iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3GS: officiële unlock aanvragen bij mobistar o.d.? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/55385-officiele-unlock-aanvragen-mobistar-o-d.html)

znimmer 05-03-10 19:21

officiële unlock aanvragen bij mobistar o.d.?
 
Ik heb mijn toestel 3GS 32gig aangekocht in een winkeltje in België, maar niet via mobistar.
Toestelcode is MC133NF/A dus hij is ook afkomstig uit België.
Heb nu geupdated naar 3.1.3 maar dus blijkbaar is de telefoon nu gesimlocked en kan hem niet meer gebruiken. Jailbreaken enzo gaat dus ook al niet omdat hij op 3.1.3 zit. Maar ik dacht dat alle belgische iPhones standaard sowieso geen simlock hadden? Waarom zit ik dan nu wel met een simlock?
Hoe kan ik eventueel deze simlock verwijderen, kan ik die aanvragen bij mobistar?

Het is niet zo dat ik de telefoon jejailbreaked wil hebben, enkel een unlock is nodig voor mij.

WDS001 05-03-10 22:55

Dat is dan duidelijk geen Belgische iPhone, want die zijn officieel simlockvrij. Mobistar zal je ook niet willen helpen, want je hebt je iPhone immers niet bij hen gekocht. Pech dus.

znimmer 06-03-10 02:10

van waar zou mijn iphone dan komen?
heeft toestelcode MC133NF/A
en heeft gebruikershandleidingen in NL en FR, net zoals alle belgische artikelen...
ik ken geen ander land dat NL en FR als hoofdtaal heeft...

WDS001 06-03-10 08:33

Tja, je iPhone mag van eender waar komen maar bij Mobistar gaan ze je echt niet willen helpen. Daar had je bij de aankoop aan moeten denken. Die handleidingen zeggen trouwens niets, dat kan er ook later bijgestoken zijn.

kimvb 06-03-10 09:36

ga der mss eens mee terug naar da winkeltje da kan ook wel helpen !!!!!

DayWaLk3R 06-03-10 10:17

hij is gesimlocked omdat er "sim-lock" in beeld komt zodra je er een andere simkaart in doe ?
Je zou dan gewoon de pincode van de simkaart in moeten toetsen. Alle Belgische iPhones zijn simlock vrij, dat moet daar volgens de wet.

h.m 06-03-10 10:45

Ik had ook een beetje lopen speuren en zit met hetzelfde probleem een belgisch toestel maar toch een simlock en helaas geupdate.
Waardoor ik nu met een dure ipod zit inplaats met een iphone:(

znimmer 06-03-10 13:21

neen, ik moet hem aan itunes hangen, maar dan geeft hij aan dat er een andere simkaart inmoet, maar dus kan er niets mee doen, zelfs geen ipod of dergelijke!

krieltje12 06-03-10 13:31

Kijk eens op de verpakking, als daar een originele sticker op zit, dan kan daar wel opstaan waar de foon vandaan komt.

Ik dacht dat de eerste van mij uit duitsland kwam, maar die kwam achteraf uit China!!

znimmer 06-03-10 13:41

ja, via die code kan je dat toch nakijken? MC133NF/A
komt dus weldegelijk origineel uit belgië!

FAZ 06-03-10 18:27

.... of uit Luxemburg, tenminste volgens dit overzicht:

IPHONE 3G & 3GS Unlock factory [Archive] - GSM-Forum

ButcherJF 06-03-10 18:41

Ter voorkoming van misverstanden: je hebt niet toevallig een simpin ingesteld? Dan geeft de iPhone een soortgelijke melding namelijk....

znimmer 06-03-10 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 423722)
Ter voorkoming van misverstanden: je hebt niet toevallig een simpin ingesteld? Dan geeft de iPhone een soortgelijke melding namelijk....

wat bedoel je met simpin?

Ricky vd 04-05-10 23:42

ik heb ook dit probleem, het serienummer van mijn iphone 3gs 32gb is ook mc133nf/a maar er zit wel een simock op... als ik hem update naar 3.1.3 kan ik hem niet activeren via i tunes... ook niet als ik mijn pincode invoer ik maak gebruik van een vodafone simkaart.


iemand enig idee?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:17.