iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   Het grote iPhone 3G hardware unlock topic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/17063-grote-iphone-3g-hardware-unlock-topic.html)

sjoeii 01-12-08 22:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door groentjie (Bericht 225500)
Volg de aanwijzingen zoals eerder in deze thread. je moet wel zo'n yesup kabel hebben om het kaartje op de juiste wijze in te stellen. als je klaar bent moet je 3G uitzetten en dan werkt het!

Vreemd heb alles opgevolgd, maar tevergeefs

sebastiaanram 01-12-08 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door groentjie (Bericht 225455)
Bij mij werkt alles behalve 3G (gprs). Ik heb de nieuwe baseband!

en welke provider heb je?? chill als je de oplossing hebt... :P

groentjie 02-12-08 08:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sebastiaanram (Bericht 225514)
en welke provider heb je?? chill als je de oplossing hebt... :P

ik heb T-Mobile

nickmdc 02-12-08 18:25

He,

Ik ben nieuw op dit forum en ik heb mijn iPhone dus nu ook naar firmware 2.2 ge-update, maar nu krijg ik dus ook yessim niet meer aan de praat.

Vandaag heb ik een USB datakabel ontvangen en nou wou ik de instellingen aanpassen van de yessim, maar ik krijg dit in het programma:

Searching YesUP..Found.
Reading Yessim info ..
Reading Yessim SN..Error!
Reading Yessim info ..
Reading Yessim SN..Error!
Reading Yessim info ..

Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik dacht dat het aan Vista lag, maar ik heb het ook met XP.

appledr 02-12-08 18:32

De unlock sim met 2 vingers ligt aandrukken, de 5 contactpuntjes moeten tegelijkertijd contact maken. Bij een error melding blijven herhalen.

sebastiaanram 02-12-08 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nickmdc (Bericht 225994)
He,

Ik ben nieuw op dit forum en ik heb mijn iPhone dus nu ook naar firmware 2.2 ge-update, maar nu krijg ik dus ook yessim niet meer aan de praat.

Vandaag heb ik een USB datakabel ontvangen en nou wou ik de instellingen aanpassen van de yessim, maar ik krijg dit in het programma:

Searching YesUP..Found.
Reading Yessim info ..
Reading Yessim SN..Error!
Reading Yessim info ..
Reading Yessim SN..Error!
Reading Yessim info ..

Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik dacht dat het aan Vista lag, maar ik heb het ook met XP.

je moet de kaart goed aandrukken, (bijvoorbeeld met een echt simkaartje) je moet hard genoeg drukken, zodat de vijf puntjes ingedrukt worden.

Jari69 02-12-08 20:04

Hey all,

Jullie zijn echt op de hoogte van alles rondom de iphone, zit voor mij nog echt een hoop abracadabra tussen.

Heb vandaag mijn iphone van t-mobile ontvangen maar wil hem ivm het buitenland nog wel simlock vrij maken. Wat is, naast 120 euro betalen, de manier die jullie aanraden??

gr. Jari

groentjie 02-12-08 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jari69 (Bericht 226042)
Hey all,

Jullie zijn echt op de hoogte van alles rondom de iphone, zit voor mij nog echt een hoop abracadabra tussen.

Heb vandaag mijn iphone van t-mobile ontvangen maar wil hem ivm het buitenland nog wel simlock vrij maken. Wat is, naast 120 euro betalen, de manier die jullie aanraden??

gr. Jari

We hebben een bovengemiddelde interesse! Nothing more nothing less :)
Ontopic
Als je die vandaag hebt gehad dan is je firmware waarschijnlijk 2.2 en je baseband 2.28.
Dan zou ik kiezen voor de 120 euro T-Mobile.
Als je nog 2.1 + oude baseband hebt kun je even wachten want voor het einde van het jaar komt er als het goed is een software unlock.

Jari69 02-12-08 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door groentjie (Bericht 226044)
We hebben een bovengemiddelde interesse! Nothing more nothing less :)
Ontopic
Als je die vandaag hebt gehad dan is je firmware waarschijnlijk 2.2 en je baseband 2.28.
Dan zou ik kiezen voor de 120 euro T-Mobile.
Als je nog 2.1 + oude baseband hebt kun je even wachten want voor het einde van het jaar komt er als het goed is een software unlock.

Kan ik daar makkelijk achterkomen?? Wat ik voor firmware en baseband heb?

groentjie 02-12-08 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jari69 (Bericht 226046)
Kan ik daar makkelijk achterkomen?? Wat ik voor firmware en baseband heb?

Instellingen - ALgemeen
Onderin zie je je modemfirmware staan. wat daar staat is je baseband en bij versie (wat hoger) staat je firmware versie

Jari69 02-12-08 20:46

Bedankt Groentjie dat je zo snel reageert. Heb mijn iphone aangekregen (hoop gedoe) en zit even te kijken.

Bij versie staat 2.1 en bij modem firmware staat 02.1.07

Heb ik nu mazzel of ben ik alsnog de pineut??

Tijn1 02-12-08 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jari69 (Bericht 226077)
Bedankt Groentjie dat je zo snel reageert. Heb mijn iphone aangekregen (hoop gedoe) en zit even te kijken.

Bij versie staat 2.1 en bij modem firmware staat 02.1.07

Heb ik nu mazzel of ben ik alsnog de pineut??

vooral niet updaten in itunes naar 2.2 dan zit je goed

legendx2 02-12-08 22:15

het is mij gelukt om 1 min. 3g werken te krijgen met de nieuwe baseband en fw 2.2/ is het iemand anders ook al gelukt alleen dan langer ?

ik gebruikt de yes sim y3g fw 23

rasim 02-12-08 22:26

beste mensen ,dat je heel goed koop unlock voor 2,95 of 3,95 dat je dan iets download werk voor geen een meter, dus doe het niet zonde voor je geld ik heb het geprobeert .als je toch unlock wilt moet je turbo sim nemen kost 15 euro( beverwijk) of afkopen de sim lock dat kost 120 euro

King1987 02-12-08 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rasim (Bericht 226158)
beste mensen ,dat je heel goed koop unlock voor 2,95 of 3,95 dat je dan iets download werk voor geen een meter, dus doe het niet zonde voor je geld ik heb het geprobeert .als je toch unlock wilt moet je turbo sim nemen kost 15 euro( beverwijk) of afkopen de sim lock dat kost 120 euro

Het is toch jammer dat je de unlock heb geprobeerd voor 3 a 4 euro, software matig is hij nog niet te unlocken namelijk. ;) Lezen, lezen, lezen ;)

Let op, de 2.2 versie is nog niet met alle kaartjes te unlocken!

nickmdc 03-12-08 00:00

Nou, ik heb geprobeerd om de yessim zo goed mogelijk aan te drukken in de USB datakabel, maar het werkt nog steeds niet, krijg steeds een error.

Kan het zijn dat mijn yessim defect is ofzo? Zo ja, heb ik hier nog garantie op?

sjoeii 03-12-08 06:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door groentjie (Bericht 226044)
We hebben een bovengemiddelde interesse! Nothing more nothing less :)
Ontopic
Als je die vandaag hebt gehad dan is je firmware waarschijnlijk 2.2 en je baseband 2.28.
Dan zou ik kiezen voor de 120 euro T-Mobile.
Als je nog 2.1 + oude baseband hebt kun je even wachten want voor het einde van het jaar komt er als het goed is een software unlock.

Waarschijnlijk lukt het met 2.1 al niet eens meer. Daar bestaan nog twijfels over

k.benzema 04-12-08 14:00

Heey
ik heb gister mijn iphone 3g ontvangen
maar er zit een simlock op
het is eentje uit de VS
en ik vroeg me af of de yessim ook bij een hi abo werkt??

of is het beter om te w8en op software verandering?

sjoeii 04-12-08 14:25

Ik zie dat je FW 2.2 hebt. Deze zal voorlopig softwarematig nog niet te unlocken zijn.

ducmen 04-12-08 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door legendx2 (Bericht 226151)
het is mij gelukt om 1 min. 3g werken te krijgen met de nieuwe baseband en fw 2.2/ is het iemand anders ook al gelukt alleen dan langer ?

ik gebruikt de yes sim y3g fw 23



Ik heb mijn iphone ook 2 uur lang werkend gekregen met de yessim 2.3 en de firmware update 2.2, maar toen ik naar buiten ging was het weg verbinding en hij blijft nu maar zoeken en geeft geen service...wat is hier loos????


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:19.