iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   Het grote iPhone 3G hardware unlock topic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/17063-grote-iphone-3g-hardware-unlock-topic.html)

Liejanda 18-12-08 21:29

ik heb nog een vraagje.... (ik ben er achter dat ik een Rebel Sim retour heb gekregen ;) naja ik kan bellen en sms-en dus i don't care :P)

ik lees veel mensen over 3g dat het niet doet, maar werkt bij jullie (mensen met yes-sim én rebelsim) GPRS wel? want dat krijg ik met m'n Hi abbo ook niet aan de praat.

linkemink 18-12-08 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Liejanda (Bericht 232427)
ik heb nog een vraagje.... (ik ben er achter dat ik een Rebel Sim retour heb gekregen ;) naja ik kan bellen en sms-en dus i don't care :P)

ik lees veel mensen over 3g dat het niet doet, maar werkt bij jullie (mensen met yes-sim én rebelsim) GPRS wel? want dat krijg ik met m'n Hi abbo ook niet aan de praat.

Nee, geen data via GPRS/3G mogelijk

Liejanda 19-12-08 00:31

ik heb nu met de rebelsim een heel klein blauw rondje boven in m'n balk staan.... ik kan ook op internet, (super traag, maar het is een begin)
maar ik kan dat rondje niet plaatsen.. GPRS is een vierkantje en EDGE is een E

Tijn1 19-12-08 00:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Liejanda (Bericht 232512)
ik heb nu met de rebelsim een heel klein blauw rondje boven in m'n balk staan.... ik kan ook op internet, (super traag, maar het is een begin)
maar ik kan dat rondje niet plaatsen.. GPRS is een vierkantje en EDGE is een E

met de nieuwe firmware is gprs een rondje geworden en btw hier in nederland hebben we geen edge netwerk

Liejanda 19-12-08 00:55

dat laatste wist ik maar de iPhone geeft gprs nog wel eens weer als edge ;)

oké,, nou cool! dan heb ik in ieder geval gprs :P

linkemink 19-12-08 07:58

En je kan ook gebeld worden met 3G ( of gprs als umts niet aanwezig is) ingeschakeld?
Dat zou betekenen dat jij een volledig werkende sim hebt met baseband 2.2

speedymax1972 19-12-08 08:53

Heb ook idd gprs met de Rebelsim, + tel en sms. Deze sim is vorige week helaas gesloopt met het in- en uithalen..

Maar gelijk daarna de Y3G geprobeert die na ruim 2 weken was geleverd en ook met deze sim heb ik gprs +tel en sms.

Ik heb een At&t gelockt toestel met de laatste firmware en baseband.
3G heb ik wel uitstaan, anders krijg ik "geen service".

Liejanda 19-12-08 09:11

Met 3g aan kan ik niet bellen, met gprs aan wel maar dat is nix nieuws volgens mij

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door linkemink (Bericht 232526)
En je kan ook gebeld worden met 3G ( of gprs als umts niet aanwezig is) ingeschakeld?
Dat zou betekenen dat jij een volledig werkende sim hebt met baseband 2.2


groentjie 19-12-08 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Liejanda (Bericht 232565)
Met 3g aan kan ik niet bellen, met gprs aan wel maar dat is nix nieuws volgens mij

Maar dat klopt volgens mij niet! Als je 3g (met yessim iig) aan hebt kun je niet bellen/gebeld worden. als je 3g uit hebt, kun je volgens mij ook niet internetten (ook niet op gprs).

isomis 19-12-08 12:53

ik heb nu zo'n rebelsimcard gekregen. De eerste stap die ik moet doen is: verwijder de pincode van je eigen simkaart. Ik kan in mijn nokia n70 pincode op 0000 zetten maar niet verwijderen, hoe doe ik dat?

linkemink 19-12-08 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door isomis (Bericht 232665)
ik heb nu zo'n rebelsimcard gekregen. De eerste stap die ik moet doen is: verwijder de pincode van je eigen simkaart. Ik kan in mijn nokia n70 pincode op 0000 zetten maar niet verwijderen, hoe doe ik dat?

Je moet in je GSM instellingen pincode uitzetten. m.a.w als je de GSM aanzet moet ie niet om een pincode vragen.

isomis 19-12-08 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door linkemink (Bericht 232685)
Je moet in je GSM instellingen pincode uitzetten. m.a.w als je de GSM aanzet moet ie niet om een pincode vragen.

hmm dat doet ie al niet meer. alleen hij wil het nog niet doen in mijn iphone, hij ziet de simkaart niet. Het support op internet met betrekking tot de rebel is echt bagger.

Liejanda 19-12-08 18:18

Nee 3g aan betekent alleen dat je die vorm van mobiel internet niet kunt gebruilen, pas als je dataroaming uit hebt staan kun je helemaal niet meer gebruik maken van welke vorm van mobiel internet

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door groentjie (Bericht 232597)
Maar dat klopt volgens mij niet! Als je 3g (met yessim iig) aan hebt kun je niet bellen/gebeld worden. als je 3g uit hebt, kun je volgens mij ook niet internetten (ook niet op gprs).


Dwevbob 19-12-08 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Liejanda (Bericht 232774)
Nee 3g aan betekent alleen dat je die vorm van mobiel internet niet kunt gebruilen, pas als je dataroaming uit hebt staan kun je helemaal niet meer gebruik maken van welke vorm van mobiel internet

Dat geldt alleen in het buitenland, binnen Nederland kan je met Data Roaming uit toch gewoon data binnenkrijgen (ik doe het dagelijks).

Modena 20-12-08 11:53

Het is misschien een domme vraag maar zijn er vandaag 3g iphones op de markt die NIET hardwarematig kunnen unlockt worden?

King1987 20-12-08 12:06

Alleen die SLECHT hardware matig unlock kunnen worden, die met FW 2.2 en de baseband update, meer info is er te vinden op deze site. (3G werkt niet, wel geen verbinding met de provider etc etc)

goofke 20-12-08 13:08

en die dat je nu in de winkel standaard koopt zijn die 2.2?

Undertaxxx 20-12-08 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door goofke (Bericht 232964)
en die dat je nu in de winkel standaard koopt zijn die 2.2?

Waarschijnlijk niet, ik ga me zo een nieuw toestel halen bij Mobistar dus ik kan het je deze namiddag met zekerheid zeggen.

PS: Heb vorige week nog eentje gehaald en deze was nog 2.1 Firmware. Maar heb net naar Mobistar Center Leuven gebeld en daar hebben ze alleen nog maar 2.2 Firmwares. Op zich maakt dit niets uit aangezien ze simlockvrij zijn.

King1987 20-12-08 13:20

Nee, heb er pas 1 gekocht, (blijkbaar oude voorraad) met 2.1

Dit kan je pas zien wanneer je iPhone aan staat!

EDIT
undertaxxx was me voor ;)


MOL20K 20-12-08 17:21

Vandaag een rebelsim binnen gekregen met hun nieuwste firmware. Ik kan gelukkig weer bellen. Maar internet werkt hele maal niet, dus elke app die gebruik maakt van internet werk ook niet.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:34.