//

iPhone 4(s) Activation failure

iPhone 4(s) Activation failure discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste forumleden, Ik heb zojuist een nieuwe iPhone 4(s) gekocht uit Amerika, ik open hem nu en proberen hem direct via het eerste menu te ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 23-04-12, 17:10
XxMocr0o94xX XxMocr0o94xX is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 41
Standaard iPhone 4(s) Activation failure

Beste forumleden,

Ik heb zojuist een nieuwe iPhone 4(s) gekocht uit Amerika, ik open hem nu en proberen hem direct via het eerste menu te activeren maar krijg telkens de melding dat activatie mislukt is. Iemand hier ervaring mee of oplossingen ?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 23 april 2012 om 17:33 ----------

Heb er zojuist een t-mobile kaartje ingestopt, en toen gaf het aan dat ik alleen met compatible sim kaarten kon activeren, alleen heb ik geen AT&T simkaart. Iemand een idee?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-04-12, 18:39
jooskieffer jooskieffer is offline
• iOS 10.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XxMocr0o94xX Bekijk bericht
Beste forumleden,

Ik heb zojuist een nieuwe iPhone 4(s) gekocht uit Amerika, ik open hem nu en proberen hem direct via het eerste menu te activeren maar krijg telkens de melding dat activatie mislukt is. Iemand hier ervaring mee of oplossingen ?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 23 april 2012 om 17:33 ----------

Heb er zojuist een t-mobile kaartje ingestopt, en toen gaf het aan dat ik alleen met compatible sim kaarten kon activeren, alleen heb ik geen AT&T simkaart. Iemand een idee?
Hij is waarschijnlijk gesimlocked. Er zijn 2 manieren om hem werkend te krijgen.

1. At&t unlocked sinds kort iphones dus neem contact met hun op via de mail met daarin je gegevens en imei nummer.

2. "unlocken" doormiddel van SAM. Zie in dit topic: http://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/116799-nieuwe-unlockmethode-sam-ontdekt.html

Hoop dat je hiermee wat kan.
  #3  
Oud 23-04-12, 18:54
XxMocr0o94xX XxMocr0o94xX is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 41
Standaard

Bedankt voor je reactie,

Kan ik hem unlocken terwijl hij nog NIET is geactiveerd? Ik moest dus nog de taal instellen, netwerk en alles, en dan een compatible kaart erin stoppen om hem te kunnen activeren. Verder kom ik nog niet eens op het springboard waar alle apps staan.
  #4  
Oud 23-04-12, 18:58
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

1. AT&T geeft alleen maar iPhones vrij waarvan het contract verlopen is...Een contract dat trouwens bij hen dient afgesloten te zijn...Enfin je kan altijd proberen...

2. De vernoemde SAM-methode lijkt vooralsnog - zij het met wisselend succes - te werken...

Ik vraag mij trouwens af hoe het zit met die SAM aktivatie eens Apple de bug in hun aktivatie-server heeft gedicht...

Blijven de iPhones unlocked...gaan ze terug naar hun locked status...worden ze geblacklist...

Allemaal vragen die toch wel dienen gesteld te worden...
  #5  
Oud 23-04-12, 19:00
XxMocr0o94xX XxMocr0o94xX is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 41
Standaard

Hmmm. Heb nu dus echt GEEN idee wat ik moet. Ik kan letterlijk niets met die iphone 4s dan taal wijzigen en heen en weer gaan in het activatie menu, zelfs niet gewoon als een iTouch gebruiken...
  #6  
Oud 23-04-12, 19:01
jooskieffer jooskieffer is offline
• iOS 10.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XxMocr0o94xX Bekijk bericht
Bedankt voor je reactie,

Kan ik hem unlocken terwijl hij nog NIET is geactiveerd? Ik moest dus nog de taal instellen, netwerk en alles, en dan een compatible kaart erin stoppen om hem te kunnen activeren. Verder kom ik nog niet eens op het springboard waar alle apps staan.
doormiddel van jailbreak kan je voorbij het installatie proces komen.
Is het nou een 4s of een 4 aangezien je de s tussenhaakjes hebt.

Als je een 4s hebt is hij alleen te jailbreaken met absinthe, mits je FW 5.0.1 erop hebt. 5.1 kan nog niet gejailbreakt worden. Een iphone 4 kan wel gewoon gejailbreakt worden op 5.0.1 en 5.1 d.m.v redsn0w. Let wel op dat je bij 5.1 op dit moment alleen tethered is. Dus moet je als je iphone uitvalt je iphone doormiddel van je computer opnieuw opstarten.
  #7  
Oud 23-04-12, 19:02
XxMocr0o94xX XxMocr0o94xX is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 41
Standaard

Ik heb een iphone 4s. Ik weet dus ook niet welke FW erop zit omdat ik niet in het instellingen menu kan komen, dus ook niet te weten kan komen welke FW erop zit...
  #8  
Oud 23-04-12, 19:04
jooskieffer jooskieffer is offline
• iOS 10.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 167
Standaard

Ik zou kijken of ie met absinthe te jailbreaken is..
  #9  
Oud 23-04-12, 19:06
XxMocr0o94xX XxMocr0o94xX is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 41
Standaard

Ik ben alleen bang dat als het dan niet lukt er iets misgaat en hij dan helemaal gebrickt raakt. Vandaar mijn voorzichtigheid aangezien ik helemaal niets van de iphone afweet behalve dat het een 16GB is. Geen FW, nix..
  #10  
Oud 23-04-12, 19:16
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XxMocr0o94xX Bekijk bericht
Ik ben alleen bang dat als het dan niet lukt er iets misgaat en hij dan helemaal gebrickt raakt. Vandaar mijn voorzichtigheid aangezien ik helemaal niets van de iphone afweet behalve dat het een 16GB is. Geen FW, nix..
Je kan altijd proberen de iPhone te jailbreaken met de nieuwste redsnow...

Dev-Team Blog - March Mayhem

Als ie op 5.1 zit heb je pech...dan zal het gewoon niet lukken en verandert er verder nix aan je iPhone...

Zit je op 5.0.1 dan heb je toch nog deels geluk en kan je alle functies gebruiken behalve dan het telefoongedeelte...

Alle JB uitleg vind je hier...

http://forum.iculture.nl/f14/jailbre...ameltopic.html
  #11  
Oud 23-04-12, 19:18
XxMocr0o94xX XxMocr0o94xX is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 41
Standaard

Dat is alleen voor de mac? I have a windows ;/.
  #12  
Oud 23-04-12, 19:20
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Te goei kijken manneke !!!
  #13  
Oud 23-04-12, 19:21
XxMocr0o94xX XxMocr0o94xX is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 41
Standaard

Hhahahah ben een beetje lui als het aankomt op zzoeken, zou jij me misschien kunnen doorverwijzen naar de juiste pagina ? :$:$:$:$:$

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 23 april 2012 om 19:22 ----------

Oh wacht. Op de eerste pagina staat er al een doorverwijzing. Heeeeeel lui :/
  #14  
Oud 23-04-12, 19:23
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Nope...you're on your own...

Ben namelijk nog luier...

Maar gebruik toch maar de nieuwste redsnow...
  #15  
Oud 23-04-12, 19:34
XxMocr0o94xX XxMocr0o94xX is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 41
Standaard

Waar vind ik die nieuwste redsn0w dan ?
  #16  
Oud 23-04-12, 19:39
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Blijkbaar heb je ook moeilijkheden met lezen...

Allez dan...we zullen je bij het handje moeten nemen...voor deze ene keer dan...

Let me google that for you+
  #17  
Oud 23-04-12, 19:42
XxMocr0o94xX XxMocr0o94xX is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 41
Standaard

Wij gaan nog hele dikke maatjes worden , ik ga het even proberen en ik laat het jullie weten.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 23 april 2012 om 20:34 ----------

Ik zie net op de eerste site beschikbare iPhones staan, maar iphone 4S staat er niet tussen?
  #18  
Oud 24-04-12, 12:09
XxMocr0o94xX XxMocr0o94xX is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 41
Standaard

Even nog een x kort en duidelijk samengevat;

Ik heb gisteren een nieuwe iPhone 4s op marktplaats gekocht die gelocked was aan AT&T. Ik had hem voor nogal goedkoop gevonden dus dacht, ik koop hem en dan kijk ik thuis wel of ik hem kan unlocken of iets dergelijks. Nu is hij nog niet geactiveerd, en heb ik er ook geen AT&T simkaart bijgekregen wat betekent dat ik hem ook niet kan activeren. Ik heb geprobeerd om hem aan Absinthe voor 5.0.1 te koppelen, waarna hij aangaf dat mijn device niet supported is. Daaruit maak ik op dat het gaat om een iphone 4s met FW 5.1. Ik weet nu helemaal niet meer wat ik moet gaan doen aangezien ik letterlijk NIETS kan met een ongeactiveerde iphone 4s waar ik ook nog eens geen sim bij heb.
Ik heb al geprobeerd om hem met een andere sim te activeren, zonder succes.
Ik weet al wel dat 5.1 iphone 4s nog niet te jailbreaken is dus ook nog niet te unlocken, maar als ik hem geactiveerd krijg ben ik al een end.

Iemand een idee?
  #19  
Oud 24-04-12, 12:13
jooskieffer jooskieffer is offline
• iOS 10.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XxMocr0o94xX Bekijk bericht
Even nog een x kort en duidelijk samengevat;

Ik heb gisteren een nieuwe iPhone 4s op marktplaats gekocht die gelocked was aan AT&T. Ik had hem voor nogal goedkoop gevonden dus dacht, ik koop hem en dan kijk ik thuis wel of ik hem kan unlocken of iets dergelijks. Nu is hij nog niet geactiveerd, en heb ik er ook geen AT&T simkaart bijgekregen wat betekent dat ik hem ook niet kan activeren. Ik heb geprobeerd om hem aan Absinthe voor 5.0.1 te koppelen, waarna hij aangaf dat mijn device niet supported is. Daaruit maak ik op dat het gaat om een iphone 4s met FW 5.1. Ik weet nu helemaal niet meer wat ik moet gaan doen aangezien ik letterlijk NIETS kan met een ongeactiveerde iphone 4s waar ik ook nog eens geen sim bij heb.
Ik heb al geprobeerd om hem met een andere sim te activeren, zonder succes.
Ik weet al wel dat 5.1 iphone 4s nog niet te jailbreaken is dus ook nog niet te unlocken, maar als ik hem geactiveerd krijg ben ik al een end.

Iemand een idee?
Enige wat je kan doen is afwachten tot de jailbreak uitkomt voor 5.1. Zou nog 1 a 2 maanden duren..
  #20  
Oud 24-04-12, 12:28
XxMocr0o94xX XxMocr0o94xX is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 41
Standaard

Is het met een jailbreak mogelijk om hem te activeren?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G: iPhone 3G ~ FW: 4.2.1 Activation + Unlock C3NKO Unlock 1 14-11-11 23:18
activation server down? Mr_Oizo iPhone algemeen 29 05-08-11 14:14
Iphone sluit af na activation scherm Corn iPhone algemeen 0 04-01-09 21:46
Feedback on your iPhone activation ihans iPhone algemeen 1 17-01-08 14:06
Beste activation-methode voor iPhone versie 1.1.1 PapaF188 Unlock [archief] 8 31-10-07 19:39

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:36.