iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   redsn0w: Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.3.3 (behalve iPad2) - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/90461-redsn0w-jailbreak-voor-alle-idevices-ios4-3-3-behalve-ipad2-verzameltopic.html)

Stieko 08-06-11 17:31

Hallo Allemaal,

ik (denk) dat mijn iphone gejailbreakt is, want alles is goed gegaan en geen foutmeldingen gehad tijdens het jbreaken. Ik heb nu ook cydia op mn beeldscherm en werkt ook prima. Alleen is mijn icoontje van appstore verdwenen. Hoe kan ik zien of mn iphone gejailbreakt is en hoe moet ik verder apss installeren.

Alvast bedankt..

XIII 08-06-11 18:03

Apps koop en installeer je via de AppStore, dus je hebt toch nog een probleem...

bakkietje 08-06-11 20:38

Iemand uit mijn buurt (Heist-op-den-Berg; BE) die me persoonlijk zou kunnen helpen met te jailbreaken.
'k Geraak er namelijk ni uit :confused:
Thx!

tweety74 09-06-11 13:05

Hallo! Ik heb mijn iphone voor de eerste keer proberen te jailbreaken en heb de handleiding gevolgd: eerst heb ik redsn0w 0.9.6rc16 gedownload en daarna de firmware voor IOS 4.3.3
Ik werk met Vista en heb redsn0w geopend in de Windows XP compatibiliteitsmodus en als administrator geopend. In het volgende scherm open ik het .ipsw bestand
(iphone2,1_4.3.3_8J2_Restore.ipsw) Ik krijg vervolgens de melding: unable to recognize specified IPSW. Ik heb gezocht op het forum en op google en vind wel wat antwoorden maar die begrijp ik niet zo goed. Kan iemand mij in 'makkelijke' taal vertellen wat ik fout doe?

XIII 09-06-11 13:06

Veelvoorkomend probleem is dat de extensie zip is ipv ipsw.

Hoe is dat bij jou?

tweety74 09-06-11 13:10

extensie is gewoon ipsw

XIII 09-06-11 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tweety74 (Bericht 681505)
extensie is gewoon ipsw

Zeker weten? (Windows verbergt soms extensies; voor X.ipsw.zip zie jij dan X.ipsw)

Kun je het in een CMD venster verifiëren?

wouter1981 09-06-11 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tweety74 (Bericht 681505)
extensie is gewoon ipsw

Je hebt de weergave van bekende bestandsextensies wel gewijzigd onder Mapopties?

tweety74 09-06-11 13:31

Als ik op het bestand ga staan staat er: type: IPSW bestand
IK ben behoorlijk een leek op dit gebied vandaar dat ik heel veel op het forum lees en niks durf te vragen omdat ik bang ben dat ik de vraag niet begrijp. Zoals nu....
Hoe verifieer ik iets in een CMD venster? (als je geen zin hebt om het mij uit te leggen heb ik daar alle begrip voor, hoor!)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 juni 2011 om 13:32 ----------

Ok, ik ga op zoek naar map opties. Zou moeten lukken, toch?

wouter1981 09-06-11 13:37

Citaat:

Ok, ik ga op zoek naar map opties. Zou moeten lukken, toch?
Deze computer > Opties(eventueel even op ALT drukken) > Mapopties

tweety74 09-06-11 13:39

Mapopties gevonden.
Ik neem aan dat het gaat om de optie: extensies voor bekende bestandstypen verbergen. Deze staat aangevinkt. Is dit correct?

XIII 09-06-11 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tweety74 (Bericht 681521)
Mapopties gevonden.
Ik neem aan dat het gaat om de optie: extensies voor bekende bestandstypen verbergen. Deze staat aangevinkt. Is dit correct?

Nee, voor dit doel niet.

Vink eens uit en kijk eens of de extensie dan "opeens" toch zip is?

tweety74 09-06-11 13:54

extensie blijft ipsw...

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 juni 2011 om 13:57 ----------

Heb gelezen dat het soms helpt om het op een andere computer te proberen of via een andere browser. Ga dat maar eens proberen. In ieder geval bedankt voor je hulp!

tweety74 09-06-11 19:51

IK heb het op een andere laptop geprobeerd en nu is het wel gelukt! Heb precies hetzelfde gedaan dus het zal wel aan een bepaalde instelling liggen of aan een andere browser.

bakiii 10-06-11 18:50

Probeer te (re)booten. Via programma op je pc

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jajmpeeters (Bericht 671064)
Net even geprobeerd met iPhone 3GS 16GB, Modemfirmware 05.16.02 en iOS 4.3.3 dus. Helaas: een wit Cydia icoon en wanneer ik er op tik komt er kort een scherm tevoorschijn en verdwijnt het weer. Het lijkt dus nog niet te werken voor mij. Ik heb het al even opnieuw geprobeerd en ook al een keer een tethered opstart gedaan, maar dat hielp niet.

Ik heb even op de site van het iPhone dev team gekeken en zag daar (helaas) maar 1 soortgelijke reactie:



Exact mijn probleem dus. Uiteraard heb ik netjes de handleiding e.d. gevolgd.. dus.. iemand hetzelfde probleem of de werkende oplossing?


Stephan0501 10-06-11 18:53

Recent JB uitgevoerd op mijn iphone 4

Via mijn dialpad ( Telefoon --> Toetsen ) kan ik geen getallen invoeren voor telefoongesprekken. dan crasht het dialpad, kan wel contacten aanmaken en recente nummer bellen,

Lockscreen ontgrendelen met cijfercode geen probleem

Iemand bekend met deze bug ? en eventuele oplossing ?

Gr Stephan

Empu Besar 10-06-11 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 681528)
Nee, voor dit doel niet.

Vink eens uit en kijk eens of de extensie dan "opeens" toch zip is?

Ik probeer voor het eerst een JB uit te voeren. Heb sn0wbreeze gedownload en firmware ook.
Nu sn0wbreeze opgestart, maar hij herkent geen IPSW file... zie ik ook niet tussen de uitgepakte bestanden staan...:confused:

Iemand??

gianga63 10-06-11 21:36

new bootrom
 
Ik ben in het bezit van een 3GS 16gb 4.2.1., met nieuwe bootrom en vraag mij af of ik mijn iphone kan uploaden naar 4.3.3.
Heb lang moeten wachten op de jailbreak naar 4.2.1 omwille van de nieuwe bootrom, maar weet nu niet of het probleem nog steeds hetzelfde is als ik verder wil uploaden naar 4.3.3

wouter1981 10-06-11 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gianga63 (Bericht 682077)
Ik ben in het bezit van een 3GS 16gb 4.2.1., met nieuwe bootrom en vraag mij af of ik mijn iphone kan uploaden naar 4.3.3.
Heb lang moeten wachten op de jailbreak naar 4.2.1 omwille van de nieuwe bootrom, maar weet nu niet of het probleem nog steeds hetzelfde is als ik verder wil uploaden naar 4.3.3

Je kunt gewoon updaten en jailbreaken. Ook voor de nieuwe bootrom is de jailbreak untethered.

marco538 12-06-11 13:59

ondanks DFU mode niet mogelijk custom firmware te installeren
 
Bij mij gaat alles zoals vermeld in jullie handleiding voor PwnageTool 4.3.3, echter nadat ik via iTunes de 'custom firmware' probeer te installeren, krijg ik de boodschap dat ' This device isn't eligible for this requested build'!

Enig idee hoe ik dit moet oplossen, want vooralsnog kom ik nu niet veel verder dan te blijven op iOS 4.1, waarbij het ook zo is dat ik inmiddels al mijn oude iPhone data (sms-jes etc) ben kwijtgeraakt door de vele malen van herstelpogingen :(

Alvast heel erg bedankt voor jullie support!

mobilelord 13-06-11 09:39

zelfde probleem hier

gianga63 13-06-11 17:55

Bedankt, lukt en functioneert fantastisch goed.

casper22 14-06-11 11:31

Firmware - iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS

hey iedereen k wil met redsnow jailbreken
maar als ik redsnow opstart en dan de
filmware map open (Firmware 4.3.3 iPhone3,1_4.3.3_8J2_Restore.ipsw ) heb ik gedownload
kan ik de firmware files niet vinden zie alleen andere films?
heb ik nu het verkeerde gedownload of doe ik wat fout??

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 juni 2011 om 11:56 ----------

redsnow vraagt zegt maar om de filmware files.. maar die kan ik in de uitgepakte map van dat bestand niet vinden...

XIII 14-06-11 12:32

Lees dit topic eens goed na en controleer dan de extensie...

Wally© 14-06-11 16:42

Afgelopen zaterdag mijn plaything gedzjeelbreekt met redsnow...

Eerste drie pogingen mislukten omdat ik op 4.3 zat i.p.v. 4.3.3...

De jailbreak op zich lukte wel - iFunbox kan gewoon in het bestandssyteem - maar het cydia ikoontje was wit en cydia crashte als ik het wilde openen...

Vervolgens via iTunes geupdate naar 4.3.3 en redsnow opnieuw gedraaid...

Van de eerste keer goed deze keer...

Alles werkt perfekt en kan de iPhone nu eindelijk naar mijn hand zetten...

Voor diegene die er beetje huiverig tegenover staan...Het is een echt een pies of keek...;)

Suc6 d'rmee...

casper22 14-06-11 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door casper22 (Bericht 683033)
Firmware - iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS

hey iedereen k wil met redsnow jailbreken
maar als ik redsnow opstart en dan de
filmware map open (Firmware 4.3.3 iPhone3,1_4.3.3_8J2_Restore.ipsw ) heb ik gedownload
kan ik de firmware files niet vinden zie alleen andere films?
heb ik nu het verkeerde gedownload of doe ik wat fout??

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 juni 2011 om 11:56 ----------

redsnow vraagt zegt maar om de filmware files.. maar die kan ik in de uitgepakte map van dat bestand niet vinden...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 683044)
Lees dit topic eens goed na en controleer dan de extensie...


ik heb het gedaan maar ben er nog steeds niet uit
zou iemand me aub willen helpen?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 juni 2011 om 17:03 ----------

ik zie geen files ertussen staan in het uitgepakte bestand van die firmware die ik heb gedownload moet ik soms een bestandhernamen ofzo of wat is het??? aub help!!

wouter1981 14-06-11 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door casper22 (Bericht 683130)
ik heb het gedaan maar ben er nog steeds niet uit
zou iemand me aub willen helpen?

Serieus? Lees eens vanaf post #204...

casper22 14-06-11 19:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 681501)
Veelvoorkomend probleem is dat de extensie zip is ipv ipsw.

Hoe is dat bij jou?

ja dat heb ik!!!

ik dacht eerst dat ik het gedownloadde bestand moest uitpakken omdat het zip is maar das dus niet zo?

maar hoe krijg ik die zip naar ispw bestand weer??

XIII 14-06-11 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door casper22 (Bericht 683182)
maar hoe krijg ik die zip naar ispw bestand weer??

Door iets verder dan alleen post 204 te lezen...

casper22 14-06-11 19:38

ik heb nu mijn ''eigen'' ipsw bestand gebruikt die van itunes
en het jailbreaken lijkt gewoo ngelukt??

weet iemand hoe ik dit kan controleren?

XIII 14-06-11 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door casper22 (Bericht 683205)
weet iemand hoe ik dit kan controleren?

Lijkt me simpel: kun je nu wel de dingen doen waarvoor je jailbreakte?

mobilelord 15-06-11 13:54

en is het al gelukt, bij mij nog steeds hetzelfde probleem...


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marco538 (Bericht 682521)
Bij mij gaat alles zoals vermeld in jullie handleiding voor PwnageTool 4.3.3, echter nadat ik via iTunes de 'custom firmware' probeer te installeren, krijg ik de boodschap dat ' This device isn't eligible for this requested build'!

Enig idee hoe ik dit moet oplossen, want vooralsnog kom ik nu niet veel verder dan te blijven op iOS 4.1, waarbij het ook zo is dat ik inmiddels al mijn oude iPhone data (sms-jes etc) ben kwijtgeraakt door de vele malen van herstelpogingen :(

Alvast heel erg bedankt voor jullie support!


iliasz 15-06-11 17:38

ik heb het inmiddels tien x geprobeerd, maar op één of andere manier springt redsnow al bij de laatste 5 seconden al in de jailbreak mode.. Waardoor daarna mijn telefoon heel blij opnieuw opstart en er niks gebeurt.. Wat ook raar is, dat er 3gs op het scherm komt terwijl ik toch echt een 4g heb. moet ik redsnow opnieuw installeren? En JA, ik weet hoe ik een tel in dfu mode moet krijgen.. Gekke is dat bijvoorbeeld Itunes (bij het testen) DFU mode wel herkent..

wouter1981 16-06-11 08:30

Heb je wel wel iOS 4.3.x geinstalleerd? En gebruik je de laatste redsn0w versie?

iliasz 16-06-11 12:42

@wouter1981, bedankt voor je reply. Maar heb inmiddels al gevonden waar het aanlag.. Had per ongeluk de verkeerde software gedownload.. 4.3.3 voor de 3gs terwijl ik een 4g heb.
beetje dom, maar ja dat gebeurt me dus geen tweede keer meer..

Jailbreak doet het trouwens perfect, aptbackup is ook super.

Gr!

Levensgenieter 16-06-11 19:19

Wie o wie,

wie kan mij helpen met het volgende??

Ik heb een unthetered gejailbreakte iphone 4 die geleverd is met IOS 4.2.1 en ik wil hem graag updaten naar 4.3.3 en vervolgens jailbreaken met r snow.

Nou wil ik graag staps gewijs weten hoe ik dit moet doen zodat ik al mijn apps/contacten enz niet kwijt raak.

Hoe doe ik dit?

wouter1981 17-06-11 08:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Levensgenieter (Bericht 683815)
Wie o wie,

wie kan mij helpen met het volgende??

Ik heb een unthetered gejailbreakte iphone 4 die geleverd is met IOS 4.2.1 en ik wil hem graag updaten naar 4.3.3 en vervolgens jailbreaken met r snow.

Nou wil ik graag staps gewijs weten hoe ik dit moet doen zodat ik al mijn apps/contacten enz niet kwijt raak.

Hoe doe ik dit?

Let op: dit stappenplan gaat ervan uit dat je al iOS 4.3.x draait!
iPhone 4.3.x Jailbreak stappenplan:
  1. Download van Firmware - iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS de juiste firmware. Let erop dat het correspondeert met je iDevice en firmwareversie. En download dit bestand bij voorkeur NIET met Internet Explorer. Deze browser past namelijk de extensie van het bestand aan! Hij maakt van .ipsw een .zip bestand. Je kunt natuurlijk ook de extensie wijzigen na het downloaden. Let op, de firmware bestanden zijn groot. Ongeveer 600MB. Zet het bestand op een plek waar je het terug kunt vinden.
  2. Verbind je toestel via USB met de PC.
  3. Synchroniseer de iPhone (*) met iTunes.
  4. Maak (nogmaals) een reservekopie. (rechtermuis op de iPhone in de linkerbalk van iTunes)
  5. Download redsn0w van Dev-Team Blog.
  6. Unzip de file en lees de readme.
  7. Start redsn0w en schakel de iPhone uit.
  8. Klik op de knop Jailbreak en volg de instructies op het scherm. Meer specifiek zul je gevraagd worden om eerst de Power-knop 2 seconden in te drukken, vervolgens ook de Home-knop 10 seconden in te drukken en tot slot alleen de Power-knop los te laten.(**)
  9. Als deze stap goed is gegaan dan verschijnt de knop ‘Jailbreak’. Klik hierop.
  10. Je toestel zal opnieuw op worden gestart en de jailbreak zal daarbij worden uitgevoerd, je kunt dit proces dankzij de verbose modus volgen.
  11. Je toestel zal vervolgens nogmaals opnieuw opstarten (zonder verbose modus).
  12. Je toestel is nu gejailbreakt. Je vind op het toestel de Cydia-applicatie.
  13. Sluit de iPhone nu weer aan. Als het goed is start iTunes weer automatisch op. Gebeurt dit niet, doe het dan handmatig.
    iTunes zal je vragen wat je wil doen met de iPhone: de laatste reservekopie terugzetten of instellen als nieuwe iPhone. Normaal zul je hier kiezen om de reservekopie terug te zetten.

Wanneer je Cydia voor de eerste keer opstart zullen er zeer waarschijnlijk een updates moeten worden geïnstalleerd. Doe dit en laat de applicatie opnieuw opstarten (dit gaat vanzelf)


(*) De handleiding is geschreven voor de iPhone maar je kunt het ook toepassen voor de iPad 1 en iPod Touch 4.
(**) Deze handeling brengt het iPhone in de DFU modus. Dit komt vrij precies en mocht dit niet meteen lukken dan kun je opnieuw beginnen door de Sleep en Home button 20 seconden ingedrukt te houden.





Succes

LanWolf 20-06-11 19:01

Heb net mijn iPhone 4 geupdate naar 4.3.3 en wil nu jailbreaken, heb alleen nu een probleem met Cydia, deze kan de eigen apt.saurik.com niet vinden zegt ie, andere sources doen het wel zo te zien.
Opnieuw redsnow draaien en install cydia al gedaan, maar dat loste niets op ?

[edit] het probleem heeft zich ondertussen opgelost.

pecalajo 25-06-11 16:57

wat ik niet lees is wat er met je gegevens gebeurt als je een jailbreak uitvoert. Ben je alles kwijt wat op de Iphone staat zoals je mail accounts, contacten en muziek, apps etc of blijft dat allemaal staan ?

Marv1977 26-06-11 12:36

Ik kijg het niet voor elkaar om een custom firmware uit redsnow of snowbreeze te krijgen.
Bij snowbreeze blijft ie steken nadat ie de firmware heeft gechecked en geeft aan dat het de goeie is daarna druk ik op next en geeft ie een foutmelding.
Bij redsnow valideert ie niet eens de firmware
Ook heb ik het bestand veranderd naar Ipsw volgens de mapopties maar dan nog herkend ie hem niet.
Ook al op verschillende computers geprobeert maar geen resultaat.
Bestand al gedowned via safari zodat ik de exstensie niet hoeft te wijzigen maar heeft allemaal geen effect!
Zou iemand mij een custom firmware kunnen mailen zodat ik alsnog kan JB 4.33?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:18.