iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 1e gen.: [1.0] Pwnage 2.0 - Verzameltopic (OSX versie) (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/16747-1-0-pwnage-2-0-verzameltopic-osx-versie.html)

Guest-20201108204737 22-07-08 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nilles (Bericht 150133)
via de handleiding om naar 2.0 te updaten en unlocken heb ik de bootloaders gedownload. Dit RAR bestand geeft bij mij (OSX 10.5) een foutmelding. Ik krijg wel een map met 2 bootloader bestanden maar weet niet of deze nu beschadigd zijn of niet.

Iemand een oplossing?
Misschien de bootloaders ergens als zip te vinden?



MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service
RapidShare: Easy Filehosting

Zijn de 2 links die ik heb.

defoer 22-07-08 13:46

Fout codes
 
even een reactie op de foutcodes
na veel gezweet de volgende oplossing gevonden

zodra display van je iphone continue de Iphone usb stekker en itunes logo weergeeft of bij het instaleren er continue codes als 6 / 20 / 16xx etc voor bij komen heb ik het volgende gedaan

Tool Ibrick gedownload en opgestart .. in de het scherm staan twee opties . Kies de optie die er voor zorgt dat je Iphone scherm groen oplicht dit is de optie op de iphone in restore mode te krijgen .
ISPW file downloaden van Micheal en via itunes 7.7 herstel / shift de file selecteren na 10 minuten werkte mijn iphone op 2.0 .
Volgens mij staat de iphone software locked als je continue op de display een usb stekker en itunes symbool krijgt . Ibrick zorgt voor het opheffen van de vast gelopen software .

ik hoop dat dit ander ook kan helpen

Nilles 22-07-08 13:54

Bij het opstarten van het Pwnagetool geeft ie aan de ispw files niet te vinden. Bij het selecteren van de customversie krijg ik een fout.
Bij het selecteren van de versie van Apple krijg ik daarna niet de vraag voor het selecteren van de bootloader zoals in de handleiding staat.
Ik krijg eerst de vraag of ik iets op mijn desktop wil zetten (dit staat pas later in de handleiding).

BelgianBull 22-07-08 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door defoer (Bericht 150174)
even een reactie op de foutcodes
na veel gezweet de volgende oplossing gevonden

zodra display van je iphone continue de Iphone usb stekker en itunes logo weergeeft of bij het instaleren er continue codes als 6 / 20 / 16xx etc voor bij komen heb ik het volgende gedaan

Tool Ibrick gedownload en opgestart .. in de het scherm staan twee opties . Kies de optie die er voor zorgt dat je Iphone scherm groen oplicht dit is de optie op de iphone in restore mode te krijgen .
ISPW file downloaden van Micheal en via itunes 7.7 herstel / shift de file selecteren na 10 minuten werkte mijn iphone op 2.0 .
Volgens mij staat de iphone software locked als je continue op de display een usb stekker en itunes symbool krijgt . Ibrick zorgt voor het opheffen van de vast gelopen software .

ik hoop dat dit ander ook kan helpen

Zoiets moet zeker in de wiki of handleiding komen... Nu moeten mensen downgraden naar 114 wat veel werk is (itunes 7.7 => 7.5 => 7.7, pwnage 1 dan pwnage 2, baseband unlock, enz.)

leoplasman 22-07-08 14:25

Ibrick
 
Kan iemand mij vertellen waar ik de tool Ibrick kan downloaden?

prammen 22-07-08 14:49

Ik kreeg steeds een error 1403 in Itunes op het moment dat ik via de SHIFT knop actie het custom firmware bestand wilde laden.

De oplossing in mijn geval was het opheffen van beveiliging op het bestand na het downloaden. Klik rechts op het bestand ---> kies eigenschappen ----> klik onderaan op "Blokkering opheffen".

Probeer nu opnieuw de firmware te laden. Suc6.

Voorbeeld:
http://www.kb-support.nl/images/Vraag5.gif

james_breda 22-07-08 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rbrt (Bericht 146912)
Ik heb OpenSSH geinstalleerd via cydia en dan inloggen.

vervolgens typ je:

chown -R mobile:mobile /private/var/mobile

en mail.app werkt bij mij weer.

Helemaal Briljant! Werkt als een #####

basvanoort 22-07-08 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door defoer (Bericht 150174)
even een reactie op de foutcodes
na veel gezweet de volgende oplossing gevonden

zodra display van je iphone continue de Iphone usb stekker en itunes logo weergeeft of bij het instaleren er continue codes als 6 / 20 / 16xx etc voor bij komen heb ik het volgende gedaan

Tool Ibrick gedownload en opgestart .. in de het scherm staan twee opties . Kies de optie die er voor zorgt dat je Iphone scherm groen oplicht dit is de optie op de iphone in restore mode te krijgen .
ISPW file downloaden van Micheal en via itunes 7.7 herstel / shift de file selecteren na 10 minuten werkte mijn iphone op 2.0 .
Volgens mij staat de iphone software locked als je continue op de display een usb stekker en itunes symbool krijgt . Ibrick zorgt voor het opheffen van de vast gelopen software .

ik hoop dat dit ander ook kan helpen

ibrick zegt dat mijn iPhone niet aangesloten is. Terwijl die toch echt aan m'n usb hangt.
Is er een alternatief voor ibrick op OSX?

basvanoort 22-07-08 16:14

Help! mijn iphone blijft overgaan van het Apple logo naar het scherm met de USB en itunes logo's. iBrick ziet em niet en Liberty+ ook niet.
Ik heb net Itunes verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar dat hielp ook niet.
In iTunes krijg ik foutmelding 6 als ik een firmware probeer te installeren.
Volgens andere reacties moest ik met Liberty+ en iBrick aan de slag maar die zien em allebei niet.

jreversma 22-07-08 16:24

Dag,

Klopt het dat ik nog niemand over bluetooth heb 'gehoord' na overgestapt te zijn op FW2.0? Die van mij werkt namelijk niet meer, evenals Wi-Fi by the way.. Alvast bedankt voor de reacties..

Groet,
Jacco

defoer 22-07-08 16:38

Ibrick
 
Ibrick kan je hier vandaan halen

[FONT=Helv][SIZE=2]iPhone Downloads | iBrickr v0.91

:)
[/SIZE][/FONT]

raytje18 22-07-08 16:41

upgrade naar 2.0
 
hallo,
Ik heb op mijn iphone 1.1.4 zitten en heb er nu 2.0 opgezet.Alles leek goed te gaan maar nu zegt i dat alleen de orginele sim erin kan.op me scherm van mijn iphone zie ik alleen een usb stekkertje en het itunes symbool.Wat kan ik doen?

snielstie 22-07-08 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door basvanoort (Bericht 150348)
Help! mijn iphone blijft overgaan van het Apple logo naar het scherm met de USB en itunes logo's. iBrick ziet em niet en Liberty+ ook niet.
Ik heb net Itunes verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar dat hielp ook niet.
In iTunes krijg ik foutmelding 6 als ik een firmware probeer te installeren.
Volgens andere reacties moest ik met Liberty+ en iBrick aan de slag maar die zien em allebei niet.

hier heb ik dus ook last van, kan iemand "ons" helpen?

basvanoort 22-07-08 19:03

Ben nu iets verder. Probeer nu na een herstel actie van iTunes met Liberty+ mijn iphone 1.1.4 te unlocken. Maar Liberty+ blijft heel lang hangen op de melding "Entering recovery mode..." Heeft iemand hier ervaring mee en een oplossing voor?

Michael 22-07-08 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door basvanoort (Bericht 150531)
Ben nu iets verder. Probeer nu na een herstel actie van iTunes met Liberty+ mijn iphone 1.1.4 te unlocken. Maar Liberty+ blijft heel lang hangen op de melding "Entering recovery mode..." Heeft iemand hier ervaring mee en een oplossing voor?

Bas waarom zet je niet de custom 2.0 erop? Zet hem wel even handmatig in recovery en zorg dat je itunes 7.7 hebt

basvanoort 22-07-08 19:10

Graag! Maar tot nu toe loopt dat steeds mis.
Recovery: 10 seconden ding met power en home en dan met home ingedrukt met USB aansluiten? Of was dat de UDF? Ik ben het spoor ff bijster...

Michael 22-07-08 19:16

Dat is de DFU Recovery is uitzetten je iPhone en van de kabel halen weer aan de kabel hangen met je vinger op de homeknop. Dan zie je ituneslogo en de kabel. Dan herstellen met 2.0 custom. Vergeet niet je vinger eerst op de altknop te zetten en dan herstel Dan browsen naar de custom 2.0
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door basvanoort (Bericht 150542)
Graag! Maar tot nu toe loopt dat steeds mis.
Recovery: 10 seconden ding met power en home en dan met home ingedrukt met USB aansluiten? Of was dat de UDF? Ik ben het spoor ff bijster...


basvanoort 22-07-08 19:20

Dan krijg ik weer de foutmelding dat die niet hersteld kan worden en dat er een zich een onbekende fout heeft voorgedaan (6).
Wat nu?
Ik kom hier steeds op terug. Ook na het verwijderen en weer installeren van iTunes

Michael 22-07-08 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door basvanoort (Bericht 150556)
Dan krijg ik weer de foutmelding dat die niet hersteld kan worden en dat er een zich een onbekende fout heeft voorgedaan (6).
Wat nu?
Ik kom hier steeds op terug. Ook na het verwijderen en weer installeren van iTunes

Maar waarschijnlijk staat je iPhone dan nog in 2.0 en zul je eerst moeten downgraden naar 114 https://forum.iculture.nl/f14/i...r-1-1-4-a.html

terrorsource 22-07-08 19:42

ik heb een mirror online gebracht aangezien rapidshare down was..

MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service

succes


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:27.