iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: iPhone 4 geeft 1 streepje bereik - Zonder Unlock! (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/88565-iphone-4-geeft-1-streepje-bereik-zonder-unlock.html)

turbodiesel13 07-04-11 12:45

iPhone 4 geeft 1 streepje bereik - Zonder Unlock!
 
Beste iPhoneclub gebruikers,

ik heb verschillende forums gelezen en gebruikers ervaringen, maar ik tref nu wel iets vaags!

Ik heb mijn iPhone 4 van 4.0.1 JB geupdate naar 4.3.1 JB middels PwnageTool. Gewoon Simple en niet Expert Mode gedaan. Werkt prima, heb al me apps er weer op, en via AptBackup me Cydia Apps.

Nou heb ik dus een schoonheidsfoutje, ik heb namelijk, waar ik mij ook bevind, maar 1 streepje bereik. Ik heb gelezen dat dit probleem zich voordoet bij mensen die afhankelijk zijn van een unlock en dus UltraSn0w hebben geinstalleerd. Dit is bij mij niet het geval! Ik heb gewoon Tmobile en nog nooit UltraSn0w geinstalleerd. Hoe kan het dat ik deze fout toch krijg? Zijn er meer mensen met deze fout? En natuurlijk nog belangrijker, hoe kom ik er vanaf?

Bedankt alvast!

leontjuh1 07-04-11 12:52

 Verplaatst naar: Jailbreak, hier krijg je vast sneller antwoord.

iNemesis 07-04-11 15:47

ja dat probleem komt wel eens voor bij de jailbreak voor 4.3.1. Suggestie van het Dev-team is toch ultran0w gebruiken ( die slaat de unlock over ) om de streepjes te herstellen. Het is puur "schoonheidsfoutje". het signaal is gewoon goed, alleen de streepjes worden niet goed weergegeven.

stellaferox 07-04-11 18:18

Ik heb precies hetzelfde met 4.3.1 en een factory unlocked telefoon! Irritant zeg!
Update Redsnow R11 gaf geen verbetering en Ultrasnow is er nog niet voor 4.3.1. begrijp ik. Zijn er andere suggesties?

groet,

Marc

nickholtus 07-04-11 18:33

Ultrasn0w is via een aparte repo te installe voor 4.3.1 ff googlen

stellaferox 07-04-11 18:47

Ultrasn0w lost helemaal niets op helaas......:(:(:(
Ideeen?

mneerhout 07-04-11 18:56

Ooo nou zie ik het topic pas, ik heb het ook, Franse iPhone dus simlockvrij. Zwaar irritant vind ik het.

Yilmaz81 07-04-11 20:10

eerst herstellen jailbraik helemaal eraf. dan via wiki begrippen op deze site
Firmware 4.3.1 downloaden dan met redsnow jailbraiken.

Ik had het zelfde probleem, overal waar ik nu sta vol bereik

mneerhout 07-04-11 20:43

ik ga het zo even proberen, de officiële ipsw heb ik al via felixbruns.de, bedankt voor de tip.

Dat was het idd, toppie!

stellaferox 08-04-11 12:04

Eerst jailbreak eraf, dan herstellen met genoemde firmware 4.3.1 (kaal) en vervolgens jailbreaken met Redsn0w is precies hoe ik dit probleem kreeg!

groet,

Marc

Eppo 08-04-11 15:05

Zit met hetzelfde "probleem" en had inderdaad al door dat updaten met de originele firmware de oplossing moet geven, maar dan heb ik de lage baseband niet meer. Nu is dat op zich niet zo'n probleem aangezien hij toch simlock vij is gekocht, maar iedereen geeft aan dat het belangrijk is om je originele baseband te behouden gelet op de toekomst.

Wat kan ik nu het beste doen?
- Wachten op een fix, zodat de oude bb zonder problemen werkt op ios 4.3.1.
- Niks, gewoon accepteren dat de iPhone maar een streepje weergeeft.
- De telefoon origineel updaten met nieuwe bb en dan jailbreaken.

bn326160 15-04-11 00:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eppo (Bericht 661778)
Zit met hetzelfde "probleem" en had inderdaad al door dat updaten met de originele firmware de oplossing moet geven, maar dan heb ik de lage baseband niet meer. Nu is dat op zich niet zo'n probleem aangezien hij toch simlock vij is gekocht, maar iedereen geeft aan dat het belangrijk is om je originele baseband te behouden gelet op de toekomst.

Wat kan ik nu het beste doen?
- Wachten op een fix, zodat de oude bb zonder problemen werkt op ios 4.3.1.
- Niks, gewoon accepteren dat de iPhone maar een streepje weergeeft.
- De telefoon origineel updaten met nieuwe bb en dan jailbreaken.

Je moet helemaal niet je baseband houden als je telefoon factory unlocked is ;)

On: Ik heb hetzelfde probleem, zal eens proberen ultrasnow te installeren ;s

Eppo 15-04-11 14:12

macht der gewoonte bij mijn iPhone 2g, dus heb ik voor de iPhone 4 ook maar braaf gedaan. Dan update ik hem binnenkort wel gewoon naar de 4.3.2 en dan jailbreak ik hem weer opnieuw (geen zin om hem nu te gaan herstellen, dan te gaan jailbreaken en dat over 1,5 week nogmaals te doen...)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:26.