//

unlock en nederlands

unlock en nederlands discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Vandaag ontvingen we eindelijk de iphone 3G via gsm.nl met een KPN-abonnement. In de verpakking zit alleen een handleiding in een taal die we niet ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 21-11-08, 22:05
guidovanh guidovanh is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 4
Angry unlock en nederlands

Vandaag ontvingen we eindelijk de iphone 3G via gsm.nl met een KPN-abonnement.
In de verpakking zit alleen een handleiding in een taal die we niet kunnen lezen.
Als we de iphone aanzetten, krijg we de melding: simbloccata.

We hebben allerlei sites bekeken, maar nergens hebben we informatie kunnen vinden hoe we de simblokkade legaal kunnen verwijderen (ja, illegale manieren wel!)

Wie kan ons helpen? Misschien hebben we te weinig informatie in dit bericht gegeven, dan horen we dat graag.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-11-08, 22:06
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Heb je toevallig een code op je SIM ingesteld?
  #3  
Oud 21-11-08, 22:07
slodo slodo is offline
• iOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 1.027
Standaard

als je met een kpn abbo wilt bellen zul je een unlock-sim moeten gebruiken en je iPhone moeten jailbreaken, tenzij hij legaal ge-unlockt is door apple.
  #4  
Oud 21-11-08, 22:17
guidovanh guidovanh is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 4
Standaard

Nee, we hebben nog helemaal niets gedaan. We hebben de iphone uit de verpakking gehaald, de simkaart erin gedaan en 'm aangezet. Meer niet.
  #5  
Oud 21-11-08, 22:20
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Heb je de iPhone simlockvrij? Als dat zo is kun je hem gewoon activeren in iTunes.
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #6  
Oud 21-11-08, 22:57
Jamaz Jamaz is offline
• iOS 2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 9
Standaard

Ik krijg steeds GEEN SERVICE nadat ik een downgrade heb gedaan van 2.2 naar 2.1 (Jailbreak).

Abo van Vodafone.
  #7  
Oud 21-11-08, 23:06
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guidovanh Bekijk bericht
Nee, we hebben nog helemaal niets gedaan. We hebben de iphone uit de verpakking gehaald, de simkaart erin gedaan en 'm aangezet. Meer niet.
Is het een nieuw abonnement en een nieuwe SIM?

Probeer de SIM anders eens in een andere telefoon, waarschijnlijk moet je een PIN code moet invoeren.
Ik denk namelijk dat het PIN code van de SIM is die de iPhone vraagt.
  #8  
Oud 21-11-08, 23:09
Jamaz Jamaz is offline
• iOS 2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 9
Standaard

Even het gehele verhaal.

Ik heb een iphone 3g met 2.1 erop. Vodafone werkt prima. Nu deed ik met mijn stomme kop een upgrade naar 2.2. Toen begon de ellende. Uiteindelijk gedowngrade naar 2.1. Alles werkt goed alleen ik kan niet bellen omdat de Iphone steeds aangeeft GEEN SERVICE.

Sim eruit, sim erin geen effect. Moet ik na jailbreak 2.1 nog unlocken o.i.d?



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje Bekijk bericht
Is het een nieuw abonnement en een nieuwe SIM?

Probeer de SIM anders eens in een andere telefoon, waarschijnlijk moet je een PIN code moet invoeren.
Ik denk namelijk dat het PIN code van de SIM is die de iPhone vraagt.
  #9  
Oud 21-11-08, 23:24
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Sorry mijn reactie was voor guidovanh.

Ik weet alleen dat de baseband van 3G iPhones worden geupdate met de nieuwe 2.2. Firmware.
Dit zou te maken kunnen hebben dat hij "Geen Service" meer geeft. Voor zover ik weet is het (nog) niet mogelijk om de Baseband te herstellen.

Waar heb je de iPhone gekocht en hoe is hij ge-unlocked?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jamaz Bekijk bericht
Even het gehele verhaal.

Ik heb een iphone 3g met 2.1 erop. Vodafone werkt prima. Nu deed ik met mijn stomme kop een upgrade naar 2.2. Toen begon de ellende. Uiteindelijk gedowngrade naar 2.1. Alles werkt goed alleen ik kan niet bellen omdat de Iphone steeds aangeeft GEEN SERVICE.

Sim eruit, sim erin geen effect. Moet ik na jailbreak 2.1 nog unlocken o.i.d?
  #10  
Oud 22-11-08, 17:34
guidovanh guidovanh is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 4
Standaard

Hier lopen nu dus 2 discussies door elkaar heen. Erg jammer!
Onze iphone is gekocht bij gsm.nl MET een KPN-abonnement. Als we 'm aanzetten, staat boven in beeld de tijd, daaronder de datum. Vervolgens een plaatje van de aardbol met daar doorheen een kadertje met de tekst "SIM bloccata"
Onderin staat een kadertje met de tekst "sblocca" en aan de linkerkant een pijl.
Ik heb ook geprobeerd de USIM-kaart in een ander toestel te doen, toen vroeg ie alleen om een pincode, standaard dus 0000 geprobeerd en die deed het gewoon. Kreeg direct een SMS'je binnen voor instellingen, maar dat wilde ik natuurlijk niet op dat andere toestel.
SIM-kaartje weer in de iphone gedaan en krijg weer dezelfde melding als voorheen.

Via de website van itunes weet ik nog niet hoe ik e.e.a. moet activeren.
Wie helpt ons?
  #11  
Oud 23-11-08, 01:53
koomansf koomansf is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guidovanh Bekijk bericht
Hier lopen nu dus 2 discussies door elkaar heen. Erg jammer!
Onze iphone is gekocht bij gsm.nl MET een KPN-abonnement. Als we 'm aanzetten, staat boven in beeld de tijd, daaronder de datum. Vervolgens een plaatje van de aardbol met daar doorheen een kadertje met de tekst "SIM bloccata"
Onderin staat een kadertje met de tekst "sblocca" en aan de linkerkant een pijl.
Ik heb ook geprobeerd de USIM-kaart in een ander toestel te doen, toen vroeg ie alleen om een pincode, standaard dus 0000 geprobeerd en die deed het gewoon. Kreeg direct een SMS'je binnen voor instellingen, maar dat wilde ik natuurlijk niet op dat andere toestel.
SIM-kaartje weer in de iphone gedaan en krijg weer dezelfde melding als voorheen.

Via de website van itunes weet ik nog niet hoe ik e.e.a. moet activeren.
Wie helpt ons?
Volgens mij weet je eigenlijk niet zo goed hoe de Iphone werkt. Je moet namelijk met je vinger het pijltje naar recht "sliden" oftwel van links naar recht over het scherm schijven. Nu krijg je het scherm met de pincode. Installeer Itunes, en sluit je Iphone aan op de computer. Met Itunes wordt de Iphone "geactiveerd" (kan je 'm pas echt gebruiken) en de taal wordt ook goed gezet (door de Nederlandse versie van Itunes).
Succes!
  #12  
Oud 23-11-08, 11:46
guidovanh guidovanh is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 4
Standaard

Iedereen bedankt!
We hebben een iTunes-account aangemaakt en nu kunnen we de iPhone gebruiken.
Er valt nog veel te ontdekken, maar zo komen we er wel!
  #13  
Oud 07-12-08, 23:56
Nielso Nielso is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jamaz Bekijk bericht
Even het gehele verhaal.

Ik heb een iphone 3g met 2.1 erop. Vodafone werkt prima. Nu deed ik met mijn stomme kop een upgrade naar 2.2. Toen begon de ellende. Uiteindelijk gedowngrade naar 2.1. Alles werkt goed alleen ik kan niet bellen omdat de Iphone steeds aangeeft GEEN SERVICE.

Sim eruit, sim erin geen effect. Moet ik na jailbreak 2.1 nog unlocken o.i.d?
Ik heb dit probleem ook alleen dan met een KPN abbo. Ik heb een Simlock vrije 3g iPhone uit België. Alleen sinds de upgrade naar 2.2. lijken er problemen te zijn met de service. Thuis heb ik de laatste dagen geen bereik meer. Ik heb alles al gedaan. Reset, Reset in DFU Modus, etc. Dus mocht er iemand een oplossing hebben.

Ik heb mijn iPhone niet gejailbreakt.

Nielso.
  #14  
Oud 08-12-08, 00:37
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nielso Bekijk bericht
Ik heb dit probleem ook alleen dan met een KPN abbo. Ik heb een Simlock vrije 3g iPhone uit België. Alleen sinds de upgrade naar 2.2. lijken er problemen te zijn met de service. Thuis heb ik de laatste dagen geen bereik meer. Ik heb alles al gedaan. Reset, Reset in DFU Modus, etc. Dus mocht er iemand een oplossing hebben.

Ik heb mijn iPhone niet gejailbreakt.

Nielso.
De oplossing gewoon door hem te activeren met iTunes. Log even in met je iTunes account (eventueel aanmaken). In het menu van iTunes zit een optie om je aan te melden. Zorg wel dat je je iPhone aansluit.
  #15  
Oud 08-12-08, 08:54
Nielso Nielso is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fresh Bekijk bericht
De oplossing gewoon door hem te activeren met iTunes. Log even in met je iTunes account (eventueel aanmaken). In het menu van iTunes zit een optie om je aan te melden. Zorg wel dat je je iPhone aansluit.

Daar ligt het probleem niet. Ik ben al ingelogd en heb mijn iphone al geactiveerd. Ik bel en werk al 3 maanden met mijn iPhone. Alleen sinds de update naar 2.2 lijken er problemen op te treden. Ik weet niet of het aan de update ligt hoor.

Nielso
  #16  
Oud 08-12-08, 21:50
dkolkman dkolkman is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 10
Standaard

toevallig heb ik ook precies hetzelfde probleem als jou alleen mijne doet het wel de iphone enz. alleen ik kan niet bellen zonder oortjes erin. En ik heb ook een handleiding i het pools ofzo
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
ibooks nederlands kristel1969 Archief 2 12-01-11 10:22
iPhone 3GS: 3GS unlock probleem nederlands Lukie Unlock 2 04-10-09 17:58
Nederlands jelle64 Unlock [archief] 5 29-05-08 18:27
n00b Unlock Guide 1.1.1 Nederlands ! Maickeltje Unlock [archief] 18 29-10-07 10:37

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:37.