iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   Het grote iPhone 3G hardware unlock topic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/17063-grote-iphone-3g-hardware-unlock-topic.html)

rikfrombelgium 28-07-08 21:34

daar staat 30

geniux 28-07-08 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door onair (Bericht 155139)
ik zal je zeggen 85 euro is een belagelijk bedrag om even te unlocken.
als je even wacht doe je het zelf en voor 25 euro kan je het door heel nederland laten doen.

niet dus, op dit moment is de enige manier om de 3g simlock vrij te maken met een extra simkaartje die je over je eigen simkaart schuift. Die kaartjes (turbosim, x-sim) zijn zowiezo al best duur en ook nog eens moeilijk te verkrijgen.

Als je zelf een adresje hebt voor die kaartjes dan hoor ik het graag, dan fix ik het ook wel ff zelf ;)

@rik uit belgie: die 30 is geloof ik alleen voor de iphone 2g, bel hem anders ff op, tis een aardige knul die je al je vragen kan beantwoorden

geniux 28-07-08 21:42

*zucht*, ja het is makkelijk zeiken zonder zelf eerst wat geprobeerd te hebben en mensen daarover gesproken te hebben..

ik heb die jongen vanmiddag aan de lijn gehad en daarna zijn verhaal gechecked op internet aan de hand van verschillende bronnen. Wat hij zegt is geen bullshit, die hoge prijs heeft eveneens niks met oplichting maken, maar puur met het feit dat die speciale simkaartjes erg moeilijk te krijgen zijn omdat de hele wereld z'n 3g wil unlocken

rikfrombelgium 28-07-08 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geniux (Bericht 155143)
niet dus, op dit moment is de enige manier om de 3g simlock vrij te maken met een extra simkaartje die je over je eigen simkaart schuift. Die kaartjes (turbosim, x-sim) zijn zowiezo al best duur en ook nog eens moeilijk te verkrijgen.

Als je zelf een adresje hebt voor die kaartjes dan hoor ik het graag, dan fix ik het ook wel ff zelf ;)

@rik uit belgie: die 30 is geloof ik alleen voor de iphone 2g, bel hem anders ff op, tis een aardige knul die je al je vragen kan beantwoorden

waar woont hij? want als dat te ver is heeft het natuurlijk geen zin om te bellen :)

geniux 28-07-08 21:53

omgeving utrecht, dus centraal nederland :)

rikfrombelgium 28-07-08 21:56

oei, ik woon in antwerpen centrum, ik ga het voorlopig houden op de X-sim die een ander lid van dit forum voor me heeft besteld. toch bedankt voor de tip. Is het niet mogelijk enkel de sim-kaart te kopen? in principe heb ik alleen dat nodig ( activatie en jailbreak is al gedaan, en die sim-kaart insteken kan ik zelf wel :p )

geniux 28-07-08 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rikfrombelgium (Bericht 155163)
oei, ik woon in antwerpen centrum, ik ga het voorlopig houden op de X-sim die een ander lid van dit forum voor me heeft besteld. toch bedankt voor de tip. Is het niet mogelijk enkel de sim-kaart te kopen? in principe heb ik alleen dat nodig ( activatie en jailbreak is al gedaan, en die sim-kaart insteken kan ik zelf wel :p )

hou mij dan ook op de hoogte! Van wat ik heb begrepen moet er eerst nog wat gecodeerd worden op de turbosim/x-sim, dat moet je weer met speciale software doen.

Maar als het enkel een kwestie is van zo'n extra kaartje erin, dan fix ik het activeren en jailbreaken wel zelf :) (jailbreaken hoeft van mij niet eens perse)

junka 28-07-08 23:05

als goed is krijg ik me witte Iphone 3g eind van de week of begin volgende week(verzonden uit US AT&T locked)
Ik heb ook 7 x-sim kaartjes besteld voor een goeie prijs maar het is idd zo dat ze niet overal in stock zijn:(

Ilv 29-07-08 00:03

Ik vind 80 ekkies wel erg veel. Er staat toch in die adv dat hij het voor 30 euro doet? Ik ga hem ook eens bellen morgen op een christelijker tijdstip ;).

geniux 29-07-08 00:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door junka (Bericht 155218)
als goed is krijg ik me witte Iphone 3g eind van de week of begin volgende week(verzonden uit US AT&T locked)
Ik heb ook 7 x-sim kaartjes besteld voor een goeie prijs maar het is idd zo dat ze niet overal in stock zijn:(

voor hoeveel heb jij ze besteld dan? :) (als je er nog 1 overhebt, ben ik wel geinteresseerd)

ps. junka van #winning11?

alexteie 29-07-08 01:48

Die sims kosten rond de 35 euro en kan je niet herprogrammeren
en naar 3x erin en eruit halen heb je kans dat je simkaart vast zit en
je dus je simtray sloopt ook de binnen kant!

dus absoluut niet zonder plakkertje erin doen heb hier vanavond mee getest
en heb er een orange iphone uit zwitserland mee gesloopt die moet ik nu dus terug sturen naar de apple om het te laten repareren!.

ze werken wel althans ik weet niet voor hoelang want toen ik hem er na 5 minuten eruit wou halen was ik dus de ***!

junka 29-07-08 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geniux (Bericht 155289)
voor hoeveel heb jij ze besteld dan? :) (als je er nog 1 overhebt, ben ik wel geinteresseerd)

ps. junka van #winning11?

:) klopt ,long time no see
je weet me te vinden als je eentje nodig hebt,maar ik heb ze nog niet binnen.

BTW ik hoor veel mensen testen op vodafone en KPN, zijn er mensen die het getest hebben op T-MOBILE sim?

smart 29-07-08 13:03

Vandaag zo een un loc sim binnen gekregen een heel dun zwart plastikje met een chil en wat koper werk zeg maar.
heb hoekje uit mijn vodafoon sim gekipt hetgeheel kan er maar op een manier in en is wat aan de te dikke kant zeg maar.
Iphone g3 aan vraag om codes en geeft er na aan dat er geen sim in zit.
Als ik de code fout doe geeft hij wel aan dat ik niet de juiste code in heb gevoerd.
De sim er weer uitgehaald wat alleen mogelijk met wat behulp van picest en wat geduld.
Er na nog een keer geprobeert en het zelfde reseltaat.
Ik heb nu en mailtje gestuurt naar de geen waar ik de i-smartphone heb gekocht.
ben benieuwd naar hun reaktie

marco_sire 29-07-08 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door smart (Bericht 155527)
Vandaag zo een un loc sim binnen gekregen een heel dun zwart plastikje met een chil en wat koper werk zeg maar.
heb hoekje uit mijn vodafoon sim gekipt hetgeheel kan er maar op een manier in en is wat aan de te dikke kant zeg maar.
Iphone g3 aan vraag om codes en geeft er na aan dat er geen sim in zit.
Als ik de code fout doe geeft hij wel aan dat ik niet de juiste code in heb gevoerd.
De sim er weer uitgehaald wat alleen mogelijk met wat behulp van picest en wat geduld.
Er na nog een keer geprobeert en het zelfde reseltaat.
Ik heb nu en mailtje gestuurt naar de geen waar ik de i-smartphone heb gekocht.
ben benieuwd naar hun reaktie

Dat is jammer zeg. Je moet niet iets speciaals doen: telefoon aan en uitzetten met chip er in, zit er geen handleiding bij?
Bij wie had je deze x-sim gekocht?

rikfrombelgium 29-07-08 15:46

staat er nu eigenlijk al ergens op dit forum een succesvolle unlock met zo'n sim-kaart?

Bomans 29-07-08 15:47

deze?

https://forum.iculture.nl/f14/i...tml#post154529

rikfrombelgium 29-07-08 15:52

juist, maar nogal omslachtig natuurlijk, je moet een turbo-sim liggen hebben EN een 1ste gen iphone. Ik wil heus wel ergens zo'n sim-kaart kopen, probleem is dat ik nog nergens echt een postitieve review heb gezien van die dingen.

smart 29-07-08 16:17

mij werd verteld dat het kan komen door dat de sim al 3 jaar oud is en dus anders is

Sat2All 29-07-08 20:00

Kan jullie laten weten dat het bij mij NIET werkt!!!!

Heb de iPhone 3G 16GB versie, jailbreak en activatie via winpwn 2.0.0.3 RC1 KPN sim

Ik kan zelf wel bellen maar niet gebeld worden. Als men mij belt dan komen ze direct in de Voicemail. Helaas dus het werkt niet!!!!! :mad::mad:

smart 29-07-08 20:26

niet zo scheuwen!
Dit kan ook aan het model simkaart liggen.
Vandaag getest mijn 3 jaar oude vodafoon kaart dee niks een kaart van vodafoon van2 jaar oud der het wel!
Dus bel net als ik envraag om een nieuwe kaart.
Ik zal laats horen als ik hem heb

Sat2All 29-07-08 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door smart (Bericht 155904)
niet zo scheuwen!
Dit kan ook aan het model simkaart liggen.
Vandaag getest mijn 3 jaar oude vodafoon kaart dee niks een kaart van vodafoon van2 jaar oud der het wel!
Dus bel net als ik envraag om een nieuwe kaart.
Ik zal laats horen als ik hem heb

Ik zeg ook als je goed leest dat het bij mij niet werkt, kan dus inderdaad zo zijn dat het bij iemand anders wel werkt. Mijn KPN sim is van mei 2008 en dus niet oud!!!

ifolkert 30-07-08 00:00

ik ga er daar 1 kopen misschien, een supersim in combinatie, zoals hierboven staat, en die gast maakt hem dan voor mijn ogen voor mij klaar, voordat ik hem koop. dus dan kan ik het wellicht laten weten als ik echt nergens zo'n ding aan belgie kan onttrekken.

profie 30-07-08 01:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door junka (Bericht 155218)
als goed is krijg ik me witte Iphone 3g eind van de week of begin volgende week(verzonden uit US AT&T locked)
Ik heb ook 7 x-sim kaartjes besteld voor een goeie prijs maar het is idd zo dat ze niet overal in stock zijn:(

Je hebt 'm met At&t contract, maar hoeveel kost 't je om het contract op te zeggen??

macgreek 30-07-08 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alexteie (Bericht 155320)
Die sims kosten rond de 35 euro en kan je niet herprogrammeren
en naar 3x erin en eruit halen heb je kans dat je simkaart vast zit en
je dus je simtray sloopt ook de binnen kant!

dus absoluut niet zonder plakkertje erin doen heb hier vanavond mee getest
en heb er een orange iphone uit zwitserland mee gesloopt die moet ik nu dus terug sturen naar de apple om het te laten repareren!.

ze werken wel althans ik weet niet voor hoelang want toen ik hem er na 5 minuten eruit wou halen was ik dus de ***!

ik heb het zelfde hier!!!mijn sim tray kapot.Maar als goed is donderdag krijg ik nieuwe sim trays binnen van metaal???(ja id voor de 3G).
als goed is donderdag krijg ik ook stuk of 10 van de x-sim's en wel voor 60 landen met providers geprogrameerd.
ik hou jullie op de hoogte!

nomad 30-07-08 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macgreek (Bericht 156142)
als goed is donderdag krijg ik ook stuk of 10 van de x-sim's en wel voor 60 landen met providers geprogrameerd.
ik hou jullie op de hoogte!

Wat kosten ze ? ga volgende naar Spanje en wil de iPhone daar ook gebruiken.

geniux 30-07-08 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macgreek (Bericht 156142)
ik heb het zelfde hier!!!mijn sim tray kapot.Maar als goed is donderdag krijg ik nieuwe sim trays binnen van metaal???(ja id voor de 3G).
als goed is donderdag krijg ik ook stuk of 10 van de x-sim's en wel voor 60 landen met providers geprogrameerd.
ik hou jullie op de hoogte!

hou ons op de hoogte! als het werkt icm met t-mobile dan hou ik mezelf warm aanbevolen voor 1 simmetje ;)

Sick Mic 30-07-08 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door profie (Bericht 156064)
Je hebt 'm met At&t contract, maar hoeveel kost 't je om het contract op te zeggen??

$170 + de betaling van je eerste maand

junka 30-07-08 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door profie (Bericht 156064)
Je hebt 'm met At&t contract, maar hoeveel kost 't je om het contract op te zeggen??

nee,ik heb het gekocht van uit ebay uit US,
ebay iphone sellers nemen zelf contract by at&t dan zeggen ze het af, en verkopen het unit voor ongeveer 700 a 800$(of meer)
voor ons is het goedkoop in euro's
bijvoorbeeld 850$ is 560 euro.

ifolkert 30-07-08 23:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door junka (Bericht 156807)
nee,ik heb het gekocht van uit ebay uit US,
ebay iphone sellers nemen zelf contract by at&t dan zeggen ze het af, en verkopen het unit voor ongeveer 700 a 800$(of meer)
voor ons is het goedkoop in euro's
bijvoorbeeld 850$ is 560 euro.

onbetrouwbaaar...

alexteie 31-07-08 01:58

nee en dat is het probleem ook ;)

jij heb een Usim van kpn en die werken niet!

een Usim is een simkaart op v4 niveau
en waar deze sims mee werken is een sim van v3 /v2
als je kaart ouder is dan 3 jaar is het een v1 simkaart en die werken ook niet
die worden weer anders uitgelezen...

dus wat ik zou doen is kpn bellen en vragen of je een v2/v3 simkaart kan krijgen ipv van een nieuwe usim kaart die nu net een jaar ingebruik is ongeveer.

Alex,

junka 31-07-08 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ifolkert (Bericht 156810)
onbetrouwbaaar...

2 weken geleden vrijdag gestuurd van US mij
met track n trace nr van USPA
en ALTIJD betalen via paypal en kopen bij ebay Power sellers
hij was maandag aangekomen in nederland, en krijg het vandaag binnen :)

Voorgemelde zending niet aangetroffen: manco 29-07-2008 Zwolle-Nipkowstr, intern transport pakketten
Zending gesorteerd in sorteercentrum 31-07-2008 Amsterdam-Bornhout, intern transport pakketten
Zending gesorteerd in sorteercentrum 31-07-2008 Dordrecht-Pieter Zeemanwg, intern transport pakketten
Zending zit in afleverroute 31-07-2008 Venlo-Horsterwg, pakkettendistributie
Chauffeur is onderweg 31-07-2008 Venlo-Horsterwg, pakkettendistributie

profie 31-07-08 17:09

die powersellers zijn echt wel te vertouwen hoor;) bestel wel vaker dingen van ebay.COM

ifolkert 31-07-08 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door junka (Bericht 157411)
2 weken geleden vrijdag gestuurd van US mij
met track n trace nr van USPA
en ALTIJD betalen via paypal en kopen bij ebay Power sellers
hij was maandag aangekomen in nederland, en krijg het vandaag binnen :)

Voorgemelde zending niet aangetroffen: manco 29-07-2008 Zwolle-Nipkowstr, intern transport pakketten
Zending gesorteerd in sorteercentrum 31-07-2008 Amsterdam-Bornhout, intern transport pakketten
Zending gesorteerd in sorteercentrum 31-07-2008 Dordrecht-Pieter Zeemanwg, intern transport pakketten
Zending zit in afleverroute 31-07-2008 Venlo-Horsterwg, pakkettendistributie
Chauffeur is onderweg 31-07-2008 Venlo-Horsterwg, pakkettendistributie

oke;) jullie hebben me overtuigd. desondanks heb ik via Lab9 - Apple Premium Reseller besteld en krijg hem zeer binnenkort legaal geunlocked binnen!

koomansf 31-07-08 20:28

Vandaag een I-Sim (zwart met chippie in bovenhoek) binnengekregen en direct geprobeerd met m'n orange abo sim. Met wat tegenzin moest ik het simhoudertje naar binnen duwen. Voor de veiligheid had ik rondom een plakbandje gedaan. Hup, Iphone weer aan, en...ja het werkt! netwerk Orange. Maar Internet: ho maar, niet dus. Op het noment dat ik bij netwerk instellen ging kijken: floep, weg was Orange. En niet meer gekregen: voortdurend Geen Netwerk. En kwam de ellende: het simkaartje van Orange, samen met de I-sim wilde er niet uit! Wat ik probeerde. Toen ik met gepeuter het kaartje er een millimeter of zo er uit stak, heb ik met een aardappelmesje voorzichting de simkaart er eindelijk uitgekregen! NOOIT meer komt dat ding nog in m'n Iphone. Wat een gek*t! Bedenk echt voor je er een begint! En dat plakbankje was achteraf echt nodig! En of die I-sim had blijven werken...ik ga het niet meer weten! Gelukkig heb ik maar € 20 voor betaald......

truckdiver 31-07-08 21:06

als je last hebt met de dikte kan je toch de achterkant van je simkaart wat afschuren en heb je geen problemen!

koomansf 31-07-08 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver (Bericht 157625)
als je last hebt met de dikte kan je toch de achterkant van je simkaart wat afschuren en heb je geen problemen!


Mag ik vragen of je (of iemand ander) ervarig heeft met het afschuren van de bovenkant van een sim ?. Lijkt me nogal eng....

truckdiver 31-07-08 21:17

zolang het chipgedeeltje van je simkaart niet geraakt wordt kan het geen kwaad.
met de eerste unlockmethode's was het allemaal met supersim's en dergelijke.
achterkant of beetje van de randan afschuren kan geen kwaad.
heb het zelf ook al eens gedaan.
1 nadeel:als je nadien alleen nog je simkaart nodig gaat hebben zit deze wel los in je telefoon en kan dan slecht gebruikt worden natuurlijk

leama 01-08-08 08:05

Kan je toch voor 5 euro een nieuwe aanvragen :)

maxblast 01-08-08 12:29

Ik heb ook een recente kaart van KPN en het werkt bij mij ook niet.
Na een minuut of wat krijg ik wel een lijst met providers maar zodra ik het KPN of KPN 3G netwerk selecteer, krijg ik de melding dat dit netwerk niet meer beschikbaar is.

Jammer van de $16 maar het was het proberen waard.

Sat2All 01-08-08 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maxblast (Bericht 158071)
Ik heb ook een recente kaart van KPN en het werkt bij mij ook niet.
Na een minuut of wat krijg ik wel een lijst met providers maar zodra ik het KPN of KPN 3G netwerk selecteer, krijg ik de melding dat dit netwerk niet meer beschikbaar is.

Jammer van de $16 maar het was het proberen waard.

ja is zeker jammer van het geld, wat ik erger vind is dat verkopers van de proxysims niet eerlijk zijn en alleen maar geld willen vangen. Als het niet werkt waarom worden die dingen dan wel als werkend verkocht. :-(


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:36.