weten te jailbreaken met de pas uitgekomen Redsnow/Snowbreeze?

DJxReventon 06-04-11 20:42

Nee het kan niet aan de baseband liggen want een iPod heeft geen baseband en weet je zeker dat je iOS 4.3.1 hebt en de nieuwste redsn0w

Apple740 06-04-11 21:35

Yep, heb meermaals alles opnieuw gedownload om fouten uit te sluiten.

Redsnow en Snowbreeze processen de te selecteren ispw ook netjes en alles gaat goed, tot aan het daadwerkelijke jailbreakproces.

brva07 06-04-11 21:40

Je moet bij redsnow als je hem in de dfu mode zet dan moet je je homeknop ingedrukt houden tot het devteam logo komt

iPhone3G_Olé 06-04-11 21:44

Kan iets met je USB-poort zijn. Probeer anders een andere kabel of een andere poort.

gufra 06-04-11 22:27

Misschien geen 2.0 usb poort?

GwnEtienne 06-04-11 23:40

Je moet ze als je het via windows gebruikt wel als administrator uitvoeren anderers blijven redsn0w en dergelijke hangen!

leontjuh1 07-04-11 09:37

Misschien is de bootrom in de nieuwe iPod touch 4g veranderd, you never know. Was ook zo bij de iPhone 3GS die ineens een nieuwe bootrom had.
Helaas weet ik niet wat de bootrom is van de wat oudere iPod touch 4g, dus daar zal iemand even achter moeten komen (mijn Google zoekopdracht wilde niet echt meewerken).

020 07-04-11 09:48

sn0wbreeze is ook een goede programma als het gaat om jailbreaken :)

Apple740 07-04-11 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gufra (Bericht 661104)
Misschien geen 2.0 usb poort?

Klopt, gaat hier om een oud pc'tje met slechts 2 x usb 1.0

Is usb 2.0 noodzakelijk?

DJxReventon 07-04-11 19:37

Ik heb zelf ook een oude pc uit 2001 om mijn iphone 4 ios 4.3.1 te downloaden
en Die had ook een usb 1. 0 poort en het werkte prima dus het kan wel

iPhone3G_Olé 07-04-11 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Apple740 (Bericht 661445)
Klopt, gaat hier om een oud pc'tje met slechts 2 x usb 1.0

Is usb 2.0 noodzakelijk?

Meestal zijn problemen zoals de jouwe gekoppeld aan fouten met de USB. Dus ik denk van wel.

USB 1 is erg traag. Terwijl je jailbreakt wordt er allerlei data overgezet naar je iPhone, en daar staat volgens mijn weten een limiet in tijd op (in miliseconden). Dat is waarschijnlijk waar het misgaat, probeer het gewoon met een andere computer die wel een USB 2.0 poort heeft.

youp 07-04-11 21:49

ik ook had een soort gelijk probleem. Wat je moet doen is iReb (zit in sn0wbreeze) gebruiken om het in dvu tezetten en iets te doen. dan pas kan je hem met itunes restoren

willy666 08-04-11 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Apple740 (Bericht 661013)
Van de week een nieuwe iPod Touch 4 gehaald, aangesloten op iTunes en de nieuwste iOs 4.1.3 er op gezet. Vervolgens trachten te jailbreaken. Wrong. :(

Zowel de nieuwste Redsnow (blijft hangen op "waiting for reboot") als Snowbreeze gebruikt (iTunes blijft foutmelding geven tijdens herstelprocedure), maar niets lijkt te lukken.

Ik heb al een tiental maal succesvolle jailbreaks gedaan op andere iDevices, het ligt dus (waarschijnlijk) niet aan mijn kennis. :)

Zou mijn nieuwe iPod een nieuwe baseband or whatever kunnen hebben die (nog) niet valt te jailbreaken? Iemand die een vrij recente iPod Touch wel heeft weten te jailbreaken met de pas uitgekomen Redsnow/Snowbreeze?

Hoi
Toevallig heb ik gisteren een nieuwe [ 2 weken oud ] ipod touch 4 gejailbreaked.
Ook ik kwam er in eerste instantie niet uit, want het lukte mij ook niet, [ op het laatst bleef het scherm constant hangen in ''waiting for reboot ''
Ik heb wel een keer of 6 geprobeerd, terwijl mijn iphone in een keer goed ging.
Wat blijkt nu: je hebt een firmware versie 4.3.1 voor de iphone 4, maar je hebt ook een firmwareversie 4.3.1 voor de ipod touch 4, en daar lag bij mij de fout [ ik gebruikte de versie voor de iphone ]
Misschien heb je iets aan dit verhaaltje, en hoop dat ik je hiermee geholpen heb

gr willy

Apple740 24-04-11 14:47

Probleem blijkt de leeftijd van de PC te zijn (Athlon XP1800 icm USB 1.0 poort). Vandaag eindelijk m'n recentere PC weer in gebruik kunnen nemen (was defect) en hiermee is de jailbreak een fluitje van een cent. :)

jimspeed1998 25-04-11 09:02

mooi dat het opgelost is:D


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:26.