//

3gs 4.3.4 downgrade naar 4.3.3 ???

3gs 4.3.4 downgrade naar 4.3.3 ??? discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste, Ik heb netjes dankzij het forum mijn eigen Iphone 4 gejailbreakt en alles is goed verlopen. Vandaag wou ik het proberen met de 3gS ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-07-11, 11:47
manzara manzara is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Locatie: Breda
Berichten: 19
Standaard 3gs 4.3.4 downgrade naar 4.3.3 ???

Beste,

Ik heb netjes dankzij het forum mijn eigen Iphone 4 gejailbreakt en alles is goed verlopen. Vandaag wou ik het proberen met de 3gS van mijn vrouw. Maar ik heb hem via Itunes geupdate naar 4.3.4. Wat eigenlijk niet de bedoeling was
want ik kan geen jailbreak vinden voor de 3gS 4.3.4. (is die er wel?)

Ik heb dus geprobeerd om te downgrade met de stappenplan op Downgrade iOS 5 Beta 1/2 to iOS 4.3.3/4.2.1/4.1/4.0 or iPhone OS 3.1.3/3.1.2 | Jaxov

maar ook dit mocht niet lukken. Ik wil dus graag downgraden maar het lukt mij niet.

Dank jullie wel alvast voor de reacties en linkjes
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-07-11, 17:54
manzara manzara is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Locatie: Breda
Berichten: 19
Standaard

Daarnet dit berichtje tegen gekomen


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadey Bekijk bericht
Als je momenteel er nog 4.3.3 op hebt staan zoals bij je profiel staat is jailbreaken geen probleem. Wanneer je al een update hebt uitgevoerd naar 4.3.4 en geen shsh gegevens hebt voor de 4.3.3 firmware is er geen mogelijkheid meer voor je te downgraden.

Voor de mensen die geen shsh gegevens hebben voor de 4.3.3 firmware en reeds op 4.3.4 zitten is alleen een tethered jailbreak mogelijk met Redsnow 0.9.8b3. Uitzondering hierop is de 3Gs met oude bootrom, deze is untethered te jailbreaken.
Ik heb de 3gs inmiddels gejailbreakt maar het was de Tethered versie want ik beschik helaas over de nieuwe bootroom... Het zit wel even tegen vandaag..
  #3  
Oud 25-07-11, 18:15
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Mijn 3GS met oude bootrom is ook tethered op 4.3.4...

Ik ben daarom terug naar 4.3.3 (dankzij eerder opgeslagen SHSH blobs).
  #4  
Oud 25-07-11, 18:48
NLZ13 NLZ13 is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: België - Limburg
Berichten: 21
Standaard

Ik heb pas een nieuwe iphone 4 gekocht en te snel geupdate. Ik zit dus op 4.3.4. SHSH files heb ik uiteraard niet want deze iphone is nooit gejailbreakt geweest. Ik veronderstel dat er nu geen enkele mogelijkheid is om te downgraden volgens het stappenplan dat hier al een aantal keer gepasseerd is?

Of zou het mogelijk zijn om op deze 4.3.4 een tethered JB te doen, dan de SHSH files te nemen en daarna te downgraden (volgens het stappenplan)?

EDIT: Ik had al een keertje geprobeerd met de DFU modus + itunes shift restore 4.3.3, Tinyumbrella Server voor die error, ... Maar ik kreeg mijn iphone niet uit dfu modus met fixrecovery43 en heb hem via een andere pc terug gewoon moeten restoren. Maar ik las nu "attention must not tap ok" bij de itunes error. Wil dit zeggen dat ik gewoon nog niet op ok mocht klikken in itunes om fixrecovery te starten, dat het anders misschien wel gelukt was?

(Ben pas nieuw met iphones dus excuses als ik iets doms zeg )
  #5  
Oud 25-07-11, 19:03
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

De SHSH blobs zijn per device/firmware uniek.

Je gaat op geen enkele manier op 4.3.3 geraken...
  #6  
Oud 25-07-11, 20:01
aydhayeth aydhayeth is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NLZ13 Bekijk bericht
Ik heb pas een nieuwe iphone 4 gekocht en te snel geupdate. Ik zit dus op 4.3.4. SHSH files heb ik uiteraard niet want deze iphone is nooit gejailbreakt geweest. Ik veronderstel dat er nu geen enkele mogelijkheid is om te downgraden volgens het stappenplan dat hier al een aantal keer gepasseerd is?

Of zou het mogelijk zijn om op deze 4.3.4 een tethered JB te doen, dan de SHSH files te nemen en daarna te downgraden (volgens het stappenplan)?

EDIT: Ik had al een keertje geprobeerd met de DFU modus + itunes shift restore 4.3.3, Tinyumbrella Server voor die error, ... Maar ik kreeg mijn iphone niet uit dfu modus met fixrecovery43 en heb hem via een andere pc terug gewoon moeten restoren. Maar ik las nu "attention must not tap ok" bij de itunes error. Wil dit zeggen dat ik gewoon nog niet op ok mocht klikken in itunes om fixrecovery te starten, dat het anders misschien wel gelukt was?

(Ben pas nieuw met iphones dus excuses als ik iets doms zeg )

Apple signeert de 4.3.3 Firmware niet meer dus het is niet mogelijk om te downgraden zonder de SHSH Blobs. En die kan je enkel krijgen als je op die firmware zit.
  #7  
Oud 25-07-11, 21:46
FreakoW FreakoW is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 7
Standaard

En die zijn natuurlijk ook niet uit de reservekopie te halen?
Ik zit namelijk met het probleem dat ik de update had gedaan en mijn telefoon daarna direct in herstelmodus ging.
Met als gevolg dat ik mijn reservekopie niet meer kan gebruiken op de nieuwere firmware.
Ik had voorheen 4.3.1 en ben nu dus alles kwijt doordat ik de reservekopie niet terug kan zetten?
Is er dan geen enkele mogelijkheid om mijn bestanden terug te krijgen?

Downgraden gaat niet want dan krijg ik error 3194 doordat ik de SHSH niet heb.
  #8  
Oud 26-07-11, 12:12
manzara manzara is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Locatie: Breda
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aydhayeth Bekijk bericht
Apple signeert de 4.3.3 Firmware niet meer dus het is niet mogelijk om te downgraden zonder de SHSH Blobs. En die kan je enkel krijgen als je op die firmware zit.
beste, dank je voor je antwoord. Is het wel mogelijk om de normale versie erop te doen ipv de tethered versie. wat is het irritant om constant icm de pc de telefoon te rebooten. is hier een oplossing voor.
  #9  
Oud 26-07-11, 14:02
aydhayeth aydhayeth is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manzara Bekijk bericht
beste, dank je voor je antwoord. Is het wel mogelijk om de normale versie erop te doen ipv de tethered versie. wat is het irritant om constant icm de pc de telefoon te rebooten. is hier een oplossing voor.
Als je Jailbroken wil blijven is er momenteel geen manier om untethered of
"normale" versie te runnen op je iPhone.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Alle iDevices: Downgrade Ios 4.0.1 naar 3.1.3 gelukt op 3GS MC model The Windows Tweaker Jailbreak 266 14-01-11 09:01
iPhone: Downgrade 4.1 naar 4.0.1 3GS Ivar89V Jailbreak 13 10-10-10 23:39
iPhone: Downgrade Ios 4.0.1 naar 3.1.3 3GS MC139DN new bootrom gelukt Pieleplint Jailbreak 22 01-08-10 22:55
iPhone: Downgrade naar 3.1.3 HELP 3GS kerozine Jailbreak 15 16-07-10 17:38
Downgrade iPhone 3GS 4.0 naar 3.1.3 alid88 Archief 5 21-04-10 22:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:22.