iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 1e gen.: Pffff ... zenuwslopend die iPhone terug in leven te krijgen. (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/18252-pffff-zenuwslopend-iphone-terug-leven-krijgen.html)

Phil from belgium 05-08-08 23:36

Melding: De iPhone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (20).

Michael 05-08-08 23:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Phil from belgium (Bericht 161618)
Melding: De iPhone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (20).

Doe je het wel in dfu (zwart scherm)

Phil from belgium 05-08-08 23:46

ben nog op zoek naar het zwarte scherm ... hopelijk raar ik er in.(toch niet makkelijk).
https://forum.iculture.nl/f59/i.../3400-dfu.html

Michael 05-08-08 23:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Phil from belgium (Bericht 161627)
ben nog op zoek naar het zwarte scherm ... hopelijk raar ik er in.(toch niet makkelijk).
https://forum.iculture.nl/f59/i.../3400-dfu.html

iPhone uitzetten en weer aanzetten met je vinger op de home en sleepknop Dan na 10 seconden sleepknop loslaten en homeknop vasthouden tot itunes zegt een iphone te hebben gevonden die hersteld moet worden dan restoren met 114

Phil from belgium 05-08-08 23:54

Apple logo & draaiende cirkel ... jammer genoeg terug:
Melding: De iPhone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (9).

Bomans 05-08-08 23:56

probeer eens een andere usb-poort.

Michael 05-08-08 23:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Phil from belgium (Bericht 161638)
Apple logo & draaiende cirkel ... jammer genoeg terug:
Melding: De iPhone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (9).

Probeer eens een andere fw 111 bijvoorbeeld 102 gaat niet
En als dat niet gaat misschien eerst in 7.7 van itunes herstellen met de officiele 2.0 en dan weer downgraden met 7.5 naar 114

Phil from belgium 06-08-08 00:05

Bedankt allen , maar voor vandaag zit het erop , pfffff .... heb amper 5 uur geslapen afgelopen 24 uur ... morgen heb ik geen verlof en ga ik terug aan het werk .
Heb toch al wat nieuwe hoop :) en kijk al uit naar morgenavond om verder te doen.
Cu later,
Phil.

jantjuh 06-08-08 09:18

Als je eenmaal klaar bent en alles werkt ben je in ieder geval nooit meer bang voor iphones en je heb een hoop geleerd ;)

matthijst 06-08-08 09:42

Probeer dit eens:
WinOwn 2.0.0.3 - RapidShare: Easy Filehosting
- iTunes 7.7
- originele 2.0.0 firmware
- custom 2.0.0 firmware

Volgens mij deed ik het zo:
1- browse ipsw (originele firmware opgeven)
2- iPwner knop indrukken (custom firmware opgeven)
3- hij kraakt nu itunes
4- restoren / of restoren in DFU mode met de custom firmware(ff vergeten wat hij aangaf)

NB: de Apple 2.0 firmware dient nergens voor, alleen om winPwn te starten, kan trouwens best dat het bij 2.0.0.3 niet meer nodig is, was gisteren voor mij ook laat :(

Phil from belgium 06-08-08 21:32

Hier gaan we weer ... update naar iTunes 7.7 ... tot binnenkort.
Herstel met FW 2.0
Apple logo & draaiende cirkel ... draaide zeer lang (en eigelijk nog steeds) jammer genoeg terug:
Melding: De iPhone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (9).
Ben ik wel goed bezig in de herstelmodus ? was geen zwart scherm

DFU gelukt, zwart beeld ...restore fw 2.0 ...
Melding: De iPhone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (-1).
Nu staat ie op een wit scherm ?

Phil from belgium 06-08-08 23:03

Na poging om via pwng een custom 2.0 er op te zetten zit ik nu steeds met de 1619 errors opgescheept.
"
Probleem: Alle Error 16XX foutmeldingen betekenen dat je iPhone in DFU staat. Je kunt de custom firmware 2.0 niet installeren als je iPhone in DFU staat; dat moet in recovery mode gebeuren.
Oplossing: Zet je iPhone uit door je vingers op de Home- en Power-knop te houden voor een aantal seconden. Als je iPhone daarna weer opstart ben je uit DFU. Om alsnog de custom firmware 2.0 op je iPhone te kunnen zetten moet je de iPhone in recovery mode zetten. Haal je iPhone van de oplaadkabel of uit de dock en schakel hem uit. Hang je iPhone nu weer aan de kabel, maar houd je vinger op de Home-knop. Als nu je iPhone weer opstart, zie je een iTunes-logo en stekker. Nu kun je verder restoren via ... handleiding.

Dit lukt me echter niet :o

nick007 07-08-08 01:03

wat ik gek vind..is dat de pwng je het toestel wel in DFU laat zetten....waarom krijg je dan een 16xx melding...ik krijg 1604 en ik kom er niet aan uit...

beeldsnijder 07-08-08 13:06

Hallo allemaal,

Ik zit ook met mijn Iphone te KL%^#&#$&$

mijn probleem ziet er als volgt uit

Itunes versie 7.5

Iphone
firmware 1.1.4
maar ...
baseband 04 05 04G
en dat klopt niet samen (zou (denk ik) 04 04 05 G moeten zijn) maar dat krijg ik dus niet voor elkaar

Ik heb mijn Iphone wel weer werkend gekregen maar ik krijg 'm niet geunlocked
en kan dus niet bellen (en da's best jammer voor een IPHONE)

via +libetry krijg ik het vooralsnog niet spits
welke optie/ of tool moet ik hiervoor kiezen ??

en nog een vraag:
als ik de Iphone dan weer aansluit op Itunes en hem herstel naar een eerdere herstel datum/ versie/ tijdstip (omdat mijn PC 'm herkend), moet ik die optie dan kiezen of de Iphone als nieuwe Iphone selecteren????

Ik hoop dat jullie tips hebben, na zo'n dag of 3 prutsen .....Pfffffffffff

Gr Billy

lionell 07-08-08 14:09

Ik heb ook hetzelfde probleem gehad:

Zie hieronder mijn werkwijze:

Downgrade met itunes 7.5 naar firmeware 1.1.4
Vervolgens met Kiphone, de baseband downgraden.
Daarna nogmaals een restore naar 1.1.4
Vervolgens unlocken via Iliberty+

https://forum.iculture.nl/f14/i...tml#post159842

Gr. Lionell

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door beeldsnijder (Bericht 163090)
Hallo allemaal,

Ik zit ook met mijn Iphone te KL%^#&#$&$

mijn probleem ziet er als volgt uit

Itunes versie 7.5

Iphone
firmware 1.1.4
maar ...
baseband 04 05 04G
en dat klopt niet samen (zou (denk ik) 04 04 05 G moeten zijn) maar dat krijg ik dus niet voor elkaar

Ik heb mijn Iphone wel weer werkend gekregen maar ik krijg 'm niet geunlocked
en kan dus niet bellen (en da's best jammer voor een IPHONE)

via +libetry krijg ik het vooralsnog niet spits
welke optie/ of tool moet ik hiervoor kiezen ??

en nog een vraag:
als ik de Iphone dan weer aansluit op Itunes en hem herstel naar een eerdere herstel datum/ versie/ tijdstip (omdat mijn PC 'm herkend), moet ik die optie dan kiezen of de Iphone als nieuwe Iphone selecteren????

Ik hoop dat jullie tips hebben, na zo'n dag of 3 prutsen .....Pfffffffffff

Gr Billy


beeldsnijder 07-08-08 14:23

Hoi Lionell,

Thanks, ik ga direct aan de slag

Gr Billy

Liberty loopt nu

status

frim ware 1.1.4
bootloader 3.9M352
baseload 04 04 05G

i'm praying...................

Update:
Yipeeeeeeeeeyyyyyyyyyyyyyyyyyy

Yipeeeeeeeeeyyyyyyyyyyyyyyyyyy

Phil from belgium 07-08-08 22:01

Oef gelukt
 
Pffffff .... hét is gelukt ... dit alles na bijna 4 dagen zweten & "klooien" om het op z'n Hollands te zeggen.
Oef oef, en nu maar uitleggen hoe is verlopen:
iTunes verwijderd , inclusief de iTunes map (mijn documenten-mijn muziek-iTunes)
iTunes 7.5 geinstalleerd.
iPhone in DFU gebracht
Herstel via iTunes (shift - herstellen) , FW 1.1.4 gekozen
Toen kreeg ik steeds error 1015 (platte USB stekker verranderde in brede USB stekker)
Google=negeer deze error ... blijkbaar was de FW reeds hersteld.
Telkens kwam die herstel modus opnieuw tevoorschijn bij iTunes.
Er vescheen een nieuw normaal scherm op de iPhone (sim is locked , enkel emergency etc.)
Heb toen eens gecheckt bij iLiberty+ , en ja hoor die stond nu wél actief.
Alles aangevinkt (van Jailbreak t.e.m. Cydia)
Go For It
Yes, geen slapeloze nachten meer.
Nu kan ik alles rustig overlopen :)

btw, heb ik de doop :rolleyes: goed doorstaan ?
Toch niet alles, maar ja, blijkbaar beetje m'n eigen schuld ... had alles toch nog aandachtiger moeten lezen , en pech dat mijn internet er toen juist uit lag.

Bedankt allen ...may the Force be with you.

nick007 07-08-08 22:04

waarom krijg ik dan een 16xx???? DFU is toch DFU???

Phil from belgium 07-08-08 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nick007 (Bericht 163609)
waarom krijg ik dan een 16xx???? DFU is toch DFU???

Zeker de boel eens opkuisen:
iTunes verwijderd , inclusief de iTunes map (mijn documenten-mijn muziek-iTunes)
iTunes 7.5 geinstalleerd.
Probeer de error 1015 te bemachtigen ... en dan gaat ie goed.

eerlijk gezegd, DFU is niet altijd makkelijk , ben dan ook niet zo zeker dat ie daar in stond , wel zeker dat het scherm plots wit werd en vervolgens een appeltje + draaiende cirkel ...

nick007 07-08-08 22:56

geen hoop , heb ik al geprobeerd...

ik denk dat ik em in de vriezer ga leggen, er schijnt een manier te zijn om 2 connectors tegen elkaar te houden maar dit vind ik te link. Ik probeer dan liever de vriezer manier...zijn hier nog risico's aan verbonden? of zal het wel meevallen?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:33.