iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   redsn0w: Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.3.3 (behalve iPad2) - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/90461-redsn0w-jailbreak-voor-alle-idevices-ios4-3-3-behalve-ipad2-verzameltopic.html)

XIII 26-06-11 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marv1977 (Bericht 686523)
Zou iemand mij een custom firmware kunnen mailen zodat ik alsnog kan JB 4.33?

Zo'n bestand is veel te groot om te mailen...

Daarnaast is het volgens mij ook illegaal; een gemodificeerd bestand met Apple copyright verspreiden.

(zelf aanpassen mag dan weer wel)

Kanuni 30-06-11 14:18

Eerst officiële sim unlock daarna jailbreak
 
Ik ben in het bezit van de 3gs 16gb met firmaware 4.0.1 (8A306) jailbreaked. De modemfirmware 05.13.04

Het is een t-mobile toestel en kan officieel sim unlocked worden. Heb het al eerder met de toestel van mijn broer gedaan die niet jailbreaked was.

Nu wil ik ook de officiële unlock toepassen en os 4.3.3 erop zetten en jailbreak toepassen. Hoe pak ik dit aan? Moet ik voor de officiële unlock eerst updaten naar de officiële versie 4.3.3 en dan jailbreaken?

wouter1981 30-06-11 14:22

Officieel simlockvrij maken staat los van de firmware.

Vind hier de t-mobile procedure: http://www.t-mobile.nl/toestelhulp#/...ck-verwijderen
Wat hiervoor wel van belang kan zijn is dat ultrasn0w niet (meer) geïnstalleerd is.

Wat ik zelf heb gedaan is Herstellen naar een nieuwe firmware. Dat werkt ook.
Hiervoor download je eerst de juiste firmware en vervolgens in iTunes kies je dat bestand (LET OP extensie .ipsw) met SHIFT+Herstellen.

Kanuni 30-06-11 15:51

Kan ik gewoon officieel eerst updaten naar 4.3.3 (dit is toch op het moment de officieel beschikbare versie) via Itunes en vervolgnes na de officiële t-mobile unlock jailbreak toepassen?

wouter1981 30-06-11 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kanuni (Bericht 687480)
Kan ik gewoon officieel eerst updaten naar 4.3.3 (dit is toch op het moment de officieel beschikbare versie) via Itunes en vervolgnes na de officiële t-mobile unlock jailbreak toepassen?

Ja dat kan.

wimgi 30-06-11 16:47

ik heb een vraag: ik heb mijn iphone als eens gejailbreakt maar nu lukt het niet meer sinds ik hem terug heb van de verzekering. ik heb iphone 3gs 4.3.3 8j2. heb ook al veel iphone's gejailbreakt van vrienden

wouter1981 30-06-11 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wimgi (Bericht 687496)
ik heb een vraag: ik heb mijn iphone als eens gejailbreakt maar nu lukt het niet meer sinds ik hem terug heb van de verzekering. ik heb iphone 3gs 4.3.3 8j2. heb ook al veel iphone's gejailbreakt van vrienden


Wat lukt er precies niet?

wimgi 30-06-11 16:53

hij geeft als eerste al aan . wat ik nog nooit had gehad dat ik moet kijken of ik een nieuwe iphone heb. en als ik dan ja druk, kan ik verder. ik doe alles wat ik altijd doe en dan op het einde als hij lijkt te jailbreaken. start de iphone op en moet ik alles weer herstellen. wat heel lang duurt.

wouter1981 30-06-11 17:00

Heb je ook inderdaad een 3GS met fixed bootrom? Welke windows gebruik je? In het geval van Vista of 7 moet je de Windows XP compatibiliteitsmodus instellen. En altijd redsn0w starten als administrator.

wimgi 30-06-11 17:04

bedankt voor je hulp.maar wat is een fixed bootrom (sorry ik weet er maar een beetje wat van af maar niet alles) ja ik heb viva windows opgestart

nilsv 01-07-11 01:37

wanneer komt de jailbreak uit voor de ipad 2 ipsw 4.3.3?
mvg Nils

Rav3n 02-07-11 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nilsv (Bericht 687631)
wanneer komt de jailbreak uit voor de ipad 2 ipsw 4.3.3?
mvg Nils

1. Een vraag die thuis hoort in het ipad gedeelte.
2. dit forum heeft een zoekoptie. Je staat versteld hoe vaak deze vraag wordt gesteld en hoeveel geruchten er al zijn verspreid.
3. Wanneer een jb (al of niet voor een ipad(2) uitkomt weet alleen degene die hem maakt/uitbrengt. Kortom, het forum in de gaten blijven houden.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 2 juli 2011 om 10:31 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wimgi (Bericht 687512)
bedankt voor je hulp.maar wat is een fixed bootrom (sorry ik weet er maar een beetje wat van af maar niet alles) ja ik heb viva windows opgestart

Wouter1981 bedoelt of je een custom firmware hebt geinstalleerd.
Natuurlijk heb je Windows Vista opgestart, maar Wouter1981 geeft aan dat je in de eigenschappen van de Redsnow-exe (ALS je Windows Vista/7 gebruikt) de eventuele blokkering moet/kunt opheffen, de Compstabiliteitsmodus WindowsXP moet/kunt kiezen en dat de Redsnow-exe als administrator dient te worden opgestart. (Dit zijn dingetjes die je kunt aanvinken en niet de manier waarop jij jouw Windows opstart)

Mss kan ik meehelpen. Daarom mijn vraag: Je zegt: "Hij geeft als eerste al aan .... [knip]"
Wie of wat is hij? iTunes? iPhone? Redsnow?

Daniel2929 03-07-11 11:24

"Gewone" 3GS: met nog oude oorspronkelijke basband. Zit te twijfelen. Wat zou het voordeel zijn om de baseband te behouden? Ik wil niet meer terug naar oudere versie, hij is al officieel geunlocket....Dus...Wat zal ik doen? Gewoon "normaal" updaten en dan jeelbreken?

wouter1981 04-07-11 08:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Daniel2929 (Bericht 688184)
"Gewone" 3GS: met nog oude oorspronkelijke basband. Zit te twijfelen. Wat zou het voordeel zijn om de baseband te behouden? Ik wil niet meer terug naar oudere versie, hij is al officieel geunlocket....Dus...Wat zal ik doen? Gewoon "normaal" updaten en dan jeelbreken?

Als je iPhone officieel unlocked is, zie ik geen enkele reden om je baseband niet te updaten.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 juli 2011 om 08:42 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rav3n (Bericht 687964)
Wouter1981 bedoelt of je een custom firmware hebt geinstalleerd.

Nee. Een bootrom is heel iets anders dan de baseband. Voor uitleg zul je even moeten zoeken op dit forum of op google.
Apple heeft in het najaar van 2009 de bootrom van de 3GS gefixed. Redsn0w moet weten of je een iPhone 3GS hebt zonder de fix (old version) of degene met de fix (new version).

Nilles 07-07-11 10:03

ik heb mijn iPhone 4 met fw 4.3.3. gejailbreakt via jailbreakme.com. Er verscheen vervolgens geen icoontje van Cydia maar de JB was wel gelukt aangezien ik de JB apps die ik er al op had staan wel gewoon kon gebruiken.

Nu wilde ik via "herstel" in iTunes een clean install van 4.3.3 doen om zo alsnog cydia na een JB te krijgen maar dan krijg ik de melding dat het herstel niet kan worden uitgevoerd door error 1645. Iemand enig idee wat dit voor error is en hoe ik dit op kan lossen?
(Een andere simpele oplossing om Cydia er alsnog op te krijgen is ook welkom).

Kanuni 07-07-11 11:48

Zelfde probleem hier.
 
Heb eerst geupdate via itunes naar 4.3.3 met itunes. Vervolgens de offieciele unlock stappen van T-mobile gevolgd met success. Vervolgens probeerde ik via jailbreakme maar daar ging het cidia icoontje halverwege de installatie gewoon weer weg. Na tig keer proberen, heb ik ergens op een forum gelezen dat je dan eerst weer via itunes moet herstellen. Als ik dat probeer dan krijg ik ook de foutmelding 1645.

Maar uiteindelijk heb ik maar redsnow gebruikt om te jailbreaken.

Axel! 07-07-11 13:57

Gisteren een pakket van KPN ontvangen met verlenging abo en nieuwe iPhone.
Nieuwe iPhone connect aan iTunes. Deze bleef maar de melding geven om iPhone te restoren. Wilde niet werken na 2x restoren (methode: Shift + restore, browse naar ipsw). Vervolgens 4.3.3 ipsw in "iPhone Software Updates" map gezet en restoren ging nu wel. Backup van mijn 3G terug gezet, mooi.

Sim laten activeren door KPN/HI, 10min later had ik al signaal, klasse! Vodafone sim van collega geprobeerd, werkt ook = unlocked iPhone.
Vevolgens deze RedSn0w tutorial gevolgd en moet zeggen, netjes duidelijk en werkte in een keer, bedankt!
Trotse bezitter van een nieuwe iPhone met jailbreak op 4.3.3.

DertKesh 07-07-11 14:54

Ik heb hier al een lange tijdje niet gevolgd en er is zoveel nieuws over te lezen, en nu las ik iets over de nieuwe jailbreakme.com vandaar dat ik het even navraag.

Ik heb een gejailbreakte 3GS met firmware 3.0 (oude bootrom) en ben afhankelijk van een unlock.

Nu is mijn vraag of ik mijn iPhone op een 'normale' manier via iTunes kan updaten naar de nieuwste firmware en vervolgens een unlock kan uitvoeren via Cydia - Ultrasn0w zonder problemen.

wouter1981 07-07-11 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DertKesh (Bericht 689213)
Ik heb een 3GS met firmware 3.0 (oude bootrom) en ben afhankelijk van een unlock.

Nu is mijn vraag of ik mijn iPhone op een 'normale' manier via iTunes kan updaten naar de nieuwste firmware en vervolgens een unlock kan uitvoeren via Cydia - Ultrasn0w zonder problemen.

Nee. Dan krijg je een baseband die niet te unlocken is.

Kanuni 07-07-11 15:11

Ik heb officieel via t-mobile sim-unlock uitgevoerd. Ben ik nog steeds de software matige unlock nodig? Of in de toekomst?

Inmiddels officieel geupdated via itunes naar 4.3.3 en jailbreak via Redsnow.

Met jalbreakme hield ie steeds bij de helft op.

En krijg via itunes foutcode 1645 als ik wil herstellen naar fabrieksinstellingen.

wouter1981 07-07-11 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kanuni (Bericht 689218)
Ik heb officieel via t-mobile sim-unlock uitgevoerd. Ben ik nog steeds de software matige unlock nodig? Of in de toekomst?

Inmiddels officieel geupdated via itunes naar 4.3.3 en jailbreak via Redsnow.

Met jalbreakme hield ie steeds bij de helft op.

En krijg via itunes foutcode 1645 als ik wil herstellen naar fabrieksinstellingen.

Bij een officiële unlock is het zo dat je die nooit meer kwijt raakt. En daarom nooit meer een softwarematige unlock kunt doen.

Probeer eens te herstellen mbv DFU mode.

Kanuni 07-07-11 15:22

Hoe zet ik hem in de DFU stand?

En is het niet zo dat officieel unlock ook gewoon hardwarematig unlock is?

wouter1981 07-07-11 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kanuni (Bericht 689225)
Hoe zet ik hem in de DFU stand?

En is het niet zo dat officieel unlock ook gewoon hardwarematig unlock is?

DFU klik op het vraagteken.

provider (officiële) unlock is een hardwarematige unlock.

jurriaan 07-07-11 19:44

Wat een gedoe zeg! Had net nog een goed werkende iPad met cydia erop..aaargh
Net me iPad geüpdatet naar 4.3.3 via iTunes en probeer nu via jailbreakme.com me iPad te jailbreaken maar cydia begint te laden en dan installeren en "poof" cydia verdwijnt weer. Nu al een aantal keer geprobeerd maar lukt niet, is dit door de drukte op de site of iets anders? Heb het ook al met redsnow geprobeerd maar als ik em uitzet dan krijg ik meteen me Apple logo en start hij weer op..? Zo krijg ik em nooit uit.

Me iPad was 4.2.1 gejailbreakt voor dat ik 4.3.3 erop ging zetten. Het rare is dat me apps van cydia het wel weer doen na jailbreakme.com maar ik geen cydia icoon krijg op me scherm. Na 3 reboots nog steeds geen cydia icoontje.

Iemand een idee?

demico 07-07-11 20:16

Heb hetzelfde hier met m'n iPad 1 firmware 4.3.3... Denk dat ze toch iets aan het lek hebben gedaan :(

jurriaan 07-07-11 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demico (Bericht 689304)
Heb hetzelfde hier met m'n iPad 1 firmware 4.3.3... Denk dat ze toch iets aan het lek hebben gedaan :(

Dat denk ik dus ook. Misschien hebben ze er wat aan gedaan bij Apple maar het gewoon 4.3.3 laten heten.. Tis maar een idee.

demico 07-07-11 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jurriaan (Bericht 689298)
Wat een gedoe zeg! Had net nog een goed werkende iPad met cydia erop..aaargh
Net me iPad geüpdatet naar 4.3.3 via iTunes en probeer nu via jailbreakme.com me iPad te jailbreaken maar cydia begint te laden en dan installeren en "poof" cydia verdwijnt weer. Nu al een aantal keer geprobeerd maar lukt niet, is dit door de drukte op de site of iets anders? Heb het ook al met redsnow geprobeerd maar als ik em uitzet dan krijg ik meteen me Apple logo en start hij weer op..? Zo krijg ik em nooit uit.

Me iPad was 4.2.1 gejailbreakt voor dat ik 4.3.3 erop ging zetten. Het rare is dat me apps van cydia het wel weer doen na jailbreakme.com maar ik geen cydia icoon krijg op me scherm. Na 3 reboots nog steeds geen cydia icoontje.

Iemand een idee?

Jep, ik had echt een heel oud iOS op de iPad en ik dacht laat ik even de iPad upgrade en jailbreaken met de nieuwe jailbreakme, helaas...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jurriaan (Bericht 689307)
Dat denk ik dus ook. Misschien hebben ze er wat aan gedaan bij Apple maar het gewoon 4.3.3 laten heten.. Tis maar een idee.


jurriaan 07-07-11 22:48

Ik wil het nog is proberen via redsnow maar dan moet me iPad uit en aan de computer, maar me iPad start elke keer automatisch op als ie in me pc zit. Dus ik krijg em niet uit en tegelijkertijd gekoppeld aan me pc.. Iemand een idee hoe je dat oplost?

Wop 08-07-11 15:14

Vraag: Kan ik zonder problemen mijn gejailbreakte IOS 4.21. upgraden naar 4.3.3? En daarna weer een JB toepassen? Zijn alle Apps dan nog beschikbaar?

wouter1981 08-07-11 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wop (Bericht 689527)
Vraag: Kan ik zonder problemen mijn gejailbreakte IOS 4.21. upgraden naar 4.3.3? En daarna weer een JB toepassen? Zijn alle Apps dan nog beschikbaar?

Maak een reservekopie voordat je update. En zet die na de tijd weer terug.

Fool 08-07-11 15:23

Is het mogelijk om een Appletv2g met 4.3_8F305 te jailbreaken met redsn0w?

Wim1981 11-07-11 21:45

Weet er iemand hoe ik mijn SHSH-blobs voor versie 4.3.3 kan opslaan via TinyUmbrella? Ik heb dit namelijk geprobeerd via de versie 4.33.00 van TinyUmbrella maar kreeg de melding "Tiny Umbrella TSS server is not running". Ik zie ook dat mijn blobs stoppen bij 4.3.2. Wanneer ik bij advanced de optie " request SHSH from cydia" uitvink en de wijziging toepas, verandert er nog steeds niet. Is dit omdat ik deze optie destijds heb uitgevinkt om 4.3.3. te kunnen installeren of is er iets anders aan de hand. Wanneer ik cydia open op mijn iphone zie ik SHSH 4.3.3 echter wel staan.

demico 12-07-11 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jurriaan (Bericht 689307)
Dat denk ik dus ook. Misschien hebben ze er wat aan gedaan bij Apple maar het gewoon 4.3.3 laten heten.. Tis maar een idee.

Bij mij is het al gelukt. nog een keer herstellen en toen weer JB-en werkte perfect!

MS23 15-07-11 23:28

Ik lees veel dat je na de jailbreak geen cydia icon meer hebt. Is dit al opgelost zo njet hoe kun je het fixen?

Nog iets, als ikmijn SHSH via cydia opsla hoe wekrt het dan om hem weer naar normaal 4.3.3 te gaan? Kan ik niet gewoon een reservekopie maken en gewoon herstellen en reserverkopie erop zetten?

Ben nieuw met dit dus sorry!

Rav3n 16-07-11 09:38

Deze vragen komen vaak voorbij.

Als je de zoekfunctie van dit forum gebruikt ("Cydia icoon verdwenen" en/of "hoe shsh cydia terugzetten"), dan vind je het antwoord vast en zeker. Ik vond ze zelfs via Google ;)

Daarnaast heeft dit forum veel moeite gestoken in het maken van de diverse wiki's. Daar liggen je antwoorden op een presenteerblaadje.
Suc6 :)

MS23 17-07-11 13:58

Ok dankje, ik ga toch maar voor redsn0w, moet alleen nog ff kijken hoe dat met dat SHSH werkt.

Levensgenieter 17-07-11 21:53

Mensen ik wou net met firmware updaten naar 4.3.3 en opnieuw JB uitvoeren.
Nou is alweer 4.3.4 uit. werkt de laatste JB ook op de 4.3.4?
Of moet ik nou wachten? Of is er een mogelijkheid om mijn iphone te updaten naar 4.3.3?

XIII 17-07-11 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Levensgenieter (Bericht 691803)
Mensen ik wou net met firmware updaten naar 4.3.3 en opnieuw JB uitvoeren.
Nou is alweer 4.3.4 uit. Is hier ook al een JB voor of moet ik nou wachten?

Voor 4.3.4 alleen tethered (ook voor de 3GS met oude bootrom) en de jailbreakers raden die release af.

4.3.3 met PDF Patcher 2 tweak is de aanbevolen optie!

jantje123 18-07-11 16:18

Hallo,

Heb een iphone 4 met 4.2.1 gejailbreak nu wil ik graag naar 4.3.3 met jailbreak.
Itunes update diect naar 4.3.4, hoe kan ik dan naar 4.3.3 gaan om vervolgens de jailbreak uit te voeren?

Groetjes Jan

wouter1981 18-07-11 16:39

Je kunt nog proberen om 4.3.3 te installeren door deze firmware op dit forum te downloaden. Als je geluk hebt signeert Apple deze firmware nog. Moet je wel heel snel zijn. Ik verwacht dat Apple in de komende uren stop met signeren van iOS 4.3.3.
Als je pech hebt doen ze dit al niet meer. In dat geval heb je de SHSHs van 4.3.3 nodig om te downgraden.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:04.