iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3GS: Na restoren naar custom firmware 3.1.2, 5.11.07, geen unlock dmv blackra1n(snow) (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/56388-na-restoren-naar-custom-firmware-3-1-2-5-11-07-geen-unlock-dmv-blackra1n-snow.html)

stefaaaan 30-03-10 11:59

Stap 3 ongeveer 1 minuutje bij mij en stap 4 ongeveer 3 minuten.. Bij stap 3 knalt je scherm ff uit en je Wi-Fi. Stap 4 zie je dat ie bezig is, zie je wat getalletjes veranderen..

Graziella 30-03-10 12:04

Hij is nog steeds aan het denken...

Graziella 30-03-10 12:05

Mmm, dan werkt het bij mij niet. Bedankt!

noalert 30-03-10 12:06

Ik heb net de gemoemde stappen gevolgd. De 1e 3 regels code gaan goed. Wi-Fi valt dan ook weg.
Na het intypen van de 4e regel code krijg ik echter de foutmelding:
sh: ./BBUpdaterExtreme: Bad CPU type in executable

Wat gaat er mis? Iemand een oplossing. Uiteraard heb ik de betreffende regel verschillende malen gecontroleerd en opnieuw ingetypt in MobileTerminal. Overigens duurt stap 3 bij mij niet zo lang. Ik kan gewoon verder werken, alleen valt Wi-Fi weg en komt er linksboven 'searching' te staan. Misschien ligt het er aan dat er momenteel geen simkaart in m'n gsm zit? Maar dat lijkt me raar eigenlijk.

stefaaaan 30-03-10 12:17

Bij mij zat er ook geen simkaart in toen. Ben je ingelogd als SU (superuser) en staan de 3 bestandjes nog in je /tmp folder? anders ff opnieuw erin zetten

noalert 30-03-10 13:50

Jep, ben ingelogd als su (anders kom ik ook niet in de tmp natuurlijk. De bestanden staan daar nog. Ik heb wel een 3G, terwijl dit bedoeld is voor een 3GS. Maar mijn probleem is exact hetzelfde.

stefaaaan 30-03-10 13:54

@noalert:

zie dit:
Error Help: "Bad CPU type in executable" - iPod touch Fans forum

This means the binary [SIZE=3]was not compiled for your processor![/SIZE]

noalert 30-03-10 14:03

Dat zou er dan dus logischerwijs aan kunnen liggen dat ik een 3G gebruik en geen 3GS. Iemand een oplossing?

stefaaaan 30-03-10 14:16

zal we niet helpen maar probeer eens andere pc..

noalert 30-03-10 14:43

Je voert de code op de iPhone in, dus dat heeft geen enkel nut.

Maar mijn iPhone doet het inmiddels weer. Heb net een custom FW via Pwnage Tool aangemaakt en die vervolgens met ultrasn0w (gedownload via Cydia) ge-unlockt. Ik typ deze reactie op mijn laptop die via tethering eindelijk weer internetverbinding heeft. Ik blijf duimen dat m'n iPhone niet weer raar gaat doen.

Graziella 30-03-10 17:55

Hey,

Misschien een domme vraag maar hoe log ik in als Superuser? Nu zet ik root bij username en alpine bij wachtwoord.

Ciao

Graziella 30-03-10 18:01

Bij mij geeft de phone na de 3e regel een flits, bij jullie ook?

Graziella 08-04-10 15:01

Bij mij is het inmiddels gelukt met deze blacksn0w crashes 3.1.2 firmware 05.11.07 baseband 3GS, no shsh on file (Solution) extechblog

Bedankt Stefan. Op de een of andere manier kreeg ik het ineens voor elkaar gisteren. Ik ben superblij!

master 16-04-10 00:00

hallo

ik heb ook deze link gevolgd en hersteld met cust fw 3.1.2 alles is gelukt ook de 4 commandos
alleen is bij instellingen mijn Wi-Fi aan/uit grijs kan ik niet selecteren en bij info zie ik 3.1.2 maar de modemfirmware staat niets , is leeg

ik heb toen nogmaals shift hersteld met de cust fw 3.1.2 en nog steeeds
hetzelfde.

iemand die mij hiermee kan helpen

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Graziella (Bericht 435742)
Bij mij is het inmiddels gelukt met deze blacksn0w crashes 3.1.2 firmware 05.11.07 baseband 3GS, no shsh on file (Solution) extechblog

Bedankt Stefan. Op de een of andere manier kreeg ik het ineens voor elkaar gisteren. Ik ben superblij!


unearth 16-04-10 10:51

Hi All,

Gelukkig heb ik deze post gevonden want het werkt!

Mijn 3Gs iphone is versie 3.1.2 en heeft Modemfirmware 05.11.07

Tools die ik heb gebruikt:
- Custom firmware van dit forum (met Cydia) https://forum.iculture.nl/f14/i...-firmware.html

- DiskAid op mijn Mac DiskAid Transfers Files to iPhone, iPod Touch & iPad, iPhone as USB Drive

- MobileTerminal via Cydia


De stappen die ik heb gevolgd:
- Via DFU mode de custom firmware installeren;
- Via DiskAid de baseband update files kopieren naar de iPhone TMP directory;
- Cydia activeren en updaten om vervolgens MobileTerminal te installeren;
- In MobileTerminal de commando's (4 stuks) uitvoeren;
- iPhone rebooten;
- SIM kaart erin;
- De hele f*#king wereld platbellen.

Dank voor dit topic! Saved me from a lot of hassle!

djsmsb 26-04-10 19:18

Beste Boktor 2 ...
Hoe krijg ik die 4 files in mijn iPhone geinstalleerd?
Gr, DJSMSB

Boktor2 26-04-10 19:21

Hoe je ze er op krijgt? Door de de files via ssh over te halen, kun dit kun je b.v. met winscp onder Windows doen.

djsmsb 26-04-10 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boktor2 (Bericht 443257)
Hoe je ze er op krijgt? Door de de files via ssh over te halen, kun dit kun je b.v. met winscp onder Windows doen.

Kan je mij aub vertellen wat ik moet downloaden op mijn pc Windows of op mijn mac?

djsmsb 27-04-10 09:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boktor2 (Bericht 443257)
Hoe je ze er op krijgt? Door de de files via ssh over te halen, kun dit kun je b.v. met winscp onder Windows doen.

Hoi,
ik heb op
mijn mac diskaid geïnstalleerd en iphonebrowser.
Kan jij me verder vertellen wat ik moet doen?

djsmsb 27-04-10 09:16

Wie kan mij helpen?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:07.