iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3G: Ultrasn0w (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/35740-ultrasn0w.html)

Fritzie 23-06-09 22:43

ik heb ook kpn, even vliegtuig mode aan en uitschakelen

MsG 23-06-09 22:44

Ik weet al waardoor de enorme traagheid optreed. Door de pushservice inderdaad. Helemaal niet de unlock zelf.

Fritzie 23-06-09 22:45

Kan ik trouwens een backup van mn 2G op mn 3G overzetten, of synchroniseren ?

ButcherJF 23-06-09 22:49

Ik had eindelijk tijd redsn0w en ultrasn0w te proberen. Mijn prepaid sims van T-Mobile en Vodafone (met simpin) werken beide wel, maar de Hi-sim doet het niet. Eventjes, heel eventjes zelfs, KPN-Hi in beeld gehad, maar die blijft moeilijk doen...
Die andere twee gaan als een trein.

zijpie 23-06-09 22:49

hallo allemaal het is me eindelijk gelukt om ultrasn0w erop te krijgen en zie ook mijn provider erbij staan,maar als ik iemand wil bellen krijg ik " doorschakelen actief" te zien en kan ik niet bellen. Iemand enig idee wat ik daar aan moet doen?

ddoublen 23-06-09 22:56

Oke ik heb het idee dat het nu gelukt is!
Ik heb geen idee wat ik nou precies anders heb gedaan. Ik zette mijn reservekopie terug op mijn iPhone, deed mijn simkaart erin (hij gaf eerst weer aan dat ik er geen simkaart in had zitten) en ineens sprong hij op KPN.
Nu me apps nog terug op me iPhone zetten...

dannyzreac 23-06-09 23:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joeyg19 (Bericht 307700)
Heeft iemand nog een idee voor mij hoe ik ultrasnow erop kan zetten zonde rmijn Wi-Fi? krijg Wi-Fi niet meer aan de praat.

Download ultrasn0w! Unlock iPhone 3G - GU1337

Je hebt ten 1e een SSH(ik gok er op dat je als je jailbreakt automatisch openSSH installeerd) verbinding nodig, hiervoor heb je het bekende programma: winSCP, maar zoals in ons(ja ik heb het zelfde, ik heb ook geen Wi-Fi meer en ik wil ook updaten en unlocken) bijvoorbeeld Diskaid:

Disk Mode for your iPhone or iPod Touch ? - Download DiskAid for PC Windows and Mac OSX

Daarbij heb je ook mobile terminal op je iphone nodig. Daarvoor heb je een oplossing, pwnagetool, daarbij kan je bij het maken van een ISPW bestand mobile terminal aanklikken en dan bakt hij het bij de ISPW erin. Als SSH er niet standaard inzit, kan je dit waarschijnlijk ook doen met pwnagetool. Dus ongeveer wat je eerder al vroeg, ISPW met ultrasn0w erin, maar helaas kan dit niet met ultrasn0w. Helaas is pwnagetool alleen voor Mac, dus zal je opzoek moeten gaan daar een customfirmware op internet met deze 2 dingen er in.

Dus je zal opzoek moeten gaan naar iemand met een Mac, die een customfirmare laten maken met openSSH erin en mobile terminal. Weer de iphone opnieuw restoren en dan weer jailbreaken met Redsn0w, en dan de ISPW gebruiken die je van diegene hebt gekregen. Dan de stappen volgen die bij de bovenste link staan, en dat zal het denk ik ongeveer wel zijn.

Ik heb dat ISPW bestand ook nodig, kan iemand die een Mac heeft een ISPW maken met openSSH en mobile terminal erin gebakken, dat zal ons een hoop plezier geven:)

Fritzie 23-06-09 23:11

Heb t zelf even getest, je kan dus gewoon een 2G reservekopie terugzetten op de ge-unlockte 3G

Tristal 23-06-09 23:28

Hoi allemaal,

Heb net voor het eerst een jailbreak en unlock zelf uitgevoerd en alles loopt als een trein!! Geen simlock meer en lekker draaien op 3.0. Was wel erg blij dat alles meteen goed was gegaan. Ultrasn0w is tha bomb!!

Groeten Tristal

iScorpio 23-06-09 23:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tristal (Bericht 308543)
Hoi allemaal,

Heb net voor het eerst een jailbreak en unlock zelf uitgevoerd en alles loopt als een trein!! Geen simlock meer en lekker draaien op 3.0. Was wel erg blij dat alles meteen goed was gegaan. Ultrasn0w is tha bomb!!

Groeten Tristal

Mooi om te horen. Succes ermee!

Vince247 23-06-09 23:33

Ik heb een macbook en wil je best helpen. Pm me. Ik weet alleen niet hoe het precies moet.

aer0101 23-06-09 23:34

kan iemand mij helpen, heb net geupdate naar 3.0 en er word nu gevraagd voor activatie, op d eiphone ken ik enkel noodnummers en het probleem is dus dat hij niet kan activeren: geen geldige simkaart(wordt niet ondersteund), het is een franse iphone, werkte met rebelsim, mijn simkaartje heeft geen pincode dusjaa.

Wat moet ik nu doen?

Rob_Hoi 23-06-09 23:42

Prima werkt perfect! percies gedaan zoals op site gemeld staat!

Geen enkele problemen ermee, loopt als een trein! :D

Chrisl 23-06-09 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door aer0101 (Bericht 308547)
kan iemand mij helpen, heb net geupdate naar 3.0 en er word nu gevraagd voor activatie, op d eiphone ken ik enkel noodnummers en het probleem is dus dat hij niet kan activeren: geen geldige simkaart(wordt niet ondersteund), het is een franse iphone, werkte met rebelsim, mijn simkaartje heeft geen pincode dusjaa.

Wat moet ik nu doen?

Is een franse iPhone niet simlock vrij?

aer0101 23-06-09 23:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chrisl (Bericht 308563)
Is een franse iPhone niet simlock vrij?

nee hij is niet simlockvrij

Chrisl 23-06-09 23:54

Maar heb je hem niet unlocked dan tijdens de jailbreak?

T1m 23-06-09 23:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door aer0101 (Bericht 308547)
kan iemand mij helpen, heb net geupdate naar 3.0 en er word nu gevraagd voor activatie, op d eiphone ken ik enkel noodnummers en het probleem is dus dat hij niet kan activeren: geen geldige simkaart(wordt niet ondersteund), het is een franse iphone, werkte met rebelsim, mijn simkaartje heeft geen pincode dusjaa.

Wat moet ik nu doen?

Verder gaan met procedure van RedSn0w ! Had dit ook, daarna meteen zonder activatie doorgegaan met de redsn0w procedure.. dan start hij door. en kun je erna de rest doen

aer0101 23-06-09 23:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chrisl (Bericht 308566)
Maar heb je hem niet unlocked dan tijdens de jailbreak?

Dat gaat toch niet, in de handleiding staat eerst jailbreaken dan naar cydia gaan enz...
maar hij wil niet activeren en kan er niet mee werken, enkel noodnummers

T1m 24-06-09 00:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door aer0101 (Bericht 308572)
Dat gaat toch niet, in de handleiding staat eerst jailbreaken dan naar cydia gaan enz...
maar hij wil niet activeren en kan er niet mee werken, enkel noodnummers

iClarified - iPhone - How to Jailbreak Your iPhone on OS 3.0 Using RedSn0w (Windows)

Ga daar gewoon verder. Dus vergeet de activatie, en ga nu de Jailbreak uitvoeren.

aer0101 24-06-09 00:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door T1m (Bericht 308575)
iClarified - iPhone - How to Jailbreak Your iPhone on OS 3.0 Using RedSn0w (Windows)

Ga daar gewoon verder. Dus vergeet de activatie, en ga nu de Jailbreak uitvoeren.


maar in itunes kan ik niet zelf firmwire kiezen door shift + klikken op herstellen, hij zegt iedere keer herstellen en bijwerken in een kadertje, gene andere optie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:37.