//

Unlocken iPhone 3 GS 16Gb

Unlocken iPhone 3 GS 16Gb discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Vandaag was het zover. Ik heb mijn iPhone geleverd gekregen. Met een T-Mobile i-150 abonnement. Mijn Nokia N95 gaat de la in. Nu loopt mijn ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 30-09-09, 18:16
Brainvoyager Brainvoyager is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 12
Standaard Unlocken iPhone 3 GS 16Gb

Vandaag was het zover. Ik heb mijn iPhone geleverd gekregen. Met een T-Mobile i-150 abonnement. Mijn Nokia N95 gaat de la in.

Nu loopt mijn huidige contract nog bij Vodafone en deze eindigt (pas) op 4 december 2009. Op deze datum zal mijn 06-nummer worden geporteerd. Pas ook op 4 december 2009 zal ik worden aangesloten op het T-Mobile netwerk. Daarmee heb ik dubbele abonnementskosten willen voorkomen in oktober en november (Vodafone en T-Mobile samen).

Ik kan natuurlijk met het meegeleverde tijdelijke 06-nummer van T-Mobile aan de gang gaan. Maar dan gaat mijn contract dus per direct in. Logisch en begrijpelijk. Heb ik toch de dubbele kosten per maand. En dat wil ik liever niet.

Mijn vraag: kan ik mijn nieuwe, nog niet geactiveerde iPhone unlocken zònder eerst aan te loggen op het T-Mobile netwerk? Dan zou ik er mijn Vodafone SIM-kaart in kunnen stoppen. Ik ga er gemakshalve even vanuit (maar dat weet ik dus niet zeker) dat ik firmware 3.01 er nog op heb staan. Ik weet eigenlijk niet hoe ik daar achter kan komen. Kan ik daar achter komen bij een nog niet geactiveerde iPhone?

Wie weet raad of kan me verwijzen naar een topic dat exact dezelfde vraag al eerder heeft behandeld?

Alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-09-09, 18:30
PostalDude PostalDude is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 11
Standaard

Je zit ongeveer in hetzelfde schuitje als ik. Ik heb Hi op een slecht werkende HTC.

Mijn abbo loopt 17 januari pas af en mijn iPhone ligt nu alleen maar stof te happen. Helaas is hij tot op heden nog niet te unlocken (naar mijn weten).

Daarnaast heb ik perongeluk ook de kaart van Tmobile gebruikt(om hem te activeren).
Daarna drukte ik op safari (onbedoeld) en ging hij internetten. Weet iemand anders of mijn abbo nu echt ingegaan is? Of moet ik in de eerste maand (Januari dus) extra betalen?
  #3  
Oud 30-09-09, 18:45
Brainvoyager Brainvoyager is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 12
Standaard

Ik vrees dus dat je T-Mobile abonnement per direct is ingegaan. En dat betekent directe verschuldigdheid van de maandelijkse kosten.
  #4  
Oud 30-09-09, 19:39
habets1811 habets1811 is offline
• iOS 10.0.3
• 10.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Hoensbroek
Berichten: 13
Standaard

Voor zover ik weet is het NIET mogelijk om een niet-geactiveerde Iphone in gebruik te nemen; ook niet na de installatie van Redsnow om de simlock te omzeilen.
Je zult de Iphone eerst moeten activeren. En daarvoor heb je het T-mobile simkaartje nodig, en dat betekent dat je abonnement ingaat. Dus nog even geduld hebben.
  #5  
Oud 30-09-09, 19:59
Brainvoyager Brainvoyager is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habets1811 Bekijk bericht
Voor zover ik weet is het NIET mogelijk om een niet-geactiveerde Iphone in gebruik te nemen; ook niet na de installatie van Redsnow om de simlock te omzeilen.
Je zult de Iphone eerst moeten activeren. En daarvoor heb je het T-mobile simkaartje nodig, en dat betekent dat je abonnement ingaat. Dus nog even geduld hebben.
Kan ik al wel zien welke firmware er op staat? Dus zonder eerst te activeren? Als er nog niet de firmware 3.1 op staat, is het dan mogelijk om met een T-Mobile prepaid SIM mijn iPhone te activeren en te unlocken en jailbreaken?

Ik vraag veel want ik weet weinig...
  #6  
Oud 30-09-09, 22:58
PostalDude PostalDude is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 11
Standaard

Ik zal ze morgen wel even bellen of dit echt zo is. Dan moet ik even wat stappen nemen denk ik. Lijkt mij echter raar dat het zo gemakkelijk gaat.
  #7  
Oud 01-10-09, 14:39
Brainvoyager Brainvoyager is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 12
Standaard

Ik heb mijn iPhone met het prepaid T-Mobile simkaartje van een vriend geactiveerd. Ben er nu ook achter dat ie geleverd is met FW 3.1. Geen unlock voor mij dus. Maar goed, dan maar wachten. Een jailbreak wil ik wel. Dus dat is ook nog even wachten.
  #8  
Oud 01-10-09, 16:19
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Hmm, ik heb een T-Mobile kaartje bij mijn abo meegekregen (gaat pas in december in) en nu lees ik hier dat als je je T-Mobile kaartje hebt geactiveerd je abo ingaat. Als ik mijn iPhone aanzet, krijg ik de melding dat ie het kaartje gaat activeren en vervolgens heb ik helemaal geen bereik of internet of iets. Mijn abo is dus toch niet ingegaan dan? Het is (hopelijk) toch niet zo dat wanneer in december mijn abo ingaat ik ook nog eens kosten moet gaan betalen voor de komende 2 maanden, terwijl ik geen donder met dat ding kan?
  #9  
Oud 01-10-09, 17:23
PostalDude PostalDude is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 11
Standaard

Jongens, ik heb net gebeld met T-mobile en mijn verhaal uitgelegd.

Hij (t-mobile klantenservice) zegt dat er op een sim kaart waar het abonnement nog niet is geactiveerd een soort beltegoed staat. Dit i.v.m. het activeren van de iPhone en/of andere telefoons.
Hiermee kun je ongeveer een uur bellen(oid) zei hij.

Het is dus onzin dat je abonnement ingaat als je hem activeert met je sim kaart! Ik heb er namelijk zelfs nog op zitten internetten enz, en die van mij is niet ingegaan.

Nu is het dus wachten op de unlock
  #10  
Oud 01-10-09, 17:46
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PostalDude Bekijk bericht
Jongens, ik heb net gebeld met T-mobile en mijn verhaal uitgelegd.

Hij (t-mobile klantenservice) zegt dat er op een sim kaart waar het abonnement nog niet is geactiveerd een soort beltegoed staat. Dit i.v.m. het activeren van de iPhone en/of andere telefoons.
Hiermee kun je ongeveer een uur bellen(oid) zei hij.

Het is dus onzin dat je abonnement ingaat als je hem activeert met je sim kaart! Ik heb er namelijk zelfs nog op zitten internetten enz, en die van mij is niet ingegaan.

Nu is het dus wachten op de unlock
Jij hebt dus wel bereik op dat kaartje van T-Mobile? Ik heb namelijk ook het kaartje er in zitten, maar heb helemaal geen bereik? Wellicht dat ik de sim kaart niet goed heb geactiveerd?
  #11  
Oud 01-10-09, 17:53
PostalDude PostalDude is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 11
Standaard

Had ja, als ik het nu doe staat er No Service
  #12  
Oud 01-10-09, 23:21
peter1968 peter1968 is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 44
Standaard

hallo mensen,

ik had hier ook het probleem iphone met 3.1 er op mooi niet te unlocken.
Toch wel!!!!!

het kost een smak geld maar mij was het het waard.

je belt 0703056007 zorg er voor dat je een prepaid kaartje hebt met 125 € bel te goed erop Kan je laten doen bij T mobile store (ook al worden ze daar niet vrolijk van allemaal kaartjes open krabben)

als je belt zal de mederwerjer vertellen dat er binne 24 en max 48 uur de 120€ wordt afgeschreven dan wordt je gebelt of ze spreken voice mail in en moet je weer contact met dit nummer opnemen. dan krijg je te horen dat je t mobile prepaid kaartje er uit moet halen een half uur je iphone helemaal uit moet zetten dan bv vodafone erin stoppen op starten en aan iphone hangen weer 5 min wachten en kabel los halen daarna weer vast maken en je zal de melding krijgen dat de boel simlock vrij is. ik bek nu met vodafone tot jan 2010. ben bang dat ik daar nog naar terug gaat verlangen want t mobile is niet zo geweldig met de dekking.

het koste me we 120 en ja dat kan een drempel zijn kan niet in iemands portomonee kijken.

sterkte
  #13  
Oud 02-10-09, 08:28
markmg's schermafbeelding
markmg markmg is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 108
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1968 Bekijk bericht
hallo mensen,

ik had hier ook het probleem iphone met 3.1 er op mooi niet te unlocken.
Toch wel!!!!!

het kost een smak geld maar mij was het het waard.

je belt 0703056007 zorg er voor dat je een prepaid kaartje hebt met 125 € bel te goed erop Kan je laten doen bij T mobile store (ook al worden ze daar niet vrolijk van allemaal kaartjes open krabben)

als je belt zal de mederwerjer vertellen dat er binne 24 en max 48 uur de 120€ wordt afgeschreven dan wordt je gebelt of ze spreken voice mail in en moet je weer contact met dit nummer opnemen. dan krijg je te horen dat je t mobile prepaid kaartje er uit moet halen een half uur je iphone helemaal uit moet zetten dan bv vodafone erin stoppen op starten en aan iphone hangen weer 5 min wachten en kabel los halen daarna weer vast maken en je zal de melding krijgen dat de boel simlock vrij is. ik bek nu met vodafone tot jan 2010. ben bang dat ik daar nog naar terug gaat verlangen want t mobile is niet zo geweldig met de dekking.

het koste me we 120 en ja dat kan een drempel zijn kan niet in iemands portomonee kijken.

sterkte
Zou wel mooi zijn als dat met alle gelockte phones kon, dit kan volgens mij alleen met tmobile toestelen en dat was al lang bekend volgens mij
  #14  
Oud 02-10-09, 08:30
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Is inderdaad al 'oud' nieuws al al veel langer bekend Komt omdat mensen niet de zoekoptie op dit mooie forum gebruiken (hint).
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 1e gen.: Probleem met unlocken iphone 2G 16GB voetbalsterke__ Unlock 9 22-07-10 21:23
iPhone 3G: Apple Iphone 3G 16GB Zwart ( 3.1.3 Firmware ) hoe kan ik unlocken? Sahtekar Unlock 2 09-05-10 20:52
Iphone 3GS 16GB unlocken gamergames Archief 8 05-04-10 21:02
iPhone 3G: De beste manier om je iPhone 16GB te unlocken (3G) Goudvis12 Unlock 7 17-08-08 18:28
16GB onderweg uit USA kan ik unlocken? Jurifalandt Archief 1 08-02-08 15:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:28.