iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 1e gen.: Bootneuter Unlock Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/51854-bootneuter-unlock-verzameltopic.html)

Nilles 03-02-10 13:36

In oude artikelen stond dat de iPhone 2G bij nieuwe FW's altijd unlocked blijft.
Maar nu is er een nieuwe baseband uit bij de 3.1.3. Kan je een 2G nu toch gewoon updaten van 3.1.2 (toen ik van 3.0 naar 3.1.2 ging bleef mijn unlock. Heb niks extras hoeven doen na update via iTunes).

Kan je met een 2G nu ook veilig updaten en je unlock behouden?
En hoe zit het met de Jailbreak. Lees her en der kan het kan en ook weer dat het nog niet kan.

Bomans 03-02-10 13:39

De baseband van de 2G is bij de laatste updates onveranderd gebleven waardoor het steeds mogelijk bleef om terug te unlocken.

Goeie raad: wacht nog een paar dagen tot het dev-team met een tooltje komt en voorkom zo andere problemen.

dianaroelofs 06-02-10 11:09

Ik heb geupdate naar 3.1.3 met een iphone 3g 16 gb.
mijn baseband is dus nu 5.12.01, heb je enig idee of daar binnenkort een unlock voor gevonden wordt?
\

Fireball 06-02-10 23:42

Op Beverwijk hebben ze al een oplossing daarvoor.

dianaroelofs 07-02-10 08:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fireball (Bericht 413588)
Op Beverwijk hebben ze al een oplossing daarvoor.

En weet jij toevallig ook of dat binnenkort openbaar gemaakt kan worden op iphoneclub.nl?

Ik denk dat heel veel mensen je heel erg dankbaar zullen zijn, als dat zo zou zijn.

Fireball 07-02-10 09:51

geheimen blijven in deze business nooit lang bewaard.
Als ik het weet post ik het hier wel!

dit mis
Sn0wbreeze 3.1.3 is now available for download which can jailbreak iPhone 2G, 3G and iPhone 3GS (old bootrom only) on iPhone OS 3.1.3. We have already published a detailed guide on how to jailbreak using Sn0wbreeze and unlock using ultrasn0w. Ultrasn0w unlock is for iPhones with baseband 04.26.08 baseband. If you are on 05.11.07 baseband, then you may use Geohot’s blacksn0w unlock which was released last year with blackra1n.
schien?

dianaroelofs 07-02-10 12:03

Ik heb uiteraard ook baseband 05.12.01, daar gaat het nu juist om. Die is nog niet te unlocken.

Fireball 07-02-10 17:14

waarschijnlijk niet goed gelezen! Eerst terug zetten naar 3.1.2 en daarba de baseband aanpassen

dianaroelofs 07-02-10 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fireball (Bericht 413771)
waarschijnlijk niet goed gelezen! Eerst terug zetten naar 3.1.2 en daarba de baseband aanpassen

Hoe pas ik de baseband aan dan?heb jij van bovengenoemde ook een uitleg toevallig?

Michael 07-02-10 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dianaroelofs (Bericht 413779)
Hoe pas ik de baseband aan dan?heb jij van bovengenoemde ook een uitleg toevallig?

Je kan je baseband niet aanpassen en zult moeten wachten op een unlock.

deelo 28-02-10 15:03

Ik heb de Iphone 1G kan ik 3.1.2 errop zetten?
Het is me wel gelukt in itunes.... maar met het programma blackra1n lukt het niet, Hij blijfr hangen bij waiting for device

help plz

mazdavh 02-03-10 18:57

Ik heb ook een probleem met Bootneuter, dan wel met mijn iPhone als geheel.
Mijn iPhone herkent mijn SIM-kaart opeens niet meer en zegt dat er geen simkaart geinstalleerd is.

Nu na heel veel omwegen, ben ik weer bij Bootneuter uitgekomen, maar zonder succes.

Ik flash hem netjes naar 4.6 en Unlock mijn iPhone.
Helaas als ik mijn iPhone opnieuw opstart, geeft hij nog steeds 'geen simkaart' aan.

Het rare is dat wanneer ik Bootneuter alleen zijn setting laat bepalen en dan afsluit, ik eventjes bereik heb (wat raar is, want er staat een pin op mijn sim), dan 'geen service' heb en dan weer 'geen simkaart' zie staan.

Wat doe ik verkeerd????? Wil heel graag mijn iPhone weer terug!

wouter3 02-03-10 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door deelo (Bericht 421780)
Ik heb de Iphone 1G kan ik 3.1.2 errop zetten?
Het is me wel gelukt in itunes.... maar met het programma blackra1n lukt het niet, Hij blijfr hangen bij waiting for device

help plz

Ik heb op mijn 1G 3.1.2 geinstalleerd met Redsnow. Gaat perfect.

wouter3 02-03-10 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mazdavh (Bericht 422599)
Ik heb ook een probleem met Bootneuter, dan wel met mijn iPhone als geheel.
Mijn iPhone herkent mijn SIM-kaart opeens niet meer en zegt dat er geen simkaart geinstalleerd is.

Nu na heel veel omwegen, ben ik weer bij Bootneuter uitgekomen, maar zonder succes.

Ik flash hem netjes naar 4.6 en Unlock mijn iPhone.
Helaas als ik mijn iPhone opnieuw opstart, geeft hij nog steeds 'geen simkaart' aan.

Het rare is dat wanneer ik Bootneuter alleen zijn setting laat bepalen en dan afsluit, ik eventjes bereik heb (wat raar is, want er staat een pin op mijn sim), dan 'geen service' heb en dan weer 'geen simkaart' zie staan.

Wat doe ik verkeerd????? Wil heel graag mijn iPhone weer terug!

Heb je al een andere simkaart geprobeerd. Dit lijkt me echt een probleem met de simkaart contacten. Heb je ook als je een dual simkaart gebruikt.

dhrniels 07-04-10 13:28

Ik heb een iphone 2G 8gb (3.1.3), heb hem gejailbraked met redsn0w en vervolgens de bootneuter unlock methode gebruikt, maar naast mijn t-mobile kaart pakt hij nog steeds de HI-simkaart van m'n vriendin niet. Heb ook de snowbreeze methode, en ultrasn0w al geprobeerd, maar de sim blijft locked. Baseband is 04.05.04_g.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?! Heb alle mogelijke manieren die ik heb kunnen vinden al geprobeerd en ben er al een week mee bezig! :(
Thanks alvast!

gr. Niels

Ik krijg overigens geen enkele foutmelding, hij doet alsof alles gelukt is en de unlock dus gelukt is..

hellboysz 07-04-10 15:32

unlocken hoeft niet meer met de 2g ivm de baseband die ze niet vernieuwen! Zal wel aan de sim liggen.

Greets

dhrniels 07-04-10 19:54

Wat kan er mis zijn met de sim?! Kan ik daar nog iets aan doen of wachten tot dit abonnement is afgelopen? :s

JSM93 08-06-10 18:19

Bootneuter is toch alleen voor iPhone 1G met 2.x software?
Niet met 3.x ?

Dat staat in de beschrijving van de app, mischien dat het daarom niet werkt?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:37.