iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 1e gen.: [1.0] Pwnage 2.0 - Verzameltopic (OSX versie) (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/16747-1-0-pwnage-2-0-verzameltopic-osx-versie.html)

tipex 20-07-08 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SuperDutch (Bericht 147059)
Dit is mijn probleem: https://forum.iculture.nl/f14/i...tml#post147027

Heb zojuist mijn sim kaart eruit gehaald en mijn iphone in recovery gezet om vervolgens weer te herstellen naar 2.0 (versie van Michael).
Vervolgens installeert hij van alles maar uiteindelijk kom ik weer niet verder dan het emergency scherm.
Wat doe ik fout?

Heb je bij de tool wel aangegeven dat je geen legit iphone gebruiker bent?

macfreaker 20-07-08 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matsipatatsi (Bericht 147066)
Als ik Pwange start en ik klik op iphone dan komt er op "no firmwire bunde found"
weet er iemand wat je hier moet doen

Gewoon via itunes donwloaden en herbeginnen. Alleen voor downloaden kiezen en niet updaten !!!

SuperDutch 20-07-08 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tipex (Bericht 147069)
Heb je bij de tool wel aangegeven dat je geen legit iphone gebruiker bent?

Welke tool? In winpwn?

macfreaker 20-07-08 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tipex (Bericht 147069)
Heb je bij de tool wel aangegeven dat je geen legit iphone gebruiker bent?

Je kiest voor niet legit wanneer je bvb een imported iphone hebt. Voor de 3g gebruikers die hun toestel in de winkel gekocht hebben die kiezen ja.

koolenboer 20-07-08 10:31

ik ben het volgens deze website aan het doen
alle bestanden die je nodig hebt staan erbij
is voor mij de eerste keer met de pwnage tool
hiervoor ziphone gebruikt
ben benieuwd.....

The Joshua Tree: Pwnage 2.0

macfreaker 20-07-08 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SuperDutch (Bericht 147071)
Welke tool? In winpwn?

Nee in pwnage, dit is dus niet voor u .

Wiebertje 20-07-08 10:32

Ik heb 't zelfde probleem met 'no firmware bundle found' heb 1.1.4, 2.0 en 2.0 custom geprobeerd maar dan zegt ie 'Wrong firmware bundle selected' ben nu via iTunes de 2.0 aan 't downloaden, vind 't een beetje raar, ik ga straks de originele locatie van iTunes firmware bestand opzoeken, daarna kopieer ik het bestand en kijk ik of ie 't via een andere locatie ook laad.

In principe hoef je alleen maar te pwnen , en daarna custom_restore , that's it ? Heb hiervoor alleen ziphone gebruikt..

SuperDutch 20-07-08 10:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker (Bericht 147075)
Nee in pwnage, dit is dus niet voor u .

Nee dat dacht ik dus ook al. Maar iemand een idee hoe ik mijn Iphone weer werkend kan krijgen?

macfreaker 20-07-08 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wiebertje (Bericht 147076)
Ik heb 't zelfde probleem met 'no firmware bundle found' heb 1.1.4, 2.0 en 2.0 custom geprobeerd maar dan zegt ie 'Wrong firmware bundle selected' ben nu via iTunes de 2.0 aan 't downloaden, vind 't een beetje raar, ik ga straks de originele locatie van iTunes firmware bestand opzoeken, daarna kopieer ik het bestand en kijk ik of ie 't via een andere locatie ook laad. In principe hoef je alleen maar te pwnen , en daarna custom_restore , that's it ? Heb hiervoor alleen ziphone gebruikt..

Pwnage vind zelf je firmware wel als je die hebt gedownload. Moet je niets meer voor doen. Wel pwnen waneer de vraag gesteld word.

matsipatatsi 20-07-08 10:35

@macfreaker
hoe kan je 2.0 downloaden in Itunes zonder mijn iphone te updaten

Breznik 20-07-08 10:36

Op mijn MBP (intel) met Leopard opent het programma zonder problemen, misschien is googlen naar dit probleem? (ik heb het vroeger ook met andere programma's gehad).

Anyway ik ga er ook aan beginnen.

macfreaker 20-07-08 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matsipatatsi (Bericht 147079)
@macfreaker
hoe kan je 2.0 downloaden in Itunes zonder mijn iphone te updaten

Je krijgt de mogelijk om te updaten of te downloaden en dan gewoon voor downloaden kiezen. Zo is het bij mij vorige week toch gegaan.Anders downloaden van de link hier gegeven in begin van topic.

ridmaur 20-07-08 10:37

Ook ik was enigszins verward door alle informatie in dit topic, maar ik heb uiteindelijk gewoon de volgende procedure gehanteerd en had binnen 10 minuten een iPhone 2.0:
1. Start telefoon in DFU mode
2. Restore firmware met de custom firmware die je hier in het intro kunt vinden. Je hebt dan een maagdelijke 2.0 iPhone
3. iTunes zal je vragen of je een nieuwe iPhone hebt of een bestaande; kies voor het laatste en je backup (data, etc.) wordt teruggezet.

Fantastisch werk van die jongen van het iPhone Dev Team!!!

groet
Rob

Michael 20-07-08 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matsipatatsi (Bericht 147079)
@macfreaker
hoe kan je 2.0 downloaden in Itunes zonder mijn iphone te updaten

Door zoek naar updates te kiezen. Maar het maakt niet uit als je iphone update.
Ik ben er achter dat hij niet echt pwnd pwnage 2.0. De echt pwn zit in de custom fw. Als je Heb je de iphone eerdergepwnd nee kiest dan hoef je je iphone alleen in dfu te zetten. Daarna restoren met je custom FW

JamFish 20-07-08 10:39

Ik heb een pging gedaan mijn met iPlus 2 geunlockte iPhone the pwnen... alles leek goed te gaan, heb via itunes de custom firmware geladen... en nu is mijn telefoon niet meer geactiveerd! Hoe nu verder gaan?? Please help...

EDIT

Ok.. ik voel me behoorlijk stom... had op 'yes' geklikt toen de tool vroeg of ik een legit user was... nu is het wel gelukt. :D



Wiebertje 20-07-08 10:44

Nu krijg 'No bootloader 3.9 found' ik heb ze toch echt op me mac staan..

edit: kreeg de optie; zoeken via internet; NEE; browse op computer; JA :) en dat werkt.

SuperDutch 20-07-08 10:44

Dit is bij mij het geval: https://forum.iculture.nl/f14/i...tml#post147027

Ik weet nu wel wat ik fout heb gedaan. Ik heb bij de restore gekozen voor de officiele 2.0 software en niet voor de custom.
Maar als ik hem nu weer in de recovery zet om het te restoren naar de Custom firmware geeft itunes een foutmelding.
Wat moet ik doen!!

macfreaker 20-07-08 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wiebertje (Bericht 147091)
Nu krijg 'No bootloader 3.9 found' ik heb ze toch echt op me mac staan..

Dan moet je ze selecteren op de plaats waar ze staan. heb dat ook moeten doen.
Daarna worden deze gecopieerd naar een vaste locatie zodat die altijd teruggevonden worden.

https://forum.iculture.nl/leden...-picture-2.png

margroen 20-07-08 10:50

pwanage
 
OK even helemaal want ik ben niet zo technisch: mijn g2 heeft 1.1.4, ik zit op een mac. Ik heb de laatste iTunes geinstalleerd. Pwanage gedownload.
iPhone niet aangesloten. Als ik pwanage start krijg ik de melding 'kan firmware bundel niet vinden'. Heb vervolgens 2.0 ipsw gedownload. Nog steeds dezelfde mededeling. Na browsen en openen geeft pwanage de melding 'wrong software bundle selected'. Ik doe iets niet goed, dus. Wie kan mij even in kinderlijk duidelijke stapjes vertellen wat ik moet doen?

Daaaaaaank!

MArcel

Wiebertje 20-07-08 10:51

O, OKe bedankt dat is wel mooi dat je dat niet telkens opnieuw hoeft te doen, ag jah als 't maar 1 x keer goed gaat dan ben ik blij met 2.0 :D

iPhone 1.1.4 aangesloten op iTunes 7.7; FOUTMELDING AGAIN: FAILED TO GGET IN FUKING DFU MODUS ... :S


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:28.