iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3G: wachtwoord 3x fout (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/52448-wachtwoord-3x-fout.html)

mark0801 20-01-10 20:53

wachtwoord 3x fout
 
heej zou iemand mij kunnen helpen ik heb een iphone gekocht (2de hands) diegene waar ik hem van koch zei dat er geen wachtwoorden meer opzaten.
maar hier zit nog een wachtwoord op.
Na 3 keer porberen geeft me iphone aan dat deze geblokkeerd is kan ik dit ontlopen ?

WDS001 20-01-10 21:54

Het wachtwoord/pincode van de simkaart of van de iPhone zelf?

mark0801 21-01-10 08:29

het wachtwoord van de iphone zelf. ik heb de iphone een tijdje niet gebruikt en toen dat wachtwoord voor die applicaties .
alvast bedankt hopelijk weet jij hoe je dit terug gezet krijgt :)

Iphone3Gs 21-01-10 14:51

Misschien wat duidelijker zijn:
Tijdje niet meer gebruik en toen dat wachtwoord voor die applicatie's?
wat bedoel je daar mee, misschien even die knul bellen voor pincode?

mark0801 21-01-10 15:29

diegen waar ik de iphone van had gekocht blijft beweren er geen wachtwoord opgezet te hebben.
en ik kan me niet herrinneren dat ik een wachtwoord hier op gezet had.
toen ik een aplicatie wou openen moest ik een wachtwoord ingeven dus ik een aantal gebropeerd die ik normaal gesproken gebruik en die ik ook op me htc heb zitten. maar deze deden het niet en nu is me iphone dus geblokkeerd.
ik had de iphone 4 maanden niet gebruikt omdat ik htc touch pro 2 had gekoch, maar nu wou ik nog eens op de iphone kijken dus vandaar.
hopelijk kan iemand mij helpen met de vraag:

hoe kan ik het wachtwoord wat op me iphone zit te ontlopen of iets dergelijks. als ik maar door die ontgrendeling heen kom:).

FlevoTJ 21-01-10 15:48

Wachtwoord 3x fout.
 
toen ik een aplicatie wou openen moest ik een wachtwoord ingeven dus ik een aantal gebropeerd die ik normaal gesproken gebruik en die ik ook op me htc heb zitten. maar deze deden het niet en nu is me iphone dus geblokkeerd.

Bedoel je het wachtwoord van de AppStore?
Heb ik soms ook als ik een app open of een update krijg.

Mocht dat het niet zijn, dan zou ik toch even bij de verkoper terug komen, als dat mogelijk is.
Dan kan hij het laten zien dat er niets opzit.
Misschien heeft hioj hem ook maar "gekregen, of gevonden".
Misschien is hij wel van de vrachtwagen gevallen, maar volgens mij moet ie daar tegen kunnen, want zelfs een val van 2,50m schijnt de iPhone te overleven . . . :d

Je hebt nu een andere code nodig, ben even de naam kwijt, simlockcode . . .

Succes! en laat even weten of het gelukt is.

mark0801 21-01-10 15:58

die simlock code bedoel je daar gewoon de code van simkaart?
ik zal het zo thuis even proberen alvast bedankt

Iphone3Gs 21-01-10 16:05

Ja daar bedoelt hij de code van de simlock deze is vaak standaard 4x nul of 1234.

mark0801 21-01-10 18:23

Ik heb dit zojuist geprobeerd.
Maar het werkte niet ..
ik had dus mijn pincode ingevoerd en toen ging die meteen over op het apple logo en daar is die zown 20 minuten op blijven staan en heb de iphone vervolgens uitgezet en opnieuw aangezet maar verder dan het apple loge kwam die deze keer niet.

l-rs 21-01-10 20:10

Bij drie keer gaat de telefoon op slot en heb je de PUK-code nodig. Deze Pin Unlock Code is anders dan de cijfers die je zelf hebt ingesteld en is niet hetzelfde als de IMEI-code.

Waar de PUK-code te vinden is weet ik ook zo niet (ga ik straks meteen maar eens uitzoeken) maar ik vermoed ergens in de officiële papieren van T-Mobile, die je kreeg bij aanschaf.

EDIT: Je PUK code kun je blijkbaar bij T-Mobile zelf opvragen. Klantenservice bellen.

mark0801 22-01-10 09:40

maar die puk code is de code voor de simkaart te kunnen activeren als je die 3 keer fout hebt ingetoetst.
het gaat hier om de code van de iphone zelf.

l-rs 22-01-10 09:56

Ik vind het allemaal nogal warrig opgeschreven, met termen die door elkaar worden gebruikt.

Hoe dan hook: als je een code instelt op de telefoon (een SIMKAART-code, dus geen SIMLOCK want dat kun je als gebruiker niet eens) en je voert die drie keer verkeerd in, gaat hij op slot en moet je een PUK-code hebben.

mark0801 22-01-10 10:23

jaah dat snap ik dat krijg je bij de simkaart die PUK-code.
Mar het gaat bij mij niet om de Simkaart code want die is gewoon 4*0
Maar het gaat om het wachtwoord van de iphone zelf dus de code om een applicatie te openen.

l-rs 22-01-10 10:27

Ah, okee. Ik wist niet eens dat je individuele apps met een wachtwoord kon beveiligen (ben dan ook de enige gebruiker van m'n iPhone).

Dan haak ik hierbij af, want dan weet ik 't niet. :rolleyes:

mark0801 22-01-10 10:30

ik ben ook de enige gebruiker van de iphone .
maar dat was bij die beer applicatie.
Maar ik ga er vanuit dat dit een wachtwoord is die over de hele iphone gaat. er staat me iets van bij dat ik een jaar geleden een wachtwoord erop had gezet maar ik zou nu niet meer weten welke.

De vraag is dus (A)

Weet iemand hoe je de code van de iphone zelf ( de code waardoor de iphone geblokkeerd kan worden) kan omzeilen op de 1 of andere manier.

:)

wimpiewinger 22-01-10 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door l-rs (Bericht 407597)
Ah, okee. Ik wist niet eens dat je individuele apps met een wachtwoord kon beveiligen (ben dan ook de enige gebruiker van m'n iPhone).

Dan haak ik hierbij af, want dan weet ik 't niet. :rolleyes:

Waarschijnlijk bedoelt hij bij > instellingen > algemeen > codeslot een code die moet worden ingetikt om de iphone "aan" te krijgen :d

mark0801 22-01-10 10:39

jah dat denk ik wel (A)
maar als je die 3 keer fout hebt dan is je iphone geblokkeerd.. en dan kan je dus niks..
hoe kan ik dit omzeilen ? zodat ik weer iets kan doen ?

iScorpio 22-01-10 10:42

Heb je al eens geprobeerd de firmware via iTunes te herstellen en kijken of dat werkt?

mark0801 22-01-10 10:44

nee dat heb ik nog niet geprobeerd dan zal ik dat vanavond eens proberen als ik thuis ben :)
hopelijk werkt het
alvast bedankt

LazerG 23-01-10 16:21

enige update hierover? ik vermoed dat bij mijn gevonde iphone ook 3x de verkeerde code is ingegeven.. en dat hij nu gelocked is


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:20.