iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   Het grote iPhone 3G hardware unlock topic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/17063-grote-iphone-3g-hardware-unlock-topic.html)

maxblast 01-08-08 15:38

en van support is eigenlijk geen sprake dus ik probeer de centen via Paypal terug te krijgen.

profie 01-08-08 16:15

iemand al YESSIM geprobeerd?

bertbrutus 01-08-08 16:26

DealExtreme: $7.26 i-SmartSim 2008 SIM Card Unlock Attachment for Nokia and Most Other Cell Phones

iemand deze al eens geprobeerd?

Davidfamke 01-08-08 16:30

yessim
 
Heb ik geprobeerd.
Kan wel bellen en gebeld worden, maar internet doet het niet.
Ook 3G is niet aktief.

Is dus een miskoopje.

henkschipper 01-08-08 16:37

Lees verder in het forum. => hardware unlock

john1305 01-08-08 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macgreek (Bericht 156142)
ik heb het zelfde hier!!!mijn sim tray kapot.Maar als goed is donderdag krijg ik nieuwe sim trays binnen van metaal???(ja id voor de 3G).

waar kan je die bestellen , heb de mijne ook naar zijn grootje geholpen :(

junka 02-08-08 01:03

internet als 3G bedoel je
als Wi-Fi maar gewoon werkt:)
hoe is het met SMS enzo werkt dat wel
hoeveel heb je voor die yessim sim betaald?

alexteie 02-08-08 01:49

Pas wel op met de yessim....zie
[FuriouSim][iPhone 3G unlock Video]For the one who still doubt - Page 2 - Hackint0sh

en zo zijn er hier op het iphoneclubforum ook een paar mensen met een stukke iphone. De yessim werkt overigens niet, of niet goed, met vodafone. de rest weet ik niet.

Op het hackint0sh forum hebben ze inmiddels een hoop van die proxy kaartjes getest. En tot nu toe is het beste resultaat een aantal dagen werkend...

geniux 02-08-08 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maxblast (Bericht 158071)
Ik heb ook een recente kaart van KPN en het werkt bij mij ook niet.
Na een minuut of wat krijg ik wel een lijst met providers maar zodra ik het KPN of KPN 3G netwerk selecteer, krijg ik de melding dat dit netwerk niet meer beschikbaar is.

Jammer van de $16 maar het was het proberen waard.

op het yessim forum staat daar een 'workaround' voor:

Citaat:

1.. remove gsm card from fone and insert it any other fone
2..search network manual select ur network
3..and insert it back in ur lock fone with yessim
dus je moet eerst het netwerk 'vangen' in een andere gsm en vervolgens je sim met yessim in je iphone doen. Of je moet wat langer wachten, zoals hier beschreven.

Een vraagje voor de mensen die al zo'n unlock-sim hebben geprobeerd: hebben jullie de data op de sim (yessim/turbo-sim/x-sim etc) aangepast of gewoon rechtstreeks uit de doos in je iphone gedaan?

Er zijn namelijk settings die je kan en moet veranderen (iig op de yessim) om je iphone werkend te krijgen met je nl simkaartje.

Ethem_Ebru 03-08-08 00:17

Binnenkort heb ik em hopelijk binnen mijn 3g iphone. Hij is alleen wel nog gelocked. Ik twijfel enorm als ik berichten lees over dat simtrays stuk gaan, en dat je na 1 a 2 keer je sim kaart eruit haalt dat ie het niet meer doet etc ( met die turbo of x sim). Wat is nou het beste jongens??

koomansf 03-08-08 00:43

Na veel gekloot met de I-sim (kreeg deze er na de eerste keer niet uit) nu op een betere manier het plakbandje er om gedaan, en nu kan je de sim tray er makkelijkker uit halen.
Overigens de I-sim werkt goed met m'n Orange abo sim. Alleen geen internet, geen UMTS. Volgens mij hebben al die kaartjes dat. Ben er wel tevreden over, in ieder geval totdat of de dekking van TMO beter wordt (met de Orange masten), of todat de unlock van de 3G mogelijk wordt.....

Ethem_Ebru 03-08-08 00:45

uhm. heb je dan ook geen internet met je Wi-Fi?

JohnO 03-08-08 07:38

Succesrate 3G unlocken ??!!??
 
In de hele uitwisseling van mogelijke oplossingen en tussenstappen zie ik maar weinig echte succes stories.

Kunnen mensen die een, in het buitenland gekochte, 3G hier in Nederland met succes hebben laten unlocken zich even melden en hun ervaringen met ons delen.

Sat2All 03-08-08 10:28

Die mensen zijn er m.i. niet, heb al veel topics op verschillende boards gelezen maar nog niemand die aangeeft dat alles 100% werkt. volgens www.yessim.com is er nu wel een nieuwe firmware maar ook hiervan nog geen succes verhalen.

koomansf 03-08-08 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ethem_Ebru (Bericht 159136)
uhm. heb je dan ook geen internet met je Wi-Fi?


Dat wel. En dat gebruikte ik ook al, om dat die akelige TMO hier geen bereik heeft. Zo kan ik er tenminste ook nog mee bellen!

Of de Hotspots van TMO werken ? dat heb ik nog niet geprobeerd.....

Donstil 03-08-08 14:25

Beste iphoners

ik heb een witte 16gb 3g en heb hier zo een Extra sim in (black sim dacht ik)
Werkt opzich perfect, stukje uit me sim, plakbandje erop en schoof hem zo in me iphone zonder problemen,

Ik kan gebelt worden, ik kan zelf bellen, ik kan smsen en ik kan internetten via GPRS (helaas geen 3G)
Alleen ik kan geen smsjes ontvangen,

Ik zit op vodafone met een sim van 3maanden oud,
Zijn er meer mensen met dit probleem ?
en is er ergens een instelling die ik moet activeren of iets (bv sms centrale nummer)

Ik kon het nog niet echt vinden, dus hoopte dat er hier iemand was die het wist

menno


EDIT: Er komen zo af en toe wel SMSjes binnen nu ik hem van 3g afgehaald heb (dat ondersteund de Xsim immers toch niet)
Zit alleen wel een grotere vertraging op dan normaal

Ethem_Ebru 03-08-08 15:48

hey, je krijgt nu dus wel smsjes nadat je je 3g functie hebt uitgeschakeld? Waar heb je die aangeschaft en hoeveel kostte het? ik zit op marktplaats ff te kijken en ik zag deze op Simlock verwijderen? Maak uw GSM nu simlock vrij! een turbosim voor 15 euro. Heeft iemand hier ervaring mee? Als jullie hier goeie ervaringen mee hebben ga ik die ff aanschaffen

geniux 03-08-08 16:53

nogmaals, voor degenen die zo'n unlock sim hebben aangeschaft: in veel gevallen moet je de data op de sim nog aanpassen om je iphone goed werkend te krijgen. Dus zorg ervoor dat je een datakabel krijgt bij je sim of bestel deze ergens online. Op verschillende fora is uitgebreid getest en er zijn al verscheidene werkende settings gevonden (waarbij dus zowel bellen/sms'en/3g werkt)

hababam 03-08-08 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geniux (Bericht 158714)
op het yessim forum staat daar een 'workaround' voor:

dus je moet eerst het netwerk 'vangen' in een andere gsm en vervolgens je sim met yessim in je iphone doen. Of je moet wat langer wachten, zoals hier beschreven.

Een vraagje voor de mensen die al zo'n unlock-sim hebben geprobeerd: hebben jullie de data op de sim (yessim/turbo-sim/x-sim etc) aangepast of gewoon rechtstreeks uit de doos in je iphone gedaan?

Er zijn namelijk settings die je kan en moet veranderen (iig op de yessim) om je iphone werkend te krijgen met je nl simkaartje.

ik heb yessim ook alleen ik had net 5 seconden net werk en vervolgens kon ik hem niet meer krijgen

Donstil 03-08-08 18:17

Ik heb er verder GEEN datakabel bij gekreken, en werkte direct
Ik heb Data roaming en 3g uitgezet en nu werkt alles naar behoren,
Zowel bellen/gebelt worden Smsen/ontvangen (zonder vertraging nu)

Kwam via marktplaats op een advertentie en die had ze voor de 3g, ik kan die advertentie nu ff niet meer vinden, maar hij koste 25,95 inc zending

Dit is zijn email info@web-bv.net kan je mailen en had het de dag later binnen (betaald met paypal en ging de zelfde dag nog weg)

geniux 03-08-08 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Donstil (Bericht 159505)
Ik heb er verder GEEN datakabel bij gekreken, en werkte direct
Ik heb Data roaming en 3g uitgezet en nu werkt alles naar behoren,
Zowel bellen/gebelt worden Smsen/ontvangen (zonder vertraging nu)

Kwam via marktplaats op een advertentie en die had ze voor de 3g, ik kan die advertentie nu ff niet meer vinden, maar hij koste 25,95 inc zending

Dit is zijn email info@web-bv.net kan je mailen en had het de dag later binnen (betaald met paypal en ging de zelfde dag nog weg)

dat die kaartjes werken, daar bestaat geen twijfel over. Alleen lijkt het erop dat elke provider andere settings nodig heeft om gebruik te kunnen maken van alle functionaliteiten. Ik heb juist het toestel gekocht vanwege z'n 3g capaciteiten (en zodat ik makkelijk en snel kan tetheren), dus voor mij is de werking van de 3g optie wel een vereiste.

Enfin, mijn iphone ligt nog steeds bij de douane, hopelijk maandag of dinsdag binnen en dan ga ik ook eens wat testen met simkaartjes

junka 03-08-08 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Donstil (Bericht 159505)
Ik heb er verder GEEN datakabel bij gekreken, en werkte direct
Ik heb Data roaming en 3g uitgezet en nu werkt alles naar behoren,
Zowel bellen/gebelt worden Smsen/ontvangen (zonder vertraging nu)

Kwam via marktplaats op een advertentie en die had ze voor de 3g, ik kan die advertentie nu ff niet meer vinden, maar hij koste 25,95 inc zending

Dit is zijn email info@web-bv.net kan je mailen en had het de dag later binnen (betaald met paypal en ging de zelfde dag nog weg)

Hoi,
heb je hier over een Yessim sim card of andere?

Sat2All 03-08-08 20:27

Niet alle proxysims of beter nog alleen enkele proxysims zoals de yessim hebben een programmer nodig. Voor de yessim is dit de usb upsim. dit is een klein houdertje aangesloten op de USB van je computer waarmee je er een andere setting cq firmware in de yessim kunt zetten. zie ook: YESSIM.com - Ultimate unlock sim-Models

Echter als je een losse yessim koopt via b.v. marktplaats dan ben je afhankelijk van de verkoper welke firmware en welke setting hij erin gezet heeft. De upsim in geval van de yessim koop je er dan niet bij.

Stuur eens een aantal links van 100% succes stories van gebruikers??? ik heb ze nog niet gevonden. Wel van de verkopers die zeggen uiteraard stuk voor stuk dat het werkt. Trap daar niet zondermeer in.

geniux 03-08-08 20:35

op YESSIM - GSM-Forum staan een aantal succesvolle 3g unlocks, echter nog geen nederlandse ervaringen. Het verschilt ook per land welke functionaliteiten werken (maar dat ligt zoals eerder aangegeven ook aan de settings op de sim)

Sat2All 03-08-08 21:15

than is this sim suitable only for rogers and fido canada, becasue it is tested 100% on follow provider that it does not work:

USA- At&T not work 3G ( it was not possible for me test other one)
Germany - Any provider (eplus, d1, vodafone, o2) don't work
Dubai - Any provider don't work
Hong Kong - Any provider don't work
Austria - Any provider don't work
Romania - Any provider don't work

Eerst maar eens wachten op de nederlandse ervaring, tot nu toe roepen alleen verkopers dat het werkt!!! Ben benieuwd wie hier als eerste meldt dat het werkt (100% bedoel ik dan incl 3G data calls in-out en SMS)

geniux 03-08-08 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sat2All (Bericht 159620)
than is this sim suitable only for rogers and fido canada, becasue it is tested 100% on follow provider that it does not work:

USA- At&T not work 3G ( it was not possible for me test other one)
Germany - Any provider (eplus, d1, vodafone, o2) don't work
Dubai - Any provider don't work
Hong Kong - Any provider don't work
Austria - Any provider don't work
Romania - Any provider don't work

Eerst maar eens wachten op de nederlandse ervaring, tot nu toe roepen alleen verkopers dat het werkt!!! Ben benieuwd wie hier als eerste meldt dat het werkt (100% bedoel ik dan incl 3G data calls in-out en SMS)

ja precies, daar wacht ik ook op. Junka verwacht een aantal yessims + yesup (sim reader), dus ik verwacht dat hij er wel mee aan de slag gaat :)

Sat2All 03-08-08 21:54

Ben zeer benieuw, dus Junka hoop dat je snel iets positiefs kunt melden ;-)

alexteie 03-08-08 22:07

Hoi

Ik ken nu al meerdere mensen die de yessim hebben uitgeprobeerd. Of dit met de laatste software was dat weet ik niet. Wat ik wel weet is dat die gasten uit hilversum via marktplaats de yessim gebruiken.

De mensen die ik ken die de yessim hebben gebruikt balen er alleen maar van dat ze het gebruikt hebben. Het liep uiteen van 5 minuten signaal tot 8 uur signaal en dan vaak een kapotte sim tray er aan overhoudend. Dit is voor mij het laatste wat ik over de yessim heb gezegd. Wil je het proberen, moet je lekker zelf weten, mijn iPhone komt dat kaartje iig nooit meer in.

Ik ga het nu niet meer proberen en ik denk ook in de toekomst niet. Ik rij wel gewoon naar Belgie :)

robinevers 03-08-08 23:07

het is mij allemaal duidelijk, morgen komt mijn witte iphone 3g binnen voor de heerlijke prijs van $450 (€289) via een ebay powerseller, die gaat rustig nog even de kast in en mag daar blijven staan tot het dev team zijn werk heeft gedaan en ik een succesvolle donatie heb gedaan naar die gasten, desalniettemin wens ik jullie heel veel succes met jullie hardware unlocks, maar mijn conclusie is verspil jee geld niet aan turbosims, en hou je iphone heel, en wacht rustig op het DeV team, per slot van rekening werkt mijn iphone us 8gb 1.1.4 nog primmaaaaa!

hababam 03-08-08 23:21

IK heb het met 2 yessim kaarten geprobeerd van iemand uit marktplaats maar zonder succes.

in het begin heb ik 10 seconde een verbinding gemaakt maar het leek dat t mobile me signaal blokkeerde. dit heb ik met 2 yessim en 5 simkaart geprobeerd met hetzelfde resultaat

geniux 04-08-08 01:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hababam (Bericht 159717)
IK heb het met 2 yessim kaarten geprobeerd van iemand uit marktplaats maar zonder succes.

in het begin heb ik 10 seconde een verbinding gemaakt maar het leek dat t mobile me signaal blokkeerde. dit heb ik met 2 yessim en 5 simkaart geprobeerd met hetzelfde resultaat

Welke settings? Voor de zoveelste keer: yessim heeft specifieke sim-settings nodig voor de verschillende NL providers. Als je enkel een yessim kaartje hebt, zonder een datakabel, dan is de kans dat ie het doet zonder aanpassingen erg klein..

hababam 04-08-08 01:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geniux (Bericht 159780)
Welke settings? Voor de zoveelste keer: yessim heeft specifieke sim-settings nodig voor de verschillende NL providers. Als je enkel een yessim kaartje hebt, zonder een datakabel, dan is de kans dat ie het doet zonder aanpassingen erg klein..


geen idee maar heb er 2 gekregen van hem .....

ik zag wel dat die ene iest met 30 was maar verder weet ik niks

junka 04-08-08 09:05

hmm......ik lees paar slechte ervaringen hierzo,
Ik zelf heb een witte 16gb van at&t locked en moet het werkend krijgen op me T-mobile sim,zoals ik lees op andere forums (gsmhosting.com , gsmhackers.net enzo) lukt het unlocken wel met die yessim,maar idd moet je bepaalde settings eerst aanpassen,(3g,free roam uitzetten,reboot maken van 10 min enzo).Ik wacht zelf nog steeds op mijn sims,kheb ze vorige week zondag besteld ze waren ook niet meer in stock,ik heb ze een mail gestuurd over me bestelling het schijnt te zijn dan meerderen mensen met het zelfde ervaren Yessim shipping yet? - GSM Hackers

hababam 04-08-08 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door junka (Bericht 159858)
hmm......ik lees paar slechte ervaringen hierzo,
Ik zelf heb een witte 16gb van at&t locked en moet het werkend krijgen op me T-mobile sim,zoals ik lees op andere forums (gsmhosting.com , gsmhackers.net enzo) lukt het unlocken wel met die yessim,maar idd moet je bepaalde settings eerst aanpassen,(3g,free roam uitzetten,reboot maken van 10 min enzo).Ik wacht zelf nog steeds op mijn sims,kheb ze vorige week zondag besteld ze waren ook niet meer in stock,ik heb ze een mail gestuurd over me bestelling het schijnt te zijn dan meerderen mensen met het zelfde ervaren Yessim shipping yet? - GSM Hackers


als het lukt met yessim laat me ff weten dan ...
ik ga vandaag weer lansg bij iemand anders die ook yessim verkoopt ff kijken of hem het wel lukt

Donstil 04-08-08 23:34

SMSen werkt keurig. en ook bellen werkt perfect

Alleen als ik gebeld wordt dan klapt na een aantal seconden (minder dan 10) de simlock erop , me verbinding wordt dan verbroken en ik moet me pin opnieuw invoeren, hierna kan ik weer gebeld worden en blijft hij langer actief.

Maar als ik dan (bv) na 30min weer gebeld wordt is het verhaal het zelfde.

Hebben jullie dit al vaker gehoord ?

junka 05-08-08 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Donstil (Bericht 160635)
SMSen werkt keurig. en ook bellen werkt perfect

Alleen als ik gebeld wordt dan klapt na een aantal seconden (minder dan 10) de simlock erop , me verbinding wordt dan verbroken en ik moet me pin opnieuw invoeren, hierna kan ik weer gebeld worden en blijft hij langer actief.

Maar als ik dan (bv) na 30min weer gebeld wordt is het verhaal het zelfde.

Hebben jullie dit al vaker gehoord ?

Donstil
welke 'x-sim' gebruik je
en welke provider heb jij?

geniux 05-08-08 14:25

gizmodo.com meldt dat er nieuwe unlock sim op de markt is, speciaal voor de iphone 3g:

Unlocks: Brando Joins iPhone 3G Chip-Unlocker Game, Still Needs You to Cut Up SIMs

+- 25 dollar inc. verzendkosten vanuit china. Op zich wel een aantrekkelijke prijs, maar eerst maar eens ervaringen opzoeken op internet :)

Donstil 06-08-08 00:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door junka (Bericht 161012)
Donstil
welke 'x-sim' gebruik je
en welke provider heb jij?

Ik heb een universal sim (black)

junka 07-08-08 12:21

OK
ik hem vandaag 1x yessim binnen gekregen en meteen test, nu al meer dan een uur in gebuik.
toestel:WHITE 3G 16GB US AT&T LOCKED
sim:T-mobile 150 flex ( abo van me nokia N95)
ik heb het volgende er mee getest:
OUTGOING CALLS---OK
INCOMING CALLS---OK
OUTGOING SMS----OK
INCOMING SMS----OK
3G CONNECTION----N/A ,niet mogelijk om te testen omdat ik geen 3G abo heb.

voor nu werkt het prima,als er problemen zijn dan zal ik het meteen vermelden
( ik krijg over enkelen werk dagen 7x yessims binnen,voor de voor degene die interessen hebben)

geniux 07-08-08 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door junka (Bericht 163046)
OK
ik hem vandaag 1x yessim binnen gekregen en meteen test, nu al meer dan een uur in gebuik.
toestel:WHITE 3G 16GB US AT&T LOCKED
sim:T-mobile 150 flex ( abo van me nokia N95)
ik heb het volgende er mee getest:
OUTGOING CALLS---OK
INCOMING CALLS---OK
OUTGOING SMS----OK
INCOMING SMS----OK
3G CONNECTION----N/A ,niet mogelijk om te testen omdat ik geen 3G abo heb.

voor nu werkt het prima,als er problemen zijn dan zal ik het meteen vermelden
( ik krijg over enkelen werk dagen 7x yessims binnen,voor de voor degene die interessen hebben)

sweet! Nog settings aangepast?

(kom ff op msn ;))


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:59.